De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Melvin Spooren en Kees Froeling 3 oktober 2007 eHRM en de veranderende organisatie Melvin Spooren (LogicaCMG) en Kees Froeling (KPN)

Verwante presentaties


Presentatie over: "Melvin Spooren en Kees Froeling 3 oktober 2007 eHRM en de veranderende organisatie Melvin Spooren (LogicaCMG) en Kees Froeling (KPN)"— Transcript van de presentatie:

1 Melvin Spooren en Kees Froeling 3 oktober 2007 eHRM en de veranderende organisatie Melvin Spooren (LogicaCMG) en Kees Froeling (KPN)

2 3 oktober 2007eHRM en de veranderende organisatie1 Inhoud Aanleiding ontstaan KPN Huidige status Veranderende situatie KPN Migratie SSC HR naar LogicaCMG Stabiele basis voor toekomstige flexibiliteit

3 3 oktober 2007eHRM en de veranderende organisatie2 Inhoud Aanleiding ontstaan KPN Huidige status Veranderende situatie KPN Migratie SSC HR naar LogicaCMG Stabiele basis voor toekomstige flexibiliteit

4 3 oktober 2007eHRM en de veranderende organisatie3 Problematiek bij KPN in 2001: –KPN in grote financiële problemen Grote schuldenlast Cash flow problemen > 5000 ontslagen Doel: realiseer kostenbesparingen –terugdringen arbeidscapaciteit personeelsadministratie –beheersing en verlaging HR IT- kosten –incasseren subsidies ziekteverzuim –kostenverlaging door kortere en snellere processen..maar ook kwalitatieve doelstellingen –registreren en beheren aan de bron –éénduidige en actuele HR informatie –effectievere inzet van HR-adviseurs Aanleiding ontstaan

5 3 oktober 2007eHRM en de veranderende organisatie4 Medewerker POINT Manager HR Adviseur Nieuwe werkwijze kosten per transactie gemiddeld < € 10 MedewerkerManager HR Adviseur adm medewerker PSA Oude werkwijze POINT kosten per transactie gemiddeld > € 75 eHRM = Selfservice

6 3 oktober 2007eHRM en de veranderende organisatie5 Inhoud Aanleiding ontstaan KPN Huidige status Veranderende situatie KPN Migratie SSC HR naar LogicaCMG Stabiele basis voor toekomstige flexibiliteit

7 3 oktober 2007eHRM en de veranderende organisatie6 Wat is er gerealiseerd sinds januari 2002? Atrium: het HR plein van KPN  gepersonaliseerd HR portaal –Personeelsadministratie volledig toegankelijk via intranet SelfService voor ca gebruikers –Alle Medewerkers –Alle Managers –Alle HR professionals Functionaliteitgebieden: –HR vragen –Personeelsgegevens –Declaratie –Verlof –Arbeidsvoorwaarden –Ziekenadministratie/Poortwachter –Digitaal salarisstroken en archief –Beoordeling –Hiërarchie –Ander Personeel Momenteel ca 100 selfservice functionaliteiten voor medewerkers en managers

8 3 oktober 2007eHRM en de veranderende organisatie7 Inhoud Aanleiding ontstaan KPN Huidige status Veranderende situatie KPN Migratie SSC HR naar LogicaCMG Stabiele basis voor toekomstige flexibiliteit

9 3 oktober 2007eHRM en de veranderende organisatie8 Veranderende situatie KPN Technologische innovaties Hevige concurrentie Verandering portfolio + + Krimp aantal medewerkers Gelijke prijs per medewerker Flexibiliteit en kwaliteit

10 3 oktober 2007eHRM en de veranderende organisatie9 Inhoud Aanleiding ontstaan KPN Huidige status Veranderende situatie KPN Migratie SSC HR naar LogicaCMG Stabiele basis voor toekomstige flexibiliteit

11 3 oktober 2007eHRM en de veranderende organisatie10 Strategie LogicaCMG HR & Payroll Solutions HR ICT Producten Beheer Services Payroll Services (BPO) Groeimodel LogicaCMG – opklimmen in de waardeketen HR Admin Services (BPO) HR Services (added value) Is focus van LogicaCMG HR & Payroll Solutions Keuze voor services; Groeimodel in outsourcing; Focus op administratieve HR & Payroll competenties De Administratief Expert Gebruikmaken van partners LogicaCMG geen prijsvechter; Focus op toegevoegde waarde; Focus op diensten in plaats van producten; Channel Partner strategie.

12 3 oktober 2007eHRM en de veranderende organisatie11 Bron: Dave Ulrich, 1997 StrategicPartnerStrategicPartnerChangeagentChangeagent EmployeeChampionEmployeeChampion OperationeelOperationeel StrategischStrategisch MensMensProcesProces AdministrativeExpertAdministrativeExpert Strategie: LogicaCMG de “administrative expert”

13 3 oktober 2007eHRM en de veranderende organisatie12 Migratie HR SSC naar LogicaCMG Overgang van HR SSC in twee stappen: Eerste fase: –Payroll –Technisch beheer PeopleSoft HR (Atrium) Tweede fase: –Service desk; eerste lijnshelpdesk en administratie –Expert desk; complexe administratieve werkzaamheden –Functioneel beheer PeopleSoft HR (Atrium) –Beheer overige tooling, 53 tools –Overname 60 medewerkers

14 3 oktober 2007eHRM en de veranderende organisatie13 Kwaliteit en Continuïteit (3/4) LogicaCMG levert diensten voor een groot aantal klanten, waarbij optimaal gebruik wordt gemaakt van schaalvoordeel en continuïteit verzekerd is Medewerkers KPN Medewerkers Klant Medewerkers Klant Multi-client Service Center LogicaCMG Administratie KPN Administratie Salaris administratie Competence Center: Verzuim, Beoordelen, Wet- en Regelgeving… LogicaCMG HR SSC Medewerkers LogicaCMG

15 3 oktober 2007eHRM en de veranderende organisatie14 Inhoud Aanleiding ontstaan KPN Huidige status Veranderende situatie KPN Migratie SSC HR naar LogicaCMG Stabiele basis voor toekomstige flexibiliteit

16 3 oktober 2007eHRM en de veranderende organisatie15 Stabiele basis voor toekomstige flexibiliteit Identiteit Due diligence SLA Interfaces Procesontwerp Business Case ROI Integratie systemen Communicatie Plan OR Vakbond PeopleSoft Transitieplan Governance Sociaal Plan Organisatie Diensten Catalogus ESS/MSS Besluitvormings criteria

17 Melvin Spooren en Kees Froeling 3 oktober 2007 Bezoek ons op de stand van de HR Puzzle vereniging voor innovatie in HR –


Download ppt "Melvin Spooren en Kees Froeling 3 oktober 2007 eHRM en de veranderende organisatie Melvin Spooren (LogicaCMG) en Kees Froeling (KPN)"

Verwante presentaties


Ads door Google