De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

 Intelligente kleding Andy JordensEveline NoelsEline NulensMaarten Verhagen3 MARAB.

Verwante presentaties


Presentatie over: " Intelligente kleding Andy JordensEveline NoelsEline NulensMaarten Verhagen3 MARAB."— Transcript van de presentatie:

1  Intelligente kleding Andy JordensEveline NoelsEline NulensMaarten Verhagen3 MARAB

2 Inhoudsopgave 1. Aanbodzijde 2. Waarom healthcare? 3. Productstrategie 4. Prijsstrategie 5. Distributiestrategie 6. Communicatiestrategie

3 Aanbodzijde  Healtcare  Sport  Werk  Entertainment

4 Health care  Voorkomen, verbeteren, controleren en detecteren gezondheidsproblemen  Reden?  Mensen -> langer & kwaliteitsvol leven  Alle leeftijden  Ouderen: vergrijzing – langere levensduur

5 Medische doeleinden  Philips  1995 : ‘Toekomst project’ -> visie  2000 : integratie functies in kleding  Korte of langere duur?  2003 : Intelligente medische kleding • Draadloos bewakingssysteem  Patiënten waarschuwen  Artsen sneller diagnose stellen  Nooddiensten verwittigen  Risicopatiënten bewaken

6 Philips  Kledingstukken (beha’s, ondergoed, broeksriemen…)  Hartactiviteit patiënt bewaken + abnormale toestanden detecteren  3 maanden lang gegevens opslaan  langdurige historie = nauwkeurigere diagnose  2012 : de BlueTouch Pain Relief  37 % volwassenen: spier- en gewrichtspijn  Sessie: 15 – 30 minuten -> gevolg: minder medicijnen  Blauw licht = stimuleren doorbloeding + spierpijn verlichten  Design = belangrijk  Philips : sterke positie + rekening houden behoefte consument

7 Philips: marketingstrategie  Doel: “sense and simplicity”  Concentreren op beloftes  Goed inzicht behoeften en wensen  Innovatieve oplossing + makkelijk gebruik  Combinatie begrip mensen + integreren technologie  Zeer goede researchfaciliteiten + bureaus  Visie  Innovaties gezonder + duurzamer  Doel tegen 2025: leven 3 miljard mensen verbeteren  Missie  Leven mensen verbeteren -> zinvolle innovaties

8 Philips: marketingstrategie  Op de markt brengen  Nu: vooral onderzoeken  Effectief op de markt brengen  Gericht op behoefte consument  => Consument weinig info -> geen behoefte  Volop onderzoeken + ontwikkelingen  Universiteiten  Focus op intelligent textiel  Uitwerken + aanbieden  Toekomst of niet?  Philips: risico genomen -> voordeel!

9 Sport  Intelligente kleding  introductiefase  Aantal merken toegespitst op intelligent sportkleding  Nike, Adidas, …  Intelligente sportkleding: 1. Veiliger sporten 2. Prestaties verbeteren 3. Competitiever sporten

10 Sport  Nike  Staat enorm ver op gebied van intelligente kleding  Kledinglijn opgericht: Nike+  Nieuwe producten zoals: sportschoenen en horloges  Functies: 1. Gegevens verzamelen 2. Joggingroute visueel herbekijken 3. Afstand, snelheid en aantal calorieën bekijken  In 2013 ook gelanceerd op Belgische markt

11 Sport  Andere voorbeelden  AdiStar Fusion & Polar  O’Neill 365 Activewear  Quicksilver Radio Active

12 Sport  Nike en Adidas: marktleiders  Nike+: exclusief, relatief goedkoop  Adidas: praktisch, minder design, goedkoop  Andere merken: exclusief, technologisch, duur

13 Work purposes  Major impact in high risk professions  Can save lives  Soldiers  Camouflage  Detect + report location of the wound  GPS and Bluetooth system  Location of the soldier  Communicate  Sensatex  SmartShirt: report headquarter + collect data

14 Work purposes  Firemen  ProeTex: safety and efficiency  Monitor and guard their safety  T-shirt: checks heart rate + respiration  Information to control unit  Safe or not safe to work?

15 Divertissement Entertainment  Dans le monde de la musique  Philips Lumalive (l’intégration des éléments LED)  Michael Jackson  Katy Perry  U2  Black Eyed Peas

16 Divertissement Entertainment  Des autres applications  Rosner et Infinéon: un mateau avec un lecteur de mp3 intégré  Hussein Chalayan:  « LED Dress »  « Video Dress »  « Living Dress »  « Video Glasses »

17 Divertissement Entertainment  Surtout utilisés dans la musique  Pour l’utilisation personnelle

18 Waarom healthcare?  Focus  Centraal stellen gezondheid  Welzijn consument  47,9 % medische doeleinden  Bezoek dokter uitstellen  Persoonlijke doeleinden  Lichaamsverzorging = noodzakelijk

19 Marktsegment  Demografisch  15-35 jaar  Gezin starten, opkomende rimpels,…  Vrouwen & mannen  Gevestigd in dorp -> webshop

