De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marktonderzoek Verhuurbaarheid handelspanden In samenwerking met: MH.lier Lierse kant.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marktonderzoek Verhuurbaarheid handelspanden In samenwerking met: MH.lier Lierse kant."— Transcript van de presentatie:

1 Marktonderzoek Verhuurbaarheid handelspanden In samenwerking met: MH.lier Lierse kant

2 Onderwerp: • Aantonen dat we een marktonderzoeksplan kunnen opstellen. • Oplossing bieden aan Lierse Kant. • Binnen 6 maanden een pand verhuurd krijgen. Doel: • Verhuurbare panden (geen woning). • Staan al jaren leeg.

3 1 e werk: inventarisatie van aanbod • 4 te verhuren immobiliën. • Huurcontract 9 jaar.

4 2 Panden uit 1987: • 100 a 120 m² • € 850 • Industrieel plafond • Kale muren • Afzonderlijke ingang – eenrichtingstraat

5 2 Panden uit • 1 e indruk: – vuil – oogt onafgewerkt door koepelrand

6 2 Panden uit • 100 a 120 m² • € – Meer voorzieningen – Oogt moderner • 2 ruimtes

7 Panden uit • Kantstraat 4 • Netwerkaansluiting internet/telefoon. • Kitchenette + toilet

8 Panden uit • Kantstraat 6 • Klaar voor inrichting op maat van huurder. – Vraag: hoe wordt dit gepresenteerd? • Kitchenette + toilet

9 De ligging: • Op wandel afstand van centraal busplein en NMBS- station. – Belangrijk voor werknemers/bedienden die met het openbaar vervoer komen. • Twee gratis parking in de nabije omgeving. • Laad- en los kade aanwezig. • 2 winkelpanden aan een invalsweg (er is veel passage van wagens).

10 De ligging.

11 Parkeren. • Garageplaats • Gratis parkeren – Wallenhof  120 plaatsen • Betalend parkeren voor de deur – 10 cent voor 10 min (max 4 uur) – €4,50 voor een hele dag

12 Parkeren.

13 Eigen bedrijf: Lierse Kant nv. • Patrimonium vennootschap • Oprichting 1997 • Core-business : verhuur appartementen • Communicatie: – Immoweb – Mond-aan-mond – Geen eigen website  Zou dit een pluspunt kunnen zijn?

14 Meso-factoren. • Geen leveranciers (eigen panden) • Raadsvrouw: contact met huurders • Huidige klanten: – Kantoor (3 medewerkers): • Eandis • P&V – Vergaderruimte • Rekening houden met buren

15 Macro-factoren. • Demografische omgeving: rustige buurt, aan hoofdweg. • Economische omgeving: economische crisis. • Sociaal-culturele omgeving: volkse wijk met verschillende culturen, voorgeschiedenis (sociale wijk). • Technologische omgeving: de aanwezige voorzieningen zijn in orde. • Politiek-juridische omgeving: EPC niet verplicht.

16 Zijn er anderen met dit probleem? • Immobiliënmakelaars: – Eigen website – Immo-sites – Advertenties in gedrukte media – Kantoren – Bieden mogelijkheden

17 Verkenning referenties. • Huidige huurders die aanbevelen: – Eandis, P&V verzekeringen. • Ex-huurders die aanbevelen? – Kinderdagverblijf D’Engeltjes: zij zijn weggegaan omdat ze geen tuin hadden en dit wel moest voor Kind & Gezin. – Ex-huurders wegens uitbereiding zaak: • Winkel van auto-onderdelen. • Expertise kantoor (12pers) • Kandidaat-huurders op 1 e verkenning – Algemene opmerking: Afwerking/prijs ?? – Soms zien eigenaars het niet zitten.

18 Conclusie 1e analyse: Pijnpunten en hypotheses. • We bereiken de juiste klanten niet. – Waarvoor is het pand geschikt? • Kantoren (max 10 pers) • buurtwinkeltje • low-budget zaken of iets zeer exclusiefs • Vergaderzaal • Praktijkruimte (eventueel voor een groepspraktijk dokter) – Verschillende benamingen gebruiken. – Plaats van communicatie: naast immoweb ook eigen website. – Zelf contact zoeken met suspects?

19 Conclusie 1e analyse: Pijnpunten en hypotheses. • De bereikte mensen krijgen een slecht beeld – Van wat er mogelijk is met de panden • Laten weten wat er mogelijk is (voorbeelden) – Van de ligging: • Trein- en busstation • Parkeermogelijkheden • Laad- en los kade • Invalsweg • Afwerking: van zwakte naar sterkte? – Onafgewerkt pand = USP: • Eigenaars houden rekening met inbreng huurder • Pand op maat van de klant mogelijk

20 Vervolg: field onderzoek. • Verkennend (probleem begrijpen) – Benaming? – Plaats voor communicatie? – Eisen (afwerking, ligging, …) – Budget van ondernemers • Hypothese: – Afhankelijk van soort onderneming – Basisafwerking  binnen korte tijd instapklaar

21 Vervolg: field onderzoek. • Populatie: – (startende) zelfstandigen in Lier en omgeving • Steekproef: – Beperking tot ondernemingen die zelfstandigen helpen (Unizo, NSZ) • Hoe? – Met behulp van vragenlijst

22 Analyse van de antwoorden • Zoals verwacht: heel persoonlijk • Zoektocht meestal via immobiliënmakelaar

23 Conclusie & aanbevelingen. • Panden verder afwerken – Praten met enkele ondernemers • Zelf communiceren – Op verschillende plaatsen – Makkelijk vindbaar

24


Download ppt "Marktonderzoek Verhuurbaarheid handelspanden In samenwerking met: MH.lier Lierse kant."

Verwante presentaties


Ads door Google