De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

®.

Verwante presentaties


Presentatie over: "®."— Transcript van de presentatie:

1

2 De context Wetenschap als hart BEAUTY GARDEN® De structuur BEAUTY GARDEN® Het engagement BEAUTY GARDEN® De communicatie Packaging & PLV Vragen : BEAUTY GARDEN®

3 De natuur vormt de kern van de huidige schoonheidswereld
In een omgeving met toenemende stress willen de klanten gerustgesteld worden. Handelen uit voorzorg wordt de regel. (vb gids Cosmetox van Greenpeace) Een bewustwording van de milieuproblemen zoals de klimaatopwarming (vb Nobelprijs toegekend aan Al Gore in 2007) en het gevolg van al onze daden voor de planeet. Tendens tot bewust kopen : de klant kan hier zelf actie ondernemen. Al Gore

4 De groene golf De markt van de biocosmetica stijgt elk jaar met 20 tot 30% , vooral in Europa en in Noord-Amerika Verkoop op wereldvlak 2007 = 7 Milliard $ (bron : Organic monitor) De grote namen in de cosmetica veroveren deze markt : (vb L’Oréal koopt Sanoflore op / Clarins heeft deelname in Kibio) Bio laat zich meer en meer opmerken in de markt van de duurste prijsklasse (vb : het gamma van Stella Mc Cartney dat op de markt komt) Het gebruik van deze producten wordt glamoureus (vb Cameron Diaz of Madonna die de producten van Dr Hauschka gebruiken) Het is belangrijk voor Sothys om met een exclusief antwoord een hoofdrol te spelen op deze markt.

5 De Strategie SOTHYS Beauty Garden® by Sothys Creatie van het merk
Het plantaardig merk van Sothys Een merk met een vernieuwende identiteit in de « groene » markt Een geruststellend merk gebaseerd op de fundamentele waarden van Sothys

6 De natuur volgens Sothys : het verhaal begint bij de Tuinen van Sothys™…
De natuur is voor Sothys geen instrument maar een manier van zijn. Stichting in 2006 door Bernard Mas van de Tuinen van Sothys™ in Auriac (Corrèze – Frankrijk). Een opmerkelijke site opgedragen aan de schoonheid en aan Sothys Groene omgeving / beschermd natuurgebied Een rond ecologisch toerisme georiënteerde onderneming (tuin, restaurant, boetiek).

7 De Tuinen inspireren het onderzoek
De Tuinen van Sothys™ inspireerden een centrum voor fundamenteel onderzoek en gingen een samenwerking aan met de Universiteit van Limoges (Frankrijk). De lokale flora bestuderen om biologische producten te maken van deze planten : Beauty Garden ®

8 De Positionering ® « Analyseren van de natuur en het beste onthullen »
Beauty Garden® is het natuurlijk en wetenschappelijk antwoord van Sothys om de huid te revitaliseren en om ze het beste van de natuur te geven. In het hart van het gamma, een gemeenschappelijk complex : VMA™ (Vegetal Moisturizing Activator™), complex van « Bio* » actieve bestanddelen: meidoorn, angelica, knop van de kersenboom. Ontstaan uit de methode Jardins Sothys in Auriac. Een aangepast gamma voor elk huidtype en elke leeftijd. Voor een stralende gerevitaliseerde en beschermde huid. * Van biologische landbouw

9 Wetenschap in het hart van de BEAUTY GARDEN®

10 In het hart van ® het VMA™ (Vegetal Moisturizing Activator™)
De huid wordt bedekt door een hydraterende laag die moet beschermd worden tegen milieu invloeden en veroudering. Dit is de rol van het VMA™van Sothys, aanwezig in elk produkt van het gamma Beauty Garden® Het VMA™ vormt een krachtig concentraat van 3 essentiële bestanddelen in een hydraterend complex : de knop van de kersenboom, angelique en de meidoorn in combinatie met uitsluitend plantaardige glycerine.