20 Marktsegment  Geografisch  Limburg  Willen intelligente kleding kopen  Willen geen 80 km rijden  => Webshop + uitbreiding heel Vlaanderen  Koopgedrag  Gezondheid belangrijk  Gezin -> zorgen voor elkaars gezondheid  Producten baby -> moeders aanspreken  40% spendeert 51-100 euro  30,6% online aankopen

21 Marktsegment  Lifestyle  53,1 % : merk -> niet belangrijk  90 % : comfort -> belangrijk  85 % : design -> belangrijk  91,7 % : Online aanwezig -> sociale netwerksites

22 Product strategy  Brand name  Products for medical purposes  Products for personal purposes  Product decisions

23 Brand name: SmartWear  Name = important asset  Concrete, descriptive name  Easy to pronounce, to remember + recognizable  Research about our brand name  Rights of ownership

24 Germinator  Bacteriewerende werking  niet tijdelijk!  Wetenschappelijk onderzoek: 90% gedood  Geschikt voor:  Tijdelijk verzwakte personen  Personen met permanente verminderde weerstand  Personen met smetvrees

25 BodyControl  Monitor heart rate and respiration  Stay in hospital shortened  improves quality of patient’s life  Suited for:  Heart patients  Patients at risk of heart diseases  Elderly people

26 BabyControl  Ein Hemdchen  Herzschlag und Temperatur messen  Atmung des Babys  Unregelmäßig oder nicht mehr atmet  Alarm oder Ambulanz  Kindstod vermeiden  Ein starkes Potenzial -> Tagesmutter  Änderung Umgebung = Änderung Schlafmusters

27 DataBracelet  Zensoren im Armband  Bedienen durch Armbewegungen  Arzt und Patient  Erhalt Daten der Patienten  Einen Bildschirm ->Daten visualisieren -> drahtlos  In Universitäten mit Arztausbildungen  Zukünftige Ärzten lernen  Vorteilig  Die Wartezeit abnehmen

28 Chronso  Chronischen Erkrankungen  Konstant kontrolliert und stabilisiert  ein besseres Leben  Bewacht kontinuierlich  Die Körperfunktionen und Aktivitäten  Benachrichtigen wann Medikation einnehmen  Arzt kontaktieren durch mobile Telefon  Extremen Unregelmäßigkeiten

29 HydraSocks  Verstevigen en hydrateren  Hele dag hydrateren  Cellulitis voorkomen: vitamine E  5x wassen  DIM, Lycra en Insua

30  Geen onfrisse geur  Zilverionen in de vezelstructuur  Britse bedrijf JR Nanotech  Verschillende kleuren, stoffen, prints  Zomer = katoen  Winter = wol FreshFeeth

31 HeaCon  Hoofdeigenschap: lichaamstemperatuur op peil houden  Voor persoonlijke doeleinden:  Skiërs, snowboarders, …  Voor medische doeleinden:  Brandwonden koel houden  Onderkoelden warm houden

32 Sluppy  Deken voor onder hoeslaken  Temperatuur en bewegingen meten via sensoren  Patiënten bewust maken

33 Productbeslissingen  Kwaliteit  Duurzame stoffen  Kwalitatieve elektroden  Betrouwbaarheid en veiligheid  Stijl  Meegaan met de mode  Service  Verkopers opleiden  Herstelling kleding  Klachtenbehandeling

34 Prijsstrategie  Kostengeoriënteerde prijszetting  Weinig concurrentie  Kosten gedekt

35 Distributiestrategie  Geen productie  handelen als distributeur  Aankopen (en verkopen) van afgewerkte producten  Exclusieve distributie-intensiteit  Verkooppunten:  Fysieke winkel  Webshop

36 Distributiestrategie  Fysieke winkel:  Centrum van Hasselt  Ruime winkel met voldoende pasmogelijkheden  Uitbreiden in de toekomst

37 Distributiestrategie  Webshop  Gratis verzending in België  24/7 open  Sneller herhalingsaankopen verwerven

38 Communicatiestrategie  2 events:  Openingsweekend  Modeshow  Reclamecampagne

39 Opening event Friday 15 March 2013: 7 pm (invitation only)  Press representatives of varying media  Hire celebrity: Katja Retsin  Dennis Praet, Anderlecht player  Infuential people from Limburg  Catering provided for all our guests

40 Opening event Saturday 16 March 2013: 10 am – 6 pm (general public)  Remain decorated  alert customers to new range  Huge stickers on shop window  catch the eye of passing shoppers  Coupon: 10 euro discount  use during opening weekend

41 Fashion show Saturday 21 September 2013: 7.30 – 10 pm  Present new autumn/winter collection  Send personalized invitations  Schedule:  7.30 pm: drinks reception (with short speech)  8.00 pm: fashion show  8.30 – 10.00 pm: opportunity to buy items  Photographer  Discount coupon: valid on day of event

42 Reclamecampagne  Doel:  Potentiële klanten lokken naar modeshow  Merkbekendheid creëren  Geschikte media:

43 BEDANKT VOOR UW AANDACHT VRAGEN?


Download ppt " Intelligente kleding Andy JordensEveline NoelsEline NulensMaarten Verhagen3 MARAB."

Verwante presentaties


Ads door Google