De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Referaat D Lonneke Oosterop Nina Roos Stefan Hirschman Job Rietbergen Danja Visser Amy Orman Bob Nagel.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Referaat D Lonneke Oosterop Nina Roos Stefan Hirschman Job Rietbergen Danja Visser Amy Orman Bob Nagel."— Transcript van de presentatie:

1 Referaat D Lonneke Oosterop Nina Roos Stefan Hirschman Job Rietbergen Danja Visser Amy Orman Bob Nagel

2 Agenda  Clichébeelden  Opdracht 1  Macrotrends van de toekomst  Opdracht 2  Voorbeelden en uitleg  Bronvermelding

3 Clichébeelden  Herhalingstechnieken  Ingebrande ijkpunten  Groepsindeling binnen de trendcirkel  originals  setters  watchers  volgers  Laatkomers

4 Opdracht 1  Bedenk voor onderstaande onderwerpen een clichébeeld:  Voetbal  Allochtone jongeren en criminaliteit  Drugs en drank

5 Macrotrends van de toekomst  Belangrijke ontdekkingen  Onderverdeling in verschillende basisgroepen  Verplaatsen van goederen  Overdragen van kennis  Omgang van mens met natuur  Recente revoluties  Mobiele telefonie  Internet: basiselementen

6 Macrotrends van de toekomst  Micro chips, genetische manipulatie en de kloontechniek.  Maatschappelijke trends  Oud zijn zal weer naar waarde worden geschat  Collectieve verworvenheden en minderheidsgroepen verdwijnen ten voordele van individuele wensen  De 3 M’s krijgen het moeilijk  Merken  Marketing  multinationals

7 Opdracht 2  Stelling Fons Maenhoudt: “Saamhorigheid neemt toe versus individualiteit.”  Wat zijn producten of voorbeelden in de maatschappij die dit zouden kunnen aantonen?  Voorbeeld: Denk aan Groupon. Hier kan je profiteren van kortingen als je met een bepaald aantal mensen een deal sluit of product koopt. Hier zie je dat saamhorigheid gestimuleerd wordt, omdat je de korting pas krijgt als meerdere mensen een product kopen. VERZIN NU ZELF EEN PRODUCT/VOORBEELD IN DE MAATSCHAPPIJ DIE DEZE STELLING KAN AANTONEN.

8 Waarden  Eindwaarden  Instrumentele waarden  Maatschappelijke waarden

9 Conclusie

10 Bronvermelding  H. Roothart/W. Van der Pol (2008). Van Trends naar brands. Geraadpleegd op 16 mei  F. Maenhoudt (2008). Trends herkennen, begrijpen, gebruiken, creëren. Geraadpleegd op 16 mei 2011.

11 Zijn er nog vragen? Bedankt voor jullie aandacht!


Download ppt "Referaat D Lonneke Oosterop Nina Roos Stefan Hirschman Job Rietbergen Danja Visser Amy Orman Bob Nagel."

Verwante presentaties


Ads door Google