De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Informatieavond voor ouders/verzorgers

Verwante presentaties


Presentatie over: "Informatieavond voor ouders/verzorgers"— Transcript van de presentatie:

1 Informatieavond voor ouders/verzorgers
nieuwe s.v. DSO leden Zoetermeer, juni 2013

2 Het nieuwe clubgebouw Hildamlaan 1

3 Hildamlaan 1 2371 BT Benthuizen
Het adres van het sportpark Thomas Morelaan hoek Martin Luther King laan 2721AV Zoetermeer postadres PB 5343 2701 GH Zoetermeer.

4 Thema’s Welkom DSO in feiten en cijfers Wie is wie bij DSO
Het verenigingsleven DSO-regels De jeugd: trainen, spelen en nog veel meer Contributies Clubkleding En ….. de ouders/verzorgers

5 DSO in feiten en cijfers
Opgericht in 1928 Dus dit jaar 85 jaar oud Circa 1350 spelende leden in 95 competitieteams seizoen Senioren op zaterdag en zondag Jeugd op zaterdag en dames-meisjes op zon/zaterdag Prestatief en recreatief voetbal Selectie elftallen in alle klassen Recreatief voetballen in alle klassen Clubgebouw Met kleedkamers, kantinevoorzieningen en commissiekamers 4 trainingsvelden en 4 wedstrijdvelden In totaal 8 velden Woekeren met schaarse ruimte

6 Kom op de fiets! plek genoeg

7 Nieuw Sportcomplex Juni 2010 is de oplevering geweest van ons nieuw sportcomplex in Oosterheem. Nieuwe kantine,24 kleedkamers, tribune, 4 kunstgrasvelden met verlichting en 4 gewone grasvelden.

8 De nieuwe tribune 400 zitplaatsen

9 Wie is wie (1) Bestuur Jeugdvoorzitter Jan Baas
Voorzitter Ton Roerig Vice voorzitter NVT Secretaris Jeannette Smit Penningmeester Bram Hydra Lid van Bestuur Jeugdvoorzitter Jan Baas Senioren Zaterdag voorzitter Dirk Brinkman Senioren zondag voorzitter Dick vd Berg Kantine voorzitter Marco Andeweg Meisjesafdeling voorzitster Pauline Mullholland

10 Wie is wie (2) Jeugdcommissie Voorzitter Jan Baas
Vice voorzitter Frank vd Sluijs Wedstrijdsecr. ABC Remy Beers Wedstrijdsecr. DEF Remy Beers Hoofdleidermini-F Rene Rietkerk Hoofdleider F Jeroen Lodewijks Hoofdleider E Peter Klerks Hoofdleider D Robert Zijlstra Hoofdleider C Emile Brandt Hoofdleider A/B Jan Paul van der Hel Scheidsrechter Coordinator Loek v Doorn Velden/kleedkamers/scheidsrechters Onno Hayes

11 Meisjes Afdeling Hoofdleider Marjolein Duivelshof
Voorzitter Dames/Meisjes afdeling Pauline Mullholland

12 Wie is wie (3) Technische Commissie Contactpersonen
Technisch Clubmanager Etienne Kleinis Lid Patrick Stolk Lid Rene v.d Oeffel Coördinatie scouting Rene v.d Oeffel Contactpersonen DSO-kleding Bakker Sport Kantinebeheer Hans Heijdt Henny Benschop Jan Wingelaar

13 Zaterdag Afdeling Senioren
Voorzitter Dirk Brinkman Secretaris Ineke Brinkman. Wedstrijd secretaris Jaap Loer

14 Zondag Afdeling Voorzitter Dick vd Berg Wedstrijdsecretaris Remy Beers

15 Nieuwe Kantine

16 Kantine beheer Beheerders Kantine Henny Benschop Hans Heijdt
Voorzitter Marco Andeweg Administratie Kantine Jan Wingelaar