11 Etherische olie van rozemarijn en lavendel
De wetenschap Bio* extracten van de knop van de kersenboom, angelica en van de meidoorn Etherische olie van rozemarijn en lavendel Bio* helianthus olie * Van biologische landbouw

12 Bio* extract van de kersenboomknop
De wetenschap BEAUTY GARDEN® de activa van VMA™ Bio* extract van de kersenboomknop Rijk aan suikers, mineralen en flavonoide. De kersenboomknop is een opmerkelijk levensconcentraat dat gekend is om zijn energiserende, hydraterende en regenererende eigenschappen. zoom op gemmocosmetiek * Van biologische landbouw

13 De wetenschap en GEMMOCOSMETIEK (van gemmae = knop of edelsteen)
Document Sothys Auriac De wetenschap en GEMMOCOSMETIEK (van gemmae = knop of edelsteen) De gemmocosmetiek is een natuurlijke wetenschap, geïnspireerd door de phytotherapie en de homeopathie, die knoppen gebruikt als waardevol bestanddeel. Inderdaad, in dit embryonaal gedeelte van de plant is de celvernieuwing uitzonderlijk intens. Het is een echt reservoir van voedende bestanddelen dat al de potentiële biologische energie voor de toekomstige plant bevat. De blastocyten, cellen van de knop, liggen aan de basis van de ontwikkeling van elk deel van de plant. De knop bezit het geheim van de levensduur en biedt een permanente regeneratie, bescherming en evenwicht. Dit ongelooflijk levensconcentraat wordt verkregen door verse knoppen. Het extract door Sothys gekozen is het Bio extract van de knop van de kersenboom.

14 De wetenschap BEAUTY GARDEN® de activa van VMA™
Bio* extract van Angelica Bio* extract van meidoorn Angelica bevat polyfenolen, tanine, flavonoïde en een etherische olie. Het angelica extract, verkregen van de wortels, geeft alle producten van het Beauty Garden®gamma zijn anti-radicale en relaxerende werking. Meidoorn bevat polyfenolen, flavonoïde en fenolische zuren. Het meidoorn extract, verkregen van de bloemen , geeft alle producten van het Beauty Garden®gamma zijn anti-oxyderende en destresserende werking. * Van biologische landbouw

15 Etherische olie van rozemarijn en lavendel
De wetenschap BEAUTY GARDEN® het beste van de natuur Etherische olie van rozemarijn en lavendel Ze verrijken het gamma met hun zacht en delicaat parfum. De etherische olie van rozemarijn geeft aan alle producten van het Beauty Garden®gamma zijn anti-rimpel en revitaliserende werking terwijl de etherische olie van lavendel relaxerende eigenschappen toevoegt.

16 De wetenschap BEAUTY GARDEN® Het beste van de natuur
Bio* helianthus olie   Deze olie bevat essentiële vetzuren en is gekozen omwille van zijn hoog gehalte aan omega 6 en 9. Zij geeft aan alle producten van het Beauty Garden® gamma zijn hydraterende en emolliërende werking. zoom in op omega * Van biologische landbouwze

17 OMEGA’S zijn vetzuren (familie van de vetten)
Document Sothys Auriac OMEGA’S zijn vetzuren (familie van de vetten) Ze vormen de hoofdbestanddelen van de celmembranen. Een tekort maakt de huid kwetsbaar, ze wordt droog en/of gevoelig. Sommige omega’s zijn essentieel, dit wil zeggen dat het lichaam ze niet zelf aanmaakt. Ze moeten worden aangebracht door de voeding, cosmetische producten en voedingssupplementen. De omega’s werken mee aan een goede communicatie tussen de cellen. Ze voorkomen de vorming van rimpels en strijden mee tegen de vorming van (zwangerschaps) striemen. Ze hebben ook een ontstekingswerende en UV-werende werking en zorgen mee voor het transport van de in vet oplosbare vitaminen.

18 De heilzame werking van de omega’s in de helianthus olie
bevat linolzuur en gammalinolzuur die bijdragen tot het beperken van allergische reacties en een ontstekingswerende werking hebben.  Zij strijden ook tegen de dehydratie en veroudering van de huid. Bevat oliezuur die de werking versterkt van de anti-allergische en ontstekingswerende werking van omega 6.  Omega 9 bewaart ook de jeugdigheid en elasticiteit van de huid.

