De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Indeling 1.We gaan vandaag verschillende opdrachten doen waarvoor het nodig is om in tweetallen te werken. 2.Neem plaats aan tafel naast iemand met een.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Indeling 1.We gaan vandaag verschillende opdrachten doen waarvoor het nodig is om in tweetallen te werken. 2.Neem plaats aan tafel naast iemand met een."— Transcript van de presentatie:

1 Indeling 1.We gaan vandaag verschillende opdrachten doen waarvoor het nodig is om in tweetallen te werken. 2.Neem plaats aan tafel naast iemand met een naambordje van de andere kleur. “Oranje” en “blauwe” mensen moeten dus “om en om” gaan zitten. 3.Het is handig als elk tweetal minimaal één laptop beschikbaar heeft met internettoegang. 4.Draadloos internet: LQ Wachtwoord (0=nul):K00D0R0B

2 1. INTRODUCTIE

3 Welkom

4 En wie bent u?

5

6 Pre-test

7 Waar hebben we het over? Een zakelijk georiënteerde sociale netwerksite, …voornamelijk gebruikt voor professioneel netwerken.

8 Waar hebben we het over? Samengevat bestaat Linkedin voor een gebruiker uit: - Diens persoonlijke profiel(ik) - Diens persoonlijke berichten (mij) - Het professionele netwerk van verbindingen (zij) - De groepen waar iemand deel van uitmaakt (wij)

9 Remediatie Elk medium remedieert eigenschappen van andere media. Welke media zien we “geremedieerd” in Linkedin? (Bolter & Grusin, Remediation, 1999)

10 Remediatie ANALOOG (oude taal)DIGITAAL (nieuwe taal) Visitekaartje Profile CV Profile Netwerk Social network Oftwel de zakelijke variant op Hyves/Facebook Adresboek/visitekaartjeshouder Connections (contact information) Aanbevelingsbrief Recommendations Consumer-relationship Management (CRM) Status updates HR/recruitment-tool Status updates/Jobs Vrijdagmiddagborrel Status updates Advertentie Group discussion Business club/verenging Groups Vacaturebank Jobs Foldertje/flyer Postings/bloglink Vakblad Groups Brieven/ Direct message/inbox Website Companies Gouden Gids Search

11

12

13 Remediatie?

14 2. IK: HET PROFIEL

15 Het profiel Laten we eens kijken naar het profiel… klik op “View Profile”

16 Het profiel Elk profiel bestaat uit een aantal vaste onderdelen. Het begint met een overzicht: 1.Foto 2.Headline (belangrijkste functietitel) 3.Current Status(laatste statusupdate) 4.Kort CV Mensen bekijken je profiel volgens een F-patroon: ze beginnnen linksboven en werken van daaruit naar onder en naar rechts.

17 Het profiel Elk profiel bestaat uit vaste onderdelen. Het begint met een overzicht: 1.Foto 2.Headline 3.Current Status 4.Kort CV DE EERSTE INDRUK In de reclame noemen ze dat de MERKBELOFTE. Deze vier onderdelen moeten METEEN duidelijk maken wat je iemand te bieden hebt.

18 F

19 Het profiel Kritiek! Bekijk nu samen het profiel van je buur. Wat valt je op? (Is er een vrijwilliger van de blauwe groep die zijn/haar profiel publiekelijk wil laten bespreken?)

20 Profiel aanpassen

21 % Profile completeness

22 Versimpel de URL naar je profiel! Wat hebben veel mensen nu? Dat kan beknopter! Bijvoorbeeld: Profiel URL

23 Profielverwijzingen Attendeer mensen via andere kanalen op jouw Linkedin- profiel, bijvoorbeeld: -Op je visitekaartje -Als verwijzing (link) op je website -Als handtekening onder je s -Via andere sociale media, zoals Twitter, Facebook of Hyves

24 Profiel WIE VERWIJST ER NAAR ZIJN/HAAR PROFIEL VIA ANDERE KANALEN?

25 Kies zelf wat belangrijk is, kies de volgorde. Wat wil je eerst laten zien? Edit my profileEdit my profile (demo) Profiel opbouw

