De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

© IOWO 2004 1.1. Overzicht van het leerwerktraject LBK 3.3. Mediumgebruik LBK 4.4. 16 LBK-schermafbeeldingen 5.5. Blackboard, BrightSite, ICTO & didactiek.

Verwante presentaties


Presentatie over: "© IOWO 2004 1.1. Overzicht van het leerwerktraject LBK 3.3. Mediumgebruik LBK 4.4. 16 LBK-schermafbeeldingen 5.5. Blackboard, BrightSite, ICTO & didactiek."— Transcript van de presentatie:

1 © IOWO Overzicht van het leerwerktraject LBK 3.3. Mediumgebruik LBK LBK-schermafbeeldingen 5.5. Blackboard, BrightSite, ICTO & didactiek 7.7. Related to SPINE ICTO: schema's & screenshots Deze PPT bevat losse dia’s of reeksen dia’s voor diverse doeleinden in presentaties van Willibrord Huisman, IOWO Nijmegen. Ze zijn niet bedoeld om sequentieel te worden weergegeven. De meeste dia's zijn alleen begrijpelijk met mondelinge toelichting; soms is ook de animatie essentieel. Indien u deze PPT niettemin zelfstandig bestudeert, raadpleeg dan de sprekersnotities onder elke dia. Zie ook TRAJ/LBKschemas.ppt

2 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen2 Overzicht van het leerwerktraject LBK eigen onderwijspraktijk tijd portfolio-opbouw module 1module coach- gesprek coaching voortgangsgesprek intaketoetsing

3 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen3 Mediumgebruik LBK Blackboard: - structuur - informatie - communicatie roosters: htmlopdrachten in Word coaching: F2F, mail, telefoon video op cdrom groepsbijeenkomsten F2F schema’s in PPT zelfreflectie & module-evaluatie: - webformulieren digitaal portfolio bronnen deels op papier info: website

4 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen4

5 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen5

6 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen6

7 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen7

8 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen8

9 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen9

10 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen10

11 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen11

12 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen12

13 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen13

14 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen14

15 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen15

16 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen16

17 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen17

18 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen18

19 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen19

20 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen20

21 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen21

22 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen22

23 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen23

24 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen24 Blackboard, BrightSite, ICTO & didactiek   Blackboard   Leeromgeving - mediumgebruik   Wat is BrightSite   Didactiek en ICTO   Bij Blackboard beginnen?   Contactvormen en media   Positie van de groepsbijeenkomst (2)   Vier didactische modellen Zie NWIvoorlDocenten1juni2004.ppt voor de kasteeltekeningen (BB-context) NB de SPINE-versies zijn beterSPINE

25 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen25 Leeromgeving tv videoaudio drukwerk face to face beeldscherm printwerk telefoon werkelijkheid

26 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen26 3 perspectieven docenten studenten KUN

27 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen27 Wat is Blackboard? Beheer & ondersteuning op instellingsniveau KISS: faciliteiten voor studenten - beleid - didactiek - techniek Facultaire ondersteuning Blackboard learning system Ondersteunende website

28 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen28 Didactiek en ICTO (beetje kort door de bocht) Doelen, doelgroep, randvoorwaarden Inhoud Werkvormen, taken, toetsing, beoordeling Mediumkeuze –Face2face –Drukwerk –Print- en schrijfwerk –Video, audio, simulaties, animaties, tools –Digitale leeromgeving: Wat? Wie? Hoe? Wanneer? Digitale didactiek

29 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen29 Bij Blackboard beginnen !? bestaande onderwijspraktijk Blackboard! publicatie content communicatie discussiefora ? modereren opdrachten ? tijd doelen competenties didactisch concept digitaal portfolio assessment beroepenveld toetsen toetssysteem authenticatie user beheer organisatie beleid docententrainingen voorlichting ondersteuning contentmanagementsysteem ? interactie auteursomgeving video server ? rollen splitsen HRM kwaliteitszorg evaluatie

30 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen30 Contactvormen en media face-to-faceop afstand zelf werken contactgroep 1 op 1 offline online alleen groep 1 op 1 groep (chat, videoconferentie) (forum) ( ) papier computer (print, boek) (DLO, internet, Word) deze dia is niet bedoeld om in afgedrukte vorm zonder toelichting te worden gebruikt. schriftelijk mondeling

31 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen31 Positie van groepsbijeenkomst F2Fafstand zelfstudie contact alleen groep 1 op 1 groep 1 op 1 harde praktijk traditioneel, verondersteld = 1 uur tijd --> toets hybride leeromgeving deze dia is niet bedoeld om in afgedrukte vorm zonder toelichting te worden gebruikt.

