De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Informatieavond voor ouders/verzorgers nieuwe s.v. DSO leden Zoetermeer, juni 2013.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Informatieavond voor ouders/verzorgers nieuwe s.v. DSO leden Zoetermeer, juni 2013."— Transcript van de presentatie:

1 Informatieavond voor ouders/verzorgers nieuwe s.v. DSO leden Zoetermeer, juni 2013

2 Het nieuwe clubgebouw Hildamlaan 1

3 Hildamlaan BT Benthuizen Het adres van het sportpark Thomas Morelaan hoek Martin Luther King laan 2721AV Zoetermeer postadres PB GH Zoetermeer.

4 Thema’s Welkom •DSO in feiten en cijfers •Wie is wie bij DSO •Het verenigingsleven •DSO-regels •Het verenigingsleven •DSO-regels •De jeugd: trainen, spelen en nog veel meer •Contributies •Clubkleding •En ….. de ouders/verzorgers

5 DSO in feiten en cijfers •Opgericht in 1928 –Dus dit jaar 85 jaar oud •Circa 1350 spelende leden in 95 competitieteams seizoen –Senioren op zaterdag en zondag –Jeugd op zaterdag en dames-meisjes op zon/zaterdag •Prestatief en recreatief voetbal –Selectie elftallen in alle klassen –Recreatief voetballen in alle klassen •Clubgebouw –Met kleedkamers, kantinevoorzieningen en commissiekamers 4 trainingsvelden en 4 wedstrijdvelden • In totaal 8 velden •Woekeren met schaarse ruimte

6 Kom op de fiets! plek genoeg

7 Nieuw Sportcomplex •Juni 2010 is de oplevering geweest van ons nieuw sportcomplex in Oosterheem. •Nieuwe kantine,24 kleedkamers, tribune, 4 kunstgrasvelden met verlichting en 4 gewone grasvelden.

8 De nieuwe tribune 400 zitplaatsen

9 Wie is wie (1) Bestuur •VoorzitterTon Roerig Vice voorzitterNVT SecretarisJeannette Smit PenningmeesterBram Hydra Lid van Bestuur •Jeugdvoorzitter Jan Baas •Senioren Zaterdag voorzitter Dirk Brinkman •Senioren zondag voorzitter Dick vd Berg •Kantine voorzitter Marco Andeweg •Meisjesafdeling voorzitster Pauline Mullholland

10 Wie is wie (2) Jeugdcommissie •VoorzitterJan Baas •Vice voorzitterFrank vd Sluijs •Wedstrijdsecr.ABCRemy Beers •Wedstrijdsecr. DEFRemy Beers •Hoofdleidermini-FRene Rietkerk •Hoofdleider FJeroen Lodewijks •Hoofdleider EPeter Klerks •Hoofdleider DRobert Zijlstra •Hoofdleider C Emile Brandt •Hoofdleider A/BJan Paul van der Hel •Scheidsrechter Coordinator Loek v Doorn •Velden/kleedkamers/scheidsrechters Onno Hayes

11 Meisjes Afdeling •Hoofdleider •Marjolein Duivelshof •Voorzitter Dames/Meisjes afdeling •Pauline Mullholland

12 Wie is wie (3) Technische Commissie •Technisch ClubmanagerEtienne Kleinis •LidPatrick Stolk •LidRene v.d Oeffel •Coördinatie scoutingRene v.d Oeffel Contactpersonen •DSO-kledingBakker Sport •KantinebeheerHans Heijdt Henny Benschop Jan Wingelaar

13 Zaterdag Afdeling Senioren •Voorzitter Dirk Brinkman •Secretaris Ineke Brinkman. •Wedstrijd secretaris Jaap Loer

14 Zondag Afdeling •Voorzitter Dick vd Berg •Wedstrijdsecretaris Remy Beers

15 Nieuwe Kantine

16 Kantine beheer •Beheerders Kantine •Henny Benschop •Hans Heijdt •Voorzitter Marco Andeweg •Administratie Kantine Jan Wingelaar

