De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

10-7-2014 Challenge the future Delft University of Technology TU Delft Open & Online Education Anka Mulder, Secretaris en Directeur Onderwijs Anke Grefte,

Verwante presentaties


Presentatie over: "10-7-2014 Challenge the future Delft University of Technology TU Delft Open & Online Education Anka Mulder, Secretaris en Directeur Onderwijs Anke Grefte,"— Transcript van de presentatie:

1 Challenge the future Delft University of Technology TU Delft Open & Online Education Anka Mulder, Secretaris en Directeur Onderwijs Anke Grefte, docent online education Msc-track Watermanagement

2 1.Online & Open Onderwijs is? 2.Waarom doet een Universiteit dat? 3.Voorbeeld “Water Management” 4.Life Long Learning en Deeltijdonderwijs 5.Discussie

3 Online = middel; geen doel TU Delft Open & Online niet specifiek voor deeltijders: schakelstudenten HBO, internationaal, VWO-ers, LLL-ers Vooraf

4 Open & online: wat bedoelen we? OCW, MOOCs,Online onderwijs, 1.

5

6 OpenCourseWare - doel: innovatie, kennis verspreiden, zichtbaarheid Online inhoud in de vorm van een vak Geen tentamen, diploma Gebaseerd op regulier onderwijs, online Open

7

8 MOOCs – doel: innovatie, reputatie Massive Open Online Course Image CC-BY-NC Gordon Lockhart:

9 MOOCs - doel: innovatie, reputatie Geen toegangseisen Veel deelnemers Structuur: start en einddatum, tussentoetjes Tentamen Informeel certficaat Niet altijd 100% open

10 Zoekmachines & Brands Hoger Onderwijs

11

12 Online onderwijs - doel: innovatie, toegang Ingangseisen Geaccrediteerd Tentamens Certificaat of diploma D.w.z. = regulier onderwijs, online Niet open

13 Online 2013 E-learning 1990 Technische mogelijkheden Groei deelname HO Kosten onderwijs Digitalisering rest maatschappij Investeringen venture capitalists Investeringen top universiteiten

14 Waarom doet een universiteit dat - TUD? 2.

15 Verschillende motieven Innovatie Idealisme Reputatie Zichtbaarheid Werven talent -> anno 2013: onvermijdelijk

16 A disruptive innovation is an innovation that transforms a sector from one that was previously complicated and expensive into one that is far simpler and more affordable the rise of online learning carries with it an opportunity to transform the schooling system into a student-centric one that can affordably customize for different student Clayton Christensen: Disruptive Technology

17 2010 Sloan Survey naar Online Learning: ca. 5.6 miljoen studenten volgden tenminste 1 web-based vak in het najaar 2009 Harvard Business School Review: d.w.z t.o.v Experts voorspellen14 miljoen in 2014 Nb: verschillen VS – Nederland Extension schools versus deeltijdonderwijs Hoogte collegegeld Christensen over Online in de VS

18

19

20 Planning 15 jaar ICTO; 5 jaar OpenCourseware 2012: Start Communities Start informele certificering Korte termijn = zomer 2013: Start 1 online MSc en ontwikkeling 2 modules Start productie van 4 MOOCs Toetreden tot internationaal platform Ontwikkelen Europees netwerk

21 MOOCs TUD doel: innovatie, zichtbaarheid 4 MOOCs: Solar Energy Water Treatment Engineering Introduction to Aerospace Engineering..

