De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Agenda Vrijwilligersbijeenkomst 3 oktober 2012

Verwante presentaties


Presentatie over: "Agenda Vrijwilligersbijeenkomst 3 oktober 2012"— Transcript van de presentatie:

1 Agenda Vrijwilligersbijeenkomst 3 oktober 2012
WELKOM 20.00 – uur: Ontvangst met koffie & thee – uur: Presentatie – uur: inschrijving voorkeurstaken uur: einde

2 Vrijwilligersbijeenkomst
3 oktober 2012

3 Inhoud van presentatie:
Doel van deze bijeenkomst Onze verwachtingen van vrijwilligers Onze toezeggingen naar vrijwilligers Kinderdorp: Terreinindeling Globaal programma Calamiteitenplan/ EHBO Vraag & antwoord INSCHRIJVING VOORKEURSTAKEN

4 Voorstelrondje bestuur:
Bart Renting Sponsoring materialen, website & stagecoördinator Patrick Zweers Voorzitter Calamiteiten/EHBO coördinatie & veiligheid Barry van Wissen Programmaboekje kampvuur Rick van den Boom Secretaris Logistiek, website, PR, Robert Kuster Penningmeester Financiën & druk-werk, sponsoring, vergunningen Manon Leenders Activiteiten Martijn Busch Helping hands Judith Schlaman Stagecoördinator Janneke Geurtz Coördinator catering

5 Kinderdorp Bemmel Herfstvakantie (di t/m vr) 16 t/m 19 oktober 2012: 312 deelnemers & circa 150 vrijwilligers (excl. bestuur)

6 Doel: Onze verwachtingen t.o.v. vrijwilligers uiten
Afspraken kenbaar maken Inschrijven voorkeurstaken INVENTARISATIE voorkeurstaken: Na afloop van de presentatie

7 Waarom vaste vrijwilligers?
Prettiger voor kinderen en bestuur: betere samenwerking/ organisatie slechts 1 keer instructies meegeven vast en duidelijk aanspreekpunt voor zowel bestuur als kinderen voor een bepaalde hut of taak Begeleiding 32 (hutten)groepen: 8-12 kinderen per hut Di / Wo-morgen / Do-middag (uurtje) / Vr-middag (afbreken) Schildwachten Materiaal- & gereedschapbeheer

8 Losse vrijwilligers: EHBO (2 per dag) Catering: Schoonmaak toiletten
Dagelijks: limo & koffie/ thee Incidenteel: avondeten (do) lunch (vr) Schoonmaak toiletten Overig: Dagspecifiek

9 Losse vrijwilligers dagspecifiek:
Taken Dinsdag Zaagpost, bouwinspectie/hulp, distributie hout/pallets, materiaal- & gereedschapsbeheer Woensdag Middeleeuwse markt: spellen begeleiden Donderdag Begeleiders spel, optocht, maaltijdserveerders Vrijdag Vossenjacht, lunchteam, opruimen terrein

10 Onze verwachtingen van vrijwilligers:
Conformeren aan onze doelstelling en voorgestelde werkwijze: programmaboekje vrijwilligers Afspraken nakomen (calamiteiten daargelaten) Minimaal 17 jaar (13-16 jr interessanten / maatschappelijke stages) Per dag melden bij kraam – presentielijst & hesje Thuis lunchen ER MET ELKAAR EEN GESLAAGD KINDERDORP VAN MAKEN

11 Stagiaires:

12 Onze toezeggingen naar vrijwilligers:
Een goede organisatie waarin aan alle randvoorwaarden is voldaan zodat vrijwilligers optimaal kunnen functioneren (o.a. verzekering, materialen, draaiboek etc.) Back-up wanneer nodig Koffie/ thee & koekje Een gezellige en sfeervolle week Veel dank vanuit bestuur & kinderen

13 Terreinindeling: Aan- & afvoer hout Zaagtent Kampvuur Bar Tent Podium
EHBO WC Hutten

14 Globaal programma (algemeen):
Programma in de regel: uur & uur in thema Gezamenlijke opening (begin v/d (mid)dag) en afsluiting (eind v/d ochtend/middag) in de tent Vrijwilligers in de regel een half uur tot een kwartier voor aanvang melden (i.v.m. laatste instructies & evt. inschakelen van achtervang)

15 Globaal programma (dinsdag):
Opening Hutten bouwen (in thema) & aankleden

16 Globaal programma (woensdag):
Ochtend: Hutten afbouwen en verder aankleden in thema VERRASSINGSACTIVITEIT Middag: Middeleeuwse markt Spelen & activiteiten in thema (strippenkaart), zowel binnen als buiten Loterij Vanaf uur iedereen welkom Sponsored by: Mikado!!!

17 Globaal programma (donderdag):
Ochtend: groepsspel Middag (tot uur): Groepsfoto’s/ bonte avond voorbereiden Optocht in thema Middeleeuwse maaltijd

18 Route optocht: V V V V V V V V V V V V V V = verkeersregelaar
Pauzeplaats: Lingehof/ Gouden Appel 1ste deel: 14 verkeersregelaars 2de deel: 10 verkeersregelaars V V V V V V V V V V V V V Deel 1: Ressensestraat, Floralaan, Groenestraat, Fruitlaan, Parksingel, Vossenhol, van Ambestraat, Dorpstraat, Gouden Appel Deel 2: Gouden Appel, Dorpstraat, Herckenrathweg, Brouwerslaan, ‘t Hoog, Hoogselaan, de Plak, Vossenhol, Parksingel, Floralaan, Ressensestraat

19 Globaal programma (vrijdag):
Vossenjacht Lunch op terrein Opruimen terrein Bonte Avond Kampvuur Nog 10 extra vrijwilligers nodig

20 Calamiteitenplan/EHBO
In vrijwilligersboekje opgenomen Hoe te handelen in geval van: Ongevallen (EHBO) Vermissing kind Extreme weersomstandigheden Brand Sirenealarm Centraal aanspreekpunt: Patrick:

21 Aandachtspunten: Voetbaltoernooi 16 t/m 18 oktober s.v.p. zoveel als mogelijk op de fiets komen! Vrijwilligers vossen – Vossenjacht: kleding via HAN & privécollectie beschikbaar, indien eigen kleding beschikbaar dan graag aangeven op de lijst Programmaboekje/ Vrijwilligerboekje

22 Inschrijving van voorkeurstaken:
S.v.p. lijst(en) invullen – toelichting Rick Andere spelruimte Per dag Per onderdeel WENS aangeven mag, maar niet alle wensen zullen gehonoreerd kunnen worden, bij voorkeur indeling aan bestuur overlaten

23 Vragen??? Vuur ze maar af!!!


Download ppt "Agenda Vrijwilligersbijeenkomst 3 oktober 2012"

Verwante presentaties


Ads door Google