De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Dedicated Research Avenue Brugmann 216Tel: +32 2 344 00 88www.dedicated.be B-1050 Brussels - BelgiumFax: +32 2 343 92 Company Profile.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Dedicated Research Avenue Brugmann 216Tel: +32 2 344 00 88www.dedicated.be B-1050 Brussels - BelgiumFax: +32 2 343 92 Company Profile."— Transcript van de presentatie:

1 Dedicated Research Avenue Brugmann 216Tel: www.dedicated.be B-1050 Brussels - BelgiumFax: Company Profile

2 2© Dedicated Research 1.Dedicated Research 2.Beschikbare middelen 2.1 Call Center 2.2 Netwerk van enquêteurs 2.3 Vergaderzaal / voorziening voor discussiegroepen 2.4 Studio’s voor individuele interviews 3. Certificaten 4. Onze markten 4.1 Automobiel en transport 4.2 Farmaceutica / gezondheid 4.3 Voeding/drank 4.4 Distributie 4.5 Business to Business 4.6 Politiek 4.7 Welvaartsgoederen 4.8 Institutioneel 4.9 Luxe 5. Recente referenties 6. Offerte-aanvragen Overzicht van de presentatie

3 3© Dedicated Research 1. DEDICATED RESEARCH  Dedicated Research is het grootste onafhankelijk instituut voor marktonderzoek en opiniepeilingen in België  Opgericht in 1992  Omzet 2006 : 3,8 Miljoen €  32 vaste medewerkers (exclusief call center)  Full service: ad hoc en multi client studies  Kwalitatieve studies: 30% omzet / Kwantitatief: 70% omzet  Lidmaatschap: ESOMAR; FEBELMAR; EPHEMRA; AQR  Kwaliteitsstandaarden  Internationale connecties

4 4© Dedicated Research 1. DEDICATED RESEARCH + 23%  Evolutie van de omzet Miljoen EURO

5 5© Dedicated Research  Evolutie medewerkers* * Call center exclusief + 28% Medewerkers 1. DEDICATED RESEARCH

6 6© Dedicated Research  Een globale oplossing (360°) 1. DEDICATED RESEARCH

7 7© Dedicated Research  8 onderzoeksverantwoordelijken  2 free lance moderators  Vergaderzaal  Studio’s voor individuele interviews  40 enquêteurs specifiek gevormd in kwalitatieve interviewtechnieken in de medische sector 2. BESCHIKBARE MIDDELEN  Call center: 45 CATI stations (Computer Assisted Telephone Interview)  30 CAPI stations (Computer Assisted Personal Interview)  Netwerk van enquêteurs: België, Nederland en GHL  32 vaste medewerkers (exclusief call center) Kwalitatief & Kwantitatief

8 8© Dedicated Research  2.1 Call Center  Gesitueerd in het centrum van Brussel  45 CATI stations (met ADSL aansluiting)  Permanent 2 supervisors  Een van de grootste in België  In 2005: > telefonische enquêtes  Continue vorming van de enquêteurs  Gedekte landen: België, Nederland en Luxemburg  Mogelijkheid voor: Frankrijk, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Italië en Spanje 2. BESCHIKBARE MIDDELEN

9 9© Dedicated Research  2.2 Netwerk van enquêteurs  Dedicated Research beschikt over een eigen terrein - organisatie om de volgende 3 landen te dekken:  België: +/- 200 enquêteurs verdeeld over het hele land  Nederland: 80 enquêteurs over het hele land inzetbaar  Luxemburg: 10 locale enquêteurs, in staat om te interviewen in het Luxemburgs en in het Portugees  Enquêteurs gevormd, omkaderd en gecontroleerd volgens de kwaliteitsstandaard EMRQS  De meerderheid van de enquêteurs in het call center werken op vast contract 2. BESCHIKBARE MIDDELEN

10 10© Dedicated Research  2.3 Vergaderzaal / voorziening voor discussiegroepen  Spiegelruit  Mogelijkheid om 12 personen + 2 moderators te installeren op een comfortabele manier  7 beschikbare plaatsen in de « viewing room »  Middelen voor audio - visuele opname  Mogelijkheid voor videoconferenties  Simultane vertaling  Uitgebreide parkeergelegenheid  Mogelijkheid om te rekruteren in een vlakbij gelegen commercieel centrum 2. BESCHIKBARE MIDDELEN

