De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

INretail / GfK Fashionscan. Deelnemende retailers (peildatum maart 2013)

Verwante presentaties


Presentatie over: "INretail / GfK Fashionscan. Deelnemende retailers (peildatum maart 2013)"— Transcript van de presentatie:

1 INretail / GfK Fashionscan

2 Deelnemende retailers (peildatum maart 2013)

3 De voordelen op een rij: •Snelle beschikbaarheid marktcijfers, met naast maandcijfers (in waarde, stuks, prijs) ook weekindexen. •Op dieper artikelgroepniveau (jackets, suits, blazers, trousers, jeans, dresses, skirts, tops, underwear e.d.). •Gebaseerd op 1 sterk panel met grote marktdekking (grootwinkelbedrijf, mkb, ketens). •Naast offline ontwikkelingen kun je ook de online ontwikkeling volgen. •Met benchmark, waarbij eigen prestaties gevolgd en vergeleken kunnen worden met het panel. •Zonder grote inspanning van de deelnemende retailer. •Garantie tot anonieme, niet herleidbare, verwerking van gegevens van deelnemers.

4 Maandrapportages voor deelnemers

5 Maandelijkse informatie voor deelnemers BovenmodeJackets/coats, Suits, Blazers Trousers, Jeans, Overall, Dresses, Skirts, Tops BeenmodeSocks, Hosiery OndermodeNightclothes, Underwear, Swimwear SchoenenShoes AccessoiresPers. Accesories Cijfers op basis van : •Verkoopwaarde (omzet) •Verkoopafzet •Gemiddelde verkoopprijs Segmenten afhankelijk van assortiment deelnemer: •Heren, dames, kinderen Cijfers distributiekanaal: •Multibrand (overwegend mkb-ers) Mits aangeleverd door deelnemer: •Online vs offline Exclusief voor deelnemende leden van INretail

6 Weekrapportages voor deelnemers

7 Wekelijkse informatie voor deelnemers: Sector Bovenmode (outerwear) Beenmode (legwear) Ondermode (underwear) Schoenen (shoes) Accessoires (pers. accessories) Cijfers op basis van : •Verkoopwaarde (omzet) Segmenten afhankelijk van assortiment deelnemer: •Heren, dames, kinderen

8 Wekelijkse benchmark voor deelnemers YTD = Cumulatief kalenderjaar Tactische, snelle, feitelijke observaties van markt trends vergeleken met de eigen prestaties

9 Wekelijkse benchmark voor deelnemers

10 Hoe werkt het? •Frequent en gedetailleerd inzicht geven én krijgen zonder dat het je veel tijd kost, kan alleen als jouw wekelijkse omzetgegevens volledig geautomatiseerd worden verzonden. •Hiervoor is een koppeling nodig tussen jouw kassasysteem en de Fashionscan. Handmatig cijfers invoeren is niet meer nodig en mogelijk. •GfK verwerkt de gegevens van deelnemers anoniem en vertrouwelijk. Cijfers zijn niet herleidbaar naar individueel niveau. Alleen deelnemers krijgen een terugkoppeling van hun eigen cijfers te zien.

11 Kosten •Deelnemen is kostenloos. GfK berekent niets voor het verwerken van je gegevens en het maken en verspreiden van rapportages. •Je softwareleverancier kan echter wel kosten rekenen voor het geautomatiseerd ophalen en doorsturen van je verkoopdata naar GfK. •Of kosten worden berekend en wat deze kosten zijn, verschilt per leverancier. Vraag hiernaar bij je softwareleverancier, dan weet je waar je aan toe bent. •GfK heeft voor jouw leverancier een script waarin staat hoe data aangeleverd moet worden. •Interesse? Mail naar

12 Extra rapportagemogelijkheden •Wie meer informatie wil dan de gratis standaard maand- en weekrapporten, kan tegen betaling verdiepende rapportages afnemen, bijvoorbeeld naar subartikelgroep (zie de volgende sheets voor voorbeelden). •Inretail-leden krijgen hierop 25% korting*. •Neem bij interesse contact op met GfK. •Retailers die niet deelnemen aan de Fashionscan, kunnen ook geen aanvullende informatie kopen. *dit geldt niet voor de al lopende contracten die individuele bedrijven met GfK gesloten hebben.

