De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Wintersportreis 2012 Welkom op onze informatieavond!

Verwante presentaties


Presentatie over: "Wintersportreis 2012 Welkom op onze informatieavond!"— Transcript van de presentatie:

1 Wintersportreis 2012 Welkom op onze informatieavond!
Vragen die u nog had Liefst antwoord door middel van filmpjes met leerlingen Welkom op onze informatieavond!

2 Zaterdag 25 februari - zaterdag 3 maart
Rennweg am Katschberg 2012 Zaterdag 25 februari - zaterdag 3 maart Zorg voor de leerling op het Hoeksch lyceum: Dyslectieverklaring al contact voor de vakantie Eerste maand al een dictee tijdens de Nederlandse les: leerlingen voor extra RT hulp Warme overdracht basisachool De ll. staat centraal, daar draait alles om. We proberen er voor te zorgen dat de lln. zich prettig voelen en goed begeleid worden om dat eruit te halen wat er in zit. Dat doen we met een heleboel mensen. Een heleboel lln. hebben niet al die mensen nodig, maar als er problemen zijn dan proberen dat via de juiste persoon aan te pakken. In eerste instantie is de mentor erg belangrijk. Lln. hebben een mentor waarvan ze les krijgen, maar ook een studieles en ze kunnen voor van alles bij de mentor terecht, die hen zo goed mogelijk probeert te helpen en te begeleiden. Ik had een keer 2 brugklaslln.die allebei erg veel moeite hadden met wennen. Dat komt eigenlijk nooit voor. Die lln. zagen het soms helemaal niet zitten. Afspraak was dat ze dan naar de mentor konden gaan, maar als die er niet was gingen ze naar de conciërges, die er van af wisten en die maakten dan een praatje, gaven een kopje thee en als het dan weer ging brachten ze die lln. weer naar de klas. Dan krijgen de kinderen natuurlijk van allerlei verschillende docenten les. Ook daar kun je terecht als je wil. Dan zijn ouders natuurlijk erg belangrijk. Op de basisschool liepen ouders nogal eens binnen of deden mee met allerlei activiteiten. Nu is dat toch wat verder weg en hoor je als ouders ook niet altijd alles van je kind. Vanuit school proberen we zodra er iets is contact met ouders te leggen. Dat kan zijn over resultaten, pesten, gedrag, motivatie enz. (Ik werd ingeseind dat lln. via hyves lelijke dingen over elkaar schreven en daarover is direct met ouders contact opgenomen) Wij vinden het ook prettig als u als ouder bijtijds contact opneemt als er iets is bv pesten, ook als dat onderweg naar school gebeurt of niet door lln. Van de eigen klas. Dan komen we meteen bij de teamleider, die in de volgende ring staat. Die gaat met dat soort dingen aan de slag. Hoe eerder je daar iets mee doet des te beter het is. De teamleider houdt ook absenties bij, daar kan verlof aangevraagd worden, als je eruit gestuurd wordt moet je je bij hem melden. Hij regelt alles voor alle brugklassen. Op de Hoefsmid hebben we ook een remedial teacher. Hij begeleidt lln. met dyslexie. Hij zorgt er ook voor dat er na een aantal weken een dictee bij nederlands wordt afgenomen om zo te kijken of er kinderen zijn met vermoedelijk dyslexie. Elk jaar weer blijkt toch dat er enkele lln. zijn die toch dyslectisch zijn , maar waarvan dat in de basisschoolperiode niet is vastgesteld. Lln. Met een dyslexieverklaring krijgen extra faciliteiten bv meer tijd bij een repetitie of een repetitie met groter lettertype. De remedial teacher bekijkt met de ll. wat er wenselijk is en zet dat op een kaart. De vakdocenten krijgen doorgegeven wie er dyslectisch is en waarmee ze rekening dienen te houden. Indien nodig kunnen we ook problemen met lln. Via de remedial teacher aan een orthopedagoog voorleggen. Bv. Ik heb wel eens lln. gehad waarvan uiteindelijk bleek dat ze PDD-NOS hadden, een vorm van autisme. Het is toch wel erg belangrijk dat dat wordt onderkend, anders zie je alleen maar problematisch gedrag en vaak gaat het ten koste van leerprestaties. Zo kun je zo’n ll. Natuurlijk weer zo goed mogelijk begeleiden. Een dyslexiecoach hebben we wel op het Actief College, niet op het Hoeksch Lyceum. Een vertrouwenspersoon is iemand waarbij je terecht kan als je problemen hebt, die je misschien niet zomaar aan iemand wil vertellen en waarvan je niet weet wat je er mee moet.Maar waar je wel veel last van hebt en dan kun je misschien niet goed je hoofd erbij houden op school en met je werk. Er is een mannelijke en een vrouwelijke docent waarbij je terecht kunt. Het woord vertrouwen zegt al: deze persoon mag het zonder jouw toestemming niet met een ander hebben over wat je verteld hebt. Als je samen afspreekt dat het met iemand besproken moet worden om je verder te helpen dan natuurlijk wel. Een decaan komt in de latere leerjaren om de hoek kijken om je te helpen om goede keuzes in school te maken over vakkenpakketten en profielen. Het Zorgadviesteam bestaat uit een aantal mensen die zorglln. Bespreken en bekijken hoe ze het beste begeleid kunnen worden. Rugzakbegeleiding; als iemand bep. problemen heeft kan de school een rugzak aan vragen voor extra begeleiding. Je ziet het al voor je dat iemand met een echte rugzak omloopt, maar eigenlijk is het een bedrag, we noemen dat een zak met geld, dat de school kan gebruiken voor die extra hulp. Dat kan wel eens zijn als iemand autistisch is.

3 Reisorganisatie Huski Zaltbommel, aangesloten bij S.G.R.
Rennweg am Katschberg 2012 Reisorganisatie Huski Zaltbommel, aangesloten bij S.G.R. Zorg voor de leerling op het Hoeksch lyceum: Dyslectieverklaring al contact voor de vakantie Eerste maand al een dictee tijdens de Nederlandse les: leerlingen voor extra RT hulp Warme overdracht basisachool De ll. staat centraal, daar draait alles om. We proberen er voor te zorgen dat de lln. zich prettig voelen en goed begeleid worden om dat eruit te halen wat er in zit. Dat doen we met een heleboel mensen. Een heleboel lln. hebben niet al die mensen nodig, maar als er problemen zijn dan proberen dat via de juiste persoon aan te pakken. In eerste instantie is de mentor erg belangrijk. Lln. hebben een mentor waarvan ze les krijgen, maar ook een studieles en ze kunnen voor van alles bij de mentor terecht, die hen zo goed mogelijk probeert te helpen en te begeleiden. Ik had een keer 2 brugklaslln.die allebei erg veel moeite hadden met wennen. Dat komt eigenlijk nooit voor. Die lln. zagen het soms helemaal niet zitten. Afspraak was dat ze dan naar de mentor konden gaan, maar als die er niet was gingen ze naar de conciërges, die er van af wisten en die maakten dan een praatje, gaven een kopje thee en als het dan weer ging brachten ze die lln. weer naar de klas. Dan krijgen de kinderen natuurlijk van allerlei verschillende docenten les. Ook daar kun je terecht als je wil. Dan zijn ouders natuurlijk erg belangrijk. Op de basisschool liepen ouders nogal eens binnen of deden mee met allerlei activiteiten. Nu is dat toch wat verder weg en hoor je als ouders ook niet altijd alles van je kind. Vanuit school proberen we zodra er iets is contact met ouders te leggen. Dat kan zijn over resultaten, pesten, gedrag, motivatie enz. (Ik werd ingeseind dat lln. via hyves lelijke dingen over elkaar schreven en daarover is direct met ouders contact opgenomen) Wij vinden het ook prettig als u als ouder bijtijds contact opneemt als er iets is bv pesten, ook als dat onderweg naar school gebeurt of niet door lln. Van de eigen klas. Dan komen we meteen bij de teamleider, die in de volgende ring staat. Die gaat met dat soort dingen aan de slag. Hoe eerder je daar iets mee doet des te beter het is. De teamleider houdt ook absenties bij, daar kan verlof aangevraagd worden, als je eruit gestuurd wordt moet je je bij hem melden. Hij regelt alles voor alle brugklassen. Op de Hoefsmid hebben we ook een remedial teacher. Hij begeleidt lln. met dyslexie. Hij zorgt er ook voor dat er na een aantal weken een dictee bij nederlands wordt afgenomen om zo te kijken of er kinderen zijn met vermoedelijk dyslexie. Elk jaar weer blijkt toch dat er enkele lln. zijn die toch dyslectisch zijn , maar waarvan dat in de basisschoolperiode niet is vastgesteld. Lln. Met een dyslexieverklaring krijgen extra faciliteiten bv meer tijd bij een repetitie of een repetitie met groter lettertype. De remedial teacher bekijkt met de ll. wat er wenselijk is en zet dat op een kaart. De vakdocenten krijgen doorgegeven wie er dyslectisch is en waarmee ze rekening dienen te houden. Indien nodig kunnen we ook problemen met lln. Via de remedial teacher aan een orthopedagoog voorleggen. Bv. Ik heb wel eens lln. gehad waarvan uiteindelijk bleek dat ze PDD-NOS hadden, een vorm van autisme. Het is toch wel erg belangrijk dat dat wordt onderkend, anders zie je alleen maar problematisch gedrag en vaak gaat het ten koste van leerprestaties. Zo kun je zo’n ll. Natuurlijk weer zo goed mogelijk begeleiden. Een dyslexiecoach hebben we wel op het Actief College, niet op het Hoeksch Lyceum. Een vertrouwenspersoon is iemand waarbij je terecht kan als je problemen hebt, die je misschien niet zomaar aan iemand wil vertellen en waarvan je niet weet wat je er mee moet.Maar waar je wel veel last van hebt en dan kun je misschien niet goed je hoofd erbij houden op school en met je werk. Er is een mannelijke en een vrouwelijke docent waarbij je terecht kunt. Het woord vertrouwen zegt al: deze persoon mag het zonder jouw toestemming niet met een ander hebben over wat je verteld hebt. Als je samen afspreekt dat het met iemand besproken moet worden om je verder te helpen dan natuurlijk wel. Een decaan komt in de latere leerjaren om de hoek kijken om je te helpen om goede keuzes in school te maken over vakkenpakketten en profielen. Het Zorgadviesteam bestaat uit een aantal mensen die zorglln. Bespreken en bekijken hoe ze het beste begeleid kunnen worden. Rugzakbegeleiding; als iemand bep. problemen heeft kan de school een rugzak aan vragen voor extra begeleiding. Je ziet het al voor je dat iemand met een echte rugzak omloopt, maar eigenlijk is het een bedrag, we noemen dat een zak met geld, dat de school kan gebruiken voor die extra hulp. Dat kan wel eens zijn als iemand autistisch is.