11 11© Dedicated Research  2.4 Studio’s voor individuele interviews  Gelegen in commerciële centra in grote steden  Staat toe om op een comfortabele manier en binnen zeer korte tijdsspan tests van bijvoorbeeld voedingsproducten of pré - tests van campagnes uit te voeren.  België: Brussel, Antwerpen, Gent, Brugge, Luik, Namen, Charleroi en Bergen  Nederland: Amsterdam, Utrecht, Eindhoven en Rotterdam  Luxemburg: een zaal in Luxemburg stad 2. BESCHIKBARE MIDDELEN

12 12© Dedicated Research 3. CERTIFICATIE  Dedicated Research is gecertificeerd door het internationale certificatie - instelling SGS  SGS is de door Febelmar geselecteerde certificatie - instelling voor kwaliteitscertificatie van de permanente leden van de federatie  Certificatie volgens de EMRQS standaard (Efamro Market Research Quality Standards)  Certificatie behaald voor:  KWALITATIEF onderzoek  KWANTITATIEF onderzoek  Voordelen:  Transparantie van alle etappes (budget, kwaliteitscontrole, analyse en verwerking, …)  Kwaliteit van de enquêteurs en hun vorming  Omkadering en supervisie van de enquêteurs  Strikt respecteren van de manier van informatieverzameling en de quota  Controle na de afname van de enquêtes  Dubbele controle voor alle invoer van gegevens

13 © Dedicated Research13 Dedicated Research beschikt over een specifieke expertise in de volgende markten  Automobiel & Transport  Farmaceutica / Gezondheid  Voeding / Drank  Distributie  Business to business  Politiek  Institutioneel  Welvaartsgoederen  Luxe 4. ONZE MARKTEN

14 © Dedicated Research 4.1 Automobiel & Transport  Met bijna 15 jaar ervaring, heeft Dedicated Research een ruim gamma aan onderzoeken ontwikkeld specifiek voor de automobielsector:  2 benaderingswijzen :Automobiel & Transport Ad-Hoc studies Doorlopende studies GIPA Autotrack Autotrack Autosalon Autosalon Brandtracking Brandtracking

15 © Dedicated Research  Voorbeelden van ad hoc studies:  Imago - onderzoek (onderzoek naar het imago van een merk en zijn modellen)  Onderzoek naar het profiel en aankoopmotivaties van kopers van een merk of een model  Barometers van tevredenheid na verkoop (continu onderzoek met tevredenheidsanalyse van de klanten per concessie en trimesteriele rapportering),  Car clinics (onderzoek rond positionering van nieuwe modellen),  Mystery shoppings (pseudo-aankopen uitgevoerd door specifieke pseudo-kopers of door fleet managers),  Pré-tests van reclamecampagnes en / of promotionele acties,  Day after recall,  Balans van campagnes,  Onderzoek naar de frequentatie van magazines uitgegeven door de automerken 4.1 Automobiel & Transport

16 © Dedicated Research  Onderzoek naar de frequentatie van huis-aan-huis advertenties in de automobielsector,  « Lost sales » onderzoek (analyse van de redenen voor het niet-aankopen van bezoekers aan een show room die een offerte aangevraagd hebben),  Onderzoek naar tevredenheid van de netwerken van concessiehouders over hun importeur,  Store-checks (onderzoek naar de opvolging van de instructies door de concessiehouders van de importeurs aangaande de organisatie van de show room en het gebruik van POS),  Onderzoek naar de tarieven voor wisselstukken bij groothandelaars in automobielbenodigdheden  Onderzoek op de stands van het Autosalon  Onderzoek naar de prestaties van de informanten en verkopers op de standen op het Autosalon  Opvolging van prospectfiches door de concessiehouders …  Voorbeelden van ad hoc studies (vervolg): 4.1 Automobiel & Transport

