De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

(c) Forte, 2007 Communicatieplan voor innovaties AIG-IVPV, dinsdag 13 november 2007.

Verwante presentaties


Presentatie over: "(c) Forte, 2007 Communicatieplan voor innovaties AIG-IVPV, dinsdag 13 november 2007."— Transcript van de presentatie:

1 (c) Forte, 2007 Communicatieplan voor innovaties AIG-IVPV, dinsdag 13 november 2007

2 (c) Forte, 2007 Forte Jan Lagast ir. UGent Managing Partner Forte Senior Marketing Advisor Forte Industriële marketing  Marketingadvies  Communicatieprojecten 10 medewerkers > 15 jaar ervaring

3 (c) Forte, 2007 Forte MarketingadviesVerkoopargumentatieCommunicatieplanManagementcoachMarketingklankbordCommunicatieprojectenBrochuremateriaalWebsite Bedrijfsblad of newsletter E-zine Activiteiten- of jaarverslag Reference stories

4 (c) Forte, 2007 Forte Electrabelenergiesector Fortis Leasefinanciële dienstverlening Sirrisinnovatiecentrum NS Stationsprofessioneel vastgoed Callataÿ & WoutersICT Febelfinberoepsfederatie banksector SITAmilieu European Copper InstituteEuropese lobby Z-Groupindustriële dienstverlening UCBchemie OncoMethylome Sciencesfarmacie Cumerio-Umicoregrondstoffen VBOwerkgeversfederatie

5 (c) Forte, 2007 Vandaag Agenda Industriële of businessklanten Klassiek communicatieplan Integratie van e-media

6 (c) Forte, 2007 Industriële of businessklanten Ja! Wie is de (potentiële) klant ? Sector Bedrijf Functie Noden Kennis Budget Koopmotieven ?????

7 (c) Forte, 2007 Industriële of businessklanten Welke bronnen raadpleegt de klant ? Ja! ?? KLANT

8 (c) Forte, 2007 Industriële of businessklanten Welke bronnen raadpleegt de klant ? Commercieel Objectief Persoonlijk Onpersoonlijk Directe verkoop Vakbeurzen Telemarketing Demo’s, trials Collega’s (Consultants) Verenigingen (Garanties, SLAs) Vakpers (Referenties) (Certificaten) Salesmateriaal Advertenties Direct mailing Schema gebaseerd op extract op F.Robert Dwyer, John F. Tanner, Business Marketing (McGraw-Hill 1999, 2002)

9 (c) Forte, 2007 Industriële of businessklanten Effectieve communicatie ! Ja! KLANT

10 (c) Forte, 2007 Industriële of businessklanten Wie is er betrokken bij de beslissing ? Sector Bedrijf Functie(s) x n Rollen x n Invloeden x n Noden x n Kennis x n Koopmotieven x n Ja!

11 (c) Forte, 2007 Industriële of businessklanten Welke bronnen raadplegen deze mensen ? Ja!

12 (c) Forte, 2007 Industriële of businessklanten Effectieve communicatie ! Ja!

13 (c) Forte, 2007 Vandaag Agenda Industriële of businessklanten Klassiek communicatieplan Integratie van e-media

14 (c) Forte, 2007 Klassiek communicatieplan Budgetverdeling #contacten per actie budget (€) per actie B2C-budget (€) televisie radio billboard advertentie

15 (c) Forte, 2007 Budgetverdeling #contacten per actie budget (€) per actie B2C-budget (€) B2B-budget (€) telesales verkoop DM Klassiek communicatieplan

16 (c) Forte, 2007 Basismodel klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan

17 (c) Forte, 2007 Basismodel klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan Ja!

18 (c) Forte, 2007 Primaire investering Logo, huisstijl Naamkaartjes Verkoopargumenten Presentatie Brochure Referentielijst Customer reference stories Offerte Contract Direct Sales klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan

19 (c) Forte, 2007 Secundaire investering Telesales Mailing Newsletter Event Direct Marketing klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan

20 (c) Forte, 2007 Secundair ondersteunt primair Telesales Mailing Newsletter Event Direct Marketing klant in contactin databaseonbekend Beïnvloeden Imago Klassiek communicatieplan

21 (c) Forte, 2007 Primair dient ook voor secundair Direct Marketing klant in contactin databaseonbekend Logo, huisstijl Briefpapier Verkoopargumenten Referentielijst Customer reference stories Klassiek communicatieplan