4 Begeleiding Mevrouw Prooij Meneer Janssen Meneer Bentlage Mevrouw Hoek
3 ski- en snowboardbegeleiders van Huski buschauffeur Zorg voor de leerling op het Hoeksch lyceum: Dyslectieverklaring al contact voor de vakantie Eerste maand al een dictee tijdens de Nederlandse les: leerlingen voor extra RT hulp Warme overdracht basisachool De ll. staat centraal, daar draait alles om. We proberen er voor te zorgen dat de lln. zich prettig voelen en goed begeleid worden om dat eruit te halen wat er in zit. Dat doen we met een heleboel mensen. Een heleboel lln. hebben niet al die mensen nodig, maar als er problemen zijn dan proberen dat via de juiste persoon aan te pakken. In eerste instantie is de mentor erg belangrijk. Lln. hebben een mentor waarvan ze les krijgen, maar ook een studieles en ze kunnen voor van alles bij de mentor terecht, die hen zo goed mogelijk probeert te helpen en te begeleiden. Ik had een keer 2 brugklaslln.die allebei erg veel moeite hadden met wennen. Dat komt eigenlijk nooit voor. Die lln. zagen het soms helemaal niet zitten. Afspraak was dat ze dan naar de mentor konden gaan, maar als die er niet was gingen ze naar de conciërges, die er van af wisten en die maakten dan een praatje, gaven een kopje thee en als het dan weer ging brachten ze die lln. weer naar de klas. Dan krijgen de kinderen natuurlijk van allerlei verschillende docenten les. Ook daar kun je terecht als je wil. Dan zijn ouders natuurlijk erg belangrijk. Op de basisschool liepen ouders nogal eens binnen of deden mee met allerlei activiteiten. Nu is dat toch wat verder weg en hoor je als ouders ook niet altijd alles van je kind. Vanuit school proberen we zodra er iets is contact met ouders te leggen. Dat kan zijn over resultaten, pesten, gedrag, motivatie enz. (Ik werd ingeseind dat lln. via hyves lelijke dingen over elkaar schreven en daarover is direct met ouders contact opgenomen) Wij vinden het ook prettig als u als ouder bijtijds contact opneemt als er iets is bv pesten, ook als dat onderweg naar school gebeurt of niet door lln. Van de eigen klas. Dan komen we meteen bij de teamleider, die in de volgende ring staat. Die gaat met dat soort dingen aan de slag. Hoe eerder je daar iets mee doet des te beter het is. De teamleider houdt ook absenties bij, daar kan verlof aangevraagd worden, als je eruit gestuurd wordt moet je je bij hem melden. Hij regelt alles voor alle brugklassen. Op de Hoefsmid hebben we ook een remedial teacher. Hij begeleidt lln. met dyslexie. Hij zorgt er ook voor dat er na een aantal weken een dictee bij nederlands wordt afgenomen om zo te kijken of er kinderen zijn met vermoedelijk dyslexie. Elk jaar weer blijkt toch dat er enkele lln. zijn die toch dyslectisch zijn , maar waarvan dat in de basisschoolperiode niet is vastgesteld. Lln. Met een dyslexieverklaring krijgen extra faciliteiten bv meer tijd bij een repetitie of een repetitie met groter lettertype. De remedial teacher bekijkt met de ll. wat er wenselijk is en zet dat op een kaart. De vakdocenten krijgen doorgegeven wie er dyslectisch is en waarmee ze rekening dienen te houden. Indien nodig kunnen we ook problemen met lln. Via de remedial teacher aan een orthopedagoog voorleggen. Bv. Ik heb wel eens lln. gehad waarvan uiteindelijk bleek dat ze PDD-NOS hadden, een vorm van autisme. Het is toch wel erg belangrijk dat dat wordt onderkend, anders zie je alleen maar problematisch gedrag en vaak gaat het ten koste van leerprestaties. Zo kun je zo’n ll. Natuurlijk weer zo goed mogelijk begeleiden. Een dyslexiecoach hebben we wel op het Actief College, niet op het Hoeksch Lyceum. Een vertrouwenspersoon is iemand waarbij je terecht kan als je problemen hebt, die je misschien niet zomaar aan iemand wil vertellen en waarvan je niet weet wat je er mee moet.Maar waar je wel veel last van hebt en dan kun je misschien niet goed je hoofd erbij houden op school en met je werk. Er is een mannelijke en een vrouwelijke docent waarbij je terecht kunt. Het woord vertrouwen zegt al: deze persoon mag het zonder jouw toestemming niet met een ander hebben over wat je verteld hebt. Als je samen afspreekt dat het met iemand besproken moet worden om je verder te helpen dan natuurlijk wel. Een decaan komt in de latere leerjaren om de hoek kijken om je te helpen om goede keuzes in school te maken over vakkenpakketten en profielen. Het Zorgadviesteam bestaat uit een aantal mensen die zorglln. Bespreken en bekijken hoe ze het beste begeleid kunnen worden. Rugzakbegeleiding; als iemand bep. problemen heeft kan de school een rugzak aan vragen voor extra begeleiding. Je ziet het al voor je dat iemand met een echte rugzak omloopt, maar eigenlijk is het een bedrag, we noemen dat een zak met geld, dat de school kan gebruiken voor die extra hulp. Dat kan wel eens zijn als iemand autistisch is.