17 © Dedicated Research  GIPA is een Frans bedrijf dat gespecialiseerd is in na - verkoop onderzoek op de automobielmarkt. GIPA is aanwezig op de belangrijkste Europese markten en Dedicated Research vertegenwoordigt GIPA in België.  Elk jaar worden twee uitvoerige onderzoeken gerealiseerd op de na-verkoop markt en verkocht aan meerdere klanten :  Een onderzoek gebaseerd op een representatieve steekproef van automobilisten:  Bezoek aan verschillende dienstverleners (onafhankelijke garages, concessiehouders, specialisten,…) voor verschillende types van interventies, gewoontes op vlak onderhoud van de wagen, imago van de verschillende dienstverleners,…).  Specifieke analyses kunnen uitgevoerd worden naargelang het merk van de wagen en een onderverdeling van de steekproef kan uitgevoerd worden voor de merken die dit wensen),  Een onderzoek gebaseerd op een representatieve steekproef van 750 herstellers (concessiehouders, onafhankelijke garages, specialisten, fast-fitters,…).  K wantificering van verschillende prestatietypes, leveringsgewoontes en plaatsing van verschillende onderdelen, het niveau van uitrusting en intentie tot aanwerving van uitrusting.  Doorlopende studies  GIPA : 4.1 Automobiel & Transport

18 © Dedicated Research  Een nieuw multiklanten product gecommercialiseerd door Dedicated Research  Steekproef van 400 automobilisten die face to face geïnterviewd worden (CAPI)  We kunnen de impact meten van alle promotionele en publicitaire acties van de afgelopen weken voor de merken die dit wensen.  Gemeten aspecten:  Spontane en ondersteunde herinnering van een campagne  Evaluatie van de verschillende publiciteitsvormen  Impact van een campagne op het imago en de gedragingen  …  Doorlopende studies  « Autotrack » : 4.1 Automobiel & Transport

19 © Dedicated Research  Gedurende de laatste 7 jaar vertrouwde Febiac jaarlijks een omvangrijk onderzoek toe aan Dedicated Research:  Onderzoek naar het profiel van de bezoekerspopulatie  Onderzoek naar de motivaties voor het bezoek  Onderzoek naar de frequentatie van de verschillende paleizen en standen  Satisfactie - onderzoek ……  De mogelijkheden van de aan de exposanten aangeboden metingen zijn meervoudig:  Mogelijkheid om vragen toe te voegen aan de voor Febiac ontwikkelde vragenlijst bij bezoekers,  Mogelijkheid voor ad-hoc metingen in de gangen,  Mogelijkheid voor metingen op de standen,  Mogelijkheid voor pseudo-aankopen op de standen, ……  Doorlopende studies  Autosalon : 4.1 Automobiel & Transport

20 © Dedicated Research  Doorlopende studies  Autosalon :  Dedicated Research heeft een instrument ontwikkeld dat toestaat om de kwaliteit van het werk van elke verkoper/ elke informant te evalueren van dag tot dag  De prospecten worden de dag na hun bezoek gecontacteerd (minimum 3 prospecten per verkoper/informant)  De resultaten zijn dezelfde avond al beschikbaar => kunnen voor de briefing van de volgende ochtend, voor het openen van de deuren, gebruikt worden  Meting van de prestaties van de informanten op de standen van het Autosalon : 4.1 Automobiel & Transport

21 © Dedicated Research  Opvolging van prospectfiches door de concessiehouders :  Prospectfiches worden door de merken aangemaakt op hun internetsite of op hun stand op het Autosalon  De merken verdelen deze fiches aan de betrokken concessiehouders  Dedicated Research heeft een onderzoeksmodule ontwikkeld die toestaat om de kwaliteit van de opvolging van deze fiches te meten  Doorlopende studies  Autosalon : 4.1 Automobiel & Transport

22 © Dedicated Research22Onderzoek Farmaceutica / Gezondheid Artsen « Medi-Research » « Medi-Research » « Vigie » « Vigie » PatiëntenZiekenhuisinstellingenApothekenBeïnvloeders  Dedicated Research heeft een sterke expertise ontwikkeld in de farmaceutische sector en heeft zich gespecialiseerd in rekruteringstechnieken die eigen zijn aan de medische sector:  Segmentatie van de types onderzoeken in functie van de groepen te interviewen personen: 4.2 Farmaceutica / Gezondheid

