De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Inhoud 1. Missie bepaling 2. Concept & naambepaling 3. Inspelen op doelgroepen & behoeften 4. Het productaanbod 5. Het serviceaanbod 6. Winkelinrichting.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Inhoud 1. Missie bepaling 2. Concept & naambepaling 3. Inspelen op doelgroepen & behoeften 4. Het productaanbod 5. Het serviceaanbod 6. Winkelinrichting."— Transcript van de presentatie:

1

2 Inhoud 1. Missie bepaling 2. Concept & naambepaling 3. Inspelen op doelgroepen & behoeften 4. Het productaanbod 5. Het serviceaanbod 6. Winkelinrichting 7. Concurrentie 8. Communicatieplan 9. Conclusie

3 Missie bepaling  Bazaar César  Dé supermarkt van de 21 ste eeuw waar shoppen meer dan inkopen is, waar communicatie dé innovatie is en waar service meer dan een glimlach is!  Kies, Ervaar & Deel… more than a store!

4 Concept & Naambepaling  Concept: bepalende factoren  Oppervlakte +/ m²  Hoge infrastructurele kosten  Geen parkeermogelijkheid  Combinatie van totaal verschillende doelgroepen  Concept: vertrekpunten  Aanbieden van totaaloplossing per doelgroep  Afstemmen producten per doelgroep  Diensten/services per doelgroep  Trendsetter zijn voor de supermarkt van de 21 ste eeuw  Nieuwe technologieën implementeren  Meer aanbieden dan enkel een winkelervaring

5 Concept & Naambepaling  Doelstellingen ‘look & feel’  Jeugdig  Authentiek  Passen in de omgeving  bazaar César  De Keizerstraat : Julius César  Slisse & César  Le Grand Bazaar  “We is goan rap nor dé Césaar!”

6 Inspelen op doelgroepen & behoeften  Omwonenden  Welgestelde bevolking  Kwaliteitsproducten  Gebrek aan (winkel)tijd  Studenten  Low budget shopping  ‘Social gathering’  Kant-en-klare maaltijden : directe consumptie  Continu vernieuwend publiek  Toeristen  Éénmalige bezoekers  Op zoek naar streek producten  Kant-en-klare maaltijden : directe consumptie

7 Inspelen op doelgroepen & behoeften  Facts & Figures  Omwonenden: Totaal inwoners  Wijk Schipperskwartier :  Wijk Paardenmarkt/Ossenmarkt :  Wijk Meir/Vogelmarkt :  Studenten: Totaal studenten  Groot A’pen: waarvan ¾ in het district A’pen =  Totaal Aantal Kotstudenten :  Geschat aantal omgeving Keizerstraat :  Kotstudenten:  ‘home based’:  Toeristen  Totaal aangemelde toeristen aan infodesk op jaarbasis :

8 Inspelen op doelgroepen & behoeften  Facts & Figures

9 Inspelen op doelgroepen & behoeften  Facts & Figures

10 Het productenaanbod  Afgestemd op de doelgroepen  Studenten  Goedkopere neven merken  Ruime keuze kant-en-klare gerechten/snacks  Bureauticamateriaal  Omwonenden  A-merken  Toeristen  Consumptie souvenirs:  Eén meter Belgisch bier  Antwerpse handjes  …

11 Het serviceaanbod  Service is méér dan een glimlach  Klantenkaart  Betalingskaart voor verschillende diensten:  Fotokopieën  Bakfietsen,…  Database marketing tool  De bakfiets  Gratis 1u. gebruik na aankopen  Controle via klantenkaart + code kasticket  ‘Lounge room’ met  Internet (wi-fi) toegang  Kopieerapparaten

12 Het serviceaanbod  Service is meer dan een glimlach  Online shopping – ‘shop & hop’ concept  Mobile apps  What’s for lunch?  Virtual César  What’s Cooking?

