De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Business Update Tom Costers. Microsoft Confidential AGENDA  13.30 – 15.00:  Business Update  Windows 7  Anti-Piracy  15.00 – 15.30: Break  15.30.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Business Update Tom Costers. Microsoft Confidential AGENDA  13.30 – 15.00:  Business Update  Windows 7  Anti-Piracy  15.00 – 15.30: Break  15.30."— Transcript van de presentatie:

1 Business Update Tom Costers

2 Microsoft Confidential AGENDA  – 15.00:  Business Update  Windows 7  Anti-Piracy  – 15.30: Break  – 17.30: Licensing  – 18.30: Cocktail 2

3 Microsoft Confidential AGENDA  Business Update:  Tevredenheidsonderzoek  Promoties  Marketing campagnes update  Microsoft KMO Specialist programma  Microsoft Action Pack (MAPS)  Netbooks  WPC 3

4 4 TEVREDENHEIDSONDERZOEK

5 Tevredenheidsonderzoek  Timing: 9 maart tem 17 april  Via IPSOS  RMT: Response Management Team  Definitie van NSAT: NSAT= 100% + (% of VERY satisfied partners) – (% of SOMEWHAT dissatisfied + VERY dissatisfied partners)  Uw mening telt! 5

6 VRAAG: Hoe zou u uw relatie met Microsoft evalueren? 6 1. Zeer tevreden 2. Eerder tevreden 3. Eerder ontevreden 4. Zeer ontevreden

7 7 PROMOTIES

8 Volume Licensing promoties  Timing: 2 februari tem 25 mei

9 Examples of communications around promotions (through PR, through influencers, through distis, to partners, through partners, to customers)

10 FPP promotie op Office Small Business Edition  Wat: 40% korting op Office 2007 Small Business Edition  Wanneer: februari-maart

11 FPP promotie op Office Home & Student  Wat: 28% korting op Office 2007 Home & Student Edition  Wanneer: maart-april

12 OEM promotie op Office Small Business  Wat: tijdelijke prijspromotie tot maart Meer nieuws bij uw distributeur

13 OEM Servers Services cash-back promotie   Wat: van 100$ tot 500$ cash-back  Timing: 15/1 tem 30/6/2009

14 14 VRAAG: ZAL U GEBRUIK MAKEN VAN DEZE PROMOTIES 1. NEEN 2. JA, ALLEMAAL 3. JA, MET FOCUS OP OV, OVS, OPEN LICENSE PROMOS 4. JA, MET FOCUS OP DE FPP PROMOS 5. JA MET FOCUS OP OEM SERVERS PROMO

15 Een individueel ‘rewards’ programma voor VL verkopen

16 Hoe Credits verdienen? Annuity vandaag aan 3j waarde Contracten ‘claimbaar’ tot 3 maanden na de verkoop Credits vervallen na 1j Bovendien: • 20 credits bij registratie • 200 credits bij bereiken van hoger niveau • 10 credits aanbrengen van nieuw lid • 10 credits voor uploaden foto Contract5.000 – € – € > € Open License Open Value SA Activation OV50

17 17 MARKETING CAMPAGNES UPDATE

18 Ultimate Makeover 2 18  Visibiliteit genereren / Perceptie veranderen / Toegevoegde waarde demonstreren   > impressions/jaar  bezoekers/jaar  13 minuten/bezoek  5 pagina’s/bezoek  350 partners seminaries  Aanmaken van leads  600 “koude prospecten” op een jaar  Persimpact & verbetering ICT-imago

19 Ultimate Makeover 2 19  Exclusief voor Microsoft KMO Specialisten, Certified Partners, en Gold Certified Partners  De “Business Automation” wave is live vanaf 9 maart

20 Ondernemer PC Campagne 20  Perceptie veranderen /Toegevoegde waarde demonstreren/ Leads genereren   bezoekers/maand  Online koopwijzer om de juiste PC te selecteren  Exclusief voor System Builders & Microsoft KMO Specialisten

21 21 MICROSOFT KMO SPECIALIST PROGRAMMA

22 22 Waarom zou u KMO specialist worden?  Verkoopsondersteuning van Microsoft  Het Microsoft KMO specialist logo!  Exclusieve marketingacties  Uitnodiging tot exclusieve events

23 23 Waarom zou u KMO specialist worden?  Online vermelding  Jaarlijks 2 extra toolkits van Microsoft Action Pack  Online technical community  Toegang tot de wereldwijde Small Business Channel Community Blog  Partnerpunten  ….

24 24 Hoe word ik KMO specialist?  Lid worden van het Microsoft Partner Programma  Microsoft Action Pack aankopen per organisatie  Small Business Sales & Marketing assessment door minstens één medewerker uit uw bedrijf succesvol af te leggen  Succesvol afleggen van één van de 5 volgende technische examens door minstens één medewerker uit uw bedrijf  : TS: Windows Small Business Server 2008, Configuring  : TS: Windows Essential Business Server 2008, Configuring  : TS: Windows SharePoint Services 3.0, Configuring  TS: Exchange Server 2007, Configuring  TS: Windows Vista, Pre-installing for OEMs  Vragen? André Huynen, Ellen De Munter, Maxime Sureda

25 VRAAG: Wat denkt u van het KMO specialist programma? We zijn al KMO specialist 2. We zijn het nog geen KMO specialist maar willen dit graag worden in We hebben geen interesse