17 Het verenigingsleven (1)
Hoofdleiders en leiders Hét aanspreekpunt voor Jeugdleden Ouders/ verzorgers Leiders/trainers niet selectie elftallen (Vrijwel) altijd op zaterdag aanwezig avonden voor ouders/begeleiders en bijeenkomsten voor leiders

18 Het verenigingsleven (2)
Vele vrijwilligers runnen de vereniging Per team een trainer en leider Let op: om de week vervoer naar uitwedstrijden!! Scheidsrechters Aparte jeugdgroep Eigen (i.s.m. KNVB) opleiding Kantine Open tijdens trainingen, mits voldoende vrijwilligers Toernooien Tussen Pasen en Pinksteren, thuis en uit

19 DSO regels Sportief gedrag Spelers, leiders, ouders: iedereen dus
Normen en waarden naleven Fatsoenlijk taalgebruik Aanmoedigen ja, schelden neen!!! Discriminerende taal en gedrag wordt niet getolereerd Tijdens wedstrijden en trainingen wordt er Nederlands gesproken! Rechten en plichten Contributiebetaling Kom naar trainingen Kom naar wedstrijden Houd kleedkamers schoon Als je echt niet kunt: tijdig afbellen bij leider of leidster Normen en waarden

20 Klasse-indelingen Mini-F-klasse F-klasse E-klasse D-klasse C-klasse
5 – 6 jaar geboren in 2008 F-klasse 6 – 8 jaar, geboren na 01/01/2005 en voor 01/01/2007 maar speelgerechtigd bij bereiken leeftijd van 6 jaar¨ E-klasse 8 – 10 jaar, geboren na 01/01/2003, en voor 01/01/2005 D-klasse 10 – 12 jaar, geboren na 01/01/2001en voor 01/01/2003 C-klasse 12 – 14 jaar, geboren na 01/01/1999 en voor 01/01/2001 B-klasse 14 – 16 jaar geboren na 01/01/1997en voor 01/01/1999 A-klasse 16 – 18 jaar geboren na 01/01/1995 en voor 01/01/1997

21 Speeltijd jeugd Mini-F-klasse F-klasse E-klasse D-klasse C-klasse
3 x 15 minuten op kwart veld F-klasse 2 x 20 minuten op half veld E-klasse 2 x 25 minuten op half veld D-klasse 2 x 30 minuten op heel veld C-klasse 2 x 35 minuten op heel veld B-klasse 2 x 40 minuten op heel veld A-klasse 2 x 45 minuten op heel veld

22 Trainingen Trainingen Trainingsschema Trainingsvoorwaarden
Alle teams (minimaal) 1 x keer per week Selecties: 2 x per week Trainingsschema Op DSO site (www.svdso.nl) Op diverse plaatsen in de kantine en gangen en site Teletekst pagina 825 Infothuis en flyers in de kantine Indeling kleedkamers tijdens de trainingsavonden Trainingsvoorwaarden Alleen voor leden (KNVB verzekering) Trainingsmaterialen door club verstrekt, én ….ga er zorgvuldig mee om. Bij afkeuring trainingsvelden mag er dus niet op de velden getraind worden!!

23 Interne basisopleiding doel: het centraal opleiden van F en E spelers
Hoofd Jeugd Opleiding traint met groep opleidingstrainers en senioren selectiespelers alle overige jeugd onder 11 Alle F en E spelers vanaf de teams F5 en E3 krijgen een basisopleiding aangeboden volgens een moderne voetbal leerlijn, om nog meer te leren en zo nog meer plezier in het voetballen bij s.v. DSO te krijgen. Dit geschiedt een maal per week op woensdagmiddag onder deskundige leiding Deze training vervangt de bestaande oorspronkelijke trainingen. De F-groep traint van 14:00 uur tot 15:00 uur en de E-groep traint van 15:00 uur tot 16:00 uur. (voorlopige tijden!) De trainingen gaan altijd door, bij slecht weer wordt indien mogelijk een andere voetbalactiviteit aangeboden.