13 Winkelinrichting  Gelijkvloers  ‘Shop & hop’ zone  Fietsenparking  Uitleenzone bakfietsen  Toegang via roltrappen

14 Winkelinrichting  Gelijkvloers

15 Winkelinrichting  1 ste verdieping  Winkelruimte met 2 trajecten  Totem concept: grote volume producten  Toegang tot de ‘lounge room’

16 Winkelinrichting  1 ste verdieping

17 Winkelinrichting  Moodboard

18 Winkelinrichting  2 de verdieping  Opslag & magazijn  3 de verdieping  de ‘Lounge Room’

19 Winkelinrichting  3 de verdieping

20 Winkelinrichting  Moodboard

21 Concurrentie  Vnl. klein zelfstandige activiteiten gericht op de student  broodjeszaken (panos,...)  brasserie /(restaurant)  cafés  frituur/pita  Nachtwinkels  Andere:  Supermarkten (Paardenmarkt, Groenplaats)  de school zelf (cafetaria die maaltijden of drinken aanbieden)  de mama en de papa (die zelf eten meegeven)  Kopieercentra  internetwinkel

22 Concurrentie  Differentiatiefactor  Aanbieden van een totaalconcept afgestemd op een bepaalde doelgroep:  “More than a Store!”  Uniek in de combinatie van verschillende diensten en ervaringen  duur eten/goedkoop eten  snelle hap  Drinken  Relaxruimte  Studieruimte  Kopieergelegenheid  Internet gebruik  mobiliteit

23 Communicatieplan  Omwonenden  Seizoenssuggesties:  Thematisch : karnaval, pasen, halloween,…  Seizoensproducten: asperges, wild,…  Ondersteund door menu ideeën: recepten + boodschappenlijstjes  Diensten onder de aandacht brengen:  Shop & Hop  Kerstperiode: tijd voor familie i.p.v. te winkelen  Zomer: de barbecue aanmaken i.p.v. te winkelen  What’s cooking?  Verlofperiodes  Permissie marketing  nieuwe producten: suggesties afgestemd op koopgedra g  promoties: aansluitend aan het koopprofiel

24 Communicatieplan  Studenten: afgestemd op periode v/h jaar  Sept./okt.: naambekendheid door aanwezigheid op studentenmanifestaties (StuDays)  Dec./Jan./Juni: blokperiodes ‘We claim your break’  Door het jaar heen : thema acties  Praesidium verkiezingsweken  Après-ski  Actuele thema’s: benefieten (vb. StuBru & Het Glazen Huis), ludieke acties (de friet revolutie)

25 Communicatieplan  Toeristen  Drukwerk (flyers & stadsplan):  Verdeling via toeristische infopunten, hotels,…  Focus op studentenbuurt & Virtual César  Promotiebon voor een lunchpakket

26 Communicatieplan Me- mail STUDENTEN OMWONENDEN TOERISTEN Januari 2018Juni 2018 Februari 2018Maart 2018April 2018Mei 2018 Communicatieplan bazaar César Zomer: promoties, brand experience. Me- mail Brand Activaiton, Instore Activation, Brand awareness..: Verkiezingsweken, Après-Ski, StuBru-Glazenhuis…. Seizoens gebonden instore activaties: Pasen, halloween, kerst… POS: Flyers bij infopunten in de stad, Op wegenkaarten… Blokperiode: POS Instore Activation Blokperiode: POS Instore Activation

27 Conclusies  bazaar César is dé supermarkt van de 21 ste eeuw waar :  Shoppen méér dan inkopen is  Ontdekken van nieuwe producten, uitgezocht voor jou!  Kies niet enkel je producten, maar de juiste dienst(en)!  Geniet van onze fantastische ‘Lounge Room’!  Communicatie dé innovatie is  Boodschappen afgestemd op jouw interesses  Mobile apps die leuk & handig zijn  Service meer dan een glimlach is  Investeer je tijd in zaken die voor jouw belangrijk zijn!  Laat parkeerplek en mobiliteit iemand anders zijn zorg zijn!


Download ppt "Inhoud 1. Missie bepaling 2. Concept & naambepaling 3. Inspelen op doelgroepen & behoeften 4. Het productaanbod 5. Het serviceaanbod 6. Winkelinrichting."

Verwante presentaties


Ads door Google