De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

SALES Overzicht Naam Titel Datum. Sales-toepassingen Stimuleren Bedrijfswaarde “Best-in-Class (BIC) bedrijven geven de ruimte aan diverse kernprocessen,

Verwante presentaties


Presentatie over: "SALES Overzicht Naam Titel Datum. Sales-toepassingen Stimuleren Bedrijfswaarde “Best-in-Class (BIC) bedrijven geven de ruimte aan diverse kernprocessen,"— Transcript van de presentatie:

1 SALES Overzicht Naam Titel Datum

2 Sales-toepassingen Stimuleren Bedrijfswaarde “Best-in-Class (BIC) bedrijven geven de ruimte aan diverse kernprocessen, prestaties en organisatorische mogelijkheden zoals een gestructureerde benadering van concurrerende markt- en sales intelligence (91%) waarbij account-, contact- en opportunity- gegevens centraal worden opgeslagen (96%) en gebruiken formele en gedocumenteerde verkoopprocessen (95%).” Aberdeen Research “Bedrijven die automatiseringstools voor leadbeheer gebruiken om verkoop en marketing te koppelen, zullen een verhoging in conversieratios zien van 50%.” Gartner Group

3 Typische Uitdagingen met betrekking tot Sales onvoldoende acceptatie bij salesmedewerkers gebrek aan consistentie in uitvoering van verkoopprocessen lage productiviteit (beperkte tijd voor het eigenlijke verkoopwerk) onbetrouwbare prospect-/klantinformatie beperkte samenwerking met andere groepen

4 Meningen uit de Industrie Volgens Gartner Research, besteden verkopers slechts 45% van hun tijd aan verkopen. De overige 55% worden besteed aan vergaderingen, administratie, account service, training, reizen, onderzoek en interne communicatie.” Gartner Group “Toonaangevende bedrijven omarmen Mobile CRM om de productiviteit te verbeteren, acceptatie te verhogen en de klantervaring te versterken. Mobile CRM is nu een must-do voor veel fields sales organisaties.” Liz Herbert - Forrester Research “Toen we sales executives vroegen hun prestaties in te schatten, zagen we dat 60% verbetering wenste op het gebied van prognoses, 50% wilde hun verkoopproces beter laten aansluiten op de wijzigingen in de markt en 49% zag het eigen vermogen om best practices te herkennen en toe te passen binnen de salesforce als ‘onvoldoende’.” CSO Insights

5 Verbeter de overige 80% van de verkoopmedewerkers Wijzig de Spelregels in Marketing Zet elk contact om in een marketing opportunity Breek fysieke hindernissen af, elimineer down time

6 OPLOSSING

7 Microsoft Dynamics CRM Sales Oplossing Verkoopmogelijkheden  Volledige set functionaliteit  Sales Workflow  Ontworpen voor  Gebruikers  Managers  Executives

8 Volledige set functionaliteit en tools voor sales, planning, territoriumbeheer en toewijzen van resources Microsoft Voordelen Resource centrum ideaal voor delen van best practices robuust role- en groep-based toegangsbeheer Uitgebreide mogelijk- heden voor (wereldwijde) team selling Quota mogelijkheden Taaktoewijzing en routing Resource Manager Componenten Leadbeheer Definitie territorium Associatie territorium Groepen en toegangsbeheer Territoriumbeheer en Planning

9 Leadbeheer Van capture naar vastleggen naar evaluatie naar kwalificatie naar omzetting en automatische distributie. Microsoft Voordelen automatisch koppelen van inkomende s aan leads eenvoudige conversie van leads/responses tot opportunities naadloze integratie met marketing- functies Kwalificatie en Scoring Routing en Toewijzing Conversie Componenten Leadbeheer Lead capture en import Monitoring van leads Prospecting

10 Opportunity-beheer End-to-end beheer van opportunities met naadloze integratie naar MS Office en krachtige workflow helpt sales reps. de deal te sluiten Microsoft Voordelen naadloos vastleggen van alle relevante communicatie robuuste workflow voor herhaalbare best practices uitgebreide offerte-/ facturatie-/order- functionaliteit Producten en prijzen Workflow en regels Offerte tot Order Componenten Leadbeheer Deals vastleggen Concurrentie analyse Taakbeheer

11 Accountbeheer Een gerichte en gecoördineerde benadering van het beheer van bestaande klanten en de mogelijkheden die ze kunnen bieden tot extra inkomsten Microsoft Voordelen compleet overzicht van alle producten en interacties eenvoudige toegang tot contracten en vernieuwingsdatums bijhouden en vastleggen van complexe relaties activiteitsbeheer Query en Zoeken contractbeheer Componenten Leadbeheer controle gegevenskwaliteit contactbeheer relatie vastleggen