5 Telefoonnummers Karin Hoek 06-44710967 Clemens Bentlage 06-24345078
Alle deelnemers ontvangen een schoolpasje met daarop de mobiele nummers van de Hoeksch Lyceum begeleiders Huski Zaltbommel Zorg voor de leerling op het Hoeksch lyceum: Dyslectieverklaring al contact voor de vakantie Eerste maand al een dictee tijdens de Nederlandse les: leerlingen voor extra RT hulp Warme overdracht basisachool De ll. staat centraal, daar draait alles om. We proberen er voor te zorgen dat de lln. zich prettig voelen en goed begeleid worden om dat eruit te halen wat er in zit. Dat doen we met een heleboel mensen. Een heleboel lln. hebben niet al die mensen nodig, maar als er problemen zijn dan proberen dat via de juiste persoon aan te pakken. In eerste instantie is de mentor erg belangrijk. Lln. hebben een mentor waarvan ze les krijgen, maar ook een studieles en ze kunnen voor van alles bij de mentor terecht, die hen zo goed mogelijk probeert te helpen en te begeleiden. Ik had een keer 2 brugklaslln.die allebei erg veel moeite hadden met wennen. Dat komt eigenlijk nooit voor. Die lln. zagen het soms helemaal niet zitten. Afspraak was dat ze dan naar de mentor konden gaan, maar als die er niet was gingen ze naar de conciërges, die er van af wisten en die maakten dan een praatje, gaven een kopje thee en als het dan weer ging brachten ze die lln. weer naar de klas. Dan krijgen de kinderen natuurlijk van allerlei verschillende docenten les. Ook daar kun je terecht als je wil. Dan zijn ouders natuurlijk erg belangrijk. Op de basisschool liepen ouders nogal eens binnen of deden mee met allerlei activiteiten. Nu is dat toch wat verder weg en hoor je als ouders ook niet altijd alles van je kind. Vanuit school proberen we zodra er iets is contact met ouders te leggen. Dat kan zijn over resultaten, pesten, gedrag, motivatie enz. (Ik werd ingeseind dat lln. via hyves lelijke dingen over elkaar schreven en daarover is direct met ouders contact opgenomen) Wij vinden het ook prettig als u als ouder bijtijds contact opneemt als er iets is bv pesten, ook als dat onderweg naar school gebeurt of niet door lln. Van de eigen klas. Dan komen we meteen bij de teamleider, die in de volgende ring staat. Die gaat met dat soort dingen aan de slag. Hoe eerder je daar iets mee doet des te beter het is. De teamleider houdt ook absenties bij, daar kan verlof aangevraagd worden, als je eruit gestuurd wordt moet je je bij hem melden. Hij regelt alles voor alle brugklassen. Op de Hoefsmid hebben we ook een remedial teacher. Hij begeleidt lln. met dyslexie. Hij zorgt er ook voor dat er na een aantal weken een dictee bij nederlands wordt afgenomen om zo te kijken of er kinderen zijn met vermoedelijk dyslexie. Elk jaar weer blijkt toch dat er enkele lln. zijn die toch dyslectisch zijn , maar waarvan dat in de basisschoolperiode niet is vastgesteld. Lln. Met een dyslexieverklaring krijgen extra faciliteiten bv meer tijd bij een repetitie of een repetitie met groter lettertype. De remedial teacher bekijkt met de ll. wat er wenselijk is en zet dat op een kaart. De vakdocenten krijgen doorgegeven wie er dyslectisch is en waarmee ze rekening dienen te houden. Indien nodig kunnen we ook problemen met lln. Via de remedial teacher aan een orthopedagoog voorleggen. Bv. Ik heb wel eens lln. gehad waarvan uiteindelijk bleek dat ze PDD-NOS hadden, een vorm van autisme. Het is toch wel erg belangrijk dat dat wordt onderkend, anders zie je alleen maar problematisch gedrag en vaak gaat het ten koste van leerprestaties. Zo kun je zo’n ll. Natuurlijk weer zo goed mogelijk begeleiden. Een dyslexiecoach hebben we wel op het Actief College, niet op het Hoeksch Lyceum. Een vertrouwenspersoon is iemand waarbij je terecht kan als je problemen hebt, die je misschien niet zomaar aan iemand wil vertellen en waarvan je niet weet wat je er mee moet.Maar waar je wel veel last van hebt en dan kun je misschien niet goed je hoofd erbij houden op school en met je werk. Er is een mannelijke en een vrouwelijke docent waarbij je terecht kunt. Het woord vertrouwen zegt al: deze persoon mag het zonder jouw toestemming niet met een ander hebben over wat je verteld hebt. Als je samen afspreekt dat het met iemand besproken moet worden om je verder te helpen dan natuurlijk wel. Een decaan komt in de latere leerjaren om de hoek kijken om je te helpen om goede keuzes in school te maken over vakkenpakketten en profielen. Het Zorgadviesteam bestaat uit een aantal mensen die zorglln. Bespreken en bekijken hoe ze het beste begeleid kunnen worden. Rugzakbegeleiding; als iemand bep. problemen heeft kan de school een rugzak aan vragen voor extra begeleiding. Je ziet het al voor je dat iemand met een echte rugzak omloopt, maar eigenlijk is het een bedrag, we noemen dat een zak met geld, dat de school kan gebruiken voor die extra hulp. Dat kan wel eens zijn als iemand autistisch is.

6 Programma zaterdag 25 februari
17:00 uur aanwezig, 17:30 uur vertrek Koffers niet toegestaan Voldoende eten/drinken mee voor avond, nacht en ochtend Zorg voor de leerling op het Hoeksch lyceum: Dyslectieverklaring al contact voor de vakantie Eerste maand al een dictee tijdens de Nederlandse les: leerlingen voor extra RT hulp Warme overdracht basisachool De ll. staat centraal, daar draait alles om. We proberen er voor te zorgen dat de lln. zich prettig voelen en goed begeleid worden om dat eruit te halen wat er in zit. Dat doen we met een heleboel mensen. Een heleboel lln. hebben niet al die mensen nodig, maar als er problemen zijn dan proberen dat via de juiste persoon aan te pakken. In eerste instantie is de mentor erg belangrijk. Lln. hebben een mentor waarvan ze les krijgen, maar ook een studieles en ze kunnen voor van alles bij de mentor terecht, die hen zo goed mogelijk probeert te helpen en te begeleiden. Ik had een keer 2 brugklaslln.die allebei erg veel moeite hadden met wennen. Dat komt eigenlijk nooit voor. Die lln. zagen het soms helemaal niet zitten. Afspraak was dat ze dan naar de mentor konden gaan, maar als die er niet was gingen ze naar de conciërges, die er van af wisten en die maakten dan een praatje, gaven een kopje thee en als het dan weer ging brachten ze die lln. weer naar de klas. Dan krijgen de kinderen natuurlijk van allerlei verschillende docenten les. Ook daar kun je terecht als je wil. Dan zijn ouders natuurlijk erg belangrijk. Op de basisschool liepen ouders nogal eens binnen of deden mee met allerlei activiteiten. Nu is dat toch wat verder weg en hoor je als ouders ook niet altijd alles van je kind. Vanuit school proberen we zodra er iets is contact met ouders te leggen. Dat kan zijn over resultaten, pesten, gedrag, motivatie enz. (Ik werd ingeseind dat lln. via hyves lelijke dingen over elkaar schreven en daarover is direct met ouders contact opgenomen) Wij vinden het ook prettig als u als ouder bijtijds contact opneemt als er iets is bv pesten, ook als dat onderweg naar school gebeurt of niet door lln. Van de eigen klas. Dan komen we meteen bij de teamleider, die in de volgende ring staat. Die gaat met dat soort dingen aan de slag. Hoe eerder je daar iets mee doet des te beter het is. De teamleider houdt ook absenties bij, daar kan verlof aangevraagd worden, als je eruit gestuurd wordt moet je je bij hem melden. Hij regelt alles voor alle brugklassen. Op de Hoefsmid hebben we ook een remedial teacher. Hij begeleidt lln. met dyslexie. Hij zorgt er ook voor dat er na een aantal weken een dictee bij nederlands wordt afgenomen om zo te kijken of er kinderen zijn met vermoedelijk dyslexie. Elk jaar weer blijkt toch dat er enkele lln. zijn die toch dyslectisch zijn , maar waarvan dat in de basisschoolperiode niet is vastgesteld. Lln. Met een dyslexieverklaring krijgen extra faciliteiten bv meer tijd bij een repetitie of een repetitie met groter lettertype. De remedial teacher bekijkt met de ll. wat er wenselijk is en zet dat op een kaart. De vakdocenten krijgen doorgegeven wie er dyslectisch is en waarmee ze rekening dienen te houden. Indien nodig kunnen we ook problemen met lln. Via de remedial teacher aan een orthopedagoog voorleggen. Bv. Ik heb wel eens lln. gehad waarvan uiteindelijk bleek dat ze PDD-NOS hadden, een vorm van autisme. Het is toch wel erg belangrijk dat dat wordt onderkend, anders zie je alleen maar problematisch gedrag en vaak gaat het ten koste van leerprestaties. Zo kun je zo’n ll. Natuurlijk weer zo goed mogelijk begeleiden. Een dyslexiecoach hebben we wel op het Actief College, niet op het Hoeksch Lyceum. Een vertrouwenspersoon is iemand waarbij je terecht kan als je problemen hebt, die je misschien niet zomaar aan iemand wil vertellen en waarvan je niet weet wat je er mee moet.Maar waar je wel veel last van hebt en dan kun je misschien niet goed je hoofd erbij houden op school en met je werk. Er is een mannelijke en een vrouwelijke docent waarbij je terecht kunt. Het woord vertrouwen zegt al: deze persoon mag het zonder jouw toestemming niet met een ander hebben over wat je verteld hebt. Als je samen afspreekt dat het met iemand besproken moet worden om je verder te helpen dan natuurlijk wel. Een decaan komt in de latere leerjaren om de hoek kijken om je te helpen om goede keuzes in school te maken over vakkenpakketten en profielen. Het Zorgadviesteam bestaat uit een aantal mensen die zorglln. Bespreken en bekijken hoe ze het beste begeleid kunnen worden. Rugzakbegeleiding; als iemand bep. problemen heeft kan de school een rugzak aan vragen voor extra begeleiding. Je ziet het al voor je dat iemand met een echte rugzak omloopt, maar eigenlijk is het een bedrag, we noemen dat een zak met geld, dat de school kan gebruiken voor die extra hulp. Dat kan wel eens zijn als iemand autistisch is.

