De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Projectplan Website Meertalige Professionele Communicatie Universiteit Antwerpen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Projectplan Website Meertalige Professionele Communicatie Universiteit Antwerpen."— Transcript van de presentatie:

1 Projectplan Website Meertalige Professionele Communicatie Universiteit Antwerpen

2 Indeling Presentatie  Aanleiding  Doel & Kern Project  Aanpak  Concurrentieanalyse  Doel & Doelgroepen  Algemene Boomstructuur  Usability & Gebruiksgemak  Vormgeving; Look & Feel  Promotie website  Demonstratie Testpagina’s  Vragen & Discussie

3 Aanleiding Opdrachtgever wil website  Overzichtelijker  Systematischer  Gestructureerder Bereiken door:  Goed navigatiesysteem  Makkelijke oriëntatie  Hiërarchie in indeling

4 Doel & Kern project  Website wordt centraal communicatiemiddel naar de doelgroepen toe.  Speerpunten: - Website efficiënter maken - Website overzichtelijker maken - Website aantrekkelijker maken (met eigen identiteit) Succes wanneer:  Website naamsbekendheid genereert  het imago van MPC verbetert en  gemotiveerde studenten geworven worden

5 Aanpak  Wensen van de opdrachtgever: vragenlijst  Wensen van de doelgroep: vragenlijsten per doelgroep  Om in te spelen op de concurrentie: concurrentieanalyse + ondersteunende literatuur

6 Concurrentieanalyse  ManCom (Hogeschool Gent)  Master meertalige communicatie (Universiteit Nijmegen)  Master meertalige communicatie Lessius  Institut für Translation und Mehrsprachige Kommunikation Köln  Institut für Kommunikations-wissenschaft Münster

7 ManCom  Vlotte navigatie  Iconen  Vormgeving  Splash-page  Andere vormgeving alumni  Geen gemeenschappelijke informatie

8 MasterMaster Meertalige Communicatie  Huisstijl & vormgeving  Navigatie  Snelmenu’s en hyperlinks  Lengte tekst  Alles op 1 pagina  Niet rechtstreeks bereikbaar

9 MasterMaster Meertalige Communicatie Lessius  Huisstijl  Verticale & horizontale navigatie overal idem  Eenvoudig  Lengte pagina  Slechts 1 contactpersoon  Beperkte informatie

10 InstitutInstitut für Translation und Mehrsprachige Kommunikation Köln  Pad & navigatiestructuur  Goed overzicht  Actueel  Lege website  Grote foto & pictogrammen  Grote navigatiebalk

11 InstitutInstitut für Kommunikations-wissenschaft Münster  Navigatie  Twitter en RRS  Snelmenu’s  2 verticale balken  Centrale navigatie

12 Samenvatting concurrentieanalyse  Horizontale navigatie  Verticale dieptestructuur  Pad  Snelmenu’s  1 scherm  Leesbaarheid  Geen onduidelijkheden

13 Doel en doelgroepen StudiekiezerAlumniStudentMedewerkerBedrijven

14 Studiekiezer  Profiel: - studenten met BA/MA diploma - gemotiveerde studenten die meedenken en meewerken  Doel: werven, selecteren, informeren, aanmeldingsproces faciliteren

15 Alumni  Profiel: oud-studenten MPC (die eventueel een bijdrage willen leveren aan het optimaliseren van de richting MPC)  Doel: networken, informeren, contacteren

16 Student  Profiel: Studenten die reeds ingeschreven zijn voor MPC  Doel: informeren

17 Medewerker  Profiel: Alle medewerkers van de master MPC  Doel: interne PR, informeren

18 Bedrijven  Profiel: Bedrijven die geïnteresseerd zijn in het aanwerven van studenten die de richting MPC gevolgd hebben  Doel: uitstraling, imago, naamsbekendheid creëren

19

20 Usability & Gebruiksgemak  Bron: Website Usability van W. van der Put  Horizontale navigatie: doelgroepen  Dieptestructuur: uitrolmenu per doelgroep  Maximum aantal klikken 2 of 3  Verticale navigatie: algemeen (contact, FAQ e.d.) Meerdere wegen leiden naar dezelfde informatie  Beperkte interactiemogelijkheden (onderhoudsvriendelijkheid)  Contact (uitgesplitst per doelgroep/functie)  Zoekfunctie + Hyperlinks in lopende tekst + ‘breadcrumbs’ altijd zichtbaar (vb.home>studiekiezers>programma’s)

21 Vormgeving en Look & Feel Doelstelling van het grafisch ontwerp:  We willen een nieuwe MPC website ontwerpen.  naast nieuwe, heldere structuur nieuwe elementen.  We willen de MPC zo presenteren als het is: professioneel, innovatief en duidelijk gestructureerd.  We willen een unieke „look & feel“ creeëren die herkenbaar, origineel en aantrekkeilijk voor de doelgroepen is.  We willen de MPC een eigen look geven door een logo, specifieke beelden en eventueel een extra steunkleur

22 Kleurenkeuze en huisstijl Kleurenkeuze  Kleuren houden rekening met de beslissende kleuren van de huisstijl van Universiteit Antwerpen.  De specifieke rood en blauw kleurschakering wordt bewaard.  Door een nieuwe steunkleur zou MPC zich onderscheiden van de UA site zonder de link ermee te verliezen. Huisstijl wij houden rekening met de bestaande huisstijl in  Lettertype  Kleurgebruik  Algemene vormgeving • Banner en logo van UA • De plaats van een zoekoptie

23 Logo  Het logo wordt ontworpen om de MPC een eigen look te kunnen geven.  Het logo zal zoals MPC professioneel, duidelijk en modern zijn.  Het logo bevat ervoor geen overdreven beelden of icons maar:  Het logo heeft zijn eigen innovatief lettertype.  Het logo wordt boven de menulijst geplaatst.

24 Design Indeling van de pagina:  Logo bovenaan de menulijst links  Zoekfunctie bovenaan rechts  Informatie over MPC in het centrum  Daaronder actuele informatie  De verticale menulijst bevat:  Nieuws, academische kalender, les- en examenrooster, studiegids, links, contact, FAQ  De horizontale menulijst bevat:  studiekiezers, alumni, studenten, medewerkers, bedrijven Look & feel:  De kern van de pagina is de duidelijk gestructureerde informatie

25 Ons design onderstreept de professionaliteit van MPC:  Geen overdreven gebruik van beelden en icons want wij hechten belang aan de hoogwaardige inhoud.  Beelden zijn toepasselijk voor de doelgroepen.  Beelden zullen aanspreken. Niet informeren.  Beelden transporteren een identieke look.  De beelden zijn gekozen naar samenhang en esthetiek.  Beelden kunnen te allen tijde worden uitgewisseld.  Beelden zorgen voor identificatie

26 Promotie website  Bron: Web marketing KPI's, Twee vormen van promotie:  Offline promotie: • Bv. Drukwerk, klassieke media, mond aan mond  Online promotie • Bv. Search engine registratie, links uitwisselen, banner ruimte huren

27 Testscreen

28

29

30

31

32 Vragen en discussie


Download ppt "Projectplan Website Meertalige Professionele Communicatie Universiteit Antwerpen."

Verwante presentaties


Ads door Google