12 Salesanalyses Volledig spectrum aan mogelijkheden voor salesanalyses, variërend van basisrapportage tot OLAP/data mining en dashboards Microsoft Voordelen brede mogelijkheden variërend van dashboards tot OLAP analyse nieuwe rapporten met één “muisklik” eenvoudig delen en bewerken van rapporten Trending en historsche analyse OLAP en data mining Componenten Leadbeheer Forecast en pipeline rapporten Overige OOB salesrapporten Rapportage Wizard

13 Verbeterde Verkoopproductiviteit 360° zicht op de klant Herhaalbare Verkoop- processen Herhaalbare Verkoop- processen Consistente Online/Offline Ervaring Eenvoudige prognoses en Pipeline Analyses Maximaliseren van de klantwaarde Mogelijkheid snel, accuraat antwoord te geven en op maat gesneden verkoopactivi- teiten te bieden Stimuleert tot meer efficiency, lagere verkoopkosten en betere teamselling Verhoogt de consistentie, productiviteit en geeft meer tijd voor verkopen Biedt betere prognoses en financiële planning Geeft de mogelijkheid tot effectieve pro-actieve cross-selling en up-selling

14 Powered By Microsoft Robuuste workflow-toepassingen – gemaakt voor de bedrijfsgebruiker Vertrouwde Outlook Client – vertrouwde en intuïtieve interface Krachtige mogelijkheden op afstand – consistentie offline/ mobiel Point & Click aanpasbaarheid – makkelijk aanpasbaar aan uw bedrijf Uitgebreide Business Intelligence – eenvoudig in toegang en gebruik

15 VOORDELEN

16 Belangrijkste Voordelen van Microsoft Dynamics CRM Verbeter de besluitvorming met 360° zicht op accounts, leads, cases en opportunities door heel de organisatie Echt 360° overzicht Besteed meer tijd aan verkopen via betere samenwerking en consistentie door heel de organisatie Hogere Productiviteit Verbeterd Afsluitperc. Verhoog de omzet door optimalisering van sales- resources en - processen via herhaalbare best practices Grotere Sales- efficiency Verkort de verkoopcyclus via gestuurde workflows en meer accurate klantgegevens

17 Belangrijkste Voordelen voor Sales behaal klanttevredenheidsdoelen stimuleer nieuwe omzetmogelijkheden krijg werkelijk business inzicht en overzicht beheer key sales KPIs verhoog inzet en moreel van verkoopmedewerkers introduceer een consistent verkoopproces verbeter de persoonlijke productiviteit verkrijg een holistische kijk op de klantbehoefte leg klantcommunicaties en -interacties naadloos vast VP Sales Sales Manager Sales Rep

18 Belangrijkste Voordelen voor IT bereik snel time to value realiseer lage total cost of ownership (TCO) gebruik consistente IT- architectuur & -standaards aanpasbaar aan het bedrijf bij groei en wijzigingen eenvoudige integratie van bestaande applicaties en gegevens de kracht van Dynamics CRM uitbreiden aanpassing aan immer wijzigende bedrijfsbehoefte vastleggen van key KPIs en cross-team workflows vergroot relevantie via point & click aanpassingen Chief Information Officer IT Team Lead Bedrijfs- analyst

19 BEWIJS

20 Middelgrote bedrijven Kleine bedrijven Grote bedrijven Wereldwijde Customer Base

21 Klanten in Actie Technologie Retail 225 gebruikers Gebruikt Microsoft Dynamics CRM om B2B sales consultants meer armslag te geven Helpt hen zich te richten op verbetering van de sales reps productiviteit Engineering Services gebruikers Gebruikt Microsoft Dynamics CRM als bedrijfsbreed CRM- systeem Helpt hen zich te richten op back-end systeem- integratie en complexe CRM Financiële Dienstverlening gebruikers Gebruikt Microsoft Dynamics CRM voor consultative selling Helpt hen zich te richten op het bouwen van sterkere relaties met financiële adviseurs Raymond James Best Buy For Business CH2MHill

