De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Gent, 4 mei 2010 Wat denken de Belgische vakantiegangers vandaag van sociale media? Anne Verhaeghe.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Gent, 4 mei 2010 Wat denken de Belgische vakantiegangers vandaag van sociale media? Anne Verhaeghe."— Transcript van de presentatie:

1 Gent, 4 mei 2010 Wat denken de Belgische vakantiegangers vandaag van sociale media? Anne Verhaeghe

2 2 www.toerismemarketing.be WES-Reisomnibusenquête Reisomnibusenquête, wat?  Instapenquête  1.500 volwassen Belgen  Maart – september Vragen?  In welke mate laat u zich leiden door ervaringen van andere vakantiegangers op het internet? - Passief  In welke mate schrijft u zelf vakantie ervaringen neer op het internet? – Actief Basis  Potentiële vakantiegangers (=+/- 75% van de volwassen Belgen)

3 In welke mate laten potentiële vakantiegangers zich leiden door de ervaringen die andere vakantiegangers noteren op het internet?

4 4 www.toerismemarketing.be Bij keuze bestemming en/of logies

5 5 www.toerismemarketing.be Bestemming  logies Helemaal wel Eerder wel Helemaal wel

6 6 www.toerismemarketing.be Leeftijd

7 7 www.toerismemarketing.be Bestemmingskeuze

8 8 www.toerismemarketing.be Vakantiefrequentie

9 9 www.toerismemarketing.be Touroperatorfrequentie

10 10 www.toerismemarketing.be Wie laat zich leiden? Profiel! Helemaal/eerder laten leiden door ervaringen op het internet 87% gaat minstens elk jaar op vakantie 56% Vlaming 71.6% hoogste/hogere sociale middenklasse 67.9% 25-54 jaar 55.5% touroperator reiziger 96.8% neemt minstens het buitenland in overweging

11 Door welke websites of welk type websites laten potentiële vakantiegangers zich leiden bij het organiseren of het boeken van een vakantie?

12 12 www.toerismemarketing.be Virtuele sociale netwerken of discussiefora

13 13 www.toerismemarketing.be Toeristische blogs over steden of regio’s

14 14 www.toerismemarketing.be Websites, reisencyclopedieën met reisinformatie bijeen gebracht door verschillende personen

15 15 www.toerismemarketing.be Tripplanners met suggesties van trips of routes in bepaalde steden/regio’s

16 16 www.toerismemarketing.be Websites met kaarten van google.maps waar foto’s, video’s, routes en/of tekst aan gelinkt zijn

17 17 www.toerismemarketing.be Websites met vakantiebeoordelingen voor en door vakantiegangers

18 In welke mate plaatsen potentiële vakantiegangers zelf een ervaring of een beoordeling op het internet?

19 19 www.toerismemarketing.be Van een gekozen bestemming en/of logies

20 20 www.toerismemarketing.be Bestemming  logies

21 21 www.toerismemarketing.be Leeftijd

22

23


Download ppt "Gent, 4 mei 2010 Wat denken de Belgische vakantiegangers vandaag van sociale media? Anne Verhaeghe."

Verwante presentaties


Ads door Google