19 De structuur BEAUTY GARDEN®

20 De structuur BEAUTY GARDEN®
In het instituut De verzorging in het instituut  de biologische verzorging Beauty Garden® met VMA™ Verzorging van 40 min met gebruik van de cabine/professionele producten Beauty Garden®

21 De structuur BEAUTY GARDEN®
Voor thuisgebruik Een gamma van 5 producten voor gelaat en lichaam op basis van natuurlijke actieve bestanddelen - Fluide demaquillant met kersenboomknoppen - Eau florale met angelica en meidoorn - Soin visage met helianthus en rozemarijn - Masker comfort met helianthus en rozemarijn - Lait corps met kersenboomknoppen en lavendel Een antwoord op de essentiële behoeften van elke huid

22 Fluide demaquillant met kersenboomknoppen
BEAUTY GARDEN® BY SOTHYS Fluide demaquillant met kersenboomknoppen Een vloeibare en lichte emulsie om in alle zachtheid het gelaat en de hals te reinigen die ook een heerlijke frisse geur nalaat. De huid is soepel en zuiver. Aanbrengen op het gelaat en de hals met ronddraaiende bewegingen. Neem het overtollige af en breng eau florale aan om de reiniging te voltooien. verkoop : Flacon 200 ml (zonder étui) verkoopsprijs 25 € cabine : Flacon 500 ml Oogheelkundig getest

23 Eau florale met angelica en meidoorn
BEAUTY GARDEN® BY SOTHYS Eau florale met angelica en meidoorn Deze frisse en zachte lotion is ideaal om de reiniging te voltooien of om te gebruiken na het afnemen van het masker. Met een watje aanbrengen op het gelaat en de hals na de reiniging met de fluide. Schudden voor gebruik. verkoop : Flacon 200 ml (zonder étui) verkoopsprijs 25 € cabine : Flacon 500 ml Oogheelkundig getest

24 Soin visage met helianthus en rozemarijn
BEAUTY GARDEN® BY SOTHYS Soin visage met helianthus en rozemarijn Een zachte verzorging met etherische olie van rozemarijn die dankzij zijn fijne textuur onmiddellijk smelt op de huid. Het geeft comfort en eclat aan de normale en gemengde huid, de huid straalt van vitaliteit. Door zijn beschermende functie zal de soin visage het verschijnen van de eerste tekenen van veroudering vertragen. Elke ochtend en avond op het gelaat en de hals aanbrengen met lichte effleurages. Tube 50 ml (met étui) verkoopsprijs 41,90 € cabine : Tube 150 ml Bewezen doeltreffendheid ! 95% tevredenheid over de hydratatie, 85% over eclat, 85% over de bescherming van de huid ! * tevredenheidsindex, test op 21 personen gedurende 30 dagen

25 BEAUTY GARDEN® BY SOTHYS Masker comfort met helianthus en rozemarijn
Een masker aangepast aan elk huidtype om de teint te doen heropleven, het maakt de huid soepel en geeft onmiddellijk comfort en zachtheid. Stralend effect gegarandeerd! Op een gereinigde huid het masker in een gelijkmatige en dunne laag aanbrengen op het gelaat, de hals en rond de ogen. 10 tot 15 min laten inwerken en afnemen. Voltooi de reiniging met de Eau florale en breng een verzorgingscreme aan. verkoop : Tube 50 ml (met étui) verkoopsprijs 31,10 € cabine : Tube 150 ml Oogheelkundig getest

26 BEAUTY GARDEN® BY SOTHYS
Lichaamsmelk met kersenboomknoppen en lavendel Een frisse en smeltende textuur voor een fluweelzachte volle huid, deze rijke melk omhult de huid met een sluier, delicaat geparfumeerd met lavendelolie. Rijkelijk aanbrengen op het hele lichaam. verkoop : Tube 150 ml (met étui) verkoopsprijs 32,70€ cabine : Flacon 500 ml

