De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Internationale week 2009 30 maart t.e.m. 3 april St. Mary’s University College.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Internationale week 2009 30 maart t.e.m. 3 april St. Mary’s University College."— Transcript van de presentatie:

1 Internationale week maart t.e.m. 3 april St. Mary’s University College

2 Internationale week 2009 De internationale week in St. Mary’s is een week georganiseerd voor de Erasmusstudenten en leerkrachten van de verschillende landen die deelnemen aan het Erasmusprogramma. Op het programma staan naast opvoedingsgerichte activiteiten ook sociale activiteiten. Gedurende deze week delen leerlingen en leerkrachten hun kennis en ervaringen.

3 Programma Maandag 30/03/09 Dinsdag 31/03/09 Woensdag 01/04/09 Donderdag 02/04/09 Vrijdag 03/04/ Opening of Week by Professor Peter Finn, Principal of St. Mary’s College International Projects in Schools Day trip to Giant’s Causeway en de Bushmills Whiskey Distillery Comparative Education ( Sweden, Switzerland, Denmark, Basque country and the Netherlands) European Identity Irish Film studies International Collaboration Projects Pedagogy and PE-Special Education European Integration European Integration ICT and social networking LUNCH PRESENTATION LUNCH Teaching the Global Dimension through Literature Rock and Water- a social skills training programme Developing autonomy among young learners of a foreign language Irish Medium Education The Learner- A Being Unknown Comparative Approaches to Long Division 7.00 Country Night and Quiz 7.00 Historical Pub Tour 7.00 Eurovision Talent Contest

4 Een greep uit het aanbod International Projects in Schools Deze sessie werd georganiseerd door Jeroen Gronheid, docent Engels aan de HAN Universiteit Nijmegen, Nederlands. Na een korte introductie over de inhoud van internationale projecten in scholen, werden we aan het werk gezet. De opzet van deze sessie was om in groepjes een klein of groter idee voor een internationaal project op te zetten. Context: - Je werkt met leerlingen tussen 11 en 13 jaar. - Je zoekt een partnerschool in Europa. Het idee van onze groep was om samen te werken met een school in Spanje. Het eerste contact tussen de leerlingen bestaat uit een videogesprek. De leerlingen maken zelf een filmpje over hun school en de dingen die typisch zijn voor hun land. Dit filmpje wordt uitgewisseld. Daarna krijgt iedere leerling een partner en kunnen de leerlingen via webcam kennis maken met elkaar. Vervolgens wisselen de leerlingen recepten uit. Deze recepten moeten een typisch Belgisch of Spaans gerecht inhouden. Om het project te beëindigen, vindt er een avonturenweekend plaatst waar de leerlingen elkaar eindelijk ontmoeten en leren samenwerken.

5 Een greep uit het aanbod The Learner – A Being Unknown Deze sessie werd aangeboden door Ulrich Nehm, een leerkracht Engels aan de Universiteit van Paderborn in Duitsland. Inhoud: -Wat is individueel leren? * De mogelijkheid van personen om individueel te leren via externe stimuli en bronnen. * De persoonlijke verwerking van individuele kennis. * Interactie met anderen en met de omgeving. * Het leerproces is individueel en intern. * Cognitieve en persoonlijke mogelijkheden verschillen. - Leerlinggerichte psychologische principes 1) De oorsprong van het leerproces 2) De doelstellingen van het leerproces 3) De opbouw van kennis 4) De invloed van motivatie op het leerproces 5) Intrinsieke motivatie

6 Een greep uit het aanbod 6) De eigenschappen van motivatiebevorderende leertaken 7) Sociale en culturele diversiteit 8) Sociale aanvaarding, zelfbeeld en leerproces 9) Individuele verschillen tijdens het leerproces 10) Cognitieve filters - Ideale omstandigheden om een vreemde taal te leren zijn: De leerling wordt serieus genomen. Er worden voldoende kansen gecreëerd om te leren. De leerling wordt blootgesteld aan een vreemde taal. De leerling kan zich concentreren op een variëteit van een taal. De leerling krijgt ook voldoende sociaal-culturele informatie. De leerling verwerft inzicht in een taal. De leerling ontvangt gepaste feedback.

7 Een greep uit het aanbod Historical Pub Tour Pubs maken al jaren een deel uit van het sociale en culturele leven van Belfast. Sommige pubs zijn verloren gegaan doorheen de jaren, maar gelukkig voor de toeristen zijn er nog steeds een groot aantal historische pubs. Er is geen betere manier om de unieke sfeer van deze pubs op te snuiven dan een historische pub tour…

8 Een greep uit het aanbod The Crown Liquor Saloon The Crown Liquor Saloon is nu eigendom van het National Trust. De pub dateert van 1885 en de renovatie van de pub is nog maar net voltooid.

