De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Wat een feest! Paul Zuijdgeest. Wat gaan we doen? •Ervaringen delen uit het onderzoek •Benchmarken.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Wat een feest! Paul Zuijdgeest. Wat gaan we doen? •Ervaringen delen uit het onderzoek •Benchmarken."— Transcript van de presentatie:

1 Wat een feest! Paul Zuijdgeest

2 Wat gaan we doen? •Ervaringen delen uit het onderzoek •Benchmarken

3 Verkiezing in 7 ronden Ronde 1:Vragenlijst Ronde 2:Reiscasus Ronde 3:Vragenlijst en Marketingcasus Ronde 4:Bezoekronde Ronde 5:Jurybijeenkomst om Provinciaal Winnaars te bepalen

4 Verkiezing in 7 ronden Ronde 6:Mystery Shopper Onderzoek uitgevoerd door Store Support Ronde 7:Jurybijeenkomst om Landelijk Winnaar te bepalen

5 Na elke ronde

6 Dit jaar geen thema! Maar beoordeling op alle aspecten van bedrijfsvoering

7 Beoordelingscriteria •Heldere strategie en uitvoering; •Duidelijke doelgroepen; •Heldere (verkoop)doelen; •Betrokkenheid medewerkers; •Innovatie; •Kwaliteit van de reisadviezen;

8 Beoordelingscriteria •Marketingactiviteiten; •Multichannelbeleid; •Omzet en omzetstijging; •Arbeidsproductiviteit (omzet per medewerker) •Gemiddelde reissom per pax; •Rendement/marge;

9 De deelnemers? •40% meer dan 2007! •65% deed voor het eerst mee

10 Herkomst deelnemers:

11 Kenmerken deelnemers: •Gemiddeld 4 FTE •Gemiddeld 100 m2 verkoopruimte •Omzet tussen € ,- en € ,-

12 Opvallende zaken

13 •Het gaat goed met het reisbureau •Er is een grote “drang” om te verbeteren •Er wordt steeds meer gemeten ondanks slechte informatiesystemen •Nauwelijks echte focus op multichannelbeleid

14 Opvallende zaken •Steeds vaker persoonlijke doelen en prestatiebeloning •En salescoaching •Veel beleving in advies en offerte •Steeds vaker bedrijfskleding

15 Benchmark •Werken op afspraak •Assortimentsbeleid •Multichannel •Verzekeringen •Kostprijs per boeking

16 Benchmark Aantal afspraken per week

17 Benchmark Keuze in assortiment

18 Benchmark •Multichannel

19 Benchmark Verzekeringen

20 Benchmark Kostprijs per boeking ligt tussen € 120,- en € 250,- per boeking

21 Benchmark Provinciaal Winnaars Gemiddelde omzet: € 3,5 mln Omzet per FTE: € ,- Gemiddeld rendement voor belasting: 3,3% Reissom per pax: € 693,- Omzetgroei 2006 – 2007: 15%

22 Waarom winnaars? •Hebben lef en zijn innovatief •Hebben een duidelijke strategie •Grote diversiteit in activiteiten •Werken zeer planmatig •Hebben zeer concrete doelen •Passie en creativiteit •Hanteren prestatiebeloning •Goede financiële indicatoren

23 And the winner is ….. in 2009

24 U winnaar in 2009? •Zorg voor een heldere strategie en handel daar naar •Formuleer heldere doelen •Meet …………….. •Onderzoek …………. •Formuleer een helder multichannelbeleid •Goede arbeidsproductiviteit en marge •Heb lef! Durf te doen •Wees creatief! •Bewaak uw kwaliteit altijd!

25 Geniet van uw feestje in 2009


Download ppt "Wat een feest! Paul Zuijdgeest. Wat gaan we doen? •Ervaringen delen uit het onderzoek •Benchmarken."

Verwante presentaties


Ads door Google