De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Welkom 10.30 uurRonald McDonald KinderfondsLinda Landman 10.40 uurFondsenwervingMerel Bus 11.15 uurRoute en organisatiePascal de Smit 12.00 uurPauze 12.20.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Welkom 10.30 uurRonald McDonald KinderfondsLinda Landman 10.40 uurFondsenwervingMerel Bus 11.15 uurRoute en organisatiePascal de Smit 12.00 uurPauze 12.20."— Transcript van de presentatie:

1 Welkom uurRonald McDonald KinderfondsLinda Landman uurFondsenwervingMerel Bus uurRoute en organisatiePascal de Smit uurPauze uurHomeRider en trotse vaderKees van der Griend uurVoeding: prepareren en herstellenYneke Vocking uur Laatste tips en vragen

2 Ronald McDonald Kinderfonds

3 Ronald McDonald Kinderfonds in NL 3 Ronald McDonald Huizen (15) overnachtingen Ronald McDonald Huiskamers (8) bezoekers Ronald McDonald Vakantie (4) overnachtingen Ronald McDonald Centre (1) jonge sporters per week Cijfers 2011

4 Een ziek kind kán niet zonder zijn ouders Kees van der Griend

5 Fondsenwerving

6 Kan ik fondsenwerven? Netwerk benaderen in zes stappen: 1.Maak een planning 2.Stel een doel 3.Breng je netwerk in kaart

7 4. Benaderen 5. Betaalwijze 6. Houd iedereen op de hoogte

8 Ter inspiratie: tips & Ideeën SportactiesNetwerkacties - Spinningmarathon- Mailing - Kerstmannenloop- Bekenden en kennissen - Kerst ATB Tocht- Collega’s VerkoopactiesOverige acties - Verloting- Stickeractie op aanhanger - Verkoop HomeRide polsband- de Dijkrit - Verkoop appeltaarten- HomeRide Request

9 Route & Logistiek Conceproute HomeRide

10 Locaties 1. GroningenStartMcDonald’s1. Huis Groningen 2. Leeuwarden2. Huis Leeuwarden 3. HarlingenCheckpoint 1McDonald’s 4. HoornRustpuntMcDonald’s 5. AmsterdamCheckpoint 23. Ronald McDonald Centre 6. UtrechtCheckpoint 3Sportcentrum Olympus4. Huis Utrecht 7. Den BoschRustpunt- nog te bevestigen 8. VeldhovenCheckpoint 4NH Hotels Koningshof5. Huis Zuidoost Brabant 9. SittardRustpuntMcDonald’s 10. ValkenburgCheckpoint 5Kindervallei (P!)7. Kindervallei 11. MaastrichtFinishMVV-stadion8. Huis Maastricht

11 organisatie 1. Infoboekje route, adressen en openingstijden locaties belangrijke telefoonnummers verkorte handleiding GPS 2. Faciliteiten locaties: maaltijden/sportdrank/extra’s, internet/social media onderweg: EHBO, mecanicien, batterijen smartphones 3.Huishoudelijk ‘volg’auto’s/bus + parkeren inschrijfgeld eigen GPS ’14 juni uur’ 4. Deals hotels verlichting autotransport kleding 5. Vragenrondje

12 Training

13 Yneke Vocking

14 wielrennen en voedingYneke Vocking Homeride 2013 hoe zit het met de voeding?

15 wielrennen en voedingYneke Vocking Dat wordt op de fiets herstellen!

16 wielrennen en voedingYneke Vocking Ga voor maximaal herstel 1.Eet gezond 2.Eet en drink genoeg 3.Drink en eet voldoende tijdens fietsen 4.Eet en drink altijd meteen na aankomst 1.Eet gezond 2.Eet en drink genoeg 3.Drink en eet voldoende tijdens fietsen 4.Eet en drink altijd meteen na aankomst

17 wielrennen en voedingYneke Vocking Eet gezond Nadruk op koolhydraten: en% vet 2.1-1,5 g eiwitten /kg lichaamsgewicht 3.> 55 en% koolhydraten Nadruk op koolhydraten: en% vet 2.1-1,5 g eiwitten /kg lichaamsgewicht 3.> 55 en% koolhydraten

18 wielrennen en voedingYneke Vocking Eet genoeg Gemiddelde behoefte: 1.Vrouwen jaar: 2300 kcal 2.Vrouwen jaar: 2100 kcal 3.Mannen jaar: 3000 kcal 4.Mannen jaar: 2600 kcal Gemiddelde behoefte: 1.Vrouwen jaar: 2300 kcal 2.Vrouwen jaar: 2100 kcal 3.Mannen jaar: 3000 kcal 4.Mannen jaar: 2600 kcal

19 wielrennen en voedingYneke Vocking Eet genoeg Gemiddelde behoefte wielrenner: Fietsen: 8-16 kcal/u/kg Homeride: kcal Gemiddelde behoefte wielrenner: Fietsen: 8-16 kcal/u/kg Homeride: kcal

20 wielrennen en voedingYneke Vocking Eet genoeg Bijvoorbeeld: Andy, 25 jaar, 67 kg gemiddelde behoefte 2600 kcal ‘weekje tour’: 67 x 13 x 35 = kcal Bijvoorbeeld: Andy, 25 jaar, 67 kg gemiddelde behoefte 2600 kcal ‘weekje tour’: 67 x 13 x 35 = kcal

