De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Generiek Industriebeleid brede Creatieve Sector Alliantie van Producenten in de Creatieve Industrie 4e expert sessie 30 November 2012.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Generiek Industriebeleid brede Creatieve Sector Alliantie van Producenten in de Creatieve Industrie 4e expert sessie 30 November 2012."— Transcript van de presentatie:

1 Generiek Industriebeleid brede Creatieve Sector Alliantie van Producenten in de Creatieve Industrie 4e expert sessie 30 November 2012

2 [Foto van locatie]

3 Op 30 november kwam de Associatie van Producenten in de Creatieve Industrie voor de 4 e keer bijeen om stimuleringsmaatregelen voor film, mode, design en gaming te formuleren.

4

5 Bij de voorgaande sessies werd achtereenvolgens gekeken naar de knelpunten van financiering (sessie 1), relevantie en toepasbaarheid huidige steunmaatregelen (sessie 2), verschillende steunmaatregelen in het buitenland (sessie 3) dit als input voor deze 4 e expertsessie.

6 Vooraf kijken we nog even duidelijk naar onze doelgroep.

7 Het gaat niet over starters maar over ondernemers…

8 Niet in de struggle maar in de fun en ‘predictable success’ fase

9 Agenda & spelregels 4e expert sessie

10

11 Welke maatregelen kunnen wij bedenken?

12 In de ochtend verzamelden we enkele ideeën...

13

14

15

16 “De maatregelen gaan niet alleen over financiële bijdragen. Er is ook behoefte aan kennis delen, bundelen van krachten voor bijv. internationale coproducties” Uitspraak_deelnemer

17

18 “De mode is bijzonder gesloten. Niemand weet bijvoorbeeld waar C&A en Viktor en Rolf hun inkopen doen.” Uitspraak_deelnemer

19 We kijken naar 4 team presentaties uit de mode en film.

20

21 “Om te leren van business modellen uit aanverwante sectoren, op een praktische wijze” “Verschillende disciplines kunnen van elkaar leren als het gaat om de ontwikkeling van business modellen” Uitspraak_deelnemer

22

23

24

25

26 Een vergezicht naar 2015...

27 Hoe zouden onze ondernemers het doen in 2015?

28

29

30

31

32 “Elk van de verhalen geven aan dat we ontzettend trots mogen zijn op onze Nederlandse Producenten die elk hun ambities willen waarmaken gesteund door elkaar, eigen initiatieven gezamenlijk ondernemend en financiële steun van derden. De Ondernemers in 2015

33 Hoe moet ons verhaal eruit gaan zien?

34

35 “We vertellen nog veel te weinig de ECHTE verhalen. Het wordt storytelling voor ons allemaal!” “Wat is nu de echte waarde van de Creatieve Industrie? Weten wij dat?” Commentaar_deelnemer

36 “We moeten ook laten zien wat we zelf gaan oppakken en niet alleen naar de Overheid kijken” “Het gaat er nogmaals om dat je het ook echt voor jezelf moet doen” Commentaar_deelnemer

37 Vervolgstappen

38

39

40 “We moeten vaker dergelijke bijeenkomsten organiseren zodat we in korte tijd veel van elkaar kunnen leren.” Conclusie sessie 4

41 “We willen graag dezelfde discussies met Gaming en Design gaan voeren de komende 2 weken zodat we deze input in ons document kunnen meenemen.” Conclusie sessie 4

42 “Het zou ook relevant zijn om voor elk van de sectoren mode, film, design en gaming de veranderende business modellen vast te leggen, te begrijpen en te delen.” Conclusie sessie 4

43 www.businessmodelsinc.nl


Download ppt "Generiek Industriebeleid brede Creatieve Sector Alliantie van Producenten in de Creatieve Industrie 4e expert sessie 30 November 2012."

Verwante presentaties


Ads door Google