24 AFGELASTINGEN OP DE TRAINGSDAGEN IS BIJ SLECHT WEER OP DE SITE VAN SVDSO TE LEZEN OF DE TRAININGEN WEL OF NIET DOORGAAN [ zal heel beperkt zijn !!! OP WEDSTRIJDAGEN STAAT DIT OOK DE DSO SITE VANAF UUR [ga dus niet naar DSO bellen of de wedstrijden doorgaan] BIJ ALGEHELE AFGELASTING DOOR DE KNVB IS DIT MEESTAL AL OP VRIJDAG TE ZIEN OP TELETEKST PAGINA 603 VAN DE NOS Vanaf September 2010 minder afgelastingen i.v.m. de 4 nieuwe kunstgrasvelden

25 Competitie Alle teams doen mee aan competitie, door KNVB geregeld
Wedstrijdsecretariaat spil binnen de vereniging September – Oktober[ beker]; November –April (competitie) Programma op DSO site (www.svdso.nl), teletekst pagina 825 infothuis en flyers in de kantine. Mededelingen over afgelastingen de site ,teletekst of via leider (telefooncirkel) Onder leiding van vaste begeleider, daarbij ondersteund door ouders of verzorgers Vervoer!!  Altijd onder verantwoordelijkheid van DSO DSO wordt aangesproken op gedrag van alle betrokkenen (boetes!!) Boetes worden verhaald op schuldigen, gele en rode kaarten , bij boete voor het team zijn alle spelers verantwoordelijk en wordt de boete omgeslagen over de spelers van het desbetreffende team. Met inachtneming van de KNVB/reglementen Visitekaartje van DSO

26 Overige activiteiten Toernooien
Thuistoernooi Bij andere verenigingen Sinterklaas voor de jongste jeugd Mini F En F klasse Bezoek aan voetbalwedstrijden b.v. Ned.Elftal Zaalvoetbal in de winter Spelregelavond /quiz Cursussen en clinics voor trainers en scheidsrechters Tentenkamp voor MF/F jeugd, geregeld door ouders leiders,trainers Dartstoernooi, vrijwilligersfeest, Kerst Inn Grote clubactie Met opbrengst kan DSO activiteiten organiseren en Iets extra´s doen

27 Contributie Jaarlijks vastgesteld door Algemene Ledenvergadering, staat binnenkort op de site. Vooraf te betalen (half jaarlijks of jaarlijks) per automatische machtiging Schriftelijk opzeggen, voor 15 juni bij de ledenadministratie. De nieuwe bedragen inzake de contributie worden binnenkort bekend gemaakt via de site van svDSO Aanpassingen mogelijk wanneer ALV dit beslist!

28 Contributie en Vrijwilligersbijdrage
In de contributie zit een bedrag van 30,- Euro per jaar als vrijwilligersbijdrage. Deze 30,- Euro kan men terug verdienen als men hiervoor vrijwilligers werkzaamheden gaat verrichten. B.v. door het verrichten van koffiebardiensten,gewone bardiensten, schoonmaken van kantine,schoonmaken van de kleedkamers enz. enz.

29 Clubkleding Verplicht tenue tijdens wedstrijden en andere activiteiten als DSO-lid De kleding bestaat uit een rood-groen gestreept shirt, een witte broek en witte sokken met een rood en groen gestreepte omslag. Aan te schaffen bij Bakker Sport in het Stadshart

30 Informatie Brochure Binnenkort staat de nieuwe informatie brochure op de site van svDSO Deze kunt u downloaden en uitprinten. Er wordt momenteel nog aangewerkt dit ook i.v.m. de nieuwe contributie bedragen

31 Tot slot …… Zonder uw hulp kan de vereniging niet draaien
……….. ouders/verzorgers ……… Zijn er nog vragen???? Vragen over de indelingen van uw kind Dit komt op de site te staan U mag vragen stellen aan de hoofdleiders Zonder uw hulp kan de vereniging niet draaien ……….. wordt daarom vrijwilliger …….. Bovendien: Het is best een leuke hobby


Download ppt "Informatieavond voor ouders/verzorgers"

Verwante presentaties


Ads door Google