De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Introductiepresentatie Regioadviseurs social Media Koninklijke Horeca Nederland 1 Kansen voor de HORECA.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Introductiepresentatie Regioadviseurs social Media Koninklijke Horeca Nederland 1 Kansen voor de HORECA."— Transcript van de presentatie:

1 Introductiepresentatie Regioadviseurs social Media Koninklijke Horeca Nederland 1 Kansen voor de HORECA

2 Kansen voor de Horeca met de inzet van Social Media Koninklijke Horeca Nederland Regioadviseurs Afdeling Ledenservice 2

3 Creëer ruimte om te bouwen 1. Revitaliseren van imago 2. Center of excellence 3. Ondernemen & Samenwerking 4. Nieuwe Media 5. Maatschappelijk verantwoordelijkheid 6. Beroepstrots en vakmanschap 7. Toekomstbestendigheid 8. Op zoek naar de beste mensen 3

4 Social Media… 1.Waar begin ik? Uitleg over hoe u online te vinden bent. 2.De SmartPhone, waar zitten mijn gasten? Uw gasten gedrag online. 3.Hoe ga ik de dialoog aan met mijn gasten? Maak een TWITTER account aan. 4.Wat doet KHN? Hoe gaan wij u helpen! 4 ? ?

5 Social Media… 1.Waar begin ik? Uitleg over hoe u online te vinden bent. 2.De SmartPhone, waar zitten mijn gasten? Uw gasten gedrag online. 3.Hoe ga ik de dialoog aan met mijn gasten? Maak een TWITTER account aan. 4.Wat doet KHN? Hoe gaan wij u helpen! 5 ? ?

6 6

7 Social Media 7 Kansen voor Horeca met inzet van Nieuwe Media Wat is ? Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen op een gebruiksvriendelijke en vaak leuke wijze. Niet alleen informatie in de vorm van tekst (nieuws, artikelen). Ook geluid (podcasts, muziek) en beeld (fotografie, video) worden gedeeld via social media websites.

8 Social Media 8 Kansen voor Horeca met inzet van Nieuwe Media Wat is ? Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen op een gebruiksvriendelijke en vaak leuke wijze. Niet alleen informatie in de vorm van tekst (nieuws, artikelen). Ook geluid (podcasts, muziek) en beeld (fotografie, video) worden gedeeld via social media websites. Met andere woorden, social media is: 'Media die je laten socialiseren met de omgeving waarin je je bevindt'.

9 Social Media 9 Voorbeelden social media websites Bekende voorbeelden van internationale social media toepassingen zijn Facebook, YouTube, Linkedin, Twitter en Foursquare maar ook bijvoorbeeld WikiPedia en Gowalla. Voorbeelden uit Nederland zijn Hyves, NuJij en Feest.je.FacebookYouTubeLinkedinTwitterFoursquareWikiPediaGowalla HyvesNuJijFeest.je Jaartallen gekoppeld aan de diverse social media sites: 2001-Wikipedia, 2003-Wordpress, 2003-Linkedin, 2004-Facebook, 2005-Youtube, 2006-Twitter, 2009-Foursquare, 2010-Gowalla Kansen voor Horeca met inzet van Nieuwe Media

10 Social Media 10 Hoe werkt Social Media? Bij Social Media draait het vooral om de rol van de virtuele bezoekers. Zij zorgen meestal voor de inhoud van o.a. community- site’s, zij bepalen voor een groot gedeelte de koers. (bij YouTube uploaden de gebruikers de video's en bij WikiPedia kan iedereen zelf artikelen maken en bewerken). Dit wordt ook wel User generated content genoemd.User generated content Kansen voor Horeca met inzet van Nieuwe Media

11 11 Kost Geld Kost Tijd Gasten overtuigen met dure advertenties hen iets te verkopen Gasten gratis overtuigen met adviezen en probleemoplossing d.m.v. externe advertenties & gidsen Maak zelf je content en deel deze gratis

12 12 Wat kan social media voor u doen: 1. Vergroten van uw gastenbestand 2. Verhogen van de bezoek frequentie 3. Verbeteren van de gemiddelde besteding

13 13 • Waar moet ik aan werken ? 1, 2 of 3? Welke middelen zet ik daarvoor in ? • Zowel online als offline! Hoe organiseer ik dat het actueel blijft? • Waar haal ik de tijd vandaan ? Wie kan mij daarbij helpen? Waar begin ik ?

14 14

15 15

16 Waar begin ik ? Optimaliseer uw website; waarbij ALLES goed moet zijn. 16

17 De voorbereiding - Zorg dat EERST uw site 100% Google zoekmachine is geoptimaliseerd ! - Maak uw contactinformatie op uw site interactief & gebruik o.a. Googlemaps 17

18 Wat wordt er reeds over u geschreven? Controleer eens hoe en wat er over u en uw bedrijf geschreven wordt: - Laat Google automatisch naar zaken zoeken en deze naar u e-mailen: http://www.google.com/alertshttp://www.google.com/alerts - Op twitter http://search.twitter.com/http://search.twitter.com/ - Maar ook gewoon in Google 18

19 •GoogleMaps Hoe wordt uw bedrijf vermeld op GoogleMaps?GoogleMaps Hoe vinden uw gasten u op GoogleMapsGoogleMaps? Hoe wilt u vermeld worden op GoogleMaps 19

20 20

21 21

22 Minimaal 90% scoren, een score van 8% is dus niet goed! 22 www.websitegrader.com

23 23 Meta tags www.metatags.nl

24 Check dagelijks uw zaak online bijvoorbeeld met google alertsgoogle alerts 24

25 Maar vooral: maak uw “online ”aanwezigheid bekend! Op al uw uitingen, placemats, kassabon, visitekaartje. Geef vervolgens mensen een reden om naar de site terug te keren: verloot een 2 persoons diner, geeft 10% korting op wijn vouchers, etc Maak een mobile site! - of maak in ieder geval uw site mobiel leesbaar 25

26 Social Media… 1.Waar begin ik? Uitleg over hoe u online te vinden bent. 2.De SmartPhone, waar zitten mijn gasten? Uw gasten gedrag online. 3.Hoe ga ik de dialoog aan met mijn gasten? Maak een TWITTER account aan. 4.Wat doet KHN? Hoe gaan wij u helpen! 26 ? ?

