De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Reinder Vrielink, February 2009 A comparative research among Dutch students in middle and higher vocational education with the Technology Acceptance Model.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Reinder Vrielink, February 2009 A comparative research among Dutch students in middle and higher vocational education with the Technology Acceptance Model."— Transcript van de presentatie:

1 Reinder Vrielink, February 2009 A comparative research among Dutch students in middle and higher vocational education with the Technology Acceptance Model (TAM) Reinder Vrielink, February 2009

2

3 De werk driehoek Reinder Vrielink, February 2009 enjoymentlearning performance

4 Reinder Vrielink, February 2009

5 NHL N= 113 FAP N = 124 Constructmeans.d.means.d.TSig. (2-tailed) Enjoyment p < Ease of use p < 0.01 Usefulness p < Behavioral intention p < Reinder Vrielink, February 2009

6 Blackboard Q3 N = 46 Blackboard Q5 N = 30 ConstructMeans.d.Means.d.TSig. (2-tailed) Enjoyment ns Ease of use ns Usefulness p < 0.01 Behavioural intention p < 0.05 Use p <0.01 Reinder Vrielink, February 2009

7  Opmerkingen Blackboard (Bb) week 10 Q5  Het nieuwe gedeelte is een handige goede verbetering. Sommige dingen niet of moeilijk te vinden. 200 plaatsen waar docenten wat neerzetten. Onoverzichtelijk  Ik vind het moeilijk om de dingen die ik zoek op Bb te vinden. Bb is opzich wel nuttig, maar doordat dingen zo moeilijk te vinden zijn ontloop ik het gebruik ervan  Bb werkt prima, maar docenten weten niet waar ze documenten moeten plaatsen, zo is het dus niet terug te vinden. Waar is het digitale postvak gebleven? Dat was handig maar met ons nieuwe Bb is het ineens verdwenen  Je kunt niets posten als student. Erg jammer  Alleen het vinden van een map die een docent heeft aangemaakt is al een drama. En roosters die niet te vinden zijn  Ik vind het te omslachtig. Lastig dingen te vinden  Ik vind zoeken naar onderwerpen op Bb lastig. Een zoekmachine als Google gebruik ik sneller om onderwerpen te vinden  Bb was voor mij niet eenvoudig in het begin. Nu in Q5 kan ik er goed mee overweg. Het kan mijns inziens veel gebruiksvriendelijker

8 Reinder Vrielink, February 2009 Blackboard man N = 88 Blackboard vrouw N = 35 ConstructMeans.d.Means.d.TSig. (2-tailed) Enjoyment ns Ease of use P<0.05 Usefulness P<0.05 Behavioural intention ns Use ns Reinder Vrielink, February 2009

9 Blackboard P3 N = 34 Blackboard P4 N = 30 ConstructMeans.d.Means.d.TSig. (2-tailed) Enjoyment p<0.01 Ease of use p<0.01 Usefulness p<0.01 Behavioural intention p<0.01 Use ns Reinder Vrielink, February 2009

10 Contributions >50 N = 45 Contributions < 50 N = 68 ConstructMeans.d.Means.d.T Sig. (2-tailed) Enjoyment p<0.01 Ease of use p<0.05 Usefulness p<0.05 Behavioural intention p<0.001 Reinder Vrielink, February 2009

11

12

13 βNHL 1 N=113 FAP N= * 0.34 *** *** 0.62 *** ** ns * 0.35 *** *** 0.48 *** *** 0.54 *** Usefulness Behavioural Intention Ease of Use Enjoyment Use Evaluating students’ satisfaction of Blackboard as a learning and teaching tool

14 Reinder Vrielink, February 2009  Maak Blackboard interaktiever: ◦ Gebruik discussion board, geef feedback  Eenvoudige structuur ◦ Bestanden gemakkelijker te vinden voor studenten  Implementatie plan ◦ Visie ◦ Scholing ◦ Tijd Reinder Vrielink, February 2009


Download ppt "Reinder Vrielink, February 2009 A comparative research among Dutch students in middle and higher vocational education with the Technology Acceptance Model."

Verwante presentaties


Ads door Google