26 Profiel Voor een designer is het ‘t beste om te beginnen met een portfolio… Voor een ander misschien wel: Aanbevelingen Recommendations Zelfgeschreven samenvatting Summary Specialismen Summary Werkervaring Experience Opleiding Education Laatste berichten van je website via Applications Edit my profile

27 Profiel exporteren -Stuur een profiel door naar iemand anders -Print een profiel -Download een profiel als PDF -Download een profiel als visitekaartje (voor Outlook)

28 3. QUIZ

29 Quiz Vraag 1: In welk jaar werd Linkedin opgericht? A 1997 B2000 C2003 D2006

30 Quiz Vraag 1: In welk jaar werd Linkedin opgericht? C2003 ‘LinkedIn ends 2003 with 81,000 members and 14 employees. As a pleasant surprise, approximately half of the members came from outside the US.’

31 Quiz Vraag 2: Hoeveel geregistreerde gebruikers heeft Linkedin? A B9 miljoen C90 miljoen D900 miljoen

32 Quiz Vraag 2: Hoeveel geregistreerde gebruikers heeft Linkedin? C 90 miljoen

33 Quiz Vraag 3: Hoeveel unieke bezoekers per maand heeft Linkedin? A 4,6 miljoen B46 miljoen C 460 miljoen D1460 miljoen

34 Quiz Vraag 3: Hoeveel unieke bezoekers per maand heeft Linkedin? B46 miljoen

35 Quiz Vraag 4: Hoeveel nieuwe leden krijgt Linkedin per seconde? A 1 B10 C 100 D1000

36 Quiz Vraag 4: Hoeveel nieuwe leden krijgt Linkedin per seconde? A 1

37 Quiz Vraag 5: Hoeveel procent van de NL-beroepsbevolking heeft Linkedin (april 2010)? A 5-20% B20-35% C 35-50% Dmeer dan 50%

38 Quiz Vraag 5: Hoeveel procent van de NL-beroepsbevolking heeft Linkedin (april 2010)? B20-35% 22% van de Nederlandse beroepsbevolking had Linkedin in april 2010

39 Quiz Vraag 6: Welk land heeft de hoogste penetratiedichtheid van Linkedin-gebruikers? A Verenigde Staten BNederland C Groot-Brittanië DIndia

40 Quiz Vraag 6: Welk land heeft de hoogste penetratiedichtheid van Linkedin-gebruikers?

41 Quiz Vraag 7: Hoeveel procent van de MKB’ers in NL zitten op Linkedin? A 5-20% B20-35% C 35-50% Dmeer dan 50%

42 Quiz Vraag 7: Hoeveel procent van de MKB’ers in NL zitten op Linkedin? Dmeer dan 50%

43 4. Word-of-Mouth

44 KUNT U NOG ZONDER LINKEDIN?

45 Tijden veranderen... Mensen werken steeds korter voor dezelfde baas… …steeds meer mensen freelancen Maar ook van werknemers wordt steeds meer ondernemerschap verwacht… …dus zijn tools zoals Linkedin welkom, een logisch gevolg van deze tijd en mogelijk dankzij de technologie. Technologie determinisme

46

47

48 - Percentage of consumer purchase decisions primarily influenced by word of mouth, #1 factor Source: Mckinsey/Thompson Lightstone 67% - Percentage of customers who identify word of mouth as the best, most reliable source about ideas and information on products and services - up 26 pts. vs. 25 years ago Source: NOP World 93% Word of Mouth

49 Would you recommend me? De ultieme vraag is:

50

51

52 Word of Mouth

53

54

55 5. Netwerk

56 Netwerk

57

58

59

60 AAN DE SLAG MET LINKEDIN MAPS Vrijwilliger? Profiel moet minimaal 75% compleet zijn Kies bij “acces duration” voor one day

61 Netwerk

62 Extensie van ons geheugen Linkedin vergeet nooit wie zich in je netwerk bevinden. Maakt in contact treden met oude contacten makkelijker en toegankelijker. Transparantie Linkedin toont de connecties tussen mensen. Stel: je wilt in contact treden met de directeur van bedrijf X, dan weet je dankzij Linkedin wie je bij die persoon kunnen introduceren. “Cold calling” is verleden tijd?

