De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

‘s-Gravenhage 1 © TOM www.teamonderwijs.nl.

Verwante presentaties


Presentatie over: "‘s-Gravenhage 1 © TOM www.teamonderwijs.nl."— Transcript van de presentatie:

1 ‘s-Gravenhage 1 © TOM

2 hoe helpen we de kleine keizer aan een mooi, hedendaags paleis.

3 Huidige inzet en taakverdeling

4 Wat gaat er veranderen?? 1+1=1 + =
In schooljaar 2004/2005 ( tijdelijk ?)van twee locaties naar een locatie i.v.m.nieuwbouw nevenvestiging.

5 Toekomstplannen 2005

6 De praktijk.. Van twee locaties een groot T.O.M. paleis maken voor de Kleine Keizer en zijn onderdanen. Van twee aparte teams naar een team op maat! Adaptief onderwijs / meervoudige intelligentie. Meer handen in de klas.Gebruik maken van ieders talenten.

7 onze 4 pijlers Team op maat onderwijs op maat verandering op maat leeromgeving op maat

8 onderbouw

9 onderbouw Zelfstandig werken bevorderen Werken met het keuzebord
Groepsdoorbrekend werken. Gebruik maken van één taal/schrijfhoek,één rekentafel. Een extra ruimte die gezamenlijk gebruikt wordt door beide groepen. (water/zand/themahoeken)

10 10 © TOM

11 11 © TOM

12 constructiemateriaal
water en zand themahoek 1 constructiemateriaal 1 1 t.v.hoek taal/schrijfhoek luistertafel 1 rekentafel 1 knutseltafel computers 1

13 13 © TOM

14 Resultaat??? Ruimtewinst in de lokalen
Meer overleg en samenwerking tussen collega’s Sociale gedrag van de kinderen wordt positief beïnvloed. Ruimte voor ieders talent. Creatieve wisselwerking tussen de collega’s Samen verantwoordelijk voor de gehele onderbouw.

15 middenbouw

16 middenbouw Zelfstandig werken d.m.v.takenkaarten of opdrachten op het bord. Uitgestelde aandacht. Een extra ruimte die gebruikt wordt voor crea/techniek/luister en t.v.hoek Computers.

17 uitgestelde aandacht???? uitgestelde aandacht !!!!!!!

18 de beer is de baas Dus De leerkracht heeft nu extra tijd voor instructie.

19 de beer is de baas Groep drie 19 © TOM

20 zelfstandig werken duidelijke regels!! 20 © TOM

21 niet storen

22 extra werklokaal voor groep 3/4/5.
ontdekhoek bibliotheek werkplekken luisterhoek leeshoek

23 23 © TOM

24 24 © TOM

25 25 © TOM

26 26 © TOM

27 Het techniekkasteel in het extra lokaal
Groep 7 en 8 krijgen instructie over het techniekkasteel door een docent. Samen ontdekken. Groep 7/8 geeft uitleg aan de groepen 3 t/m 6

28 instructie door een vakleerkracht

29

30

31

32

33

34 De voordelen voor de middenbouw
Door uitgestelde aandacht meer tijd voor hulp aan individuele leerling of kleine groep.Dus… meer maatwerk! Meer overleg door de leerkrachten onderling. Het ‘’eilandwerken’’ verdwijnt. Door groepsdoorbrekend te werken wordt de sociale ontwikkeling bevorderd. Verschillende werkplekken dus meer rust in de groep. Afwisseling in de aangeboden activiteiten werkt prettig voor de leerlingen ,door de afwisseling actie/concentratie betere resultaten en een betere motivatie. Plan voor schooljaar 2004/2005 : groep 3 en 4 gaan samenwerken in themagroepen.

35 bovenbouw

36 bovenbouw Zelfstandig werken met een weektaakkaart.
Opdrachten uitwerken op de computer. Basisvaardigheden op de computer. Gebruik van de mediatheek.

37 mediatheek

38 de mediatheek een rustige werkplek

39

40

41 computers op de gangen

42 de luisterhoek in de mediatheek

43 t.v. video en d.v.d.

44

45 tijdschriftenkast

46 hulp van de klassenassistente
crea in groep 8 De helft van de groep werkt met een assistente aan een crea opdracht. De andere helft werkt aan opdrachten in de mediatheek samen met de groepsleerkracht. hulp van de klassenassistente

47 organisatie computeren crea mediatheek zelfstandig werken
Door het gebruik maken van een Lio-er of een klassenassistente en door de zelfstandig werkopdrachten kunnen groep 7 en 8 in subgroepen gedeeld worden. computeren crea mediatheek zelfstandig werken

48 Voordelen??!! Zelfstandig werken ,plannen van het werk, dus.. Een goede voorbereiding op het voortgezet onderwijs. Iedere leerling een eigen tempo Ruimte voor de individuele interesse en aanleg Goed leren samenwerken. De leerkracht heeft meer tijd voor individuele begeleiding. Meer onderling overleg van de betrokken onderwijsgevenden.

49 49 © TOM


Download ppt "‘s-Gravenhage 1 © TOM www.teamonderwijs.nl."

Verwante presentaties


Ads door Google