7 Programma zondag 26 februari
Rond uur aankomst in ‘Katschtalerhof’ Omkleden Vertrek naar skigebied Uitgifte ski- en snowboardmateriaal skipas en pistekaart Aanvang lessen beginners Voorskiën en -snowboarden gevorderden Zorg voor de leerling op het Hoeksch lyceum: Dyslectieverklaring al contact voor de vakantie Eerste maand al een dictee tijdens de Nederlandse les: leerlingen voor extra RT hulp Warme overdracht basisachool De ll. staat centraal, daar draait alles om. We proberen er voor te zorgen dat de lln. zich prettig voelen en goed begeleid worden om dat eruit te halen wat er in zit. Dat doen we met een heleboel mensen. Een heleboel lln. hebben niet al die mensen nodig, maar als er problemen zijn dan proberen dat via de juiste persoon aan te pakken. In eerste instantie is de mentor erg belangrijk. Lln. hebben een mentor waarvan ze les krijgen, maar ook een studieles en ze kunnen voor van alles bij de mentor terecht, die hen zo goed mogelijk probeert te helpen en te begeleiden. Ik had een keer 2 brugklaslln.die allebei erg veel moeite hadden met wennen. Dat komt eigenlijk nooit voor. Die lln. zagen het soms helemaal niet zitten. Afspraak was dat ze dan naar de mentor konden gaan, maar als die er niet was gingen ze naar de conciërges, die er van af wisten en die maakten dan een praatje, gaven een kopje thee en als het dan weer ging brachten ze die lln. weer naar de klas. Dan krijgen de kinderen natuurlijk van allerlei verschillende docenten les. Ook daar kun je terecht als je wil. Dan zijn ouders natuurlijk erg belangrijk. Op de basisschool liepen ouders nogal eens binnen of deden mee met allerlei activiteiten. Nu is dat toch wat verder weg en hoor je als ouders ook niet altijd alles van je kind. Vanuit school proberen we zodra er iets is contact met ouders te leggen. Dat kan zijn over resultaten, pesten, gedrag, motivatie enz. (Ik werd ingeseind dat lln. via hyves lelijke dingen over elkaar schreven en daarover is direct met ouders contact opgenomen) Wij vinden het ook prettig als u als ouder bijtijds contact opneemt als er iets is bv pesten, ook als dat onderweg naar school gebeurt of niet door lln. Van de eigen klas. Dan komen we meteen bij de teamleider, die in de volgende ring staat. Die gaat met dat soort dingen aan de slag. Hoe eerder je daar iets mee doet des te beter het is. De teamleider houdt ook absenties bij, daar kan verlof aangevraagd worden, als je eruit gestuurd wordt moet je je bij hem melden. Hij regelt alles voor alle brugklassen. Op de Hoefsmid hebben we ook een remedial teacher. Hij begeleidt lln. met dyslexie. Hij zorgt er ook voor dat er na een aantal weken een dictee bij nederlands wordt afgenomen om zo te kijken of er kinderen zijn met vermoedelijk dyslexie. Elk jaar weer blijkt toch dat er enkele lln. zijn die toch dyslectisch zijn , maar waarvan dat in de basisschoolperiode niet is vastgesteld. Lln. Met een dyslexieverklaring krijgen extra faciliteiten bv meer tijd bij een repetitie of een repetitie met groter lettertype. De remedial teacher bekijkt met de ll. wat er wenselijk is en zet dat op een kaart. De vakdocenten krijgen doorgegeven wie er dyslectisch is en waarmee ze rekening dienen te houden. Indien nodig kunnen we ook problemen met lln. Via de remedial teacher aan een orthopedagoog voorleggen. Bv. Ik heb wel eens lln. gehad waarvan uiteindelijk bleek dat ze PDD-NOS hadden, een vorm van autisme. Het is toch wel erg belangrijk dat dat wordt onderkend, anders zie je alleen maar problematisch gedrag en vaak gaat het ten koste van leerprestaties. Zo kun je zo’n ll. Natuurlijk weer zo goed mogelijk begeleiden. Een dyslexiecoach hebben we wel op het Actief College, niet op het Hoeksch Lyceum. Een vertrouwenspersoon is iemand waarbij je terecht kan als je problemen hebt, die je misschien niet zomaar aan iemand wil vertellen en waarvan je niet weet wat je er mee moet.Maar waar je wel veel last van hebt en dan kun je misschien niet goed je hoofd erbij houden op school en met je werk. Er is een mannelijke en een vrouwelijke docent waarbij je terecht kunt. Het woord vertrouwen zegt al: deze persoon mag het zonder jouw toestemming niet met een ander hebben over wat je verteld hebt. Als je samen afspreekt dat het met iemand besproken moet worden om je verder te helpen dan natuurlijk wel. Een decaan komt in de latere leerjaren om de hoek kijken om je te helpen om goede keuzes in school te maken over vakkenpakketten en profielen. Het Zorgadviesteam bestaat uit een aantal mensen die zorglln. Bespreken en bekijken hoe ze het beste begeleid kunnen worden. Rugzakbegeleiding; als iemand bep. problemen heeft kan de school een rugzak aan vragen voor extra begeleiding. Je ziet het al voor je dat iemand met een echte rugzak omloopt, maar eigenlijk is het een bedrag, we noemen dat een zak met geld, dat de school kan gebruiken voor die extra hulp. Dat kan wel eens zijn als iemand autistisch is.

8 Programma zondag 26 februari
Rond 16:00 uur terugkeer naar hotel Hotel ‘Katschtalerhof’: halfpension vanaf het diner op zondag 26 februari tot en met het ontbijt op vrijdag 2 maart Zorg voor de leerling op het Hoeksch lyceum: Dyslectieverklaring al contact voor de vakantie Eerste maand al een dictee tijdens de Nederlandse les: leerlingen voor extra RT hulp Warme overdracht basisachool De ll. staat centraal, daar draait alles om. We proberen er voor te zorgen dat de lln. zich prettig voelen en goed begeleid worden om dat eruit te halen wat er in zit. Dat doen we met een heleboel mensen. Een heleboel lln. hebben niet al die mensen nodig, maar als er problemen zijn dan proberen dat via de juiste persoon aan te pakken. In eerste instantie is de mentor erg belangrijk. Lln. hebben een mentor waarvan ze les krijgen, maar ook een studieles en ze kunnen voor van alles bij de mentor terecht, die hen zo goed mogelijk probeert te helpen en te begeleiden. Ik had een keer 2 brugklaslln.die allebei erg veel moeite hadden met wennen. Dat komt eigenlijk nooit voor. Die lln. zagen het soms helemaal niet zitten. Afspraak was dat ze dan naar de mentor konden gaan, maar als die er niet was gingen ze naar de conciërges, die er van af wisten en die maakten dan een praatje, gaven een kopje thee en als het dan weer ging brachten ze die lln. weer naar de klas. Dan krijgen de kinderen natuurlijk van allerlei verschillende docenten les. Ook daar kun je terecht als je wil. Dan zijn ouders natuurlijk erg belangrijk. Op de basisschool liepen ouders nogal eens binnen of deden mee met allerlei activiteiten. Nu is dat toch wat verder weg en hoor je als ouders ook niet altijd alles van je kind. Vanuit school proberen we zodra er iets is contact met ouders te leggen. Dat kan zijn over resultaten, pesten, gedrag, motivatie enz. (Ik werd ingeseind dat lln. via hyves lelijke dingen over elkaar schreven en daarover is direct met ouders contact opgenomen) Wij vinden het ook prettig als u als ouder bijtijds contact opneemt als er iets is bv pesten, ook als dat onderweg naar school gebeurt of niet door lln. Van de eigen klas. Dan komen we meteen bij de teamleider, die in de volgende ring staat. Die gaat met dat soort dingen aan de slag. Hoe eerder je daar iets mee doet des te beter het is. De teamleider houdt ook absenties bij, daar kan verlof aangevraagd worden, als je eruit gestuurd wordt moet je je bij hem melden. Hij regelt alles voor alle brugklassen. Op de Hoefsmid hebben we ook een remedial teacher. Hij begeleidt lln. met dyslexie. Hij zorgt er ook voor dat er na een aantal weken een dictee bij nederlands wordt afgenomen om zo te kijken of er kinderen zijn met vermoedelijk dyslexie. Elk jaar weer blijkt toch dat er enkele lln. zijn die toch dyslectisch zijn , maar waarvan dat in de basisschoolperiode niet is vastgesteld. Lln. Met een dyslexieverklaring krijgen extra faciliteiten bv meer tijd bij een repetitie of een repetitie met groter lettertype. De remedial teacher bekijkt met de ll. wat er wenselijk is en zet dat op een kaart. De vakdocenten krijgen doorgegeven wie er dyslectisch is en waarmee ze rekening dienen te houden. Indien nodig kunnen we ook problemen met lln. Via de remedial teacher aan een orthopedagoog voorleggen. Bv. Ik heb wel eens lln. gehad waarvan uiteindelijk bleek dat ze PDD-NOS hadden, een vorm van autisme. Het is toch wel erg belangrijk dat dat wordt onderkend, anders zie je alleen maar problematisch gedrag en vaak gaat het ten koste van leerprestaties. Zo kun je zo’n ll. Natuurlijk weer zo goed mogelijk begeleiden. Een dyslexiecoach hebben we wel op het Actief College, niet op het Hoeksch Lyceum. Een vertrouwenspersoon is iemand waarbij je terecht kan als je problemen hebt, die je misschien niet zomaar aan iemand wil vertellen en waarvan je niet weet wat je er mee moet.Maar waar je wel veel last van hebt en dan kun je misschien niet goed je hoofd erbij houden op school en met je werk. Er is een mannelijke en een vrouwelijke docent waarbij je terecht kunt. Het woord vertrouwen zegt al: deze persoon mag het zonder jouw toestemming niet met een ander hebben over wat je verteld hebt. Als je samen afspreekt dat het met iemand besproken moet worden om je verder te helpen dan natuurlijk wel. Een decaan komt in de latere leerjaren om de hoek kijken om je te helpen om goede keuzes in school te maken over vakkenpakketten en profielen. Het Zorgadviesteam bestaat uit een aantal mensen die zorglln. Bespreken en bekijken hoe ze het beste begeleid kunnen worden. Rugzakbegeleiding; als iemand bep. problemen heeft kan de school een rugzak aan vragen voor extra begeleiding. Je ziet het al voor je dat iemand met een echte rugzak omloopt, maar eigenlijk is het een bedrag, we noemen dat een zak met geld, dat de school kan gebruiken voor die extra hulp. Dat kan wel eens zijn als iemand autistisch is.

