De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Agenda Vrijwilligersbijeenkomst 3 oktober 2012.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Agenda Vrijwilligersbijeenkomst 3 oktober 2012."— Transcript van de presentatie:

1 Agenda Vrijwilligersbijeenkomst 3 oktober 2012

2

3 Inhoud van presentatie:  Doel van deze bijeenkomst  Onze verwachtingen van vrijwilligers  Onze toezeggingen naar vrijwilligers  Kinderdorp:  Terreinindeling  Globaal programma  Calamiteitenplan/ EHBO  Vraag & antwoord  INSCHRIJVING VOORKEURSTAKEN

4 Judith Schlaman Stagecoördinator Voorstelrondje bestuur: Patrick ZweersVoorzitter Calamiteiten/EHBO coördinatie & veiligheid Rick van den BoomSecretaris Logistiek, website, PR, Robert KusterPenningmeester Financiën & druk- werk, sponsoring, vergunningen Janneke Geurtz Coördinator catering Bart Renting Sponsoring materialen, website & stagecoördinator Manon Leenders Activiteiten Barry van Wissen Programmaboekje kampvuur Martijn Busch Helping hands

5 Kinderdorp Bemmel Herfstvakantie (di t/m vr) 16 t/m 19 oktober 2012: 312 deelnemers & circa 150 vrijwilligers (excl. bestuur)

6 Doel:  Onze verwachtingen t.o.v. vrijwilligers uiten  Afspraken kenbaar maken  Inschrijven voorkeurstaken INVENTARISATIE voorkeurstaken:  Na afloop van de presentatie

7 Waarom vaste vrijwilligers?  Prettiger voor kinderen en bestuur:  betere samenwerking/ organisatie  slechts 1 keer instructies meegeven  vast en duidelijk aanspreekpunt voor zowel bestuur als kinderen voor een bepaalde hut of taak  Begeleiding 32 (hutten)groepen:  8-12 kinderen per hut  Di / Wo-morgen / Do-middag (uurtje) / Vr-middag (afbreken)  Schildwachten  Materiaal- & gereedschapbeheer

8 Losse vrijwilligers:  EHBO (2 per dag)  Catering:  Dagelijks: limo & koffie/ thee  Incidenteel: avondeten (do) lunch (vr)  Schoonmaak toiletten  Overig:  Dagspecifiek

9 Losse vrijwilligers dagspecifiek: DagTaken DinsdagZaagpost, bouwinspectie/hulp, distributie hout/pallets, materiaal- & gereedschapsbeheer WoensdagMiddeleeuwse markt: spellen begeleiden DonderdagBegeleiders spel, optocht, maaltijdserveerders VrijdagVossenjacht, lunchteam, opruimen terrein

10 Onze verwachtingen van vrijwilligers:  Conformeren aan onze doelstelling en voorgestelde werkwijze :  programmaboekje vrijwilligers  Afspraken nakomen (calamiteiten daargelaten)  Minimaal 17 jaar (13-16 jr interessanten / maatschappelijke stages)  Per dag melden bij kraam – presentielijst & hesje  Thuis lunchen  ER MET ELKAAR EEN GESLAAGD KINDERDORP VAN MAKEN

11 Stagiaires:

12 Onze toezeggingen naar vrijwilligers:  Een goede organisatie waarin aan alle randvoorwaarden is voldaan zodat vrijwilligers optimaal kunnen functioneren (o.a. verzekering, materialen, draaiboek etc.)  Back-up wanneer nodig  Koffie/ thee & koekje  Een gezellige en sfeervolle week  Veel dank vanuit bestuur & kinderen

13 Terreinindeling:

14 Globaal programma (algemeen):  Programma in de regel: uur & uur in thema  Gezamenlijke opening (begin v/d (mid)dag) en afsluiting (eind v/d ochtend/middag) in de tent  Vrijwilligers in de regel een half uur tot een kwartier voor aanvang melden (i.v.m. laatste instructies & evt. inschakelen van achtervang)

15 Globaal programma (dinsdag):  Opening  Hutten bouwen (in thema) & aankleden

16 Globaal programma (woensdag):  Ochtend:  Hutten afbouwen en verder aankleden in thema  VERRASSINGSACTIVITEIT  Middag: Middeleeuwse markt  Spelen & activiteiten in thema (strippenkaart), zowel binnen als buiten  Loterij  Vanaf uur iedereen welkom

17 Globaal programma (donderdag):  Ochtend:  groepsspel Middag (tot uur): Groepsfoto’s/ bonte avond voorbereiden Optocht in thema Middeleeuwse maaltijd

18 Deel 1: Ressensestraat, Floralaan, Groenestraat, Fruitlaan, Parksingel, Vossenhol, van Ambestraat, Dorpstraat, Gouden Appel Deel 2: Gouden Appel, Dorpstraat, Herckenrathweg, Brouwerslaan, ‘t Hoog, Hoogselaan, de Plak, Vossenhol, Parksingel, Floralaan, Ressensestraat = verkeersregelaar Pauzeplaats: Lingehof/ Gouden Appel 1 ste deel: 14 verkeersregelaars 2 de deel: 10 verkeersregelaars Route optocht:

19 Globaal programma (vrijdag):  Vossenjacht  Lunch op terrein  Opruimen terrein  Bonte Avond  Kampvuur

20 Calamiteitenplan/EHBO  In vrijwilligersboekje opgenomen  Hoe te handelen in geval van:  Ongevallen (EHBO)  Vermissing kind  Extreme weersomstandigheden  Brand  Sirenealarm  Centraal aanspreekpunt: Patrick:

21 Aandachtspunten:  Voetbaltoernooi 16 t/m 18 oktober s.v.p. zoveel als mogelijk op de fiets komen!  Vrijwilligers vossen – Vossenjacht: kleding via HAN & privécollectie beschikbaar, indien eigen kleding beschikbaar dan graag aangeven op de lijst  Programmaboekje/ Vrijwilligerboekje

22 Inschrijving van voorkeurstaken:  S.v.p. lijst(en) invullen – toelichting Rick  Andere spelruimte  Per dag  Per onderdeel WENS aangeven mag, maar niet alle wensen zullen gehonoreerd kunnen worden, bij voorkeur indeling aan bestuur overlaten

23 Vragen???


Download ppt "Agenda Vrijwilligersbijeenkomst 3 oktober 2012."

Verwante presentaties


Ads door Google