22 Klantperspectief “Onze consultants hebben er een dagelijkse discipline door gekregen in de opvolging van leads en hebben meer tijd om persoonlijke relaties op te bouwen. We kunnen onze beste verkopers identificeren en hun best practices gebruiken” Equinox “Een van de dingen die ons het meest aansprak in Microsoft CRM is dat het, in samenwerking met Microsoft Outlook, gewoon één product lijkt. Bij elk ander product zou alles dubbel moeten in 2 aparte programma’s.” Whistler Tourism “Als CEO van een wereldwijd bedrijf krijg ik via Microsoft Dynamics CRM de mogelijkheid om in te loggen op al onze sites voor een snel overzicht van alles wat er omgaat. Ik kan in een oogopslag zien wat iedere business-unit doet, real-time, dag in dag uit.” Commtech Wireless

23 Klanten ROI 95% reductie in toegangstijd tot klantgegevens 10% verbetering in de tijd besteed aan offerteren 184% ROI behaald in 8 maanden 8% groei in personeelsproductiviteit 5% reductie in kosten van verkoopmedewerkers $2,3 miljoen ROI 85% reductie bij verwerking van grote certificaties 8% groei in het 1e jaar in aantal grootste donoren 27% groei en extra $1 miljoen in Membership of Emerging Leaders Program

24 Partnering voor Success Software en Services Partners voor Sales

25 DISCUSSIE

26 APPENDIX

27 Waarom Microsoft Dynamics CRM Microsoft Dynamics CRM biedt: ongeëvenaarde gebruikerservaring voor sales professionals keuze in gebruikerstoegang en levermethode eenvoudige integratie met legacy systemen en -gegevens consistente, workflow-gedreven verkoopprocessen een groot spectrum aan sales intelligence mogelijkheden variërend van eenvoudige queries tot voorspellende analyses

28 Positioning Statement Voor verkoopmedewerkers die waarde hechten aan productiviteit en empowerment, en organisaties die streven naar flexibele bedrijfsvoering, levert Microsoft Dynamics CRM de beste mix van relevante functionaliteit en ongeëvenaarde platformflexibiliteit met de grootste keus aan mogelijkheden voor toegang en implementatie.

29 Microsoft Dynamics CRM voor Sales: Een Sales Oplossing Bouwen 29 Kernonderdelen van een verkooptoepassing zijn onder meer: beheer van leads en opportunities account- en contactbeheer territoriumbeheer producten, prijzen en offertes prognoses en verkoopanalyses Belangrijkste voordelen workflow tussen teams en groepen hechte Microsoft Office integratie offline en toegang voor mobiele apparatuur Algemeen geïntegreerde componenten zijn onder meer: oplossingen voor verkoopmethodes productconfigurators  Operationeel  Analytisch  Samenwerkend

30 Microsoft Dynamics CRM voor Klantenservice: Verhoogde Persoonlijke Productiviteit Doel:een rijke set aan productiviteitsvoorzieningen leveren, waarmee sales reps effectiever kunnen werken – terugbrengen van de tijd besteed aan gegevensinvoer en routinematige taken – elimineren van onjuiste/dubbele contact- en accountgegevens – de laatste Office-uitbreidingen gebruiken om de verkoopeffectiviteit te stimuleren Belangrijkste mogelijkheden in Microsoft Dynamics CRM 4.0 – auto-correctie van gegevensinvoer voor accounts, opportunities enz. – persoonlijke productiviteitsuitbreidingen van Office en Outlook – batch en real-time de-duplicatie van gegevens – verbeterde mail-merge functionaliteit – 360° activiteitsbeheer en zichtbaarheid

31 Microsoft Dynamics CRM voor Klantenservice: Gecoördineerd Beheer Sales Response Doel:simpel beheren van elk stadium in het proces van het beantwoorden van RFPs en overige verkoopverzoeken – specifieke taken en signoffs beschrijven en beheren voor beantwoording – bijdragen van verschillende groepen coördineren – resources optimaliseren voor maximale productiviteit – hoge kwaliteit garanderen in elk geleverd antwoord Belangrijkste mogelijkheden in Microsoft Dynamics CRM 4.0 – intra-team en cross-team workflow – verbeterde mail-merge – 360° activiteitsbeheer en zichtbaarheid

32 Microsoft Dynamics CRM voor Klantenservice: Wereldwijde Teamselling Doel:opportunity-beheer binnen teams mogelijk maken binnen of tussen rayons – effectief coördineren bij complexere deals – consistente processen uitvoeren tussen teams en rollen – communicatie tussen teams coördineren en vastleggen Belangrijkste mogelijkheden in Microsoft Dynamics CRM 4.0 – ondersteuning voor meerdere talen, valuta en tijdzones – aanwezigheidsintegratie voor real-time communicatie – 360° activiteitsbeheer en zichtbaarheid