17 Het verenigingsleven (1) Hoofdleiders en leiders •Hét aanspreekpunt voor –Jeugdleden –Ouders/ verzorgers –Leiders/trainers niet selectie elftallen •(Vrijwel) altijd op zaterdag aanwezig •avonden voor ouders/begeleiders en bijeenkomsten voor leiders

18 Het verenigingsleven (2) Vele vrijwilligers runnen de vereniging •Per team een trainer en leider –Let op: om de week vervoer naar uitwedstrijden!! • Scheidsrechters –Aparte jeugdgroep –Eigen (i.s.m. KNVB) opleiding •Kantine –Open tijdens trainingen, mits voldoende vrijwilligers •Toernooien –Tussen Pasen en Pinksteren, thuis en uit

19 DSO regels •Sportief gedrag S pelers, leiders, ouders: iedereen dus –Normen en waarden naleven Fatsoenlijk taalgebruik –Aanmoedigen ja, schelden neen!!! –Discriminerende taal en gedrag wordt niet getolereerd –Tijdens wedstrijden en trainingen wordt er Nederlands gesproken! Rechten en plichten –Contributiebetaling –Kom naar trainingen –Kom naar wedstrijden –Houd kleedkamers schoon –Als je echt niet kunt: tijdig afbellen bij leider of leidster Normen en waarden

20 Klasse-indelingen •Mini-F-klasse –5 – 6 jaar geboren in 2008 •F-klasse –6 – 8 jaar, geboren na 01/01/2005 en voor 01/01/2007 maar speelgerechtigd bij bereiken leeftijd van 6 jaar¨ •E-klasse –8 – 10 jaar, geboren na 01/01/2003, en voor 01/01/2005 •D-klasse –10 – 12 jaar, geboren na 01/01/2001en voor 01/01/2003 •C-klasse –12 – 14 jaar, geboren na 01/01/1999 en voor 01/01/2001 •B-klasse –14 – 16 jaar geboren na 01/01/1997en voor 01/01/1999 •A-klasse –16 – 18 jaar geboren na 01/01/1995 en voor 01/01/1997

21 Speeltijd jeugd •Mini-F-klasse –3 x 15 minuten op kwart veld •F-klasse –2 x 20 minuten op half veld •E-klasse –2 x 25 minuten op half veld •D-klasse –2 x 30 minuten op heel veld •C-klasse –2 x 35 minuten op heel veld •B-klasse –2 x 40 minuten op heel veld •A-klasse –2 x 45 minuten op heel veld

22 Trainingen •Trainingen –Alle teams (minimaal) 1 x keer per week –Selecties: 2 x per week •Trainingsschema –Op DSO site (www.svdso.nl)www.svdso.nl –Op diverse plaatsen in de kantine en gangen en site –Teletekst pagina 825 Infothuis en flyers in de kantine –Indeling kleedkamers tijdens de trainingsavonden •Trainingsvoorwaarden –Alleen voor leden (KNVB verzekering) –Trainingsmaterialen door club verstrekt, én ….ga er zorgvuldig mee om. –Bij afkeuring trainingsvelden mag er dus niet op de velden getraind worden!!

23 Interne basisopleiding doel: het centraal opleiden van F en E spelers •Hoofd Jeugd Opleiding traint met groep opleidingstrainers en senioren selectiespelers alle overige jeugd onder 11 •Alle F en E spelers vanaf de teams F5 en E3 krijgen een basisopleiding aangeboden volgens een moderne voetbal leerlijn, om nog meer te leren en zo nog meer plezier in het voetballen bij s.v. DSO te krijgen. •Dit geschiedt een maal per week op woensdagmiddag onder deskundige leiding •Deze training vervangt de bestaande oorspronkelijke trainingen. •De F-groep traint van 14:00 uur tot 15:00 uur en de E-groep traint van 15:00 uur tot 16:00 uur. (voorlopige tijden!) •De trainingen gaan altijd door, bij slecht weer wordt indien mogelijk een andere voetbalactiviteit aangeboden.

