De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Idee •Idee over de positionering van Doesburg. Idee •Idee over de positionering van Doesburg •Idee = tevens marketingmethode met al doel positionering/

Verwante presentaties


Presentatie over: "Idee •Idee over de positionering van Doesburg. Idee •Idee over de positionering van Doesburg •Idee = tevens marketingmethode met al doel positionering/"— Transcript van de presentatie:

1 Idee •Idee over de positionering van Doesburg

2 Idee •Idee over de positionering van Doesburg •Idee = tevens marketingmethode met al doel positionering/ naamsbekendheid richting zoveel mogelijk mensen tegen min. kosten

3 Idee •Idee over de positionering van Doesburg •Idee = tevens marketingmethode met al doel positionering/ naamsbekendheid richting zoveel mogelijk mensen tegen min. Kosten •Die methode koppelt de P. van promotie aan de P. van product (verbetering)

4 Idee •Idee over de positionering van Doesburg •Idee = tevens marketingmethode met al doel positionering/ naamsbekendheid richting zoveel mogelijk mensen tegen min. Kosten •Die methode koppelt de P. van promotie aan de P. van product (verbetering) •Organiseert 'intern' (binnen DB) een zo groot mogelijk draagvlak

5 Idee •Idee over de positionering van Doesburg •Idee = tevens marketingmethode met al doel positionering/ naamsbekendheid richting zoveel mogelijk mensen tegen min. Kosten •Die methode koppelt de P. van promotie aan de P. van product (verbetering) •Organiseert 'intern' (binnen DB) een zo groot mogelijk draagvlak •Maakt meerwaarde van collectief vermarkten/c.p. zichtbaar voor individu

6 Idee •Idee over de positionering van Doesburg •Idee = tevens marketingmethode met al doel positionering/ naamsbekendheid richting zoveel mogelijk mensen tegen min. Kosten •Die methode koppelt de P. van promotie aan de P. van product (verbetering) •Organiseert 'intern' (binnen DB) een zo groot mogelijk draagvlak •Maakt meerwaarde van collectief vermarkten/c.p. zichtbaar voor individu •Kan 'morgen' operationeel zijn

7 Urgentie Een methode die 'morgen' operationeel kan/moet zijn:

8 Urgentie Een methode die 'morgen' operationeel kan/moet zijn: •Hulpmiddel in de strijd om de schaarser wordende Euro's

9 Urgentie Een methode die 'morgen' operationeel kan/moet zijn: •Hulpmiddel in de strijd om de schaarser wordende Euro's •Als tegenhanger van de mindset van ondernemers (focus op eigen nering)

10 Urgentie Een methode die 'morgen' operationeel kan/moet zijn: •Hulpmiddel in de strijd om de schaarser wordende Euro's •Als tegenhanger van de mindset van ondernemers (focus op eigen nering) •Als ervaringsmiddel dat vooruitlopend op invoering reclameheffing dat collectief vermarkten werkt!

11 Urgentie Een methode die 'morgen' operationeel kan/moet zijn: •Hulpmiddel in de strijd om de schaarser wordende Euro's •Als tegenhanger van de mindset van ondernemers (focus op eigen nering) •Als ervaringsmiddel dat vooruitlopend op invoering reclameheffing dat collectief vermarkten werkt! •Als bron van inspiratie voor de Doesburgse organisaties en bewoners (trots op de plek)

12 Meer met minder Een methode die het individu de meerwaarde van collectief vermarkten laat ervaren:

13 Meer met minder Een methode die het individu de meerwaarde van collectief vermarkten laat ervaren: •De individuele reclame-uiting wint aan contactkans/kwaliteit terwijl de kosten lager zijn

14 Meer met minder Een methode die het individu de meerwaarde van collectief vermarkten laat ervaren: •De individuele reclame-uiting wint aan contactkans/kwaliteit terwijl de kosten lager zijn •Communicatiemiddelen komen ter beschikking die voor het individu niet bereikbaar zijn

15 Meer met minder Een methode die het individu de meerwaarde van collectief vermarkten laat ervaren: •De individuele reclame-uiting wint aan contactkans/kwaliteit terwijl de kosten lager zijn •Communicatiemiddelen komen ter beschikking die voor het individu niet bereikbaar zijn •Doelgroepen worden bereikt die voor het individu niet bereikbaar zijn

16 Huidige basis zekerstellen Een methode die intern een zo groot mogelijk/het zo noodzakelijkedraagvlak organiseert:

17 Huidige basis zekerstellen Een methode die intern een zo groot mogelijk/het zo noodzakelijkedraagvlak organiseert: •'Doesburg' = primaire doelgroep (koopkracht)

18 Huidige basis zekerstellen Een methode die intern een zo groot mogelijk/het zo noodzakelijkedraagvlak organiseert: •'Doesburg' = primaire doelgroep (koopkracht) •'Doesburg' = primaire doelgroep (ambassadeurs/mond-tot- mondreclame)

19 Huidige basis zekerstellen Een methode die intern een zo groot mogelijk/het zo noodzakelijkedraagvlak organiseert: •'Doesburg' = primaire doelgroep (koopkracht) •'Doesburg' = primaire doelgroep (ambassadeurs/mond-tot- mondreclame) •'Doesburg' = primaire doelgroep (financiers)

