De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

ECP Workshops 31-10-2009. Agenda •Even voorstellen… •Over siibae •Facts & Figures •Video on Demand Oplossingen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "ECP Workshops 31-10-2009. Agenda •Even voorstellen… •Over siibae •Facts & Figures •Video on Demand Oplossingen."— Transcript van de presentatie:

1 ECP Workshops

2 Agenda •Even voorstellen… •Over siibae •Facts & Figures •Video on Demand Oplossingen

3 Over siibae •Leverancier van digitale distributie diensten –3 Producten •Video-on-Demand Platform (VoD) •Download-on-Demand Platform (DoD) •User-Generated-Content Platform (UGC) –Producten zijn gebaseerd op “sii-stream” •In eigen beheer ontwikkeld mediaplatform •Triple play •Cross browser/Cross media/Cross device

4 Over siibae Wat kan je met de producten van siibae ? •Video-on-Demand Platform(VoD) –Bekijken van videocontent •Web, IPTV, Websites/portalen •Download-on-Demand Platform (DoD) –Downloaden van video, muziek, boeken & games –Web, downloadportalen •User-Generated-Content Platform (UGC) –Gebruikers content uploaden en bekijken •Web, IPTV, websites/portalen, mobiel •Alle platformen zijn ook als white label verkrijgbaar

5 Facts & Figures Geschiedenis •Eigenlijk is er nog geen historie –Nog 20 jaar oud •1 e streaming project –Koffie kan van Cambridge (1991) •Herhaling van zetten t.o.v de muziek markt –VoD loopt 5 jaar achter op muziekindustrie •Video is Hot! –Snelst groeiende contentsoort op het web –Niet meer weg te denken •Start Youtube 2004 •Verkoop Youtube aan Google 2006

6 Facts & Figures Bandbreedte

7 Facts & Figures Bandbreedte & Bereik •Bereik in 2012* •909 miljoen huishoudens zijn voorbereid op Video on Demand •78% van de traditionele TV huishoudens * Source Informa Telecoms &Media

8 Facts & Figures Bandbreedte & downloadtijden

9 Facts & Figures Revenu forecast •Forecasts * voor 2011 –Marktomvang Video on Demand $11 miljard •Europa 45% marktaandeel –$ 4,5 miljard * Source: Informa Telecoms & Media

10 Video on Demand Voor wie? •Business to Consumer (B2C) –Lean Backward •Entertainment content –Lean Forward •Interesse content •Business to Business (B2B) –Efficiency •Overzicht •Snelheid •Kostenreductie

11 Video-on-Demand Doelgroepen •Contenteigenaren/Licentiehouders, exploitatie van de digitale licenties. •TV Zenders, als extensie en verdieping op de standaard distributie •Film- en productie maatschappijen, Archief, promotie en sales functie •Telco’s, ISP’s & Operators, als loyalty product naar de klanten •Grote maandbladen/glossy’s, eigen TV sectie voor verdieping en focus voor doelgroep •Reclame, concept en media bureaus •Top 500 bedrijven NL, archief, branding en communicatie •Sportclubs en verenigingen, verdieping en sales channel •Centrale ontmoetingsplaatsen, trein- en bus stations, vliegveld

12 Video on Demand Bottlenecks •Analoog vs Digitaal •Multiple Formaten –Quicktime, Window Media, Flash, MPEG, MP4, H.264 •Gefragmenteerde content –Titels –Geografie –Lokatie –Licentiehouders •Ontsluiting –Plug and Pray ipv Plug and Play –IPTV –Internet –Mediacenters

13 Video on Demand Bottlenecks •Ratrace –Geen kennis van zaken –Licenties worden niet vrijgegeven •De geschiedenis herhaalt zich zelf –Product driven ipv marktdriven –Whats in it for me

14 Video on Demand Bottlenecks •Grote investeringen in hardware & software •Kosten –Licentie kosten –Storage –Rackspace & Hosting –Redundancy –Dataverkeer

15 Video-on-Demand Oplossingen •Investeer in intelligentie –Software •VoD Platform –Rapportages –Sales en Marketing •Besteed tijd aan zaken die je kan beinvloede. •Make or Buy?

16 Video-on-Demand Oplossingen B2B •Centrale Database –Storage •1 Digitale master per bestand –MFX, Quicktime 10 MB •Metadata •Language files –Beheer en upload content via upload manager –Transcode on the fly •Alle formaten •Alle afmetingen –Search and download engine voor opvragen bestand –Publiceer

17 Video-on-Demand Content Model B2B

18 Video-on-Demand Oplossingen B2C •Vullen van Centrale Database met videocontent –Start klein en schaal op –Films, documentaires, en tv-series –VoD-shops aan contenteigenaren –Hergebruik de content via whitelabel module –Integratie van content van derden •Exploiteren van een gezamenlijke portal –Video-on-Demand & Download-on-Demand •Onder eigen domein –Gezamenlijk is er veel content van alle aanbieders –Content van derden –Centrale geldstroom •Betalen via internet en mobiel

19 Video-on-Demand Oplossingen B2C •Revenuesharing met contentaanbieders –Vanuit contentdatabase thematische kanalen exploiteren •Internet & IPTV –Content door laten zakken naar •Affliates –Kabelaars, ISP’s –Grote webportalen/communities (oa.hyves, msn, google) –Webshops (oa. frs, neckerman, bol.com) –Derden die een eigen portal willen starten

20 Video on Demand Content Model B2C

21 Contactgegevens Contact: siibae BV e: Meentweg 37c t: +31 (0) XS Blaricum m: + 31 (0)


Download ppt "ECP Workshops 31-10-2009. Agenda •Even voorstellen… •Over siibae •Facts & Figures •Video on Demand Oplossingen."

Verwante presentaties


Ads door Google