27 Vernieuwing in het instituut : de biologische verzorging met VMA™
BEAUTY GARDEN® BY SOTHYS in de CABINE Vernieuwing in het instituut : de biologische verzorging met VMA™ Ontspanning en natuur vormen één geheel... Verzorging van (ongeveer) 40 minuten Voor elke huid die een natuurlijke verzorging zoekt Resultaat : zachte en stralende huid Verzorging toe te passen met de cabine/professionele producten Beauty Garden®. Aanbevolen verkoopsprijs : 50 euro

28 Het verloop van de verzorging
BEAUTY GARDEN® BY SOTHYS Het verloop van de verzorging Fase 1 : Demaquillage Met de Fluide demaquillant en Eau florale (fles voor de cabine 500 ml; dosis voor één verzorging = 5 ml Fluide demaquillant + 5 ml Eau florale) Fase 2 : Massage Met de massagecreme met helianthus (gebruik 1 ampul 3 ml van dit professioneel product). Opmerking : dit product heeft een houdbaarheidsdatum om de frisheid te kunnen verzekeren. Pas een relaxerende massage toe van ongeveer 10 minuten. Fase 3 : Masker Met het Masker comfort (tube van de cabine 150 ml / dosis voor één verzorging = 15 ml). Breng het masker in een gelijkmatige laag aan en neem het na 10 tot 15 min af. Fase 4 : einde van de verzorging Met de Soin visage (tube van de cabine 150 ml / dosis voor 1 verz = 1,25 ml) Nb : Gommage : er is geen specifieke « bio » gommage van het Beauty Garden®gamma. Wenst uw klant een gommage, gebruik dan naar keuze de Desquacrem of de Gommage exfoliant.

29 Het engagement BEAUTY GARDEN®
De Ecologische aanpak & ethiek van een merk

30 BEAUTY GARDEN® De natuur volgens Sothys
Het Natuurlijk plezier Werken aan texturen en parfum want cosmetica is in de eerste plaats een product dat plezier geeft Werken aan glamoureuse verpakkingen zoals bij de meer conventionele cosmetica Een Natuurlijk « certificaat » Een certificaat geven aan de producten om de veiligheid en het respect voor de omgeving te kunnen garanderen Leesbaarheid en herkenning van het Ecocert logo De Natuur legitiem De saga Sothys Auriac. legitiem / waarden.

31 De aanpak van Sothys bij biologische formules
Biologisch cosmetisch label (toegekend door Ecocert) voor alle Beauty Garden®producten. Bewaarmiddelen goedgekeurd door Ecocert. Testen ivm de stabiliteit en tolerantie worden verricht onder toezicht van een toxicoloog met dezelfde implicatie als alle andere producten van Sothys en volgens de meest vooruitstrevende procedures. (stamcel cultuur, klinische testen…) Natuurlijk geuren = etherische olie Bij Sothys vormt natuur, plezier en veiligheid één geheel. * Bio = afkomstig van biologische landbouw

32 Ecocert is al 16 jaar een certificatieorganisme.
(het voert inspecties uit en overhandigt certificaten die goedgekeurd zijn door de overheid / garandeert de verbruiker respect voor het lastenboek / respect voor de norm NF : onafhankelijkheid, onpartijdigheid, bekwaamheid). Op het ogenblik voert ECOCERT inspecties uit en overhandigt het certificaten in meer dan 80 landen buiten de EU in alle werelddelen. Vb merken met Ecocert certificaat : Stella Mc Cartney, Origins (Estee Lauder), Bio Beauté by Nuxe.

33 Biologisch cosmetisch label
Ecocert garandeert dat 95% van alle ingrediënten afkomstig zijn van natuurlijke oorsprong. Het biologisch cosmetisch label van Ecocert garandeert dat minstens 10% van alle ingrediënten afkomstig zijn van biologische landbouw.

34 In de Beauty Garden®producten
Biologisch cosmetisch label In de Beauty Garden®producten Tussen 99,5% en 100% van alle ingrediënten zijn van natuurlijke oorsprong. Tussen 10% en 100% van alle ingrediënten zijn afkomstig van biologische landbouw.