23 © Dedicated Research23  Onderzoek bij artsen:  Onderzoeken naar het potentieel en de positionering van een nieuwe behandeling  Pré-tests van sales aids en persberichten ( « vigie »)  « Post launch monitoring » onderzoeken en recall tests : metingen van de impact van medische promoties  Medi-Research, een internet-meetinstrument voorgesteld in samenwerking met CMP Medica, de uitgever van De Artsenkrant / Journal du médecin (=> zie volgende slide)  Trackings  Onderzoeken rond de verwachtingen van dokters inzake evenementen (een onderzoek uitgevoerd in samenwerking met AdVitam)  Metingen van de impact van veranderingen in de terugbetalingsvoorwaarden  Onderzoeken naar het imago van een ziekenhuisinstelling in haar regio  … 4.2 Farmaceutica / Gezondheid

24 © Dedicated Research24  Onderzoek bij artsen  Medi-Research: Medi-Research is een permanent instrument voor on-line metingen Basis van de meting: generalisten « high & medium practices » Kan op 2 manieren gebruikt worden: « ad-hoc »: Elke firma die dit wenst kan enkel voor zichtzelf een meting laten uitvoeren, op het door hen gewenste moment en op de door hen gewenste steekproef. « omnibus »: Elke twee weken worden 200 artsen ondervraagd; elke firma kan de vragen stellen die het wenst te stellen. Het aandeel in de participatie wordt bepaald naargelang het aantal vragen (voordeligere formule dan in ad-hoc). De antwoorden op de gestelde vragen blijven uiteraard de exclusieve eigendom van elke opdrachtgever. 4.2 Farmaceutica / Gezondheid

25 © Dedicated Research25  Onderzoek bij patiënten:  Onderzoeken rond gebruik en attitudes  Onderzoeken rond de perceptie van een pathologie bij het grote publiek  Impactmetingen van sensibiliseringscampagnes  « Belgian Patients Observatory », een onderzoek gebaseerd op 600 chronische patiënten, een onderzoek uitgevoerd in samenwerking met Ogilvy Healthcare  Onderzoeken rond de aanvaarding van nieuwe toedieningswijzen (injectiepennen, inhalatietoestellen, …)  Onderzoeken rond prijsgevoeligheid  Pré-tests rond internetsites voor patiënten  … 4.2 Farmaceutica / Gezondheid

26 © Dedicated Research26  Onderzoek bij ziekenhuisinstellingen:  Onderzoeken rond aankoopvolumes van verschillende producten en schatting van het gebruik per dienst  Onderzoeken rond aankooppolitiek (voorbeeld : voorkeur voor chirurgisch wegwerpmateriaal of herbruikbaar chirurgisch materiaal)  Onderzoeken rond het imago van leveranciers van ziekenhuismateriaal of ziekenhuisbenodigdheden  Onderzoeken door middel van gevallenstudies bij dokters (retrospectieve en prospectieve gevallenstudies),… Farmaceutica / Gezondheid 4.2 Farmaceutica / Gezondheid

27 © Dedicated Research27  Onderzoek bij apothekers:  Panels bedoeld om patiënten met zeldzame pathologieën te rekruteren  Pré-tests van sales aids,  Pré-tests van POS materiaal,  Kwaliteit -en service barometer : meting via pseudo-aankopen van de kwaliteit van het onthaal en de raadgeving in een apotheek  Store Checks (voorkomen van POS)  Gedetailleerde onderzoeken rond de verkoop van een product of een klasse producten (patiëntentypes, voorschrijven of niet,…)  … 4.2 Farmaceutica / Gezondheid

28 © Dedicated Research28  Onderzoek bij beïnvloeders :  Beïnvloeders:  Politici  leden van de commissie voor terugbetaling  medische opinieleiders  journalisten  …  Onderzoeken rond het imago van een farmaceutische firma  Pré-tests van sensibiliseringscampagnes  Impactmetingen van sensibiliseringscampagnes  … 4.2 Farmaceutica / Gezondheid

