De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Belona 50 plus enquête &. Historiek Doelstelling : Het uitbouwen van onze Visie Permanent enquêtes ism partners (stel uw vraag) Steekproef : April 2007.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Belona 50 plus enquête &. Historiek Doelstelling : Het uitbouwen van onze Visie Permanent enquêtes ism partners (stel uw vraag) Steekproef : April 2007."— Transcript van de presentatie:

1 Belona 50 plus enquête &

2 Historiek Doelstelling : Het uitbouwen van onze Visie Permanent enquêtes ism partners (stel uw vraag) Steekproef : April 2007 –420 wandelaars Activia –50+ van geheel Vlaanderen –Face to face –80 via internet enquête Ism Checkmarket en UA (professor De Pelsmacker)

3

4 Steekproefbeschrijving [1/2] Obs.% Geslacht Man Vrouw Pensioen Ja Nee # jaar pensioen < 1 jaar jaar jaar jaar188.3 > 4 jaar

5 Evaluatie van benamingen

6 Welke benaming vinden we gepast? [Correspondentie-analyse]

7 Met PensioenGeen Pensioen

8 Evaluatie van benamingen Positieve benamingen: –Vijftigplusser –Oudere actieve –3 e of 4 e jeugd –Opa/oma-boomer Negatieve benamingen: –3 e leeftijd –De grijze golf

9 Enkele verschillen Man/vrouw (p<.05): –Mannen evalueren senior (p<.001) en gepensioneerd (p=.002) eerder positief, vrouwen doen dit negatief. Gepensioneerd/niet-gepensioneerd (p<.05): –Meeste benamingen scoren ‘goed’ tot ‘compliment’ voor gepensioneerden, maar neigen soms naar ‘beledigd’ voor niet- gepensioneerden (b.v., senior, gepensioneerde,…) –Geen verschillen bij Babyboomer (=), medior (=), de grijze golf (-)

10 Multi Media

11 Hebt u … ? (in %) TotaalGepNGe p een gsm [486, p=.173] digitale televisie [478, p=.359] digitaal fototoestel [483, p<.001] draagbare GPS [478, p=.014]

12 Waartoe gebruikt u het Internet? N=416 % of cases Gericht zoeken naar informatie Op de hoogte blijven van actualiteit Verschillende producten vergelijken Zomaar wat surfen op het Internet Om deel te nemen aan wedstrijden Online spelletjes Chatten Andere (vul aan) … Total (461 respondenten, min. 1 antw.)408.90

13 ** *: p<0.10; **: p<.05; ***: p<.01 Internetgebruik (Gep – Ngep)

14 Aankoop computer Aankoop pc: 56% mannen en 40,4% gepensioneerden Draagbaar: 61,7% mannen en 45,7% gepensioneerden JaNeeMissing Indien ja, draagbaar? 81 (81%) 19 (19%) 9

15 Alle aspecten zijn belangrijk (dicht bij huis iets minder) ‘Service’ en ‘prestaties & opties’ zijn prioritair Belangrijke zaken bij AK computer

16 Vrij homogeen beeld, ‘opleiding en gebruiksvriendelijkheid’ is bij vrouwen belangrijker dan bij mannen Man Vrouw Verschil M/V

17 Verschil Gep/NGep Gep Vrij homogeen beeld NGep

18 Keuze telefoonoperator Geen verschillen tussen man/vrouw (p =.222) en (niet- gepensioneerden (p =.174)

19 Computeropleiding VolledigManVrouwGepNGep Online kopen? 31.8%39.8%25.2%*** %* reeds bijscholing gevolgd over internet en/of computers? 44.9%41.3%48.5%45.4%44.3% extra bijscholing in toekomst? 45.7%43.1%48.6%43.7%47.2%

20 Verschillen bij aankoop wagen % of cases (N= 455) TotManVrouwGepNGep Model Merk ** Ergonomie (instap, zithouding) Veiligheid * Prijs *** Milieu (CO 2 -uitstoot, verbruik)

21 AK type wagen (N= 453) TotManVrouwGepNGep Nieuw ** Tweedehands (N= 461) TotManVrouwGepNGep Ja Neen Is reeds gebeurd Nuttig om optimalisatie van uw polissen te laten doen door verzekeringsspecialist?

22 Wonen TotManVrouwGepNGep (Nog eens) (ver-)bouwen *** Duurzaam bouwen *** Interesse in Immo * Graag in tuin werken * Veilig in uw huis * Huis goed beveiligd Aantal mensen is hier groter dan in 1 e vraag. Mogelijk hebben respondenten bij de 2 e vraag ook bouwwerken in acht genomen die ze in de eerste vraag niet als (grote) (ver- )bouwingen hebben aanzien.

23 Allerlei TotManVrouwGepNGep Kledij via postorder * Besparen successierechten ** Belang steunen organ. My MW * Extra cursus, (avond-)onderwijs *** ***

24 Uit eten en voeding N = 466 TotManVrouwGepNGep Betaalt u met betaalkaart (VISA) *** Gebruikt u voedingssupplementen Veranderen van merk koffie/thee bij mooi aanbod? **

25 Koffieverbruik N = 466 TotManVrouwGepNGep De oorsprong productieproces ** * Het zetten De recepten Koffie en gezondheid * Ik wil meer weten over …

26 Favoriete ontspanning (N= 468) TotManVrouwGepNGep Lezen ** Toneel ** Musical ** Muziekconcert Sport *** Film/cinema * * Musea * Fietsen Wandelen *** Dag-uitstap/-toerisme Overige

27 Verwachtingen v.e. korte vakantie (N= 463) TotManVrouwGepNGep Luxueus Basic voorzieningen * Alle diensten beschikbaar Dichtbij huis Buitenland Verschillende activiteiten *** In de natuur Met familie (k.-kind.) * Met familie (kind.) * Met familie ((k.-)kind.) * *** Met vrienden * Met partner Animatie **

28 Sporten (N= 468) TotManVrouwGepNGep Wandelen *** Fietsen ** Balsport *** fitness *** vissen ** joggen ** *** dansen *** *** andere ** % van de respondenten geeft aan dat het hierbij nuttig is om conditie, prestaties en hartslag te kunnen monitoren.

29 Fitness is voor u… (N= 465) TotManVrouwGepNGep Spieren verstevigen *** *** Conditie verbeteren *** Gezonder worden ** In beweging blijven revalideren * Lenger leven Ontspannen % vindt dat h/zij voldoende aan fysieke activiteiten doet. Bij gepensioneerden ligt dit percentage hoger (64.0%) dan bij niet- gepensioneerden (50.4%).

30 Maatwerk op uw vraag! …Dank U

31


Download ppt "Belona 50 plus enquête &. Historiek Doelstelling : Het uitbouwen van onze Visie Permanent enquêtes ism partners (stel uw vraag) Steekproef : April 2007."

Verwante presentaties


Ads door Google