24 AFGELASTINGEN •OP DE TRAINGSDAGEN IS BIJ SLECHT WEER OP DE SITE VAN SVDSO TE LEZEN OF DE TRAININGEN WEL OF NIET DOORGAAN •[ zal heel beperkt zijn !!!WWW.SVDSO.NL •OP WEDSTRIJDAGEN STAAT DIT OOK DE DSO SITE VANAF UUR [ga dus niet naar DSO bellen of de wedstrijden doorgaan] •BIJ ALGEHELE AFGELASTING DOOR DE KNVB IS DIT MEESTAL AL OP VRIJDAG TE ZIEN OP TELETEKST PAGINA 603 VAN DE NOS •Vanaf September 2010 minder afgelastingen i.v.m. de 4 nieuwe kunstgrasvelden

25 Competitie •Alle teams doen mee aan competitie, door KNVB geregeld –Wedstrijdsecretariaat spil binnen de vereniging –September – Oktober[ beker]; November –April (competitie) –Programma op DSO site (www.svdso.nl), teletekst pagina 825 infothuis en flyers in de kantine. –Mededelingen over afgelastingen de site,teletekst of via leider (telefooncirkel) –Onder leiding van vaste begeleider, daarbij ondersteund door ouders of verzorgers –Vervoer!! •Altijd onder verantwoordelijkheid van DSO –DSO wordt aangesproken op gedrag van alle betrokkenen (boetes!!) –Boetes worden verhaald op schuldigen, gele en rode kaarten, bij boete voor het team zijn alle spelers verantwoordelijk en wordt de boete omgeslagen over de spelers van het desbetreffende team. –Met inachtneming van de KNVB/reglementen –Visitekaartje van DSO

26 Overige activiteiten •Toernooien –Thuistoernooi –Bij andere verenigingen •Sinterklaas voor de jongste jeugd Mini F En F klasse •Bezoek aan voetbalwedstrijden b.v. Ned.Elftal •Zaalvoetbal in de winter •Spelregelavond /quiz •Cursussen en clinics voor trainers en scheidsrechters •Tentenkamp voor MF/F jeugd, geregeld door ouders leiders,trainers •Dartstoernooi, vrijwilligersfeest, Kerst Inn •Grote clubactie –Met opbrengst kan DSO activiteiten organiseren en –Iets extra´s doen

27 Contributie •Jaarlijks vastgesteld door Algemene Ledenvergadering, staat binnenkort op de site. •Vooraf te betalen (half jaarlijks of jaarlijks) per automatische machtiging •Schriftelijk opzeggen, voor 15 juni bij de ledenadministratie. •De nieuwe bedragen inzake de contributie worden binnenkort bekend gemaakt via de site van svDSO Aanpassingen mogelijk wanneer ALV dit beslist!

28 Contributie en Vrijwilligersbijdrage •In de contributie zit een bedrag van 30,- Euro per jaar als vrijwilligersbijdrage. •Deze 30,- Euro kan men terug verdienen als men hiervoor vrijwilligers werkzaamheden gaat verrichten. •B.v. door het verrichten van koffiebardiensten,gewone bardiensten, schoonmaken van kantine,schoonmaken van de kleedkamers enz. enz.

29 Clubkleding •Verplicht tenue tijdens wedstrijden en andere activiteiten als DSO-lid •De kleding bestaat uit een rood-groen gestreept shirt, een witte broek en witte sokken met een rood en groen gestreepte omslag. •Aan te schaffen bij Bakker Sport in het Stadshart

30 Informatie Brochure •Binnenkort staat de nieuwe informatie brochure op de site van svDSO •www.svdso.nlwww.svdso.nl •Deze kunt u downloaden en uitprinten. •Er wordt momenteel nog aangewerkt dit ook i.v.m. de nieuwe contributie bedragen

31 Tot slot …… ……….. ouders/verzorgers ……… Zijn er nog vragen???? Vragen over de indelingen van uw kind Dit komt op de site te staan U mag vragen stellen aan de hoofdleiders Zonder uw hulp kan de vereniging niet draaien ……….. wordt daarom vrijwilliger …….. Bovendien: Het is best een leuke hobby


Download ppt "Informatieavond voor ouders/verzorgers nieuwe s.v. DSO leden Zoetermeer, juni 2013."

Verwante presentaties


Ads door Google