32 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen32 Tijd, werkvorm, medium F2Fafstand zelfwerkz contact alleen groep 1 op 1 groep 1 op 1 cursist 2 tutor coach cursist 1 = 1 uur offline onlinetijd --> deze dia is niet bedoeld om in afgedrukte vorm zonder toelichting te worden gebruikt.

33 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen33 Didactisch model

34 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen34 Evaluatie via BB en/of papier MONITOR scanner analyse opgeslagen antwoorden op eerdere vragen opslag MONITOR eerdere vragen nieuwe vragen vragenlijst rapportage op papier rapportage digitaal Blackboard Course webformulier server Groepsbijeenkomst papier achterzijde opmerkingen evaluatieforum opmerkingen

35 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen35

36 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen36

37 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen37 SPINE Various drawings for the About SPINE website.   About SPINE (institutions & projects)   Design & development   Modes of contact, F2F, staff activities (4)   Learning environment and Internet server (3)   Learning environment and multimedia (2)   Multi-institution learning environment (3)   Three communities   Modular design; Virtual classroom (3)   Media & format choices (4)

38 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen38 Radboud University Nijmegen About SPINE Titus Brandsma Institute UCI IOWO SURF UNISA St. Augustine Manilla SPINE project Professionals SPIRIN community Fac. Theology

39 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen39 Design & development General view of TBI on scientific education in spirituality New online intercultural program in spirituality Instructional design SPINE progam Technical design SPINE module try-out & evaluation

40 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen40 Staff development Trainer  workshop  staff member From formal workshop learning to informal learning on the job Apprenticeship mode Just-in-time ‘just for us’‘just for me’

41 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen41 Modes of contact, media face-to-facedistance private contactgroup 1 to 1 offline online alone group 1 to 1 group (chat, videoconference) (forum) ( ) paper computer (print, book) (DLE, internet, Word) this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation written oral

42 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen42 Face-to-face meetings F2Fdistance private contact alone group 1 to 1 group 1 to 1 harsh reality traditional way, as supposed... time  assessment blended learning environment deze dia is niet bedoeld om in afgedrukte vorm zonder toelichting te worden gebruikt. intensity 

43 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen43 Face-to-face meetings traditional view time  assessment blended learning environment deze dia is niet bedoeld om in afgedrukte vorm zonder toelichting te worden gebruikt. intensity  F2Fdistance no contact contact: group desk forum meeting consultation 1 to 1 Digital & Desk work occasional personal consultation Face-to-face student activity:

44 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen44 Staff activities F2Fdistance no contact contact: group desk forum meeting consultation traditional way time  assessment blended learning environment... if designed properly deze dia is niet bedoeld om in afgedrukte vorm zonder toelichting te worden gebruikt. intensity ... if designed badly 1 to 1

45 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen45 Learning environment & Internet server 1 Internet server assignments reader documents images fora communication Course in Blackboard Radboud students Radboud tutors The primitive way external visitors ( + students & tutors) course info access only if enrolledopen this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation

46 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen46 Learning environment & Internet server 2 Radboud students Radboud tutors External content Internet server assignments reader documents images fora communication Course in Blackboard course info students tutors external visitors not indexed this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation indexed by search robots

47 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen47 Learning environment & Internet server 3 External content and project info & tools students tutors developers external visitors Internet server assignments reader documents images fora communication Course in Blackboard course info development instructions templatessupport about institution about master about content about development project about researchabout instructional model about technical design lessons learned demo hidden area this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation Radboud students Radboud tutors not indexed indexed by search robots

48 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen48 Learning environment & multimedia, 1 4 possible locations for video source materials Internet server assignments reader documents fora communication Course in Blackboard video materials cd-rom streaming server on Internet too large much too large logistic problemstechnical problems probably solvable this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation

49 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen49 Learning environment & multimedia, 2 audio: what has been said recently Internet server assignments reader documents fora communication Course in Blackboard streaming server on Internet no need to use streaming audio recorded in face-to-face meeting stored as MP3 published same day available in 40 kbps progressive download announcement this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation

50 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen50 Multi-institution learning environment usage 1 Internet server assignments reader documents images, videos fora communication Course in UNISA DLE fora communication Course in Radboud DLE UNISA students UNISA tutors Different digital learning environments (DLE); Shared materials on 1 internet server this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation Radboud students Radboud tutors

