De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Van, voor én door het onderwijs. Inhoud presentatie Bouwstenen: de aanleiding Bouwstenen: de voordelen Wat is een bouwsteen Opbouw van een bouwsteen Basisactiviteiten.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Van, voor én door het onderwijs. Inhoud presentatie Bouwstenen: de aanleiding Bouwstenen: de voordelen Wat is een bouwsteen Opbouw van een bouwsteen Basisactiviteiten."— Transcript van de presentatie:

1 van, voor én door het onderwijs

2 Inhoud presentatie Bouwstenen: de aanleiding Bouwstenen: de voordelen Wat is een bouwsteen Opbouw van een bouwsteen Basisactiviteiten Opbouw van een curriculum : commercieel medewerker marketing en communicatie Uitwerking bouwsteen

3 Beroepenveld signaleert grote verschillen tussen de opleidingen van verschillende roc’s Kwalificatiedossiers laten veel ruimte voor interpretatie van kennis- en niveauverschillen Bouwstenen maken het mogelijk om vanuit kwalificatiedossiers invulling te geven aan opleidingsdossiers Waarom bouwstenen? De aanleiding

4 Voor het beroepenveld •gekoppeld aan herkenbare taken in het beroepenveld. •toekomstige werknemer goed voorbereid op zijn werk •organisatie weet wat zij van haar werknemer kan verwachten •versterkt het civiel effect Voor het onderwijs •meer flexibiliteit en maatwerk binnen het curriculum •hoger rendement, door switch mogelijkheden inzichtelijk te maken •eenduidige eisen t.a.v. kennis en diepgang, advies spl •optimaal gebruik van personeel en leermateriaal Voordelen van bouwstenen

5 Een samenhangend geheel van beroepshandelingen die door het beroepenveld (h)erkend worden als een afgebakende set van taken, gebaseerd op arbeidslogica. Deze beroepshandelingen zijn gebaseerd op competenties, kennis-, kunde- en vaardigheidsaspecten Wat is een bouwsteen?

6  Basisactiviteiten  Opleidingsoverstijgende activiteiten  Beroepsspecifieke activiteiten De opbouw van een bouwsteen

7  Samenwerken in teamverband  Informatie verzamelen  Klantcontacten hebben  Algemeen communiceren in het NL  Algemeen communiceren in moderne vreemde taal  Zakelijk communiceren (intern/extern)  Contacten leggen in een moderne vreemde taal  Verrichten van eenvoudige administratieve handelingen, rekenen  Werken met behulp van ICT-toepassingen  Werken met kennis van eenvoudige wet- en regelgeving  Archiveren, dossiers vormen  Proactief zijn, kunnen anticiperen Basisactiviteiten

8 Voorbeeld van een curriculum (1) Commercieel medewerker -Commercieel medewerker binnendienst -Commercieel medewerker buitendienst -Junior account manager -Contact center medewerker

9 Commercieel Medewerker Verzamelen commerciële gegevens CM-1=BV-1=MC-1 Daadwerkelijk klantcontact CM-2=BV-2+MV-2 Voorbereiden verkoopproces CM-3=BV-3=MC-3 Verkoop- en relatiebeheer (algemeen) CM-4=BV-4=MC-4 Verkoop- en relatiebeheer binnendienst CM 4A Verkoop- en relatiebeheer buitendienst CM 4B Order- en offerte traject (algemeen) CM 5 Order- en offerte traject voor binnendienst CM 5A Contact center werkzaamheden CM 8 Planning marktbewerking (algemeen) CM 6 Planning marktbewerking buitendienst CM 6A Accountbeheer CM 7 Commercieel medewerker buitendienst Junior account manager Uitstroom Commercieel medewerker contact center Extra: Certificaat 8A Dienstverlening Certificaat 8B Verkoop Commercieel medewerker binnendienst

10 Voorbeeld van een curriculum (2) Marketing en communicatie Marketing medewerker Medewerker evenementen organisatie Assistent communicatiemedewerker Ook uitstroomroute: opleidingen commercieel medewerker

11 Marketing en Communicatie Verzamelen commerciële gegevens MC-1=BV-1=CM-1 Daadwerkelijk klantcontact MC-2=BV-2=CM-2 Voorbereiden verkoopproces MC-3=BV-3=CM-3 Verkoop- en relatiebeheer MC-4=BV-4=CM-4 Zakelijke Communicatie MC 5 Evenementen-organisatieAssistent CommunicatieMarketing Medewerker Marktverkenning MC 9A Presenteren, redigeren en informeren MC 7A Logistieke processen en ondersteuning operationele en voorbereidende activiteiten MC 8A Marktonderzoek MC 9B Presenteren, redigeren, informeren en PR MC 7B Daadwerkelijke evenementen- ondersteuning MC 8B Projectcyclus MC 6

12 Uitwerking Bouwsteen CM 2 Titel bouwsteen: Daadwerkelijk klantcontact Onderdelen bouwsteen: CM 2.1: Het hebben van klantcontact CM 2.2: WP 3.1 Signaleert en behandelt klachten CM 2.3: Zakelijk communiceren (intern / extern) CM 2.4: WP 3.3 Onderhoudt actief contacten met klanten CM 2.5: WP 2.2 (deels) Haalt omzettargets

13 Focus op basisactiviteit klantcontact Onderdeel basisactiviteit klantcontact is de klachtenprocedure Klachtenprocedure bestaat uit 5 stappen  Stap 1 t/m 3 moeten door een ieder beheerst worden  Stap 4 en 5 zijn voor de vakdeskundige Basis Vakdeskundige

14 Uw vragen

15 Contact  Stichting Praktijkleren  Disketteweg 11  3821 AR AMERSFOORT  T: (033)  E:  W:  Nieuwsflits Stichting Praktijkleren (meldt u aan!)


Download ppt "Van, voor én door het onderwijs. Inhoud presentatie Bouwstenen: de aanleiding Bouwstenen: de voordelen Wat is een bouwsteen Opbouw van een bouwsteen Basisactiviteiten."

Verwante presentaties


Ads door Google