De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Inhoud Missie bepaling Concept & naambepaling

Verwante presentaties


Presentatie over: "Inhoud Missie bepaling Concept & naambepaling"— Transcript van de presentatie:

1

2 Inhoud Missie bepaling Concept & naambepaling
Inspelen op doelgroepen & behoeften Het productaanbod Het serviceaanbod Winkelinrichting Concurrentie Communicatieplan Conclusie

3 Missie bepaling Bazaar César
Dé supermarkt van de 21ste eeuw waar shoppen meer dan inkopen is, waar communicatie dé innovatie is en waar service meer dan een glimlach is! Kies, Ervaar & Deel… more than a store!

4 Concept & Naambepaling
Concept: bepalende factoren Oppervlakte +/ m² Hoge infrastructurele kosten Geen parkeermogelijkheid Combinatie van totaal verschillende doelgroepen Concept: vertrekpunten Aanbieden van totaaloplossing per doelgroep Afstemmen producten per doelgroep Diensten/services per doelgroep Trendsetter zijn voor de supermarkt van de 21ste eeuw Nieuwe technologieën implementeren Meer aanbieden dan enkel een winkelervaring

5 Concept & Naambepaling
Doelstellingen ‘look & feel’ Jeugdig Authentiek Passen in de omgeving bazaar César De Keizerstraat : Julius César Slisse & César Le Grand Bazaar “We is goan rap nor dé Césaar!”

6 Inspelen op doelgroepen & behoeften
Omwonenden Welgestelde bevolking Kwaliteitsproducten Gebrek aan (winkel)tijd Studenten Low budget shopping ‘Social gathering’ Kant-en-klare maaltijden : directe consumptie Continu vernieuwend publiek Toeristen Éénmalige bezoekers Op zoek naar streek producten

7 Inspelen op doelgroepen & behoeften
Facts & Figures Omwonenden: Totaal inwoners Wijk Schipperskwartier : 3.682 Wijk Paardenmarkt/Ossenmarkt : 5.137 Wijk Meir/Vogelmarkt : 4.814 Studenten: Totaal studenten Groot A’pen: waarvan ¾ in het district A’pen = Totaal Aantal Kotstudenten : 5.500 Geschat aantal omgeving Keizerstraat : Kotstudenten: 2.000 ‘home based’: 8.000 Toeristen Totaal aangemelde toeristen aan infodesk op jaarbasis :

8 Inspelen op doelgroepen & behoeften
Facts & Figures

9 Inspelen op doelgroepen & behoeften
Facts & Figures

10 Het productenaanbod Afgestemd op de doelgroepen Studenten Omwonenden
Goedkopere neven merken Ruime keuze kant-en-klare gerechten/snacks Bureauticamateriaal Omwonenden A-merken Toeristen Consumptie souvenirs: Eén meter Belgisch bier Antwerpse handjes

11 Het serviceaanbod Service is méér dan een glimlach Klantenkaart
Betalingskaart voor verschillende diensten: Fotokopieën Bakfietsen,… Database marketing tool De bakfiets Gratis 1u. gebruik na aankopen Controle via klantenkaart + code kasticket ‘Lounge room’ met Internet (wi-fi) toegang Kopieerapparaten

12 Het serviceaanbod Service is meer dan een glimlach
Online shopping – ‘shop & hop’ concept Mobile apps What’s for lunch? Virtual César What’s Cooking?

13 Winkelinrichting Gelijkvloers ‘Shop & hop’ zone Fietsenparking
Uitleenzone bakfietsen Toegang via roltrappen

14 Winkelinrichting Gelijkvloers

15 Winkelinrichting 1ste verdieping Winkelruimte met 2 trajecten
Totem concept: grote volume producten Toegang tot de ‘lounge room’

16 Winkelinrichting 1ste verdieping

17 Winkelinrichting Moodboard

18 Winkelinrichting 2de verdieping 3de verdieping Opslag & magazijn
de ‘Lounge Room’

19 Winkelinrichting 3de verdieping

20 Winkelinrichting Moodboard

21 Concurrentie Vnl. klein zelfstandige activiteiten gericht op de student broodjeszaken (panos,...) brasserie /(restaurant) cafés frituur/pita Nachtwinkels Andere: Supermarkten (Paardenmarkt, Groenplaats) de school zelf (cafetaria die maaltijden of drinken aanbieden) de mama en de papa (die zelf eten meegeven) Kopieercentra internetwinkel

22 Concurrentie Differentiatiefactor
Aanbieden van een totaalconcept afgestemd op een bepaalde doelgroep: “More than a Store!” Uniek in de combinatie van verschillende diensten en ervaringen duur eten/goedkoop eten snelle hap Drinken Relaxruimte Studieruimte Kopieergelegenheid Internet gebruik mobiliteit

23 Communicatieplan Omwonenden Seizoenssuggesties:
Thematisch: karnaval, pasen, halloween,… Seizoensproducten: asperges, wild,… Ondersteund door menu ideeën: recepten + boodschappenlijstjes Diensten onder de aandacht brengen: Shop & Hop Kerstperiode: tijd voor familie i.p.v. te winkelen Zomer: de barbecue aanmaken i.p.v. te winkelen What’s cooking? Verlofperiodes Permissie marketing nieuwe producten: suggesties afgestemd op koopgedrag promoties: aansluitend aan het koopprofiel

24 Communicatieplan Studenten: afgestemd op periode v/h jaar
Sept./okt.: naambekendheid door aanwezigheid op studentenmanifestaties (StuDays) Dec./Jan./Juni: blokperiodes ‘We claim your break’ Door het jaar heen : thema acties Praesidium verkiezingsweken Après-ski Actuele thema’s: benefieten (vb. StuBru & Het Glazen Huis), ludieke acties (de friet revolutie)

25 Communicatieplan Toeristen Drukwerk (flyers & stadsplan):
Verdeling via toeristische infopunten, hotels,… Focus op studentenbuurt & Virtual César Promotiebon voor een lunchpakket

26 Communicatieplan Communicatieplan bazaar César Januari 2018
Februari 2018 Maart 2018 April 2018 Mei 2018 Juni 2018 Blokperiode: POS Instore Activation M M Blokperiode: POS Instore Activation STUDENTEN M Brand Activaiton, Instore Activation, Brand awareness..: Verkiezingsweken, Après-Ski, StuBru-Glazenhuis…. Zomer: promoties, brand experience. OMWONENDEN Seizoens gebonden instore activaties: Pasen, halloween, kerst… POS: Flyers bij infopunten in de stad, Op wegenkaarten… TOERISTEN

27 Conclusies Shoppen méér dan inkopen is
bazaar César is dé supermarkt van de 21ste eeuw waar: Shoppen méér dan inkopen is Ontdekken van nieuwe producten, uitgezocht voor jou! Kies niet enkel je producten, maar de juiste dienst(en)! Geniet van onze fantastische ‘Lounge Room’! Communicatie dé innovatie is Boodschappen afgestemd op jouw interesses Mobile apps die leuk & handig zijn Service meer dan een glimlach is Investeer je tijd in zaken die voor jouw belangrijk zijn! Laat parkeerplek en mobiliteit iemand anders zijn zorg zijn!


Download ppt "Inhoud Missie bepaling Concept & naambepaling"

Verwante presentaties


Ads door Google