26 26 MICROSOFT ACTION PACK (MAPS)

27 27 Waarom is Microsoft Action Pack interessant voor mij?  Microsoft Action Pack Subscription (MAPS) voorziet Registered Members (enkel) van het Partner Program van software licenties voor intern gebruik.  U krijgt toegang tot tools en trainingen die u helpen het Microsoft-platform te verkopen, te installeren en als basis te gebruiken voor uw ontwikkelingen.  U ontvangt marketing resources en professioneel materiaal om nieuwe klanten aan te trekken en te behouden.  U heeft recht tot support voor u en uw klanten en dit voor 320 € per jaar!  Voor 320 € per jaar ontvangt u licenties ter waarde van €; 1 welkomstkit + 3 x per jaar een update.  Iedereen hier aanwezig en Registered Partner kan deze toolkit verkrijgen!

28 28 Hoe Microsoft Action Pack bestellen?  Microsoft Action Pack moet jaarlijks vernieuwd worden.  Partner die nu willen vernieuwen moeten geen test afleggen tot en met eind oktober  Voorwaarden voor nieuwe abonnementen:  Registered Member van Microsoft Partner Program  Succesvol afleggen van korte test  Uw ontvangt uw eerste kit ongeveer een maand na betaling.  Meer informatie: Ellen De Munter

29 29 Extra toolkits bij Microsoft Action Pack  Extra toolkits bij Microsoft Action Pack  KMO Specialisten ontvangen 2 x per jaar een extra toolkit  Web Solutions Toolkit bevat 2 belangrijke software paketten voor het realiseren van webapplicaties  Expression 2  Visual Studio (standard)  Wie kent de Web Solutions Toolkit?  Bij Microsoft Channel Audience Manager partners met webgerelateerde activiteiten kan helpen: Tom Crombez

30 VRAAG: WAT VINDT U VAN MAPS? We hebben MAPS en zijn tevreden 2. We hebben MAPS abonnement maar zijn niet tevreden 3. We hebben geen MAPS maar zijn wel geïnteresseerd 4. We zijn niet geinteresseerd

31 31 NETBOOKS

32 Netbooks  Internet + Notebook = Netbook Een nieuwe categorie van goedkope draagbare computers voor simpele on-line toepassingen 32

33 Netbooks  Wat is een Netbook ?  Klein en licht design  7-10” scherm  Geen optische drive  Intel Atom processor of equivalent  Bedoeld als aanvullend apparaat naast notebook/desktop  Kannibalisatie van bestaande verkoop ?  Grote spelers: Acer (30% marktaandeel) Asus (28%) & HP (7%)  Nieuwe markt: ‘non IT’ retail (Aldi, Gamma), telco’s, … 33

34 Netbooks – Operating Systems & Office  Vandaag heeft 90-95% van de aangeboden Netbooks een Microsoft OS  Alle grote spelers (Acer, Asus, Dell, HP, Lenovo & Toshiba) zullen dit jaar MS Works en een 60 dagen Office Home & Student trial pre-installed aanbieden  Net als bij Office Ready PC’s is het in het belang van de partner om deze trial versie te activeren bij verkoop  Nieuwe sticker op FPP-versie van MS Office 2007 Home & Student “Got a netbook PC?” met download instructies, speciaal voor Netbooks waarbij geen MS Office op voorhand geïnstalleerd is.  Opportuniteit: >150k units in FY10 34

35 VRAAG: VERKOOPT U VANDAAG NETBOOKS Ja 2. neen

36 36 WORLD PARTNER CONFERENCE 2009

37 Waarom u er bij moet zijn...  Indrukwekkende ‘keynotes’  Executives geven u inzicht in de strategie & visie van Microsoft  Informatie over aankomende product lanches en updates  Exclusieve “avant premieres”  Uitgebreid aanbod aan ‘Hands-on labs’ en sessies  Netwerk met:  Partners uit de hele wereld  Belux Partners  Microsoft development teams  Microsoft productverantwoordelijken  Microsoft Belux medewerkers en management

38 Waarom u er bij moet zijn...  Onvergetelijke ‘Belgische’ avondactiviteiten Phillip Vandervoort General Manager Ludo Wijckmans Commercial Director Enterprise Customer and Partner Group Steven Stokmans Commercial Director Small and Medium Solutions & Partners Zorg dat u er ook bij bent dit jaar! Tom Costers Commercial Director OEM Belux Management zal er bij zijn in New Orleans

39 Waar New Orleans, LA Wanneer 13 tot 16 juli 2009 Belangrijke data 17 februari:Inschrijving voor Partner Awards mogelijk maart: Registraties mogelijk Vragen Mail naar: Toegansticket $ 1395 Alumni $ 1795 Standard Praktische informatie Lees de testimonials van uw collega’s, registreer, vind een antwoord op al uw vragen m.b.t. budget, vertrek, Belgische activiteiten op: https://partner.microsoft.com/belux- nl/trainingevents/wwpartnerconference

40 40 Questions?


Download ppt "Business Update Tom Costers. Microsoft Confidential AGENDA  13.30 – 15.00:  Business Update  Windows 7  Anti-Piracy  15.00 – 15.30: Break  15.30."

Verwante presentaties


Ads door Google