29 © Dedicated Research29  Voorbeelden van gerealiseerde onderzoeken :  « Sensory Testing » :  Gesofisticeerde organoleptische testtechniek  Staat toe om tot 7 verschillende producten op 60 à 70 verschillende criteria te evalueren (monadische test)  test uitgevoerd in zaal (tussen 4 en 10 bijeenkomsten van 20 personen) bij consumenten uit de betrokken productcategorie in representatieve condities  Techniek ontwikkeld om de te verbeteren punten van bestaande producten te identificeren of om de aantrekkelijkheid van de prototypes en de mogelijke verbeteringen te meten  Tests van verpakkingen en/of merknamen  Onderzoek naar psychologische perceptie van prijzen  Onderzoek naar bekendheid en imago van een merk en van zijn verschillende vormen/gamma  Onderzoek naar gebruik en houding (eventueel met verbruiksboekje dat handelt over een periode van 2 tot 4 weken)  Home placement tests  Pré-tests van publicitaire en/of promotionele campagnes  Impactmetingen van publicitaire en/of promotionele campagnes  … 4.3 Voeding / Drank

30 © Dedicated Research30  Voorbeelden van gerealiseerde onderzoeken:  Store checks (Prijsonderzoek)  Mystery shoppings  « Lost sales » onderzoek (bezoekers die uiteindelijk niet tot aankoop overgegaan zijn)  Onderzoek rond bekendheid en imago van een keten van verkoopspunten  Tevredenheidsbarometer van klanten van een keten van verkoopspunten (periodieke barometer realiseerbaar per verkoopspunt)  Onderzoek naar de handel in verkoopspunten (karakteristieken van de bezoekerspopulatie en hun verwachtingen + analyse van rekrutering)  Onderzoek in pilootverkooppunten (nieuwe concepten rond verkoopspunten of aanpassing van bestaande verkoopspunten)  Evaluatie van het potentieel van een verzorgingsgebied  Implementatie-onderzoek  Meting van de impact van communicatiecampagnes  … 4.4 Distributie

31 © Dedicated Research31  Dedicated Research voert onderzoeken uit op :  Professionele populaties die zeer moeilijk te bereiken zijn  Problematieken die een goede kennis van de sectoriële techniek vereisen  Voorbeelden van onderzoeken :  Pseudo-aankopen via offerte-aanvragen met ingewikkeld bestek (via bestaande maatschappijen waarvan de naam geleend mag worden)  Gedetailleerd onderzoek rond bevoorradingsgewoontes (gespecialiseerde groothandel, directe bevoorrading, …),  Onderzoek rond keuzecriteria voor verschillende technische opties  Onderzoek bij integrateurs/incorporateurs (bv : bordenbouwers en machineconstructeurs in de elektriciteitssector)  … 4.5 Business to Business

32 © Dedicated Research32  Voorbeelden van gerealiseerde onderzoeken:  Trimestriële barometer voor kiesintentie en de preoccupaties van de Belgen (opiniepeiling voor het dagblad Le Soir en voor RTBF)  Onderzoeksmodule rond de kiesintenties voor de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen en de keuzecriteria van de kiezers  Opiniepeiling rond de kiesintenties voor de gemeenteraadsverkiezingen van oktober : 18 opiniepeilingen op vraag van RTBF en Groupe Sud Presse  Onderzoek rond het imago en de positionering van een politieke persoonlijkheid  Onderzoek rond profiel en stemmotivaties van het electoraat van een politieke partij  Onderzoek rond electoraal doorwegende thema’s  Opiniepeiling rond syndicale verkiezingen binnen een beroepsgroep  … 4.6 Politiek

33 © Dedicated Research33  De woning en de tuin zijn één van de belangrijkste investeringen van gezinnen  Dedicated Research is zeer actief binnen onderzoeken gerelateerd aan deze markt 4.7 Welvaartsgoederen  Segmentatie van het type onderzoek in functie van de groepen te interviewen personen:Welvaartsgoederen Gezinnen (Directe aankopers van producten of service)) Aanbevelers (architecten, onderzoeksbureaus)Installateurs

