De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Doelstellingen campagne

Verwante presentaties


Presentatie over: "Doelstellingen campagne"— Transcript van de presentatie:

1

2 Doelstellingen campagne
Burger Promotie fiets voor (kleine) boodschappen Link met gezondheid, milieu, afvalpreventie… Handelaars Voordelen van fietsende klanten aantonen Gemeenten Fietsbeleid hoger op de agenda zetten Promotie lokale handel

3 Resultaten 2008 183 gemeenten 15.600 handelaars
volle spaarkaarten deelnemers kilometers

4 Evolutie gemeenten

5 Profiel deelnemer 70% vrouw gemiddeld 50 jaar
8 op 10 per fiets gaan winkelen 28% fietst vaker / voor het eerst dankzij Belgerinkel

6 Nieuw concept ‘09 Visie: burger verleiden om te gaan fietsen
Via product: exclusieve designer fietstas Sfeer: mode, trendy, jong, urban Mikken op jongere doelgroep / nieuwe fietsers

7 Sfeerbeelden Bron: http://www.cyclechic.org/

8 Concept campagne Klanten gaan langs bij deelnemende handelaars en krijgen spaarkaart aangeboden. Per winkelbezoek met de fiets krijgt klant zegel. Volle spaarkaart (8 zegels) levert “Walter Van Beirendonck” fietstas op (opleg: €14). Klanten nemen bovendien deel aan tombola vanaf 6 zegels (te winnen: unieke Belgerinkel --Van Beirendonck- fiets(en) per gemeente).

9 Walter Van Beirendonck fietstas

10

11 Communicatiemomenten
Perslancering fietstas + fiets, voorstelling ontwerper Walter Van Beirendonck: donderdag 5 maart 16 mei vm: live-uitzending Radio 2 16 mei nm: kick-off event Naked Doorlopend: actie met BV’s 23 mei – 20 juni: Bikewash events

12 Startevent: Naked ‘09 Naked ‘09 – Fashion for Charity, Kammenstraat Antwerpen, 16 mei ’

13 Bikewash Gratis fietswash + klein onderhoud
5 opeenvolgende zaterdagen (23 mei tot 20 juni) 1 gemeente per provincie (oproep kandidaatgemeenten) Bekende Vlamingen Ondersteund door Radio 2 & regionale tv

14 Campagnemiddelen 2009 Drukwerk: Andere: Spaarkaarten Zegeltjes Affiche
Poster A1 formaat Spaardoos Flyer klanten Flyer handelaars Broodzakken Andere: Website Spandoeken Bijlage bij weekblad Radiospot Radio 2 Persvoorstelling fietstas Spot 11 reg. tv-zenders Live-uitzending Radio 2 Digitale nieuwsbrieven Lokale persberichten (‘08: 477 vermeldingen)

15

16 Hoe fietstas bemachtigen?
Verzamel 8 zegeltjes en kleef ze op je spaarkaart Bestel je fietstas en geef je voorkeur leveringsadres op: Via of bel naar het nummer 070 / Je ontvangt een unieke reservatiecode Stort 14 euro op rekeningnummer en vergeet niet je persoonlijke code te vermelden. Steek je volle spaarkaart met vermelding van reservatiecode in een spaardoos Haal je fietstas af bij je plaatselijke fietshandelaar

17 Hoe gaat u te werk? Gemeente inschrijven via www.belgerinkel.be
Richt een lokale stuurgroep op en spreek een taakverdeling af Maak de handelaars warm om deel te nemen Geef een raming door van het aantal handelaars en bestel eventuele extra promotiematerialen (tegen 13 maart) Geef de fietshandelaars door (tegen 27 maart) Geef uw definitieve bestelling door (tegen 27/03) Start verdeling campagnematerialen naar de handelaars (4 tot 15 mei) Geef het startschot en kondig de campagne aan (16 mei) Hou de campagne onder de aandacht (16 mei tot 20 juni) Verzamel de volle spaarkaarten en verloot de prijzen (22 juni tot 3 juli) Stuur de spaarkaarten met acht zegels op secretariaat (tegen 10 juli)

18 Partners / sponsors Initiatiefnemers: Bond Beter Leefmilieu UNIZO CM
Media: Radio 2 Regionale televisie (RTVM) HUMO of Libelle of Flair Sponsors: Oxford Ecover Dexia Fietstas: Walter Van Beirendonck Basil VDB parts Fietshandelaars Startmoment Naked: Eventbureaus B-Com & SAMENCO Kammenstraat United vzw Initiatiefnemers: Bond Beter Leefmilieu UNIZO CM Fietsersbond Partners: Vlaamse overheid OVAM IVN (Belgerinkel Nederland) Gracq (Belgerinkel Brussel) Provincie West-Vlaanderen Provincie Oost-Vlaanderen Provincie Limburg Meer dan 190 gemeenten Communicatie: Absoluut


Download ppt "Doelstellingen campagne"

Verwante presentaties


Ads door Google