9 Dagprogramma maandag t/m donderdag
Ontbijtbuffet in hotel (aanwezigheid verplicht) Vertrek per bus naar skigebied Ski- en snowboardlessen en vrij skiën en snowboarden (minimaal 3 personen) Lunch op de piste (niet inclusief) Vertrek per bus naar hotel Inkopen bij supermarkt (controle bij kassa) Rond 16:00 uur terugkeer naar hotel Zorg voor de leerling op het Hoeksch lyceum: Dyslectieverklaring al contact voor de vakantie Eerste maand al een dictee tijdens de Nederlandse les: leerlingen voor extra RT hulp Warme overdracht basisachool De ll. staat centraal, daar draait alles om. We proberen er voor te zorgen dat de lln. zich prettig voelen en goed begeleid worden om dat eruit te halen wat er in zit. Dat doen we met een heleboel mensen. Een heleboel lln. hebben niet al die mensen nodig, maar als er problemen zijn dan proberen dat via de juiste persoon aan te pakken. In eerste instantie is de mentor erg belangrijk. Lln. hebben een mentor waarvan ze les krijgen, maar ook een studieles en ze kunnen voor van alles bij de mentor terecht, die hen zo goed mogelijk probeert te helpen en te begeleiden. Ik had een keer 2 brugklaslln.die allebei erg veel moeite hadden met wennen. Dat komt eigenlijk nooit voor. Die lln. zagen het soms helemaal niet zitten. Afspraak was dat ze dan naar de mentor konden gaan, maar als die er niet was gingen ze naar de conciërges, die er van af wisten en die maakten dan een praatje, gaven een kopje thee en als het dan weer ging brachten ze die lln. weer naar de klas. Dan krijgen de kinderen natuurlijk van allerlei verschillende docenten les. Ook daar kun je terecht als je wil. Dan zijn ouders natuurlijk erg belangrijk. Op de basisschool liepen ouders nogal eens binnen of deden mee met allerlei activiteiten. Nu is dat toch wat verder weg en hoor je als ouders ook niet altijd alles van je kind. Vanuit school proberen we zodra er iets is contact met ouders te leggen. Dat kan zijn over resultaten, pesten, gedrag, motivatie enz. (Ik werd ingeseind dat lln. via hyves lelijke dingen over elkaar schreven en daarover is direct met ouders contact opgenomen) Wij vinden het ook prettig als u als ouder bijtijds contact opneemt als er iets is bv pesten, ook als dat onderweg naar school gebeurt of niet door lln. Van de eigen klas. Dan komen we meteen bij de teamleider, die in de volgende ring staat. Die gaat met dat soort dingen aan de slag. Hoe eerder je daar iets mee doet des te beter het is. De teamleider houdt ook absenties bij, daar kan verlof aangevraagd worden, als je eruit gestuurd wordt moet je je bij hem melden. Hij regelt alles voor alle brugklassen. Op de Hoefsmid hebben we ook een remedial teacher. Hij begeleidt lln. met dyslexie. Hij zorgt er ook voor dat er na een aantal weken een dictee bij nederlands wordt afgenomen om zo te kijken of er kinderen zijn met vermoedelijk dyslexie. Elk jaar weer blijkt toch dat er enkele lln. zijn die toch dyslectisch zijn , maar waarvan dat in de basisschoolperiode niet is vastgesteld. Lln. Met een dyslexieverklaring krijgen extra faciliteiten bv meer tijd bij een repetitie of een repetitie met groter lettertype. De remedial teacher bekijkt met de ll. wat er wenselijk is en zet dat op een kaart. De vakdocenten krijgen doorgegeven wie er dyslectisch is en waarmee ze rekening dienen te houden. Indien nodig kunnen we ook problemen met lln. Via de remedial teacher aan een orthopedagoog voorleggen. Bv. Ik heb wel eens lln. gehad waarvan uiteindelijk bleek dat ze PDD-NOS hadden, een vorm van autisme. Het is toch wel erg belangrijk dat dat wordt onderkend, anders zie je alleen maar problematisch gedrag en vaak gaat het ten koste van leerprestaties. Zo kun je zo’n ll. Natuurlijk weer zo goed mogelijk begeleiden. Een dyslexiecoach hebben we wel op het Actief College, niet op het Hoeksch Lyceum. Een vertrouwenspersoon is iemand waarbij je terecht kan als je problemen hebt, die je misschien niet zomaar aan iemand wil vertellen en waarvan je niet weet wat je er mee moet.Maar waar je wel veel last van hebt en dan kun je misschien niet goed je hoofd erbij houden op school en met je werk. Er is een mannelijke en een vrouwelijke docent waarbij je terecht kunt. Het woord vertrouwen zegt al: deze persoon mag het zonder jouw toestemming niet met een ander hebben over wat je verteld hebt. Als je samen afspreekt dat het met iemand besproken moet worden om je verder te helpen dan natuurlijk wel. Een decaan komt in de latere leerjaren om de hoek kijken om je te helpen om goede keuzes in school te maken over vakkenpakketten en profielen. Het Zorgadviesteam bestaat uit een aantal mensen die zorglln. Bespreken en bekijken hoe ze het beste begeleid kunnen worden. Rugzakbegeleiding; als iemand bep. problemen heeft kan de school een rugzak aan vragen voor extra begeleiding. Je ziet het al voor je dat iemand met een echte rugzak omloopt, maar eigenlijk is het een bedrag, we noemen dat een zak met geld, dat de school kan gebruiken voor die extra hulp. Dat kan wel eens zijn als iemand autistisch is.