34 © Dedicated Research34  Binnen de populatie van de gezinnen :  Onderzoek rond gebruik en attitudes,  Bekendheid en imago van merken van welvaartsgoederen (bijvoorbeeld : barometer van het imago van het merk Samsung en zijn verschillende producten),  Materiaaltesten (kleur, decoratiemotief, bijvoorbeeld voor vloerbedekking of tegels in de badkamer)  Pré-tests en post-tests van campagnes,  …  Bij aanbevelers en installateurs :  Onderzoek rond criteria voor aanbeveling/ installatie,  Pré-tests van prototypes/ nieuwe productconcepten,  Pré-tests van internetsites gericht op professionelen,  Metingen van bezoeken aan professionele beurzen,  Pré-tests van verkoopsgidsen,  Recall tests (impactmetingen van promotionele acties of communicatiecampagnes bij deze professionele populaties)  … 4.7 Welvaartsgoederen

35 © Dedicated Research35  Het onderzoek naar de belangrijke thema’s in de samenleving en de acties van de overheid, of het nu aangaande België of Europa is, vormt een van onze belangrijkste activiteiten :  Mobiliteit  Duurzame energie  Preventie van verschillende vormen van criminaliteit  Preventie van huishoudelijke ongevallen  Man-vrouw gelijkheid in de politiek  Staatsburgerschap  Instemming met het Europesche gedachtegoed  Stemrecht voor migranten  Het dragen van religieuze symbolen op school  Informatica en onderwijs  Integratie  De koninklijke familie en haar rol  De positionering van België op internationaal vlak  Francorchamps  Beeld van het overheidsapparaat en de tevredenheid over de diensten  Pré-tests van sensibiliseringscampagnes,  Impactmetingen van sensibiliseringscampagnes  Promotie van regionale producten …  Komende van bureaus gespecialiseerd in institutionele en politieke aangelegenheden of ministeriële kabinetten, hebben meerdere van onze medewerkers een sterke interesse en een ruime ervaring in de benadering van dergelijke thema’s. 4.8 Institutioneel

36 © Dedicated Research36  Dedicated Research interviewt regelmatig populaties uit het « hogere gamma »:  Onderzoeken voor « premium » automerken: Audi, BMW, Porsche, …  Onderzoeken voor luxeproducten: horloges, hi-fi, …  Bevraging van artsen opinieleiders, opinieleiders 4.9 Luxe  Sterke expertise ontwikkeld in de manier om doelgroepen uit het hoge gamma te bereiken en hen te laten deelnemen aan onderzoek.  Zeer specifieke technieken voor rekrutering en incentive-programma’s  Een netwerk van enquêteurs die speciaal gevormd zijn voor dit zeer specifieke doelpubliek  Expertise binnen domeinen zoals :  Automobiel  Welvaartsgoederen,  « Private banking »  Vrije tijd: vakantie-oorden, cruises, luchtvaartmaatschappij, sport -en ontspanningsclubs, restaurants, …

37 © Dedicated Research  Alfa Roméo  Audi  Avis  Bentley  BP  BMW  Citroën  Daimler Chrysler  D’Ieteren Lease  Febiac  Fiat  GIPA  Good Year  Hyundai  Midas  Peugeot  Pirelli  Porsche  Renault  RCI  Seat  Skoda  Smart  Total  Toyota  Volkswagen  VW Bank  Yamaha  …  5.1 AutomobieL: 5. RECENTE REFERENTIES

38 © Dedicated Research38 5. RECENTE REFERENTIES  5.2 Farmaceutica/Medisch/Gezondheid:  Abbott  Astra Zeneca  Aventis Pasteur MSD  Bayer  Baxter  Boehringer  Bristol Myers Squibb  CERP  Ferring  GSK (GlaxoSmithKline)  Grunenthal  Innovex  Janssen Cilag  Johnson & Johnson  Mead Johnson  Merck  Merck Sharp & Dohme  Mundi Pharma  Novartis  Novo Nordsik  Numico  Nycomed  Organon  Pfizer  Pharma.be  Roche  Sanofi-Aventis  Sigma Tau  Solvay Pharma  Schering Plough  Servier  UCB  Urgo  Weight Watchers  Zambon  …