51 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen51 Multi-institution learning environment usage 2 Internet server assignments reader documents images, videos communication Radboud Shared course in Radboud DLE Different tutors and students Shared learning environment shared fora for all students communication st.A st Andrew’s students st Andrew’s tutors AAGroup fora: BB CC this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation Radboud students Radboud tutors

52 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen52 Multi-institution learning environment communication Radboud Shared course in Radboud DLE Different tutors and students Shared learning environment shared fora for all students communication st.A st Augustine students st Augustine tutors AAGroup fora: BB CC this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation Radboud students Radboud tutors shared content assignmentsreader documentsimages

53 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen53 Three communities instructional practice instructional development SPIRIN students tutors coaches teachers spirituality professionals developers writers consultants

54 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen54 Module 1: Intr. to Spirituality Module 2 Learning Unit 3 Assignment 3.1 Assignment 3.3 Assignment 3.4 Assignment 3.5 Assignment 3.6 = assessment Learning Unit 1 Learning Unit 2 Learning Unit 3 Learning Unit 4 Learning Unit 5 Learning Unit 6 Learning Unit 1 Learning Unit 2 General intro Modular design of learning materials Instruction document: 1. context 2. learning objectives 3. instruction 4. product 5. feedback Work document Reader document Web pages photo audio video F2F Face-to-face meeting Assignment 3.2 book specific discussion forum general discussion forum digital learning environment

55 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen55 Virtual classroom frameworks this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation Instruction document: 1. background 2. learning objectives 3. instruction 4. product 5. feedback specific discussion forum Schedule Meetings Assignments outer boundary intermediate boundary inner boundary Assignment

56 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen56 Module 1: Intr. to Spirituality Module 2 Learning Unit 3 Assignment 3.1 Assignment 3.2 Assignment 3.3 Assignment 3.4 Assignment 3.5 Assignment 3.6 = assessment Learning Unit 1 Learning Unit 2 Learning Unit 3 Learning Unit 4 Learning Unit 5 Learning Unit 6 Learning Unit 1 Learning Unit 2 General intro Blackboard course Learning Process --- Course materials (verouderd) cdrom book Instruction document (Word) Work document Reader document Web page Set of web pages PPT presentation photo video help web server General discussion forum Discussion forum F2F Face to Face streaming server video audio

57 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen57 Media choices, 1 Students work mainly from paper Book Work document Instruction document (Word) Reader document Discussion forum Prints: –distributed via the DLE and on cdrom –at wish, printed by the student –however also readable from screen Students work mainly with text Writing, editing, re-using (word processor) Communicating (discussion fora)

58 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen58 Media choices, 2 All processes are organized in the DLE only Who does what, when, why, how Find course materials Communication platforms Dependency on specific DLE as low as possible Course materials on web server and cdrom Face to face sessions for: Feedback on assignment Motivation, inspiration Seeing eachother

59 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen59 Format choices, 1 Why use Word? Editable and exchangeable: –Students must re-use given texts –Work documents guide thinking & working Easily produced and maintained by staff How use Word? As clean as possible (paragraph styles) Follow a given template Printable AND on-screen readable AND editable Metadata (= document properties) Structured file naming

60 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen60 Format choices, 2 When use web pages? text with pictures text with video complex documents (faq, set of web pages) context, contact, help, about this server How make web pages? All static html FrontPage web, no themes Sizes in % (= scalable, printable) One CSS style sheet  Thus, it runs also in file protocol (cdrom)

61 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen61 Support Technical Infrastructure : digital learning environment, server hosting (UCI) Web communities for Staff and Developers (in Blackboard) Educational development support and educational technology support (IOWO) Management Board TBI Governing Board of the University of Nijmegen International Governance Project manager Drs. G. Groothuijsen (UCI) Steering committee Prof. Dr. K. Waaijman (TBI) Prof. Dr. P. Nissen (FdT) Dr. H. Welzen (TBI) Drs. W. Veenstra (UCI) Dr. E. Schalkwijk (IOWO) Project Manager Development Group South Africa (Unisa / St.Augustine College) Development Group Manila (CSM) Development Group Faculty of Theology Univ. of Nijmegen Development Group TBI SURF Organization chart

62 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen62

63 © IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen63


Download ppt "© IOWO 2004 1.1. Overzicht van het leerwerktraject LBK 3.3. Mediumgebruik LBK 4.4. 16 LBK-schermafbeeldingen 5.5. Blackboard, BrightSite, ICTO & didactiek."

Verwante presentaties


Ads door Google