Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdCasper Pauwels Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Intelligente kleding Andy JordensEveline NoelsEline NulensMaarten Verhagen3 MARAB
2
Inhoudsopgave 1. Aanbodzijde 2. Waarom healthcare? 3. Productstrategie 4. Prijsstrategie 5. Distributiestrategie 6. Communicatiestrategie
3
Aanbodzijde Healtcare Sport Werk Entertainment
4
Health care Voorkomen, verbeteren, controleren en detecteren gezondheidsproblemen Reden? Mensen -> langer & kwaliteitsvol leven Alle leeftijden Ouderen: vergrijzing – langere levensduur
5
Medische doeleinden Philips 1995 : ‘Toekomst project’ -> visie 2000 : integratie functies in kleding Korte of langere duur? 2003 : Intelligente medische kleding • Draadloos bewakingssysteem Patiënten waarschuwen Artsen sneller diagnose stellen Nooddiensten verwittigen Risicopatiënten bewaken
6
Philips Kledingstukken (beha’s, ondergoed, broeksriemen…) Hartactiviteit patiënt bewaken + abnormale toestanden detecteren 3 maanden lang gegevens opslaan langdurige historie = nauwkeurigere diagnose 2012 : de BlueTouch Pain Relief 37 % volwassenen: spier- en gewrichtspijn Sessie: 15 – 30 minuten -> gevolg: minder medicijnen Blauw licht = stimuleren doorbloeding + spierpijn verlichten Design = belangrijk Philips : sterke positie + rekening houden behoefte consument
7
Philips: marketingstrategie Doel: “sense and simplicity” Concentreren op beloftes Goed inzicht behoeften en wensen Innovatieve oplossing + makkelijk gebruik Combinatie begrip mensen + integreren technologie Zeer goede researchfaciliteiten + bureaus Visie Innovaties gezonder + duurzamer Doel tegen 2025: leven 3 miljard mensen verbeteren Missie Leven mensen verbeteren -> zinvolle innovaties
8
Philips: marketingstrategie Op de markt brengen Nu: vooral onderzoeken Effectief op de markt brengen Gericht op behoefte consument => Consument weinig info -> geen behoefte Volop onderzoeken + ontwikkelingen Universiteiten Focus op intelligent textiel Uitwerken + aanbieden Toekomst of niet? Philips: risico genomen -> voordeel!
9
Sport Intelligente kleding introductiefase Aantal merken toegespitst op intelligent sportkleding Nike, Adidas, … Intelligente sportkleding: 1. Veiliger sporten 2. Prestaties verbeteren 3. Competitiever sporten
10
Sport Nike Staat enorm ver op gebied van intelligente kleding Kledinglijn opgericht: Nike+ Nieuwe producten zoals: sportschoenen en horloges Functies: 1. Gegevens verzamelen 2. Joggingroute visueel herbekijken 3. Afstand, snelheid en aantal calorieën bekijken In 2013 ook gelanceerd op Belgische markt
11
Sport Andere voorbeelden AdiStar Fusion & Polar O’Neill 365 Activewear Quicksilver Radio Active
12
Sport Nike en Adidas: marktleiders Nike+: exclusief, relatief goedkoop Adidas: praktisch, minder design, goedkoop Andere merken: exclusief, technologisch, duur
13
Work purposes Major impact in high risk professions Can save lives Soldiers Camouflage Detect + report location of the wound GPS and Bluetooth system Location of the soldier Communicate Sensatex SmartShirt: report headquarter + collect data
14
Work purposes Firemen ProeTex: safety and efficiency Monitor and guard their safety T-shirt: checks heart rate + respiration Information to control unit Safe or not safe to work?