39 © Dedicated Research39 5. RECENTE REFERENTIES  5.3 Voeding/Drank:  Baccardi  Martini  Bongrain  Chicobel  Danone  Heineken  Lu  Lutosa  Mc Donald  Nutricia  Orangina  Passendaele  Porto Sandeman  Sodiaal  Sopexa  Terbeke  Unilever  Viangros  Yoplait  …

40 © Dedicated Research40 5. RECENTE REFERENTIES  5. 4 Institutioneel en politiek:  Kruisbank van de sociale zekerheid  Europesche commissie  Communauté Française de Belgique  Cooparch  Koninklijke Federatie van het Belgische Notariaat  ECHO Bureau voor Humanitaire Hulp van de EU  Regering van de Vlaamse Gemeenschap  Mouvement Réformateur  La Foire du livre  Le Soir  RTBF  Ministerie van Financiën  Ministère de la Région Wallonne  Ministerie van Gelijke Kansen  Ministerie van Gezondheid  Orpah  ….

41 41© Dedicated Research RECENTE REFERENTIES  5. 5 Distributie:  Bang & Olufsen  Cassis  Cartier  Baume & Mercier  Champion  Dreamland  Grand Optical  Lapeyre  The Phone House  Trafic  Total ...  5. 7 Verzorginsproducten:  5. 6 Media:  Auvibel  CMP Medica (le Journal du médecin)  Groupe Rossel  RTBF  Sabam  Secretary Plus  Sanoma  TV Brussels  Universal Media  …  Fluocaril  Lancôme  L’Oréal  Vichy  …

42 42© Dedicated Research 5. RECENTE REFERENTIES  5. 8 Communicatie -en reclamebureas:  AdVitam  Coach Europe  Direxions  EuroKids  Euro RSCG  Forecast / Comstrat  GBH  Gelder  Granit  Grey  Interpatners  Mostra  Ogilvy Healthcare  Vo Communication  …  5. 9 Financiën / verzekeringen / mutualiteiten :  Crédit Professionnel du Hainaut  Europe Assistance  ING  Socialistische Mutualiteit  Paterna  Petercam  …  IT:  Base  EBN/Intrasoft  Microsoft  Philips  Samsung  Siemens  …

43 43© Dedicated Research  Buitenlandse instellingen/ « fieldworks »:  A+A  Adelphi  Adriant  All Global  Amling  Ant’field  Area Investigation  B&MR  Brainjuicer  Brand Science  BVA  Cambridge  Citigate  Concentra  Consultic  Consumer Knowledge  Context Research  Ducker  Dorset Développemen  DVL Smith  Earthlink  Fast Forward Research  Fieldworks 5. RECENTE REFERENTIES  Global Net  Harris Medical  HI Europe  MRW Healthcare  Icare  Icon  IFM  Imaj  IMS Health  Kids Link Research  Leyhausen  Louis Harris  Marktforschung  Marritz Research  Masmi  Mindline  MMR  Monheimer Institute  Muller Market Research  NRG UK  Passe Partout  Planning Shop  PLM Market Research  Pragma  Precisa Research  Prodkt Und Markt  Research International  Rosslyn Research  ScandInfo  SFR International  Stethos  TNS Global  TNS Healthcare  TNS Korea  To the heart  Total Research  Tous Terrains  Transfer  Wren&Row  Yellow  …

44 44© Dedicated Research RECENTE REFERENTIES  B to B en dienstleveringen:  Bain  BBDO  BIR  Cyclus Event and reception Services  Fost +  Hilton International  ING  Initial Security  Lafarge  Loxam  Manpower  Moeller  Mc Kinsey  Mopac  Nauta Dutilh  Philips  Price Waterhouse Coopers  Robert Half International  Samsung  Schneider Electric  Siemens  TNT  Vinçotte  …

45 45© Dedicated Research Voor alle offerte - aanvragen, gelieve contact op te nemen met: MARC DUMOULIN Afgevaardigd bestuurder Phone: GSM: OFFERTE BINNEN DE 24 UUR Brugmannlaan Brussels Website: 6. OFFERTE - AANVRAGEN


Download ppt "Dedicated Research Avenue Brugmann 216Tel: +32 2 344 00 88www.dedicated.be B-1050 Brussels - BelgiumFax: +32 2 343 92 Company Profile."

Verwante presentaties


Ads door Google