10 Avondprogramma maandag t/m donderdag
Diner, 3 gangen + saladebar water op tafel -overige dranken (geen alcohol) bestellen en betalen aan de bar voorafgaand aan het diner Een gemeenschappelijke verblijfsruimte beschikbaar in het hotel Van uur bar open 16+ : max. 2 alcoholische consumpties (uitsluitend bier en wijn) In overleg met buschauffeur een avondactiviteit Zorg voor de leerling op het Hoeksch lyceum: Dyslectieverklaring al contact voor de vakantie Eerste maand al een dictee tijdens de Nederlandse les: leerlingen voor extra RT hulp Warme overdracht basisachool De ll. staat centraal, daar draait alles om. We proberen er voor te zorgen dat de lln. zich prettig voelen en goed begeleid worden om dat eruit te halen wat er in zit. Dat doen we met een heleboel mensen. Een heleboel lln. hebben niet al die mensen nodig, maar als er problemen zijn dan proberen dat via de juiste persoon aan te pakken. In eerste instantie is de mentor erg belangrijk. Lln. hebben een mentor waarvan ze les krijgen, maar ook een studieles en ze kunnen voor van alles bij de mentor terecht, die hen zo goed mogelijk probeert te helpen en te begeleiden. Ik had een keer 2 brugklaslln.die allebei erg veel moeite hadden met wennen. Dat komt eigenlijk nooit voor. Die lln. zagen het soms helemaal niet zitten. Afspraak was dat ze dan naar de mentor konden gaan, maar als die er niet was gingen ze naar de conciërges, die er van af wisten en die maakten dan een praatje, gaven een kopje thee en als het dan weer ging brachten ze die lln. weer naar de klas. Dan krijgen de kinderen natuurlijk van allerlei verschillende docenten les. Ook daar kun je terecht als je wil. Dan zijn ouders natuurlijk erg belangrijk. Op de basisschool liepen ouders nogal eens binnen of deden mee met allerlei activiteiten. Nu is dat toch wat verder weg en hoor je als ouders ook niet altijd alles van je kind. Vanuit school proberen we zodra er iets is contact met ouders te leggen. Dat kan zijn over resultaten, pesten, gedrag, motivatie enz. (Ik werd ingeseind dat lln. via hyves lelijke dingen over elkaar schreven en daarover is direct met ouders contact opgenomen) Wij vinden het ook prettig als u als ouder bijtijds contact opneemt als er iets is bv pesten, ook als dat onderweg naar school gebeurt of niet door lln. Van de eigen klas. Dan komen we meteen bij de teamleider, die in de volgende ring staat. Die gaat met dat soort dingen aan de slag. Hoe eerder je daar iets mee doet des te beter het is. De teamleider houdt ook absenties bij, daar kan verlof aangevraagd worden, als je eruit gestuurd wordt moet je je bij hem melden. Hij regelt alles voor alle brugklassen. Op de Hoefsmid hebben we ook een remedial teacher. Hij begeleidt lln. met dyslexie. Hij zorgt er ook voor dat er na een aantal weken een dictee bij nederlands wordt afgenomen om zo te kijken of er kinderen zijn met vermoedelijk dyslexie. Elk jaar weer blijkt toch dat er enkele lln. zijn die toch dyslectisch zijn , maar waarvan dat in de basisschoolperiode niet is vastgesteld. Lln. Met een dyslexieverklaring krijgen extra faciliteiten bv meer tijd bij een repetitie of een repetitie met groter lettertype. De remedial teacher bekijkt met de ll. wat er wenselijk is en zet dat op een kaart. De vakdocenten krijgen doorgegeven wie er dyslectisch is en waarmee ze rekening dienen te houden. Indien nodig kunnen we ook problemen met lln. Via de remedial teacher aan een orthopedagoog voorleggen. Bv. Ik heb wel eens lln. gehad waarvan uiteindelijk bleek dat ze PDD-NOS hadden, een vorm van autisme. Het is toch wel erg belangrijk dat dat wordt onderkend, anders zie je alleen maar problematisch gedrag en vaak gaat het ten koste van leerprestaties. Zo kun je zo’n ll. Natuurlijk weer zo goed mogelijk begeleiden. Een dyslexiecoach hebben we wel op het Actief College, niet op het Hoeksch Lyceum. Een vertrouwenspersoon is iemand waarbij je terecht kan als je problemen hebt, die je misschien niet zomaar aan iemand wil vertellen en waarvan je niet weet wat je er mee moet.Maar waar je wel veel last van hebt en dan kun je misschien niet goed je hoofd erbij houden op school en met je werk. Er is een mannelijke en een vrouwelijke docent waarbij je terecht kunt. Het woord vertrouwen zegt al: deze persoon mag het zonder jouw toestemming niet met een ander hebben over wat je verteld hebt. Als je samen afspreekt dat het met iemand besproken moet worden om je verder te helpen dan natuurlijk wel. Een decaan komt in de latere leerjaren om de hoek kijken om je te helpen om goede keuzes in school te maken over vakkenpakketten en profielen. Het Zorgadviesteam bestaat uit een aantal mensen die zorglln. Bespreken en bekijken hoe ze het beste begeleid kunnen worden. Rugzakbegeleiding; als iemand bep. problemen heeft kan de school een rugzak aan vragen voor extra begeleiding. Je ziet het al voor je dat iemand met een echte rugzak omloopt, maar eigenlijk is het een bedrag, we noemen dat een zak met geld, dat de school kan gebruiken voor die extra hulp. Dat kan wel eens zijn als iemand autistisch is.

11 Avondprogramma maandag t/m donderdag
Vanaf uur verblijf je alleen in de eigen kamer of in de algemene verblijfsruimte Stilte op de gangen; houd rekening met de overige hotelgasten Om uur geldt bedtijd voor iedereen, op de eigen kamer Zorg voor de leerling op het Hoeksch lyceum: Dyslectieverklaring al contact voor de vakantie Eerste maand al een dictee tijdens de Nederlandse les: leerlingen voor extra RT hulp Warme overdracht basisachool De ll. staat centraal, daar draait alles om. We proberen er voor te zorgen dat de lln. zich prettig voelen en goed begeleid worden om dat eruit te halen wat er in zit. Dat doen we met een heleboel mensen. Een heleboel lln. hebben niet al die mensen nodig, maar als er problemen zijn dan proberen dat via de juiste persoon aan te pakken. In eerste instantie is de mentor erg belangrijk. Lln. hebben een mentor waarvan ze les krijgen, maar ook een studieles en ze kunnen voor van alles bij de mentor terecht, die hen zo goed mogelijk probeert te helpen en te begeleiden. Ik had een keer 2 brugklaslln.die allebei erg veel moeite hadden met wennen. Dat komt eigenlijk nooit voor. Die lln. zagen het soms helemaal niet zitten. Afspraak was dat ze dan naar de mentor konden gaan, maar als die er niet was gingen ze naar de conciërges, die er van af wisten en die maakten dan een praatje, gaven een kopje thee en als het dan weer ging brachten ze die lln. weer naar de klas. Dan krijgen de kinderen natuurlijk van allerlei verschillende docenten les. Ook daar kun je terecht als je wil. Dan zijn ouders natuurlijk erg belangrijk. Op de basisschool liepen ouders nogal eens binnen of deden mee met allerlei activiteiten. Nu is dat toch wat verder weg en hoor je als ouders ook niet altijd alles van je kind. Vanuit school proberen we zodra er iets is contact met ouders te leggen. Dat kan zijn over resultaten, pesten, gedrag, motivatie enz. (Ik werd ingeseind dat lln. via hyves lelijke dingen over elkaar schreven en daarover is direct met ouders contact opgenomen) Wij vinden het ook prettig als u als ouder bijtijds contact opneemt als er iets is bv pesten, ook als dat onderweg naar school gebeurt of niet door lln. Van de eigen klas. Dan komen we meteen bij de teamleider, die in de volgende ring staat. Die gaat met dat soort dingen aan de slag. Hoe eerder je daar iets mee doet des te beter het is. De teamleider houdt ook absenties bij, daar kan verlof aangevraagd worden, als je eruit gestuurd wordt moet je je bij hem melden. Hij regelt alles voor alle brugklassen. Op de Hoefsmid hebben we ook een remedial teacher. Hij begeleidt lln. met dyslexie. Hij zorgt er ook voor dat er na een aantal weken een dictee bij nederlands wordt afgenomen om zo te kijken of er kinderen zijn met vermoedelijk dyslexie. Elk jaar weer blijkt toch dat er enkele lln. zijn die toch dyslectisch zijn , maar waarvan dat in de basisschoolperiode niet is vastgesteld. Lln. Met een dyslexieverklaring krijgen extra faciliteiten bv meer tijd bij een repetitie of een repetitie met groter lettertype. De remedial teacher bekijkt met de ll. wat er wenselijk is en zet dat op een kaart. De vakdocenten krijgen doorgegeven wie er dyslectisch is en waarmee ze rekening dienen te houden. Indien nodig kunnen we ook problemen met lln. Via de remedial teacher aan een orthopedagoog voorleggen. Bv. Ik heb wel eens lln. gehad waarvan uiteindelijk bleek dat ze PDD-NOS hadden, een vorm van autisme. Het is toch wel erg belangrijk dat dat wordt onderkend, anders zie je alleen maar problematisch gedrag en vaak gaat het ten koste van leerprestaties. Zo kun je zo’n ll. Natuurlijk weer zo goed mogelijk begeleiden. Een dyslexiecoach hebben we wel op het Actief College, niet op het Hoeksch Lyceum. Een vertrouwenspersoon is iemand waarbij je terecht kan als je problemen hebt, die je misschien niet zomaar aan iemand wil vertellen en waarvan je niet weet wat je er mee moet.Maar waar je wel veel last van hebt en dan kun je misschien niet goed je hoofd erbij houden op school en met je werk. Er is een mannelijke en een vrouwelijke docent waarbij je terecht kunt. Het woord vertrouwen zegt al: deze persoon mag het zonder jouw toestemming niet met een ander hebben over wat je verteld hebt. Als je samen afspreekt dat het met iemand besproken moet worden om je verder te helpen dan natuurlijk wel. Een decaan komt in de latere leerjaren om de hoek kijken om je te helpen om goede keuzes in school te maken over vakkenpakketten en profielen. Het Zorgadviesteam bestaat uit een aantal mensen die zorglln. Bespreken en bekijken hoe ze het beste begeleid kunnen worden. Rugzakbegeleiding; als iemand bep. problemen heeft kan de school een rugzak aan vragen voor extra begeleiding. Je ziet het al voor je dat iemand met een echte rugzak omloopt, maar eigenlijk is het een bedrag, we noemen dat een zak met geld, dat de school kan gebruiken voor die extra hulp. Dat kan wel eens zijn als iemand autistisch is.

