De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Come out and play: gamen in de stad. Positiebepaling Actie in de stad Smartphone of PDA Citygames: wat is het?

Verwante presentaties


Presentatie over: "Come out and play: gamen in de stad. Positiebepaling Actie in de stad Smartphone of PDA Citygames: wat is het?"— Transcript van de presentatie:

1 Come out and play: gamen in de stad

2 Positiebepaling Actie in de stad Smartphone of PDA Citygames: wat is het?

3 Smartphones Spelscherm met: - Spelkaart, scores, tijdsverloop - Posities - Virtuele voorwerpen en personages - Openbare plaatsen zijn onderdeel van spel - Voor- en medestanders in de stad GSM stuurt deze info naar spelserver en terug

4 GPS-ontvangers GPS-ontvanger: - Stuurt positie door naar GSM (via Bluetooth) - Klein, makkelijk mee te nemen

5 GPS in GSM Nokia N95 Mio A701

6 Wat biedt La mosca?

7 The target: een achtervolgingsspel in de binnenstad

8 Gamen in de stad

9 Voorwerpen oppikken

10 Een virtuele misdaad

11 Verdedigingsmiddelen •Stoorzender •Kogelvrije vest •Mijn

12 Technisch

13 Van 4 tot 12 deelnemers

14 Distributie particulieren •Start bij Outpost: Gent en Antwerpen –Goed gelegen –Goede ontvangstruimte –Uitstekende openingsuren + 7/7 –Game minded •Uitleen van 4 toestellen (GSM&GPS) voor groepen tot 12 spelers •Groepsprijs 80€ voor 2 uur spel •Waarborg 30€ per GSM&GPS

15 Doelgroep particulieren •Actieve volwassenen •Onze target: 18-35 jaar •Vriendengroepen, vrijgezellenavonden, feestjes •Nieuwe outdoor ontspanningsvorm in de stad

16 Distributie bedrijven •Teambuilding & incentives •Teams tot max 36 personen •Begeleiding via Kelly Events (Vlaanderen) •Nederland: Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht (door Mister Rotterdam & Living Story)

17 Citytracks: een stadsrally voor groepen & bedrijven

18 Citytracks: screenshots

19

20 Business spel: screenshots Verzamel geld in de stad Koop goederen Sla ze op in de stockruimte Verkoop via opdrachten

21

22 The Treasure of the Monk

23 Vriend of vijand (Eén)

24

25

26 De toekomst

27 Uitbreiding naar Europa •Concept dat in elke stad kan toegepast worden •Uitbreiding van concept naar Europese gamecenters en evenementenbureaus •Start in Nederland

28 Uitbreiding naar andere devices (PDA, GPS)

29 Verkoop van spelen via site Voor de eerste gebruikers van GSM- toestellen met ingebouwde GPS: eind 2007 Pas booming tegen eind 2009

30 Andere toepassingsdomeinen •Toerisme: stadverkenning en -beleving •Marketing: ‘experience marketing’ Games op zomerfestivals, stadsfestivals,... Productlanceringen

31 Citygames en toerisme

32 Voordelen citygames •Creëren een belevenis: je verkent de stad op ongekende wijze •Vergroten de actieradius van de bezoeker •Mogelijkheid om ook ‘s avonds een attractie te kunnen aanbieden •Jong, bruisend, innovatief karakter

33 Moeilijkheden •Eigenheid van openbare besturen •Uitleenproces op poten zetten •Technofobie •Beperkte of geen budgetten •‘We zullen wel zien’

34 De toekomst •Personal navigation: Tom Tom vs Nokia •Navigatie wordt mainstream: 2006: 295.000 2007: +500.000 •Toeristische citygames op Tom Tom •Spelers laden spel op toestel: bv. geheugenkaart

35 Nu bent u aan zet! Meer info op: www.lamosca.be


Download ppt "Come out and play: gamen in de stad. Positiebepaling Actie in de stad Smartphone of PDA Citygames: wat is het?"

Verwante presentaties


Ads door Google