22 (c) Forte, 2007 Tertiaire investering Persrelaties Vakbeurs Networking Seminars Speaker Opportunities Advertenties Mass Marketing klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan

23 (c) Forte, 2007 Tertiair ondersteunt primair en secundair Persrelaties Vakbeurs Networking Seminars Speaker Opportunities Advertenties Mass Marketing klant in contactin databaseonbekend Beïnvloeden Imago Beïnvloeden Imago Klassiek communicatieplan

24 (c) Forte, 2007 Primair en secundair dienen ook voor tertiair Persrelaties Vakbeurs Networking Seminars Speaker Opportunities Advertenties Mass Marketing klant in contactin databaseonbekend Newsletter Logo, huisstijl Briefpapier Verkoopargumenten Referentielijst Customer reference stories Klassiek communicatieplan

25 (c) Forte, 2007 Voorbeeld Lancering high-tech innovatie Logo, huisstijl Naamkaartjes Verkoopargumenten (Customer Reference Story) Brochure Offerte Contract Direct Sales klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan

26 (c) Forte, 2007 Voorbeeld Lancering high-tech innovatie Eigen teleprospectie Mailing (Mailing met referentie) Direct Marketing klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan

27 (c) Forte, 2007 Voorbeeld Lancering high-tech innovatie Persrelaties Networking Speaker Opportunities Mass Marketing klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan

28 (c) Forte, 2007 Voorbeeld Op korte termijn doorbreken Logo, huisstijl Naamkaartjes Verkoopargumenten Salestraining  groot team Presentatie Brochure Offerte Contract Direct Sales klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan

29 (c) Forte, 2007 Voorbeeld Op korte termijn doorbreken Telesales  telesalesploeg Mailingcampagnes + in-house events Ondersteunende newsletter Direct Marketing klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan

30 (c) Forte, 2007 Voorbeeld Op korte termijn doorbreken Persrelaties  launch event Vakbeurs Networking Seminars Speaker Opportunities Advertenties Radio Mass Marketing klant in contactin databaseonbekend Klassiek communicatieplan

31 (c) Forte, 2007 Vandaag Agenda Industriële of businessklanten Klassiek communicatieplan Integratie van e-media

32 (c) Forte, 2007 Integratie van e-media Essentie een e-medium = een medium

33 (c) Forte, 2007 Integratie van e-media Welke e-bronnen raadpleegt de klant ? Ja! KLANT ??

34 (c) Forte, 2007 Integratie van e-media Effectieve e-communicatie ! Ja! KLANT ??

35 (c) Forte, 2007 Integratie van e-media Welke e-bronnen raadpleegt de klant ?  Website  E-zine  ing  RSS feed  Blog  Tell-a-friend  Pdf flyer  Webinar  Virtual world  Community Ja! KLANT ??

36 (c) Forte, 2007 Integratie van e-media E-medium = medium Integreer met klassieke media  E-kost/investering = deel van totale budget  E-boodschap = boodschap -dress-code  dress-code avatar -blog door CEO = corporate message Werking (e-medium) ≠ werking (medium)  Effect (e-medium) ≠ effect (klassiek medium)  Vorm (e-boodschap) ≠ vorm (klassieke boodschap) -E-newsletter ≠ e-(papieren newsletter) -taal op blog ≠ taal in persbericht

37 (c) Forte, 2007 Integratie van e-media E-media in het communicatieplan van één product Contactgegevens Public on-line info Public on-line demo Public RSS-feed Public webinars Press corner Corporate blog Url ranking Banners Google advertising klant in contactin databaseonbekend E-newsletter ing On-line route Contactgeg. signature Link naar on-line info On-line meeting room Hidden on-line demo Pdf offertes Extranet

38 (c) Forte, 2007 Papier Brede boodschap Corporate Papier Brede boodschap Corporate Elektronisch Niche-advies Elektronisch Niche-advies Elektronisch Niche-advies Elektronisch Niche-advies Integratie van e-media E-zine Niet de vervanger van papieren newsletter Combinatie papier & elektronisch werkt best 1 jaar

39 (c) Forte, 2007 Vandaag Agenda Industriële of businessklanten Klassiek communicatieplan Integratie van e-media

40 (c) Forte, 2007 Succes! Forte Voskenslaan 97d, B-9000 Gent


Download ppt "(c) Forte, 2007 Communicatieplan voor innovaties AIG-IVPV, dinsdag 13 november 2007."

Verwante presentaties


Ads door Google