12 Programma vrijdag 2 maart
Wakker worden Tassen inpakken Kamer opruimen Ontbijt Vertrek naar skigebied Laatste ski- en snowboarddag (geen les) Vertrek per bus naar hotel Omkleden Vertrek naar Nederland Zorg voor de leerling op het Hoeksch lyceum: Dyslectieverklaring al contact voor de vakantie Eerste maand al een dictee tijdens de Nederlandse les: leerlingen voor extra RT hulp Warme overdracht basisachool De ll. staat centraal, daar draait alles om. We proberen er voor te zorgen dat de lln. zich prettig voelen en goed begeleid worden om dat eruit te halen wat er in zit. Dat doen we met een heleboel mensen. Een heleboel lln. hebben niet al die mensen nodig, maar als er problemen zijn dan proberen dat via de juiste persoon aan te pakken. In eerste instantie is de mentor erg belangrijk. Lln. hebben een mentor waarvan ze les krijgen, maar ook een studieles en ze kunnen voor van alles bij de mentor terecht, die hen zo goed mogelijk probeert te helpen en te begeleiden. Ik had een keer 2 brugklaslln.die allebei erg veel moeite hadden met wennen. Dat komt eigenlijk nooit voor. Die lln. zagen het soms helemaal niet zitten. Afspraak was dat ze dan naar de mentor konden gaan, maar als die er niet was gingen ze naar de conciërges, die er van af wisten en die maakten dan een praatje, gaven een kopje thee en als het dan weer ging brachten ze die lln. weer naar de klas. Dan krijgen de kinderen natuurlijk van allerlei verschillende docenten les. Ook daar kun je terecht als je wil. Dan zijn ouders natuurlijk erg belangrijk. Op de basisschool liepen ouders nogal eens binnen of deden mee met allerlei activiteiten. Nu is dat toch wat verder weg en hoor je als ouders ook niet altijd alles van je kind. Vanuit school proberen we zodra er iets is contact met ouders te leggen. Dat kan zijn over resultaten, pesten, gedrag, motivatie enz. (Ik werd ingeseind dat lln. via hyves lelijke dingen over elkaar schreven en daarover is direct met ouders contact opgenomen) Wij vinden het ook prettig als u als ouder bijtijds contact opneemt als er iets is bv pesten, ook als dat onderweg naar school gebeurt of niet door lln. Van de eigen klas. Dan komen we meteen bij de teamleider, die in de volgende ring staat. Die gaat met dat soort dingen aan de slag. Hoe eerder je daar iets mee doet des te beter het is. De teamleider houdt ook absenties bij, daar kan verlof aangevraagd worden, als je eruit gestuurd wordt moet je je bij hem melden. Hij regelt alles voor alle brugklassen. Op de Hoefsmid hebben we ook een remedial teacher. Hij begeleidt lln. met dyslexie. Hij zorgt er ook voor dat er na een aantal weken een dictee bij nederlands wordt afgenomen om zo te kijken of er kinderen zijn met vermoedelijk dyslexie. Elk jaar weer blijkt toch dat er enkele lln. zijn die toch dyslectisch zijn , maar waarvan dat in de basisschoolperiode niet is vastgesteld. Lln. Met een dyslexieverklaring krijgen extra faciliteiten bv meer tijd bij een repetitie of een repetitie met groter lettertype. De remedial teacher bekijkt met de ll. wat er wenselijk is en zet dat op een kaart. De vakdocenten krijgen doorgegeven wie er dyslectisch is en waarmee ze rekening dienen te houden. Indien nodig kunnen we ook problemen met lln. Via de remedial teacher aan een orthopedagoog voorleggen. Bv. Ik heb wel eens lln. gehad waarvan uiteindelijk bleek dat ze PDD-NOS hadden, een vorm van autisme. Het is toch wel erg belangrijk dat dat wordt onderkend, anders zie je alleen maar problematisch gedrag en vaak gaat het ten koste van leerprestaties. Zo kun je zo’n ll. Natuurlijk weer zo goed mogelijk begeleiden. Een dyslexiecoach hebben we wel op het Actief College, niet op het Hoeksch Lyceum. Een vertrouwenspersoon is iemand waarbij je terecht kan als je problemen hebt, die je misschien niet zomaar aan iemand wil vertellen en waarvan je niet weet wat je er mee moet.Maar waar je wel veel last van hebt en dan kun je misschien niet goed je hoofd erbij houden op school en met je werk. Er is een mannelijke en een vrouwelijke docent waarbij je terecht kunt. Het woord vertrouwen zegt al: deze persoon mag het zonder jouw toestemming niet met een ander hebben over wat je verteld hebt. Als je samen afspreekt dat het met iemand besproken moet worden om je verder te helpen dan natuurlijk wel. Een decaan komt in de latere leerjaren om de hoek kijken om je te helpen om goede keuzes in school te maken over vakkenpakketten en profielen. Het Zorgadviesteam bestaat uit een aantal mensen die zorglln. Bespreken en bekijken hoe ze het beste begeleid kunnen worden. Rugzakbegeleiding; als iemand bep. problemen heeft kan de school een rugzak aan vragen voor extra begeleiding. Je ziet het al voor je dat iemand met een echte rugzak omloopt, maar eigenlijk is het een bedrag, we noemen dat een zak met geld, dat de school kan gebruiken voor die extra hulp. Dat kan wel eens zijn als iemand autistisch is.

