De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

•2005 versus 2000 •PC panel: database met 55.000 huishoudens •600 vrouwen, 100 mannen, 20-49 jaar •De Nederlandse digitale vrouw in kaart brengen •Uitsplitsingen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "•2005 versus 2000 •PC panel: database met 55.000 huishoudens •600 vrouwen, 100 mannen, 20-49 jaar •De Nederlandse digitale vrouw in kaart brengen •Uitsplitsingen."— Transcript van de presentatie:

1

2 •2005 versus 2000 •PC panel: database met huishoudens •600 vrouwen, 100 mannen, jaar •De Nederlandse digitale vrouw in kaart brengen •Uitsplitsingen naar leeftijd en glossy / niet glossy Het onderzoek Vrouwen en nieuwe media

3 De cijfers. Van toen en nu •4,9 mln. huishoudens internetaansluiting: 1,5 keer zoveel als in 2000 •4,8 mln. vrouwen maken gebruik van internet: in ,3 mln. •67% heeft een breedbandverbinding: enorme toename sinds 2000 •Sinds 2000 verdubbeling aantal vrouwelijke dagelijkse internetters •1/3 internetgebruikers 16+ deed afgelopen maand online aankoop •46% van de online shoppers is vrouw •93% van de vrouwen jaar heeft een mobiele telefoon Vrouwen en nieuwe media

4 Rol van internet Vrouwen en nieuwe media

5 Vrouwen zoeken vooral eerlijke informatie Vrouwen en nieuwe media

6 Welke reden om te internetten stijgt het snelst? •Ik internet uit verveling •Ik vind het leuk om zomaar wat te surfen •Internetten is gezellig Vrouwen en nieuwe media

7 Vermaaksfuncties 2005 Vrouwen en nieuwe media

8 Meer thuis voelen, maar een wegwijzer is prettig Vrouwen en nieuwe media

9 Sanoma wegwijzers: VrouwOnline en titelsites Vrouwen en nieuwe media

10 Wat bekijken vrouwen? Vrouwen en nieuwe media

11 Wat kopen vrouwen? Vrouwen en nieuwe media

12 Een vertrouwde afzender wordt steeds belangrijker Vrouwen en nieuwe media

13 Pluspunten tijdschriftensites boven andere sites Vrouwen en nieuwe media

14 Wat doen vrouwen minder? Tv kijken… Vrouwen en nieuwe media

15 Jonger / Ouder Vrouwen en nieuwe media

16 Enige verschillen tussen jongere en oudere vrouwen •30’ers: internetten het meest en het vaakst •20’ers: internetten het meest uit verveling •20’ers: reizen, 30’ers: kleding, 40’ers: boeken op nr 1 •20’ers: geven eerder creditcardnummer op tijdschriftensite •20’ers en 30’ers: naamsbekendheid VrouwOnline hoog •30’ers: internetgebruik gaat m.n. ten koste van tv kijken Vrouwen en nieuwe media

17 De toekomst Vrouwen en nieuwe media

18 In 2000 gaf 33% aan in 2005 een deel van de dagelijkse boodschappen via internet te kopen. Hoeveel % doet dit nu echt? •5% •13% •33% Vrouwen en nieuwe media

19 Grote verwachtingen voor de toekomst Vrouwen en nieuwe media

20


Download ppt "•2005 versus 2000 •PC panel: database met 55.000 huishoudens •600 vrouwen, 100 mannen, 20-49 jaar •De Nederlandse digitale vrouw in kaart brengen •Uitsplitsingen."

Verwante presentaties


Ads door Google