De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 PLANNING. InleidingKorte voorstelling OMCollective Online marketingVormen, kanalen & tools Wie, wat,

Verwante presentaties


Presentatie over: "Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 PLANNING. InleidingKorte voorstelling OMCollective Online marketingVormen, kanalen & tools Wie, wat,"— Transcript van de presentatie:

1

2 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 PLANNING. InleidingKorte voorstelling OMCollective Online marketingVormen, kanalen & tools Wie, wat, wanneer?Welke tools voor welk bedrijf en welke sector? UitsmijterGoogle kijkt bij je binnen! VragenAll you ever wanted to know, but were afraid to ask.

3 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 OMCOLLECTIVE Share, like, win!

4 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 HISTORIEK. Juni 2007Accountmanager bSeen September 2009Ontstaan van ‘the Online Marketing Collective’ Februari 2010OMCollective wordt eenmanszaak April e Fulltime werknemer Oktober 2010OMCollective wordt OMCollective BVBA Oktober 2011Verhuis naar nieuwe kantoren in Sint-Niklaas Januari 2013Uitbreiding kantoren in Sint-Niklaas Oktober Fulltime werknemers Mei 2014Verhuis naar nieuwe kantoren

5 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober GEDREVEN ONLINE MARKETEERS.

6 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013

7

8 ENKELE KLANTEN.

9 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 ONLINE MARKETING KANALEN

10 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 ONLINE MARKETING KANALEN Search Engine Marketing (SEM) SEO (natuurlijke ranking) SEA (Google Adwords) Overige Online Marketing kanalen marketing Social Media (Facebook, Twitter,…) Affiliate marketing Conversie Marketing en Web Analytics

11 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 ROI ONLINE MARKETING KANALEN. SEO en SEA bepalen voor ± 80% de absolute winst behaald door Online Marketing Conversie Marketing Affiliate Marketing

12 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 EERST DE TAART, DAN DE KERS. SEO door Waterval- SEO Tienduizenden top-10 posities Onbeperkte zoekwoordkeuze Overige kanalen Social Media Affiliate Marketing Marketing … SEA door CPA- Model Gegarandeerde ROI Conversion based Budget optimizer Focus Conversiemarketing en Web Analytics SEO en SEA als motor van een totaalaanpak

13 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 WATERVAL SEO. Werken op ALLE relevante zoekwoorden Zoekwoord selectie is overbodig Onbeperkte top-10 posities Onbeperkte longtail Generiek Semi- Generiek Long Tail gelijkwaardig e zoekvolumes

14 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 AANDEEL VAN LINKBUILDING.

15 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 SEA CPA-MODEL. Gegarandeerde ROI, want conversion based Klikbudget wordt CPA (Cost Per Action) Klant bepaalt winst per verkoop Continue optimalisatie volgens BCG-matrix Identificeren van huidige situatie Implementatie CPA-Model Opvolging en optimalisatie

16 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 LINKBUILDING.

17 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 LINKBUILDING. Wat is een link/linkbuilding? De impact van linkbuilding Het backlinkprofiel Hoe komen we aan links?

18 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 LINK=STEM.

19 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 LINKJUICE.

20 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 DE IMPACT VAN LINKBUILDING.

21 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 INDEXERING.

22 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 NATUURLIJK PROCES VERSNELLEN

23 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 REFERRALS.

24 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 POSITIE STIJGING GOOGLE.

25 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 POSITIE STIJGING GOOGLE.

26 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 STIJGING ORGANISCH ZOEKVERKEER.

27 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 NIEUWE LEADS.

28 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 HET BACKLINKPROFIEL.

29 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 GEEN BLACK HAT SEO.

30 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 BACKLINKS TOENAME 

31 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 BACKLINKS TOENAME

32 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 PLAATSING.

33 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 PLAATSING.

34 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 PLAATSING.

35 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 RELEVANTIE.

36 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 GEOGRAFISCHE TARGETING.

37 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 HOE KOMEN WE AAN LINKS?

38 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 LINKBUILDING PROCES. Welke landen? Analyse huidige backlinks Huidige backlinks opschonen Nieuwe linkpartners zoeken Monitoring

39 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 LINKBRONNEN EIGEN NETWERK. - Leveranciers - Partners - Sponsor links - Vestigingen - Internationaal - Ondernemersvereniging /Business club - Handelsregister - Andere ondernemers in de buurt/regio - Directories/startpagina’s - Gouden gidsen - DMOZ - Vrienden en kennissen - Afbeeldingen - Affiliates - Relevante bloggers - Forums - Netwerk bijeenkomsten/beurzen - Social Media - YouTube - Google Places - Persberichten - Gastblogs plaatsen

40 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 LINK EARNING. - Infographics - Video’s, foto’s, games, opvallende artikels - Organiseer een wedstrijd - Plaats een leuke quiz op je site - Publiceer interessante White papers - Interview industry leaders - Schrijf een gratis E-book - Deel je presentaties - Social Media draagt niet bij aan rankings!

41 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 POSITIE STIJGING GOOGLE.

42 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 STIJGING ORGANISCH ZOEKVERKEER.

43 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 NIEUWE LEADS.

44 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 OVERIGE ONLINE KANALEN.

45 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 OVERIGE ONLINE KANALEN. Affiliate marketing Bannering marketing Social Media

46 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 ONLINE MARKETING TOOLS.

47 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 ONLINE MARKETING TOOLS. WebCEOKeyword ranking checker QualarooOnsite feedback formulier MajescticSEOBacklink profiel checker Visual website optimizerAanpassen layout van een testpagina: conversiemarketing BT BucketsLaat je website er anders uitzien naargelang de afkomst van je bezoeker

48 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 WIE? WAT? WANNEER?

49 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 WIE? WAT? WANNEER? Type klanten/doelpubliek: B2B, B2C Demografische gegevens van je klanten/publiek. Zoekvolumes (!): een “make it or break it” factor bij SEM. Is je product reeds bekend en begeerd? Merkbeeld: hoe sterk is je merkbeeld? Hoe groot is je branded zoekverkeer?

50 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 UITSMIJTER!

51 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 GOOGLE KIJKT BIJ JE BINNEN!

52 Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 VRAGEN?

53


Download ppt "Online marketing vandaag UNIZO – 24 oktober 2013 PLANNING. InleidingKorte voorstelling OMCollective Online marketingVormen, kanalen & tools Wie, wat,"

Verwante presentaties


Ads door Google