63 Netwerk Transparantie Aan de rechterkant van iemands profiel, kan je zien of je gemeenschappelijke connecties hebt:

64 Netwerk vergroten Ik heb jullie allemaal uitgenodigd voor Linkedin. Wat vonden jullie van de manier waarop ik dat deed? Overleg nu met je buurman/vrouw: Met wie zou hij/zij moeten connecten?

65 6. Groepen

66 Groepen Groepen zijn een extensie van je netwerk: leden van dezelfde groep kunnen elkaar rechtstreeks benaderen door berichten naar elkaar te sturen. > Zorg er dus voor dat je lid bent van zoveel mogelijk relevante groepen > Maak jezelf zichtbaar door mee te praten in discussies > Of door zelf een discussie te starten

67 Groepen Groepen kunnen gebaseerd zijn op: Een duurzame gezamenlijke interesse/passie of belang, zoals: > Een specifiek evenement > Een bedrijf(LinQue Consult) > Een methodiek/manier van denken(brein centraal leren) > Een opleiding/school(alumni) > Een medium (tijdschrift)

68 Groepen Overleg nu met je buurman/vrouw van welke groepen hij/zij lid is en kijk welke groepen ook voor jou interessant kunnen zijn!

69 Groepen Linkedin kan ook aanbevelingen doen voor groepen die bij je passen op basis van je profiel, groepen en connecties.

70 7. Status Updates

71 Status Updates

72

73 Discussions

74 Status Updates WAT VOOR STATUS UPDATES DELEN JULLIE AL?

75 Status Updates Iedereen moet zelf bepalen wat hij of zij deelt…, maar… Blijf professioneel! Jij waarborgt de kwaliteit! Jij bent de gatekeeper: als jij iets deelt, weten anderen zeker dat het nuttig/zinnig/interessant/relevant voor ze kan zijn. Wees kritisch op wat je deelt!

76 Status Updates En wat je zeker wel moet delen… Artikelen die je schrijft voor tijdschriften of websites Een interview met of artikel over jou! Relevante links naar filmpjes, artikelen, websites of ideeën Discussies over interessante, herkenbare onderwerpen Persoonlijke onderscheidingen, overwinningen, certificaten, voltooide opleidingen… Dit is feite een vorm van relationship management: je blijft “top of mind” zonder opdringerig te zijn. Mee- praten in groepen kan een status als “expert” vestigen.

77 Status Updates Wat levert al die moeite op? Artikelen die je schrijft voor tijdschriften of websites Een interview met of artikel over jou! Relevante links naar filmpjes, artikelen, websites of ideeën Discussies over interessante, herkenbare onderwerpen Persoonlijke onderscheidingen, overwinningen, certificaten, voltooide opleidingen… Dit is feite een vorm van relationship management: je blijft “top of mind” zonder opdringerig te zijn.

78 Dit is feite een vorm van reclame of recruiting: Je vraagt aandacht voor concrete business, bereikt een grote groep mensen. Wie niet geïnteresseerd is negeert de boodschap, maar wie weet… … reikt de boodschap ver dankzij Word of Mouth! Status Updates En wat je zeker ook moet delen… Vacatures Zakelijke voorstellen (help ik zoek een…) Aankondigingen van evenementen … en een status update is MINDER OPDRINGERIG!!!!!!! Dan een directe e- mail of telefoontje!

79 8. Wat óók nog kan met Linkedin

80 ...en Boeken Te vinden onder “More” en dan “Get more applications”

81 ...en Twitter Berichten van Twitter delen op Linkedin… … of berichten van Linkedin delen op Twitter... … of beide! (Video: oprichters Twitter & Linkedin over samenwerking)Video

82 ...op de mobiele telefoon - telefoonboek integreren (inclusief afbeeldingen) -mensen en connecties doorzoeken -mensen ter plekke uitnodigen -status updates versturen -(klik)(klik)

83 ...en andere media Plaats automatisch berichten van je website op Linkedin (klik) Importeer contacten uit Linkedin in Outlook

84 ...en onderzoekjes Leg mensen een vraag voor via Linkedin PollLinkedin Poll

85 Bedankt voor uw aandacht!


Download ppt "Indeling 1.We gaan vandaag verschillende opdrachten doen waarvoor het nodig is om in tweetallen te werken. 2.Neem plaats aan tafel naast iemand met een."

Verwante presentaties


Ads door Google