13 Verdiepende informatie (betaald) Absoluten op basis van : •Verkoopwaarde (omzet) •Verkoopafzet •Gemiddelde verkoopprijs Segmenten afhankelijk van assortiment deelnemer: •Heren, dames, kinderen Distributiekanalen •Online vs. offline •Monobrand / Multibrand / Mass M. Sector Main article group ARTICLE GROUPSUB ARTICLE GROUP Bovenmode Jackets/coats JACKETLong/Short COATLong/Short WAISTCOAT Suits SUITS Standard/Smoking/Tailor Made Blazers BLAZER Trousers TROUSERSStandard/Capri/Short LEGGINGSStandard/Capri/Short Jeans JEANSStandard/Capri/Short Overall/tracksuit OVERALLLong/Short TRACKSUIT Dresses DRESSESLong/Short Skirts SKIRTSLong/Short Tops SHIRTS/BLOUSES 1/1 Sleeve, ½ Sleeve, Sleeveless POLO 1/1 Sleeve, ½ Sleeve, Sleeveless T-SHIRT 1/1 Sleeve, ½ Sleeve, Sleeveless VEST TOP SWEATSHIRT 1/1 Sleeve, ½ Sleeve, Sleeveless BOLERO PULLOVER 1/1 Sleeve, ½ Sleeve, Sleeveless CARDIGAN 1/1 Sleeve, ½ Sleeve, Sleeveless Gratis voor deelnemers Tegen betaling

14 SectorMain article groupARTICLE GROUPSUB ARTICLE GROUP BeenmodeSocks/HosierySOCKS Ankle/Knee/Overknee/Tr ainers Hosiery Stockings/Tights/Footles s Tights OndermodeNight clothesPYJAMALong/Short NIGHTSHIRT NIGHTDRESS GOWN CORSETRY (women) Bras/Bustiers/Corsets/To ps PANTS Boxer/Hipster/Slip/String /Long SETS8 Combinations BODY UnderwearUNDERSHIRT 1/1 Sleeve, ½ Sleeve, Sleeveless UNDERSKIRT BIKINI SwimwearSWIMSUIT PANTSBoxer/Slip/String PAREO ANY OTHER Verdiepende informatie (betaald) Gratis voor deelnemers Tegen betaling Absoluten op basis van : •Verkoopwaarde (omzet) •Verkoopafzet •Gemiddelde verkoopprijs Segmenten afhankelijk van assortiment deelnemer: •Heren, dames, kinderen Distributiekanalen •Online vs. offline •Monobrand / Multibrand / Mass M.

15 Nog een keer alles op een rij: •Verdieping in absoluten naar artikel- en subartikelniveau, stuks • prijs- en prijsbanden, •verkoopkanalen en merkinformatie •Grafische weergave analyses •Benchmark alle groepen •Verdieping in absoluten naar artikel- en subartikelniveau, stuks • prijs- en prijsbanden, •verkoopkanalen en merkinformatie •Grafische weergave analyses •Benchmark alle groepen •Hoofdartikelgroepen naar \ waarde, stuks en gemiddelde prijs •Online – offline (indien aangeleverd) •Excel rapportage & management charts zoals bij wekelijks •Benchmark – regionaal indien mogelijk •Hoofdartikelgroepen naar \ waarde, stuks en gemiddelde prijs •Online – offline (indien aangeleverd) •Excel rapportage & management charts zoals bij wekelijks •Benchmark – regionaal indien mogelijk Wekelijks betaald (extra verdieping) •Verdieping op artikelgroepen •Absoluten in stuks, prijs en omzet •Verdieping naar verkoopkanaal •Marktaandelen merken •Benchmark naar alle categoriëen •Verdieping op artikelgroepen •Absoluten in stuks, prijs en omzet •Verdieping naar verkoopkanaal •Marktaandelen merken •Benchmark naar alle categoriëen Wekelijks gratis (als tegenprestatie voor aanlevering) •Sectoren (bovenmode, beenmode, ondermode) •Cijfers op basis van omzet •Managementcharts op basis van modetotaal naar waarde •Excel rapportage op basis van cijfers naar waarde en sector •Benchmark eigen cijfers •Sectoren (bovenmode, beenmode, ondermode) •Cijfers op basis van omzet •Managementcharts op basis van modetotaal naar waarde •Excel rapportage op basis van cijfers naar waarde en sector •Benchmark eigen cijfers Maandelijks gratis Maandelijks betaald (extra verdieping) Fashionscan


Download ppt "INretail / GfK Fashionscan. Deelnemende retailers (peildatum maart 2013)"

Verwante presentaties


Ads door Google