35 Achter de bio, het engagement van een merk : handvest en ethiek
Sothys Auriac wijdt zich aan Fundamenteel onderzoek van de Sothys groep en zijn relaties met de universiteit. Een eenheid, gespecialiseerd in de ontwikkeling van nieuwe activa, gebruikt daarbij uitsluitend natuurlijke ingrediënten. Soredec (Société de Recherche et d’Etudes Cosmétologiques) wijdt zich aan de uitvoerende werken van het onderzoek van de Sothys groep Een team van wetenschappers houdt zich bezig met de formules van de producten conform de meest recente internationale regels. SIMAH wijdt zich aan de productie van alle producten. een eenheid met ISO 9001 certificaat die zich houdt aan de Goede Uitvoering van de Fabricage (BPF) ,die onder controle van het AFSSAPS staat, is verantwoordelijk voor de verschillende productie-eenheden(fabricage –verpakking–goederenopslag -logistiek) .

36 Geen enkele test op dieren.
Respect voor het milieu Fabriek met productie certificaat in overeenstemming met een goede werking van de fabricage. Geen enkele test op dieren. Onderzoeksprogramma en het optimaal benutten van de plantenwereld in de cosmetica. Toetreding tot het Eco-emballage handvest (programma voor het recycleren van verpakkingen). Duurzaam ontwikkelen dankzij de creatie van een botanische tuin die open staat voor het publiek.

37 Bescherming van de mens
- Een minimum aan bewaarmiddelen in onze formules om een maximum aan tolerantie en veiligheid te bieden. - Veiligheid wetenschappelijk bewezen. - Producten ontwikkelen in overeenstemming met de meest veeleisende internationale reglementering. - Ethisch Comité van ‘‘cosmetische waakzaamheid’’ onder de supervisie van een apotheker. - Fabricage onder controle conform de meest strikte normen (Afssaps, Ohsas, Iso…) - Traceerbaarheid van elk product, van het uitdenken tot het op de markt brengen.

38 Respect voor de mens - Heldere en niet misleidende communicatie : doeltreffendheid, veiligheid, plezier… 100% waar - Volledige transparantie met bewezen resultaten - Exclusiviteit voor alle formules - Vernieuwende texturen

39 De communicatie verpakkingen en PLV

40 Grafisch handvest Een keuze Het moderne + de elegantie van Sothys
Verbonden met de groene cosmetische waarden van de Auriac tuinen = het specifiek Beauty Garden® Grafisch handvest

41 Sothys, modern en elegant
Een beeld dat natuur en elegantie combineert : figuratieve foto van een plant, elegant en zuiver, symbool van het gamma. In kader gebracht door een « ekta » styliste. Moderne verpakking in samenhang met de andere gamma’s van Sothys : flessen van 200 ml en tubes. Kleurcode: zwart/wit/groen/doorschijnend mat/glans Modern en elegant etui : origineel gesneden, productinformatie aan de binnenkant van het etui.

42 Groene cosmetische waarden
Een sterke slogan : « de natuur analyseren en het beste onthullen » Duidelijke aanwezigheid van de Sothys Auriac site. Het Ecocert logo Doos in stevig karton, afkomstig van duurzaam beheerde bossen en bedrukt met plantaardige inkt. Eco label op de verpakking : Sothys neemt deel aan het verpakkingsrecyclage programma. Geen folder (tekst staat aan de binnenkant van de doos gedrukt)

43 De PLV Een pedagogische aanpak
Doel = ‘‘de natuur’’ volgens Sothys verduidelijken en de aanwezigheid van het merk Sothys (de tuinen Sothys) op de voorgrond plaatsen. Aanvullend PLV materiaal : Technisch dossier/publieke documentatie Raampaneel Poster voor de cabine Kleine poster voor de presentoir + colis demo Papieren zakken Colis factice

44 De vragen BEAUTY GARDEN®
Parabenen Actieve bestanddelen Recyclage Raadgevingen…

45 Zitten er parabenen in Beauty Garden® ? 1/2
De Beauty Garden® producten bevatten geen parabenen. Dit wil niet zeggen dat de parabenen uit de andere Sothys producten worden gehaald. Sothys beoogt geen « zonder parabenen » strategie maar geeft een oplossing aan klanten die gevoelig zijn voor dit argument. Herinner u de politiek van Sothys ivm bewaarmiddelen : het doel van ons onderzoeksteam is om het gebruik van bewaarmiddelen tot een minumum te herleiden opdat we de veiligheid en de kwaliteit van onze producten kunnen garanderen. De bewaarmiddelen in de Beauty Garden® producten zijn goedgekeurd door Ecocert.

