De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Motivatiethermometer Als u precies wilt of moet weten wat uw medewerkers het meest motiveert.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Motivatiethermometer Als u precies wilt of moet weten wat uw medewerkers het meest motiveert."— Transcript van de presentatie:

1 Motivatiethermometer Als u precies wilt of moet weten wat uw medewerkers het meest motiveert

2 Motivatiethermometer Meet (on)tevredenheid Geschikt voor medewerkers en klanten Geen rapportcijfers of gemiddelden Benoemt aspecten die (de)motiveren Benoemt prioriteiten management Flexibel, eenvoudig, snel, goedkoop Toepasbaar vanaf 50 respondenten

3 Medewerkerstevredenheid Hoe vergroot ik mijn kansen op de arbeidsmarkt? Hoe bind ik belangrijke medewerkers? Waarom vertrekken medewerkers? Hoe richt ik mijn personeelsbeleid in? Hoe vergroot ik het rendement van mijn medewerkers?

4 Klantentevredenheid Hoe vergroot ik mijn marktaandeel? Hoe bind ik mijn klanten? Waarom verlies ik klanten? Hoe verbeter ik mijn service? Hoe vergroot ik het rendement van mijn klanten?

5 Basis Motivatiethermometer Invloed op Mensen zijn tevreden, indifferent of ontevreden Tevredenheid over Aspect Tevredenheid algemeen

6 Basisfactor Invloed op Minder presteren betekent verlies aantrekkingskracht Tevredenheid over aspect Tevredenheid Algemeen = Geen invloed = Wel invloed

7 Concurrentiefactor Invloed op Beter presteren betekent betere concurrentiepositie Tevredenheid over Aspect Tevredenheid Algemeen = Geen invloed = Wel invloed

8 Loyaliteitsfactor Invloed op Beter presteren betekent behoud aantrekkingskracht Tevredenheid over Aspect Tevredenheid Algemeen = Geen invloed = Wel invloed

9 Indifferente Factor Invloed op Beter of minder presteren heeft geen invloed Tevredenheid over Aspect Tevredenheid Algemeen = Geen invloed = Wel invloed

10 Werkwijze Keuze (sub)groepen Keuze tevredenheidaspecten Keuze wijze van dataverzameling (schriftelijk, telefoon, , internet) Keuze wie doet dataverzameling (geheel zelf------geheel uitbesteed) Dataverzameling Analyse en rapportage

11 Werkwijze Intake gesprek Projectvoorstel: planning en begroting Opdrachtverlening Uitvoering Oplevering: goedkeuring opdrachtgever Indien nodig nazorg

12 Proserv Consultancy Marketing en Tevredenheidsonderzoek Onderzoek, Plan en Uitvoering 100% kwaliteitsgarantie Voor meer informatie: Drs. Jan W. Brenninkmeijer, directeur Torenstraat 45, 5268 AS Helvoirt Telefoon Mobiel Telefax Wesitewww.proserv.nu


Download ppt "Motivatiethermometer Als u precies wilt of moet weten wat uw medewerkers het meest motiveert."

Verwante presentaties


Ads door Google