27 Let op ! Mobiele telefonie heeft de toekomst! 27

28 –Vorig jaar 900.000 smartphones verkocht –Dit jaar 1,5 miljoen ! –Totaal 3 miljoen begin 2011 –Gemiddeld horecabedrijf: ±2% omzet aan marketing/jaar

29 Smartphone 29

30 Iens 30

31 Gratis app voor de smartphone; direct online boeken bij hotel in de buurt! 31

32 My Order 32

33 33

34 Sla uw Piketpaaltjes: Uw gasten bepalen zelf hoe / waar en wanneer ze willen zoeken, zorg dat u daar te vinden bent!: - Meld uw bedrijf aan bij Google maps: www.google.nlwww.google.nl - Maak een Linkedin account aan: www.linkedin.comwww.linkedin.com - Maak een Twitter account aan: www.twitter.comwww.twitter.com - Maak een Facebook account aan: www.facebook.comwww.facebook.com - Maak een Hyves profiel aan www.hyves.nlwww.hyves.nl - Maak een Foursquare account aan: www.foursquare.com en laat uw gasten zich aanmelden (creëer uw fans)www.foursquare.com 34

35 Social Media… 1.Waar begin ik? Uitleg over hoe u online te vinden bent. 2.De SmartPhone, waar zitten mijn gasten? Uw gasten gedrag online. 3.Hoe ga ik de dialoog aan met mijn gasten? Maak een TWITTER account aan. 4.Wat doet KHN? Hoe gaan wij u helpen! 35 ? ?

36 •Wat is Twitter Met Twitter kun je snel korte berichten uitwisselen met andere gebruikers. Dat wordt "twitteren" genoemd. Twitter is een sociaal netwerk waarbij je vrienden kan toevoegen van wie jij de berichten leest. Jouw vrienden kunnen ook jouw account "volgen" waardoor zij jouw berichten zien.twitteren •In Nederland groeit Twitter sinds 2010 razendsnel. •Twitter is helemaal gratis. Je kunt je simpel aanmelden op twitter.com en hebt alleen een email adrestwitter.com nodig om je te registreren. 36

37 •Microblog Twitter wordt ook wel een microblog genoemd. Je zet korte berichten (maximaal 140 karakters) op jouw account. Die berichten worden vervolgens (indien zo ingesteld) via het internet, via SMS en via email verspreid naar de mensen die jouw volgen. •Tweet en tweets, Twitteren en Twittert Een bericht op Twitter wordt ook wel een tweet genoemd. Jouw verzameling berichten worden daarom jouw tweets genoemd. Soms wordt Twitter fout gespeld als "Tweeter" en "Tweter". Iemand die op Twitter actief is, wordt een Twitteraar genoemd. Het werkwoord is twitteren. Je "twittert" dus.bericht op Twittertweettweets twitterentwittert 37

38 38 meer info: http://www.twitterinfo.nl/ Twitter: Korte tekstberichten van 140 tekens

39 Social Media… 1.Waar begin ik? Uitleg over hoe u online te vinden bent. 2.De SmartPhone, waar zitten mijn gasten? Uw gasten gedrag online. 3.Hoe ga ik de dialoog aan met mijn gasten? Maak een TWITTER account aan. 4.Wat doet KHN? Hoe gaan wij u helpen! 39 ? ? ONDERZOEK WAT ER ALLEMAAL ON LINE OVER UW BEDRIJF TE VINDEN IS

40 40 KHN aanwezig met thema op Horecava: “Wie de gast heeft, heeft de toekomst!” - KHN heeft een online Social Media Gids - KHN presenteert nieuwe website 2011 - KHN heeft applicaties in ontwikkeling voor Iphone - KHN heeft ledenapplicatie ontwikkelt voor Layar - KHN geeft 2011 regionale presentaties Social Media

41 41 Social Media Magazine

42 Foursquare 42

43 Medio juni LAYAR Feed

44 Zoekterm ingeven smartphone onafhankelijk

45 LAYAR Feed Van ‘Map’ naar ‘Reality’ KHN- Leden smartphone onafhankelijk

46 LAYAR Feed Van ‘reality’ naar ‘list’ smartphone onafhankelijk

47 LAYAR Feed Profiel KHN- Portal smartphone onafhankelijk

48 Social Media… 1.Waar begin ik? Uitleg over hoe u online te vinden bent. 2.De SmartPhone, waar zitten mijn gasten? Uw gasten gedrag online. 3.Hoe ga ik de dialoog aan met mijn gasten? Maak een TWITTER account aan. 4.Wat doet KHN? Hoe gaan wij u helpen! 48 ONDERZOEK WAT ER ALLEMAAL ON LINE OVER UW BEDRIJF TE VINDEN IS Presentatie staat op Slideshare Presentatie staat op Slideshare


Download ppt "Introductiepresentatie Regioadviseurs social Media Koninklijke Horeca Nederland 1 Kansen voor de HORECA."

Verwante presentaties


Ads door Google