46 Zitten er paraben in Beauty Garden® ? 2/2
Let op : het is nooit bewezen dat het gebruik van parabenen in de cosmetica « gevaarlijk » zou zijn. We mogen niet vergeten dat er van nature parabenen aanwezig zijn in de natuur ( wortels, aardbeien) zoals ook in sommige geneesmiddelen. Desalniettemin is Sothys er zich van bewust dat de mediatisering van sommige artikels ivm parabenen de vraag naar producten zonder parabenen heeft doen ontstaan bij een deel van de klanten. Beauty Garden® is het antwoord van Sothys op deze vraag. Bijkomende informatie : een ander ingrediënt dat de pers veroordeelt is phenoxyethanol, het zit niet in de Beauty Garden® producten.

47 Komen de actieve bestanddelen uit het VMA™ van Auriac ?
De tuinen van Sothys inspireerden een onderzoeksteam een samenwerking met de universiteit van Limoges ( Frankrijk) aan te gaan om de lokale flora te bestuderen en biologische producten te ontwikkelen afkomstig van planten. Naar aanleiding van dit onderzoek en in samenwerking met Sothys Auriac en Soredec werden de ingrediënten gekozen voor de Beauty Garden producten. De botanische tuinen van Sothys in Auriac openden in 2006, het is dus een jonge tuin. Vanaf 2009 zullen de planten die in Auriac groeien gebruikt worden voor extractie. => De actieve bestanddelen van het VMA™ ingegeven door Sothys Auriac komen dus nu nog niet uit de botanische tuinen.

48 Zijn de verpakkingen van Beauty Garden® recycleerbaar?
Op alle producten van Beauty Garden® – zoals bij alle andere producten van Sothys – staat het logo van Eco Verpakking. Dit logo maakt duidelijk dat Sothys deelneemt aan een recyclage programma. De keuze van de verpakkingen van Beauty Garden® werd gemaakt met respect voor de natuur als achterliggende gedachte : Flessen en tubes in polyethylene , Ampulles in glas => recycleerbare verpakkingen. Stevige kartonnen dozen afkomstig van duurzaam beheerde bossen en bedrukt met plantaardige inkt. Geen folder : productinformatie is gedrukt op de binnenkant van de doos. Geen cellofaan : « niet ecologische » verpakking.

49 Zijn er contra-indicaties verbonden aan de aanwezigheid van etherische oliën in de producten?
Uit voorzorg raadt Sothys aan geen producten te gebruiken die etherische oliën bevatten tijdens de zwangerschap. De producten en de cabineverzorging van Beauty Garden® worden dus niet aangeraden bij zwangere vrouwen. Bestaat er een risico bij blootstelling aan de zon ? Fotosensibiliserende etherische oliën zijn verboden in cosmetische producten. De Soin visage Beauty Garden® bevat geen zonnebescherming.Sothys raadt aan, conform haar filosofie, een zonneproduct te gebruiken voor elke blootstelling aan de zon.

50 Hoe staat de Soin visage tegenover de Soin thermal visage Eau Thermale Spa™ ? Is het ook een hydraterende creme zoals de Hydroptimale® ? 1/2 De Soin visage Beauty Garden® is, net zoals de Soin thermal visage Eau Thermale Spa™een unieke « gelaatscreme » in een specifiek gamma voor gelaat en lichaam. Deze producten zijn samengesteld om het hydratatiepeil te onderhouden en om de normale huid eclat en zachtheid te geven. Ze nemen dus een gelijkaardige positie in. De Soin visage Beauty Garden® is het« Bio » antwoord, de Soin thermal visage het « spa» antwoord. Resultaten van doeltreffendheidstesten van Soin visage Beauty Garden® : 95% tevredenheid over de hydratatie, 85% eclat, 85% bescherming van de huid ! * tevredenheidsindex, test op 21 personen gedurende 30 dagen