20 Be good and tell it Een methode die de P. van promotie koppelt aan de P. van product(verbetering):

21 Be good and tell it Een methode die de P. van promotie koppelt aan de P. van product(verbetering): •Elk product vraagt onderhoud, innovatie,

22 Be good and tell it Een methode die de P. van promotie koppelt aan de P. van product(verbetering): •Elk product vraagt onderhoud, innovatie, •Gesloten financieel systeem waarbij winst geinvesteerd wordt inproductverbetering

23 Be good and tell it Een methode die de P. van promotie koppelt aan de P. van product(verbetering): •Elk product vraagt onderhoud, innovatie, •Gesloten financieel systeem waarbij winst geinvesteerd wordt inproductverbetering •Founding fathers/ aandeelhouders financieren eenmaligebasisinvestering, daarna gebruiker betaalt

24 Be good and tell it Een methode die de P. van promotie koppelt aan de P. van product(verbetering): •Elk product vraagt onderhoud, innovatie, •Gesloten financieel systeem waarbij winst geinvesteerd wordt inproductverbetering •Founding fathers/ aandeelhouders financieren eenmaligebasisinvestering, daarna gebruiker betaalt •Garantie voor continuiteit en permanente versterking van intern draagvlak

25 Onbekend maakt onbemind Boodschap en communicatiemiddel zijn 1

26 Onbekend maakt onbemind Boodschap en communicatiemiddel zijn 1 •Van, voor en door Doesburg

27 Onbekend maakt onbemind Boodschap en communicatiemiddel zijn 1 •Van, voor en door Doesburg •Doesburg in de volle breedte (winkeliers, industrie, horeca, CZ, verenigingen, instellingen, gemeente)

28 Onbekend maakt onbemind Boodschap en communicatiemiddel zijn 1 •Van, voor en door Doesburg •Doesburg in de volle breedte (winkeliers, industrie, horeca, CZ, verenigingen, instellingen, gemeente) •Innovatief en daardoor subsidiabel (?)

29 Positionering: onderscheid en eenduidigheid Te communiceren boodschap: wat is Doesburg in de kern?

30 Positionering: onderscheid en eenduidigheid Te communiceren boodschap: wat is Doesburg in de kern? •'Doesburg een stad van bijna records’

31 Positionering: onderscheid en eenduidigheid Te communiceren boodschap: wat is Doesburg in de kern? •'Doesburg een stad van bijna records’ •'De charme van Doesburg is de authenticiteit en de kleine maat’

32 Positionering: onderscheid en eenduidigheid Te communiceren boodschap: wat is Doesburg in de kern? •'Doesburg een stad van bijna records’ •'De charme van Doesburg is de authenticiteit en de kleine maat’ •

33 Concreet •Per 1 mei kan een website operationeel zijn

34 Concreet •Per 1 mei kan een website operationeel zijn •Die website =

35 Concreet •Per 1 mei kan een website operationeel zijn •Die website = •www.hetmooisteplekje.nl is een portal met een aantal rubrieken: werken/ kunst en cultuur/sport/ shoppen/ recreatie/ enz.....

36 Concreet •Per 1 mei kan een website operationeel zijn •Die website = •www.hetmooisteplekje.nl is een portal met een aantal rubrieken: werken/ kunst en cultuur/sport/ shoppen/ recreatie/ enz..... •Iedere Doesburger kan daar (binnen bepaalde spelregels en tegen een geringe vergoeding) informatie op kwijt/ook in de vorm van links

37 Concreet •Per 1 mei kan een website operationeel zijn •Die website = •www.hetmooisteplekje.nl is een portal met een aantal rubrieken: werken/ kunst en cultuur/sport/ shoppen/ recreatie/ enz..... •Iedere Doesburger kan daar (binnen bepaalde spelregels en tegen een geringe vergoeding) informatie op kwijt/ook in de vorm van links •Informatie die een invulling/'lading' geeft aan hetmooisteplekje6. De informatie neemt de vraag van de bezoeker als uitgangspunt en werkt via een google-achtige zoekstructuur

38 Concreet •Per 1 mei kan een website operationeel zijn •Die website = •www.hetmooisteplekje.nl is een portal met een aantal rubrieken: werken/ kunst en cultuur/sport/ shoppen/ recreatie/ enz..... •Iedere Doesburger kan daar (binnen bepaalde spelregels en tegen een geringe vergoeding) informatie op kwijt/ook in de vorm van links •Informatie die een invulling/'lading' geeft aan hetmooisteplekje •De informatie neemt de vraag van de bezoeker als uitgangspunt en werkt via een google-achtige zoekstructuur

39 Concreet •Per 1 mei kan een website operationeel zijn •Die website = •www.hetmooisteplekje.nl is een portal met een aantal rubrieken: werken/ kunst en cultuur/sport/ shoppen/ recreatie/ enz..... •Iedere Doesburger kan daar (binnen bepaalde spelregels en tegen een geringe vergoeding) informatie op kwijt/ook in de vorm van links •Informatie die een invulling/'lading' geeft aan hetmooisteplekje •De informatie neemt de vraag van de bezoeker als uitgangspunt en werkt via een google-achtige zoekstructuur Voorwaarde het vinden van startkapitaal: 5 founding fathers à 5000 euro


Download ppt "Idee •Idee over de positionering van Doesburg. Idee •Idee over de positionering van Doesburg •Idee = tevens marketingmethode met al doel positionering/"

Verwante presentaties


Ads door Google