33 Microsoft Dynamics CRM voor Klantenservice: Complex Relatiebeheer Doel:beheren van de complexe real-world relaties tussen contacten, accounts, leads, territoriums, enz. – eenvoudige uitbreiding van het verkoopsysteem om de complexe relaties te tonen die bestaan binnen uw customer base en verkooporganisatie – complexe bedrijfsmodellen en kanalen ondersteunen – relaties analyseren tussen meerdere gegevensobjecten om opkomende trends en mogelijkheden te ontdekken Belangrijkste mogelijkheden in Microsoft Dynamics CRM 4.0 – ondersteuning voor complexe many-to-many relaties – volledige rapportage voor custom entities en tussen meerdere entities – 360° activiteitsbeheer en zichtbaarheid

34 Microsoft Dynamics CRM voor Klantenservice: Consistente Ervaring voor Mobiele Sales Doel:bieden van een productieve verkoopomgeving voor mobiele field sales organisatie – sales gesynchroniseerd houden in Outlook, gereed voor mobiel gebruik – volledige toegang vanuit Outlook of andere clients – verkoopgegevens offline of online analyseren Belangrijkste mogelijkheden in Microsoft Dynamics CRM 4.0 – continue synchronisatie in de achtergrond met Outlook – keuze van mobiele clients: Outlook, browser of mobiele apparaten – offline rapportage en analyse – flexibele opties voor versturen en routing van – volledige toegang op afstand zonder VPN

35 Sterk Momentum in Sales Source: Gartner Magic Quadrant for CRM Customer Service Contact Centers, 2007 [emphasis added] Microsoft Dynamics CRM is een toonaangevende marktleider geworden in de wereld van verkoopbeheer, dit op basis van het gebruiksgemak voor sales professionals en de flexibiliteit van het onderliggende SOA platform.

36 SFA Klantenopmerkingen “Dit is de eerste keer dat we relaties in een breder kader kunnen zien en dat we exact weten wat er met een relatie gebeurt binnen ons hele netwerk. Het stelt ons zonder meer in staat onze wereldwijde relaties beter te bedienen.” ABN AMRO “We hebben ons gecommiteerd om een verkooporganisatie van wereldklasse te bouwen en dit hadden we niet kunnen doen zonder een sales force automation tool van wereldklasse. Microsoft CRM speelt een centrale rol in het behalen van dit doel.” Best Buy “Voor de eerste keer is er “hand-shaking “ tussen sales en operations. Microsoft geeft ons real-time intelligence vanuit sales door fulfillment. Het leven van onze sales en onze relaties is hierdoor aanmerkelijk verbeterd.” The Virginian Pilot

37 STYLE GUIDE

38 Drop shadows Under FORMAT, then under EFFECTS, select SHADOW, then always choose the first ‘Outer’ shadow on the left Drop shadows should be used on blue boxes, screen grabs and photos They should NOT be used on images of people that have no background. (See example on left) >> Do NOT put drop shadows on logos, text or intricate tables or charts. Avoid putting drop shadows on group products as it will put a drop shadow on text. Box colors Light Blue for Quote Box >> Dark Blue box treatment >> Box treatments Blue boxes should have the above formatted drop shadow White boxes should have a grey border color >> and have a 3 pt line weight Animation should be very minimal and only to illustrate a point To choose a different title image go to HOME, select LAYOUT Style Guide X

39 Font Treatment Calibri is the only font that should be used Title Page requirements – Title (Calibri 44) Use single word (Sales, Service, Marketing) – Sub-Title (Calibri 32) Use ‘Introduction’ – Presenter info (Calibri 20) Box font treatments – Text (Calibri 18), Spacing (Multiple 1.3), Highlight (Bold) – Attribution (Calibri 14), Right justified Italics Bullet Slides – Text size will automatically populate if you go to HOME, and select RESET. If those sizes do not fit with the amount of text on your slide please adjust. For example if you have only 5 bullet points use 18 point Calibri with 1.8 line spacing. – When writing a bullet slide keep in mind the length of the text. Bullet information that is similar in length is easier to read. Use these slides as template for slides you create For example 2 quotes on a page should be laid out like slide 2. Three quotes should be laid out like slide 4. Try to match the specifics of this template as much as you can to the slides you create.


Download ppt "SALES Overzicht Naam Titel Datum. Sales-toepassingen Stimuleren Bedrijfswaarde “Best-in-Class (BIC) bedrijven geven de ruimte aan diverse kernprocessen,"

Verwante presentaties


Ads door Google