De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Media overzicht: Tv-programma’s per doelgroep Participatie in tv- programma ‘Nederland in Beweging’ Postbus 51 Billboards Posters Flyers Greeting.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Media overzicht: Tv-programma’s per doelgroep Participatie in tv- programma ‘Nederland in Beweging’ Postbus 51 Billboards Posters Flyers Greeting."— Transcript van de presentatie:

1

2

3

4 Media overzicht: Tv-programma’s per doelgroep Participatie in tv- programma ‘Nederland in Beweging’ Postbus 51 Billboards Posters Flyers Greeting cards

5 Informatie overzicht : Beweegwijzer op internet FLASH!-klok voor kinderen Cd Video Flash-(test)bus Lespakket Cito voor VMBO Beweegspecial Consumentenbond Reizende expositie Huis-aan-huisbladen

6 GEZINNEN MET KINDEREN VAN 4-9 JAAR Beweegpieten op basisscholen FLEVOLAND-28 basisscholen krijgen op 5 dec- ember Beweegpieten op bezoek. In Flevoland wordt aangehaakt bij de campagne FLASH door middel van een Sinterklaasactie op scholen en een instelling voor kinderopvang. Er wordt aandacht besteed aan het onderwerp “bewegen en gezonde leefstijl” Op deze scholen worden sinds half no - vember de dagelijke Fox-kids uitzendingen van de Club van Sinterklaas gevolgd. Het probleem is dat de Pieten niet allemaal in conditie zijn en het dus nooit redden om op pakjesavond alle cadeautjes in Nederland rond te brengen. Door de Beweegpiet en gymlessen moeten de Pie- ten voor de vijfde december weer in vorm komen. Op 5 december krijgen alle kinderen dan als af - sluiting van de zwarte Pieten die een bezoek bren- gen aan de school, een beweegcadeautje, een place- mat met bewegingsspelen. Vijf honderd kinderen in Flevoland komen zo in contact met FLASH.

7 VMBO-streefdoelen 20 scholen FLASH-energy tour schoolfeest-dance award clinics-streetdance, breakdance e.d. 75 scholen meerdere activiteiten, zoals de energy-tour, cito-lespakket na-schoolse sport beweegscan whoZnext-team/FLASH-week 220 scholen gaan Cito-lespakket gebruiken

8 Tijdschema 1 junischolen ontvangen een informatiepakket 1 septemberovereenkomsten tussen school en begeleidende organisatie zijn getekend 1 oktoberuitslag 0-meting TNO start FLASH ENERGY TOUR & website-actie 15 oktoberstart tv-programma novemberpraktijkweek VMBO-scholen sept. 2005eerste resultaten

9 Meer beweging voor leerlingen VMBO Maastricht______________________ van onze verslaggever Het Trajectum college in Maastricht bijt de spits af in een campagne die leerlingen wil aanzetten tot meer be- weging, de zogeheten FLASH cam- pagne. Onder scholieren vormen VMBOleer- lingen de belangrijkste doelgroep. Zij bewegen minder dan l eerlingen van “hogere” opleidingen en hebben vaker last van overgewicht. De leerlingen van het Trajectum col- lege krijgen deze week workshops aangeboden die hen moeten helpen het belang van gezonde voeding,sport en beweging in te zien. Zij worden onder meer getest op hun c onditie, vetgehalte en lenigheid. Donderdag staat voor de hele school een outdoor- dag gepland met veel fietsen en lopen.

10 Deelcampagne Bedrijven tijdschema 6 september september oktober/ mei juni 2005 kick-off mailing aanbod naar bedrijven;toolkit start beweegtour (events) en Flash award (RTL-Z) lunch-workshop verzamelen good- practices FBAcongres +awards tussentijdse evalutie

11 BEDRIJVEN-STREEFDOELEN 40 bedrijven (zonder beweegbeleid) beweegtour 125 bedrijven (zonder beweegbeleid) lunchworkshops 250 bedrijven vragen info op om een beweegbeleid op te zetten of te verankeren

12

13 Senioren –sportvereniging-chronisch zieken Samenwerking m.b.t. campagneaanpak AVRO/NIB-tv opna- mes Woonzorg-nl Provinciale sportra- den/GGD t.b.v. lokale acties Sportbonden Ouderenorganisaties Gezondheidsfondsen

14

15 Lokale (deel)plannen zie checklist: Wat willen we bereiken Op wie gaan we ons richten Samenwerking Wat gaan we doen Aanpak Evaluatie

16 Lokale (deel)plannen bron: Maarten Stiggelbout en Ad Hoeboer zie checklist: Wat willen we bereiken Op wie gaan we ons richten Samenwerking Wat gaan we doen Aanpak Evaluatie Woerden in Beweging Stappenplan: 1. Verkennen behoeften, belemmeringen 1. Verkennen behoeften, belemmeringen 2. Aanbod inventariseren 2. Aanbod inventariseren 3. Kansen in kaart brengen 3. Kansen in kaart brengen 4. Opzet voor actie uitwerken 4. Opzet voor actie uitwerken 5. Promotiecampagne 5. Promotiecampagne Aansluiten bij: Breedtesportimpuls (BSI)Breedtesportimpuls (BSI) Meerjarenplan chronisch ziekenMeerjarenplan chronisch zieken FLASHFLASH

17


Download ppt "Media overzicht: Tv-programma’s per doelgroep Participatie in tv- programma ‘Nederland in Beweging’ Postbus 51 Billboards Posters Flyers Greeting."

Verwante presentaties


Ads door Google