51 Hoe staat de Soin visage tegenover de Soin thermal visage Eau Thermale Spa™ ? Is het ook een hydraterende creme zoals de Hydroptimale® ? 2/2 De hydratatie is dus één van de functies van de Soin visage Beauty Garden®; zijn doeltreffendheid mag niet vergeleken worden met de Hydroptimale® THI3 cremes die een grote hoeveelheid aan hydraterende bestanddelen bevatten. (technologie THI3). Kort samengevat : Soin visage Beauty Garden® = het « bio » antwoord van Sothys Soin thermal visage = het «spa » antwoord van Sothys Hydroptimale THI3, de evenwichtsherstellende hydraterende lijn van Sothys

52 Hebben de Beauty Garden®producten een houdbaarheidsdatum?
De verkoopsproducten van het Beauty Garden®gamma hebben geen houdbaarheidsdatum omdat studies hebben aangetoond dat de producten meer dan 30 maanden stabiel blijven. Aan de andere kant is hun PAO (logo van een open pot op de verpakking dat overeenkomt met het aantal maanden dat het product gebruikt mag worden na opening ervan.) lager dan andere Sothys producten : 12 Maanden voor de Soin visage en de Lait corps; 9 Maanden voor de Fluide démaquillant, Eau florale en het Masker comfort. De producten bevatten natuurlijke actieve bestanddelen die na verloop van tijd kunnen veranderen (geur, kleur). Enkel de Modelage met helianthus heeft een houdbaarheidsdatum : 12 maanden te rekenen vanaf productie.

53 Welk serum raad je aan in combinatie met de Creme ?
Er bestaat in 2008 nog geen serum in het Beauty Garden® gamma. Daarentegen kunnen de serums van Sothys, in het bijzonder die van de dagelijkse verzorging – zelfs als ze niet « bio »zijn -, gebruikt worden in combinatie met de Soin visage : vb Serum Nutrithys® voor een droge huid of het Serum Hydra protective™ voor een normale huid.

54 Waarom zijn er verschillende « Bio » Labels ?
Er bestaan verschillende « bio »labels omdat er nog geen europese wetgeving over bestaat. In elk land werken verschillende fabrikanten samen om hun eigen specifiek label of handvest te creëren : BDIH in Duitsland Allemagne, AIAB in Italie, Ecocert in Frankrijk. Stappen worden gezet om een uniek europees, zelfs wereldwijd label te creëren. Ecocert is de meest bekende en erkende organisatie en werd zelfs gekozen door niet-franse merken. (bv : origins E Lauder of Stella Mc Cartney). Ecocert voert inspecties uit en overhandigt certificaten in meer dan 80 landen buiten de EU in alle werelddelen.

55 Klein « bio » woordenboek
Biologisch : afkomstig van biologische landbouw. Ecocert waarborgt cosmetische producten maar ook cosmetische ingrediënten : angelica, meidoorn, de kersenboomknoppen en helianthusextracten door Sothys gekozen dragen het door Ecocert erkende « bio » label. Ecologisch : met respect voor het milieu. Biologische cosmetica is noodzakelijkerwijs ecologisch, omdat het zijn bijdrage levert aan de ontwikkeling van biologische landbouw, verandering van procedure en een ecologisch beleid aanmoedigt. Daarentegen is een ecologisch product niet noodzakelijkerwijs een biologisch product. Beauty Garden® : een ecologisch en biologisch gamma

56 Klein « bio » woordenboek
Definities van biologische en ecologische cosmetica volgens Ecocert : In beide gevallen is minstens 95% van de ingrediënten afkomstig van natuurlijke oorsprong. Ecologische cosmetica : minstens 5% van de ingrediënten zijn afkomstig van biologische landbouw. Biologische cosmetica : minstens 10% van de ingrediënten zijn afkomstig van biologische landbouw. Natuurlijk : komt uit de natuur voort. Planten zijn natuurlijk, net als water en petrolium. Plantaardig : komt uit het plantenrijk voort.


Download ppt "®."

Verwante presentaties


Ads door Google