15
Divertissement Entertainment Dans le monde de la musique Philips Lumalive (l’intégration des éléments LED) Michael Jackson Katy Perry U2 Black Eyed Peas
16
Divertissement Entertainment Des autres applications Rosner et Infinéon: un mateau avec un lecteur de mp3 intégré Hussein Chalayan: « LED Dress » « Video Dress » « Living Dress » « Video Glasses »
17
Divertissement Entertainment Surtout utilisés dans la musique Pour l’utilisation personnelle
18
Waarom healthcare? Focus Centraal stellen gezondheid Welzijn consument 47,9 % medische doeleinden Bezoek dokter uitstellen Persoonlijke doeleinden Lichaamsverzorging = noodzakelijk
19
Marktsegment Demografisch 15-35 jaar Gezin starten, opkomende rimpels,… Vrouwen & mannen Gevestigd in dorp -> webshop
20
Marktsegment Geografisch Limburg Willen intelligente kleding kopen Willen geen 80 km rijden => Webshop + uitbreiding heel Vlaanderen Koopgedrag Gezondheid belangrijk Gezin -> zorgen voor elkaars gezondheid Producten baby -> moeders aanspreken 40% spendeert 51-100 euro 30,6% online aankopen
21
Marktsegment Lifestyle 53,1 % : merk -> niet belangrijk 90 % : comfort -> belangrijk 85 % : design -> belangrijk 91,7 % : Online aanwezig -> sociale netwerksites
22
Product strategy Brand name Products for medical purposes Products for personal purposes Product decisions
23
Brand name: SmartWear Name = important asset Concrete, descriptive name Easy to pronounce, to remember + recognizable Research about our brand name Rights of ownership
24
Germinator Bacteriewerende werking niet tijdelijk! Wetenschappelijk onderzoek: 90% gedood Geschikt voor: Tijdelijk verzwakte personen Personen met permanente verminderde weerstand Personen met smetvrees
25
BodyControl Monitor heart rate and respiration Stay in hospital shortened improves quality of patient’s life Suited for: Heart patients Patients at risk of heart diseases Elderly people
26
BabyControl Ein Hemdchen Herzschlag und Temperatur messen Atmung des Babys Unregelmäßig oder nicht mehr atmet Alarm oder Ambulanz Kindstod vermeiden Ein starkes Potenzial -> Tagesmutter Änderung Umgebung = Änderung Schlafmusters
27
DataBracelet Zensoren im Armband Bedienen durch Armbewegungen Arzt und Patient Erhalt Daten der Patienten Einen Bildschirm ->Daten visualisieren -> drahtlos In Universitäten mit Arztausbildungen Zukünftige Ärzten lernen Vorteilig Die Wartezeit abnehmen
28
Chronso Chronischen Erkrankungen Konstant kontrolliert und stabilisiert ein besseres Leben Bewacht kontinuierlich Die Körperfunktionen und Aktivitäten Benachrichtigen wann Medikation einnehmen Arzt kontaktieren durch mobile Telefon Extremen Unregelmäßigkeiten
29
HydraSocks Verstevigen en hydrateren Hele dag hydrateren Cellulitis voorkomen: vitamine E 5x wassen DIM, Lycra en Insua
30
Geen onfrisse geur Zilverionen in de vezelstructuur Britse bedrijf JR Nanotech Verschillende kleuren, stoffen, prints Zomer = katoen Winter = wol FreshFeeth
31
HeaCon Hoofdeigenschap: lichaamstemperatuur op peil houden Voor persoonlijke doeleinden: Skiërs, snowboarders, … Voor medische doeleinden: Brandwonden koel houden Onderkoelden warm houden
32
Sluppy Deken voor onder hoeslaken Temperatuur en bewegingen meten via sensoren Patiënten bewust maken
33
Productbeslissingen Kwaliteit Duurzame stoffen Kwalitatieve elektroden Betrouwbaarheid en veiligheid Stijl Meegaan met de mode Service Verkopers opleiden Herstelling kleding Klachtenbehandeling
34
Prijsstrategie Kostengeoriënteerde prijszetting Weinig concurrentie Kosten gedekt
35
Distributiestrategie Geen productie handelen als distributeur Aankopen (en verkopen) van afgewerkte producten Exclusieve distributie-intensiteit Verkooppunten: Fysieke winkel Webshop
36
Distributiestrategie Fysieke winkel: Centrum van Hasselt Ruime winkel met voldoende pasmogelijkheden Uitbreiden in de toekomst
37
Distributiestrategie Webshop Gratis verzending in België 24/7 open Sneller herhalingsaankopen verwerven
38
Communicatiestrategie 2 events: Openingsweekend Modeshow Reclamecampagne
39
Opening event Friday 15 March 2013: 7 pm (invitation only) Press representatives of varying media Hire celebrity: Katja Retsin Dennis Praet, Anderlecht player Infuential people from Limburg Catering provided for all our guests
40
Opening event Saturday 16 March 2013: 10 am – 6 pm (general public) Remain decorated alert customers to new range Huge stickers on shop window catch the eye of passing shoppers Coupon: 10 euro discount use during opening weekend
41
Fashion show Saturday 21 September 2013: 7.30 – 10 pm Present new autumn/winter collection Send personalized invitations Schedule: 7.30 pm: drinks reception (with short speech) 8.00 pm: fashion show 8.30 – 10.00 pm: opportunity to buy items Photographer Discount coupon: valid on day of event
42
Reclamecampagne Doel: Potentiële klanten lokken naar modeshow Merkbekendheid creëren Geschikte media:
43
BEDANKT VOOR UW AANDACHT VRAGEN?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.