22 Platform Harvard MIT Berkeley TU Delft Lausanne Wellesley College Georgetown University McGill Australian National Universtity University of Texas Systems Rice University of Toronto

23 Online onderwijs TUD doel: innovatie, toegang 3 pilots: Aerospace Engineering (LR) - module Engineering & Policy Analysis (TBM) - module Watermanagement (CiTG) - opleiding

24 TUD Online Education Inhoud Online didactiek Interactie student – docent Toelating Administratie Tarief Tentaminering Certificering en accreditatie OC&W, NVAO: hoe aansluiten bij wetgeving

25 Voorbeeld: Civil Engineering - Water Management 3.

26 TU Delft Online Education Massive Open Online Courses (MOOCs) OpenCourseWare (OCW) Online Distance Education Leeractiviteiten en onderwijs materiaal Gratis Aangemelde studenten Veel studenten (10.000den ) Bachelors niveau Met begeleiding vanuit de universiteit Een startmoment en vaste doorlooptijd Certificaat van deelname Onderwijs materiaal Gratis Hergebruiken en aanpassen door anderen Geen begin moment of eind moment Zelf studie zonder begeleiding Geen interactie met docent Geen certificaat Grote bereikbaarheid Wereldwijd publiek Leeractiviteiten en onderwijs materiaal Niet gratis Aangemelde studenten Ongeveer 20 studenten Master niveau Voorkenniseisen Begeleiding vanuit de universiteit Geldig certificaat Een begin en eind datum Minimaal 1x per jaar aangeboden Volledig Master diploma

27 Doelgroep Online MSc-track Watermanagement MSc diploma Achtergrond: Studenten wereldwijd, inclusief 3e wereld Losse vakken Life long learners Deeltijdstudenten Double degree studenten Uitwisselingsstudenten Aantal online studenten: 10 in jaar 1 -> 50 in 2018

28 Master Civil Engineering - track Water Management Specialisaties: Hydrology: -Hydrology -Geohydrology Water resource management Sanitary engineering:-Drinking water engineering -Wastewater collection/ urban drainage -Wastewater treatment + 2 BSc vakken, verplichte voorkennis + 7 verplichte vakken voor iedereen + 16 verplichte profiel vakken Totaal 25 vakken

29 Rooster

30 Blackboard Overzichtelijke structuur in Bb Structuur voor elk vak hetzelfde Collegerama opnames Dictaten Oefenopgaven Zelfstudie schema

31 Blackboard Collegerama opnames ingedeeld naar onderwerp Ook geselecteerde youtube filmpjes embedded College slides te downloaden

32 De Delftse Week Laboratorium experimenten Excursies Student meets professor Professor meets student Student meets student

33 Uitgangspunt Gelijkheid in eindtermen Zelfde tentamen voor studenten on-campus en studenten online Tentamen in Delft

34 Het eerste jaar en vervolg Online vakken parallel aan on-campus vak (1x per jaar) Eerst alle verplichte vakken, daarna keuze vakken omzetten Maximaal 10 studenten toelaten Beginnen met de basis Blackboard lay-out Door ervaring vakken verbeteren voor studenten online en on-campus Daarna vakken, afhankelijk van de belangstelling, vaker aanbieden

35 Vakken gestructureerd in Bb zetten Extra oefenopgaven binnen Bb ontwikkelen Laboratorium practica deels online Games / model / simulatie programma Korte introductie filmpjes per module Forum / interactie tussen studenten en tussen professor en student faciliteren Programma vaststellen voor de Delftse Week Evaluatie

36 Afname van losse vakken Studenten schrijven zich in bij de TU Delft Studenten voldoen aan de voorkennis eisen van de track Watermanagement binnen de faculteit Civiele Techniek Er kan per vak betaald worden of per jaar Er kan een certificaat behaald worden voor een vak Mogelijkheid tot vrijstelling bepaald deel MSc opleiding op basis van de certificaten

37 Life Long Learning & Deeltijsonderwijs 4.

38 Doelgroepen: Deeltijders? Life Long Learners? Wat willen deze doelgroepen? Flexibiliteit? Structuur? Weten we dit? Hoe kunnen HO-instellingen dit organiseren en welke rol kan online hierin spelen?


Download ppt "10-7-2014 Challenge the future Delft University of Technology TU Delft Open & Online Education Anka Mulder, Secretaris en Directeur Onderwijs Anke Grefte,"

Verwante presentaties


Ads door Google