9 Een greep uit het aanbod Bittles Bar Deze compacte en comfortabele pub was vroeger gekend als The Shakespeare. Er heerst een literaire sfeer met portretten van Ierland’s bekendste poëten en auteurs zoals Beckett, Joyce, Wilde en Yeats.

10 Een greep uit het aanbod Kelly’s Cellars Kelly’s Cellars is de oudste pub in Belfast. De nadruk ligt hier nog steeds op gemiddelde man die een pintje komt drinken in de pub. Je vindt hier geen trendy zetels of andere moderne ornamenten. Het is een serieuze pub voor serieuze drinkers. Er hangt nog steeds een typische Ierse sfeer in Kelly’s en de pub wordt meermaals per week opgeluisterd door typische Ierse muziek.

11 Een greep uit het aanbod McHugh’s Bar McHugh’s Bar is een perfect voorbeeld van een pub waar het oude in harmonie is met het moderne. McHugh’s bestaat al ruim 300 jaar. Vandaag staat McHugh’s bekend voor zijn geweldige sfeer, verfijnd eten en natuurlijk lekker bier.

12 Een greep uit het aanbod The Morning Star Het huidige gebouw dateert vanuit 1810 en is zonder twijfel een architecturaal hoogstandje. De benedenverdieping is een bar in de vorm van een hoefijzer en staat garant voor een snelle bediening en lekkere drank. De bovenverdieping is omgetoverd tot een restaurant waar zelfs de meest exotische dingen zoals krokodil, bizon en kangoeroe op het menu staan.

13 Een greep uit het aanbod Whites Tavern Whites Tavern werd opgericht in 1630 en was oorspronkelijk een wijn en sterke drank shop. Door de jaren heen is het in handen gevallen van verschillende personen. Vandaag hangt er een rustige sfeer en vormt het een ideaal plekje voor degene die rustig willen genieten van een drankje, ver weg van het drukke centrum.

14 Een greep uit het aanbod Giant’s Causeway De Giant’s Causeway is een rotsformatie aan de Noord-oostelijke kust van Noord-Ierland. Sinds 1986 staat de Giant’s Causeway op de werelderfgoedlijst. De rotsen zouden ontstaan zijn bij een vulkaanuitbarsting zo’n 60 miljoen jaar geleden. De legende achter de Giant’s Causeway vertelt echter een ander verhaal. De legende Volgens de legende bouwde de Ierse reus Fionn mac Cumhaill een pad door de zee naar Schotland om met zijn Schotse vijand Benandonner te vechten. Op het moment dat Fionn in Schotland aankomt, ziet hij dat Benandonner nog reusachtiger is dan hij en vlucht hij terug naar Ierland. Eens aangekomen in Ierland, vraagt Fionn aan zijn vrouw om hem te vermommen als een baby, want Benandonner zat hem nog steeds op de hielen. Op het moment dat Benandonner in Ierland aankomt, ziet hij de vrouw met de baby, waarbij hij schrikt van de grootte van het kind. Hij bedenkt plots dat de vader van dit kind, veel groter en sterker zal zijn dan hijzelf en hij vlucht terug naar Schotland. Op zijn vlucht vernielts Benandonner het pad, zodat Fionn hem niet kan volgen. Alleen het begin in Ierland en het einde in Schotland blijven bestaan.

15 Een greep uit het aanbod

16

17

18

19 European Integration Waarom is er vandaag een systeem van Europese integratie in Europa? Middel tot een voorspoedig Europa Politieke vrede Instellingen Veiligheid Verbondenheid Economische groei Gemeenschappelijke markt Verbonden industrie Verbonden toekomst Energie, een nieuw concept

20 Een greep uit het aanbod Eurovision Talent Contest Tijdens deze avondactiviteit zetten alle deelnemende landen hun beste beentje voor om hun land te vertegenwoordigen. Dit werd gedaan met een dansact of een liedje. Aan het einde van de voorstellingen, werden er punten gegeven. De winnaar kreeg een lekker fles champagne en een mooie trofee.

21 Een greep uit het aanbod USA België

22 Een greep uit het aanbod Portugal Ierland

23 Een greep uit het aanbod Duitsland Nederland

24 Een greep uit het aanbod Denemarken

25 Een greep uit het aanbod De winnaar was… België !!!!!


Download ppt "Internationale week 2009 30 maart t.e.m. 3 april St. Mary’s University College."

Verwante presentaties


Ads door Google