21 wielrennen en voedingYneke Vocking Eet genoeg Andy, 25 jaar, 67 kg gemiddelde behoefte 2600 kcal Totaal: voor 35 uur fietsen 4285 kcal extra per dag maar een totaal van bijna 7000 kcal is bijna niet bij te eten = 20 hamburgers of 35 broodjes kaas Andy, 25 jaar, 67 kg gemiddelde behoefte 2600 kcal Totaal: voor 35 uur fietsen 4285 kcal extra per dag maar een totaal van bijna 7000 kcal is bijna niet bij te eten = 20 hamburgers of 35 broodjes kaas

22 wielrennen en voedingYneke Vocking Drink en eet voldoende tijdens fietsen Opnamecapaciteit: 1.1 liter water g KH Opnamecapaciteit: 1.1 liter water g KH

23 wielrennen en voedingYneke Vocking Drink en eet voldoende tijdens training Rekenvoorbeeld: 6 uur fietsen = 6 liter water g KH = 6 grote bidons met isotone dorstlesser = 270 g koolhydraten g KH aan reepjes/boterham/ontbijtkoek = = 7,5 bananen of 3 snelle jelles Rekenvoorbeeld: 6 uur fietsen = 6 liter water g KH = 6 grote bidons met isotone dorstlesser = 270 g koolhydraten g KH aan reepjes/boterham/ontbijtkoek = = 7,5 bananen of 3 snelle jelles

24 wielrennen en voedingYneke Vocking Je redt het niet met een banaan in je achterzak! banaan: 20 g KH snelle jelle : 46 g KH krentenbol: 26 g KH krentenbol + appelstroop: 35 g KH 1 snee brood: 16 g KH 2 snee brood + jam: 40 g KH 1 müeslireep: 18 g KH 1 fruitkick: 14 g KH 10 winegums: 25 g KH

25 wielrennen en voedingYneke Vocking Eet direct na fietsen 1.Wacht niet te lang 2.Nadruk op koolhydraten en wat eiwit: 4:1 3.Hersteldrank: 100 gram kwark - 1 dl yoghurt - muesli banaan - bevroren fruit  staafmixer 4.Na achten eten niet goed is fabel 5.Vergeet niet te drinken, maar Geen alcohol < 2-4 uur 1.Wacht niet te lang 2.Nadruk op koolhydraten en wat eiwit: 4:1 3.Hersteldrank: 100 gram kwark - 1 dl yoghurt - muesli banaan - bevroren fruit  staafmixer 4.Na achten eten niet goed is fabel 5.Vergeet niet te drinken, maar Geen alcohol < 2-4 uur

26 trainingtijdsduur wat drink je vanaf het begin? (per uur) wat eet je Herstel- training waterniets Duur 1 training uurwaterniets uur1 volle schep in 750 mlniets uur1 volle schep in 750 ml na 3 uur 1 plakje ontbijtkoek (20 g) per uur Duur 2 training 1 - 1,5 uurwaterniets > 1,5 uur > 2,5 uur1 volle schep in 750 mlniets > 2,5 uur > 4 uur2 volle schep in 750 mlniets > 4 uur2 volle schep in 750 ml na 3 uur 1 plakje ontbijtkoek (20 g) per uur Interval- training 1 uurwaterniets 1-2 uur1 volle schep in 750 mlniets > 2 uur2 volle schep in 750 ml

27 wielrennen en voedingYneke Vocking Mineralen?Mineralen? Bij isotone dorstlesser zit zout Eventueel kun je nog iets extra toevoegen - behoefte aan zout is ook afkeer van zoet - kramp krijg je vooral door vermoeidheid - wanneer je veel eet krijg je vanzelf veel meer mineralen binnen. Heeft geen extra aandacht nodig. Bij isotone dorstlesser zit zout Eventueel kun je nog iets extra toevoegen - behoefte aan zout is ook afkeer van zoet - kramp krijg je vooral door vermoeidheid - wanneer je veel eet krijg je vanzelf veel meer mineralen binnen. Heeft geen extra aandacht nodig.

28 wielrennen en voedingYneke Vocking  Uit de zaal “Als ik ga zwemmen, en ik drink vooraf geen water, dan krijg ik kramp. Als ik wel water drink heb ik daar geen last van.”

29 wielrennen en voedingYneke Vocking Mineralen?Mineralen? Bij isotone dorstlesser zit zout Eventueel kun je nog iets extra toevoegen - behoefte aan zout is ook afkeer van zoet - kramp krijg je vooral door vermoeidheid - wanneer je veel eet krijg je vanzelf veel meer mineralen binnen. Heeft geen extra aandacht nodig. Bij isotone dorstlesser zit zout Eventueel kun je nog iets extra toevoegen - behoefte aan zout is ook afkeer van zoet - kramp krijg je vooral door vermoeidheid - wanneer je veel eet krijg je vanzelf veel meer mineralen binnen. Heeft geen extra aandacht nodig.

30 wielrennen en voedingYneke Vocking Stapelen?Stapelen? Van stapelen heb je maar kort plezier Belangrijker: start uitgerust en begin meteen met herstellen

31 wielrennen en voedingYneke Vocking Meer weten? Boek: Jouw Personal Health Coach

32 Tips & Vragen PreRides:26 aprilUtrecht – ‘s-Hertogenbosch 11 meiGroningen – Afsluitdijk Endura Classic07 april (Endura TCM) De Dijkrit21 april (Euroknallers 2.0) Sponsoracties promoten?


Download ppt "Welkom 10.30 uurRonald McDonald KinderfondsLinda Landman 10.40 uurFondsenwervingMerel Bus 11.15 uurRoute en organisatiePascal de Smit 12.00 uurPauze 12.20."

Verwante presentaties


Ads door Google