13 En dan nog…… Kamerindeling
Wat doen we met leerlingen die zich niet aan gestelde regels houden? Dokter/ziekenhuis Zorg voor de leerling op het Hoeksch lyceum: Dyslectieverklaring al contact voor de vakantie Eerste maand al een dictee tijdens de Nederlandse les: leerlingen voor extra RT hulp Warme overdracht basisachool De ll. staat centraal, daar draait alles om. We proberen er voor te zorgen dat de lln. zich prettig voelen en goed begeleid worden om dat eruit te halen wat er in zit. Dat doen we met een heleboel mensen. Een heleboel lln. hebben niet al die mensen nodig, maar als er problemen zijn dan proberen dat via de juiste persoon aan te pakken. In eerste instantie is de mentor erg belangrijk. Lln. hebben een mentor waarvan ze les krijgen, maar ook een studieles en ze kunnen voor van alles bij de mentor terecht, die hen zo goed mogelijk probeert te helpen en te begeleiden. Ik had een keer 2 brugklaslln.die allebei erg veel moeite hadden met wennen. Dat komt eigenlijk nooit voor. Die lln. zagen het soms helemaal niet zitten. Afspraak was dat ze dan naar de mentor konden gaan, maar als die er niet was gingen ze naar de conciërges, die er van af wisten en die maakten dan een praatje, gaven een kopje thee en als het dan weer ging brachten ze die lln. weer naar de klas. Dan krijgen de kinderen natuurlijk van allerlei verschillende docenten les. Ook daar kun je terecht als je wil. Dan zijn ouders natuurlijk erg belangrijk. Op de basisschool liepen ouders nogal eens binnen of deden mee met allerlei activiteiten. Nu is dat toch wat verder weg en hoor je als ouders ook niet altijd alles van je kind. Vanuit school proberen we zodra er iets is contact met ouders te leggen. Dat kan zijn over resultaten, pesten, gedrag, motivatie enz. (Ik werd ingeseind dat lln. via hyves lelijke dingen over elkaar schreven en daarover is direct met ouders contact opgenomen) Wij vinden het ook prettig als u als ouder bijtijds contact opneemt als er iets is bv pesten, ook als dat onderweg naar school gebeurt of niet door lln. Van de eigen klas. Dan komen we meteen bij de teamleider, die in de volgende ring staat. Die gaat met dat soort dingen aan de slag. Hoe eerder je daar iets mee doet des te beter het is. De teamleider houdt ook absenties bij, daar kan verlof aangevraagd worden, als je eruit gestuurd wordt moet je je bij hem melden. Hij regelt alles voor alle brugklassen. Op de Hoefsmid hebben we ook een remedial teacher. Hij begeleidt lln. met dyslexie. Hij zorgt er ook voor dat er na een aantal weken een dictee bij nederlands wordt afgenomen om zo te kijken of er kinderen zijn met vermoedelijk dyslexie. Elk jaar weer blijkt toch dat er enkele lln. zijn die toch dyslectisch zijn , maar waarvan dat in de basisschoolperiode niet is vastgesteld. Lln. Met een dyslexieverklaring krijgen extra faciliteiten bv meer tijd bij een repetitie of een repetitie met groter lettertype. De remedial teacher bekijkt met de ll. wat er wenselijk is en zet dat op een kaart. De vakdocenten krijgen doorgegeven wie er dyslectisch is en waarmee ze rekening dienen te houden. Indien nodig kunnen we ook problemen met lln. Via de remedial teacher aan een orthopedagoog voorleggen. Bv. Ik heb wel eens lln. gehad waarvan uiteindelijk bleek dat ze PDD-NOS hadden, een vorm van autisme. Het is toch wel erg belangrijk dat dat wordt onderkend, anders zie je alleen maar problematisch gedrag en vaak gaat het ten koste van leerprestaties. Zo kun je zo’n ll. Natuurlijk weer zo goed mogelijk begeleiden. Een dyslexiecoach hebben we wel op het Actief College, niet op het Hoeksch Lyceum. Een vertrouwenspersoon is iemand waarbij je terecht kan als je problemen hebt, die je misschien niet zomaar aan iemand wil vertellen en waarvan je niet weet wat je er mee moet.Maar waar je wel veel last van hebt en dan kun je misschien niet goed je hoofd erbij houden op school en met je werk. Er is een mannelijke en een vrouwelijke docent waarbij je terecht kunt. Het woord vertrouwen zegt al: deze persoon mag het zonder jouw toestemming niet met een ander hebben over wat je verteld hebt. Als je samen afspreekt dat het met iemand besproken moet worden om je verder te helpen dan natuurlijk wel. Een decaan komt in de latere leerjaren om de hoek kijken om je te helpen om goede keuzes in school te maken over vakkenpakketten en profielen. Het Zorgadviesteam bestaat uit een aantal mensen die zorglln. Bespreken en bekijken hoe ze het beste begeleid kunnen worden. Rugzakbegeleiding; als iemand bep. problemen heeft kan de school een rugzak aan vragen voor extra begeleiding. Je ziet het al voor je dat iemand met een echte rugzak omloopt, maar eigenlijk is het een bedrag, we noemen dat een zak met geld, dat de school kan gebruiken voor die extra hulp. Dat kan wel eens zijn als iemand autistisch is.

14 En dan nog…… I.D. kaart/paspoort Zorgverzekeringspasje
Reisverzekering met wintersportdekking, zelf afsluiten Dieet, allergie Medicijngebruik Zorg voor de leerling op het Hoeksch lyceum: Dyslectieverklaring al contact voor de vakantie Eerste maand al een dictee tijdens de Nederlandse les: leerlingen voor extra RT hulp Warme overdracht basisachool De ll. staat centraal, daar draait alles om. We proberen er voor te zorgen dat de lln. zich prettig voelen en goed begeleid worden om dat eruit te halen wat er in zit. Dat doen we met een heleboel mensen. Een heleboel lln. hebben niet al die mensen nodig, maar als er problemen zijn dan proberen dat via de juiste persoon aan te pakken. In eerste instantie is de mentor erg belangrijk. Lln. hebben een mentor waarvan ze les krijgen, maar ook een studieles en ze kunnen voor van alles bij de mentor terecht, die hen zo goed mogelijk probeert te helpen en te begeleiden. Ik had een keer 2 brugklaslln.die allebei erg veel moeite hadden met wennen. Dat komt eigenlijk nooit voor. Die lln. zagen het soms helemaal niet zitten. Afspraak was dat ze dan naar de mentor konden gaan, maar als die er niet was gingen ze naar de conciërges, die er van af wisten en die maakten dan een praatje, gaven een kopje thee en als het dan weer ging brachten ze die lln. weer naar de klas. Dan krijgen de kinderen natuurlijk van allerlei verschillende docenten les. Ook daar kun je terecht als je wil. Dan zijn ouders natuurlijk erg belangrijk. Op de basisschool liepen ouders nogal eens binnen of deden mee met allerlei activiteiten. Nu is dat toch wat verder weg en hoor je als ouders ook niet altijd alles van je kind. Vanuit school proberen we zodra er iets is contact met ouders te leggen. Dat kan zijn over resultaten, pesten, gedrag, motivatie enz. (Ik werd ingeseind dat lln. via hyves lelijke dingen over elkaar schreven en daarover is direct met ouders contact opgenomen) Wij vinden het ook prettig als u als ouder bijtijds contact opneemt als er iets is bv pesten, ook als dat onderweg naar school gebeurt of niet door lln. Van de eigen klas. Dan komen we meteen bij de teamleider, die in de volgende ring staat. Die gaat met dat soort dingen aan de slag. Hoe eerder je daar iets mee doet des te beter het is. De teamleider houdt ook absenties bij, daar kan verlof aangevraagd worden, als je eruit gestuurd wordt moet je je bij hem melden. Hij regelt alles voor alle brugklassen. Op de Hoefsmid hebben we ook een remedial teacher. Hij begeleidt lln. met dyslexie. Hij zorgt er ook voor dat er na een aantal weken een dictee bij nederlands wordt afgenomen om zo te kijken of er kinderen zijn met vermoedelijk dyslexie. Elk jaar weer blijkt toch dat er enkele lln. zijn die toch dyslectisch zijn , maar waarvan dat in de basisschoolperiode niet is vastgesteld. Lln. Met een dyslexieverklaring krijgen extra faciliteiten bv meer tijd bij een repetitie of een repetitie met groter lettertype. De remedial teacher bekijkt met de ll. wat er wenselijk is en zet dat op een kaart. De vakdocenten krijgen doorgegeven wie er dyslectisch is en waarmee ze rekening dienen te houden. Indien nodig kunnen we ook problemen met lln. Via de remedial teacher aan een orthopedagoog voorleggen. Bv. Ik heb wel eens lln. gehad waarvan uiteindelijk bleek dat ze PDD-NOS hadden, een vorm van autisme. Het is toch wel erg belangrijk dat dat wordt onderkend, anders zie je alleen maar problematisch gedrag en vaak gaat het ten koste van leerprestaties. Zo kun je zo’n ll. Natuurlijk weer zo goed mogelijk begeleiden. Een dyslexiecoach hebben we wel op het Actief College, niet op het Hoeksch Lyceum. Een vertrouwenspersoon is iemand waarbij je terecht kan als je problemen hebt, die je misschien niet zomaar aan iemand wil vertellen en waarvan je niet weet wat je er mee moet.Maar waar je wel veel last van hebt en dan kun je misschien niet goed je hoofd erbij houden op school en met je werk. Er is een mannelijke en een vrouwelijke docent waarbij je terecht kunt. Het woord vertrouwen zegt al: deze persoon mag het zonder jouw toestemming niet met een ander hebben over wat je verteld hebt. Als je samen afspreekt dat het met iemand besproken moet worden om je verder te helpen dan natuurlijk wel. Een decaan komt in de latere leerjaren om de hoek kijken om je te helpen om goede keuzes in school te maken over vakkenpakketten en profielen. Het Zorgadviesteam bestaat uit een aantal mensen die zorglln. Bespreken en bekijken hoe ze het beste begeleid kunnen worden. Rugzakbegeleiding; als iemand bep. problemen heeft kan de school een rugzak aan vragen voor extra begeleiding. Je ziet het al voor je dat iemand met een echte rugzak omloopt, maar eigenlijk is het een bedrag, we noemen dat een zak met geld, dat de school kan gebruiken voor die extra hulp. Dat kan wel eens zijn als iemand autistisch is.

15 Bedankt voor uw aandacht
Vragen die u nog had Liefst antwoord door middel van filmpjes met leerlingen Heeft u nog vragen?


Download ppt "Wintersportreis 2012 Welkom op onze informatieavond!"

Verwante presentaties


Ads door Google