De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1 © TOM www.teamonderwijs.nl ‘s-Gravenhage 1 www.teamonderwijs.nl.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1 © TOM www.teamonderwijs.nl ‘s-Gravenhage 1 www.teamonderwijs.nl."— Transcript van de presentatie:

1 1 © TOM ‘s-Gravenhage 1

2 2

3 3 Huidige inzet en taakverdeling

4 4 © TOM Wat gaat er veranderen?? In schooljaar 2004/2005 ( tijdelijk ?)van twee locaties naar een locatie i.v.m.nieuwbouw nevenvestiging. = + 1+1=1

5 5 © TOM Toekomstplannen 2005

6 6 © TOM De praktijk.. •Van twee locaties een groot T.O.M. paleis maken voor de Kleine Keizer en zijn onderdanen. •Van twee aparte teams naar een team op maat! •Adaptief onderwijs / meervoudige intelligentie. •Meer handen in de klas.Gebruik maken van ieders talenten.

7 7 © TOM

8 8

9 9 onderbouw •Zelfstandig werken bevorderen •Werken met het keuzebord •Groepsdoorbrekend werken. •Gebruik maken van één taal/schrijfhoek,één rekentafel. •Een extra ruimte die gezamenlijk gebruikt wordt door beide groepen. (water/zand/themahoeken)

10 10 © TOM 10 © TOM

11 11 © TOM 11 © TOM

12 12 © TOM

13 13 © TOM 13 © TOM

14 14 © TOM Resultaat??? •Ruimtewinst in de lokalen •Meer overleg en samenwerking tussen collega’s •Sociale gedrag van de kinderen wordt positief beïnvloed. •Ruimte voor ieders talent. •Creatieve wisselwerking tussen de collega’s •Samen verantwoordelijk voor de gehele onderbouw.

15 15 © TOM

16 16 © TOM middenbouw •Zelfstandig werken d.m.v.takenkaarten of opdrachten op het bord. •Uitgestelde aandacht. •Een extra ruimte die gebruikt wordt voor crea/techniek/luister en t.v.hoek •Computers.

17 17 © TOM

18 18 © TOM De leerkracht heeft nu extra tijd voor instructie. Dus

19 19 © TOM Groep drie 19 © TOM

20 20 © TOM 20 © TOM

21 21 © TOM

22 22 © TOM

23 23 © TOM 23 © TOM

24 24 © TOM 24 © TOM

25 25 © TOM 25 © TOM

26 26 © TOM 26 © TOM

27 27 © TOM Het techniekkasteel •Groep 7 en 8 krijgen instructie over het techniekkasteel door een docent. •Samen ontdekken. •Groep 7/8 geeft uitleg aan de groepen 3 t/m 6

28 28 © TOM

29 29 © TOM

30 30 © TOM

31 31 © TOM

32 32 © TOM

33 33 © TOM

34 34 © TOM De voordelen voor de middenbouw •Door uitgestelde aandacht meer tijd voor hulp aan individuele leerling of kleine groep.Dus… meer maatwerk! •Meer overleg door de leerkrachten onderling. Het ‘’eilandwerken’’ verdwijnt. •Door groepsdoorbrekend te werken wordt de sociale ontwikkeling bevorderd. •Verschillende werkplekken dus meer rust in de groep. •Afwisseling in de aangeboden activiteiten werkt prettig voor de leerlingen,door de afwisseling actie/concentratie betere resultaten en een betere motivatie. •Plan voor schooljaar 2004/2005 : groep 3 en 4 gaan samenwerken in themagroepen.

35 35 © TOM

36 36 © TOM bovenbouw •Zelfstandig werken met een weektaakkaart. •Opdrachten uitwerken op de computer. •Basisvaardigheden op de computer. •Gebruik van de mediatheek.

37 37 © TOM

38 38 © TOM

39 39 © TOM

40 40 © TOM

41 41 © TOM

42 42 © TOM

43 43 © TOM

44 44 © TOM

45 45 © TOM

46 46 © TOM

47 47 © TOM organisatie •Door het gebruik maken van een Lio-er of een klassenassistente en door de zelfstandig werkopdrachten kunnen groep 7 en 8 in subgroepen gedeeld worden.

48 48 © TOM Voordelen??!! •Zelfstandig werken,plannen van het werk, dus.. Een goede voorbereiding op het voortgezet onderwijs. •Iedere leerling een eigen tempo •Ruimte voor de individuele interesse en aanleg •Goed leren samenwerken. •De leerkracht heeft meer tijd voor individuele begeleiding. •Meer onderling overleg van de betrokken onderwijsgevenden.

49 49 © TOM 49 © TOM


Download ppt "1 © TOM www.teamonderwijs.nl ‘s-Gravenhage 1 www.teamonderwijs.nl."

Verwante presentaties


Ads door Google