De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De Ruyterkade 112 C 1011AB Amsterdam www.rigo.nl Dynamiek op de woningmarkt Waarom, voor wie en hoe? André Buys 3 april 2014 Foto’s: Daniel Nicolas.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De Ruyterkade 112 C 1011AB Amsterdam www.rigo.nl Dynamiek op de woningmarkt Waarom, voor wie en hoe? André Buys 3 april 2014 Foto’s: Daniel Nicolas."— Transcript van de presentatie:

1 De Ruyterkade 112 C 1011AB Amsterdam Dynamiek op de woningmarkt Waarom, voor wie en hoe? André Buys 3 april 2014 Foto’s: Daniel Nicolas

2 ↑ Beginners Gevorderden → Het dynamische deel van de bevolking

3 Gearriveerden De niet-dynamische meerderheid

4 Verhuizingen twee jaar voorafgaand aan het onderzoek. Bron: Woononderzoek Nederland (WoON) Dynamiek is sterk gebonden aan leeftijd

5 Ontwikkeling verhuisdynamiek: Nederland Verhuisdynamiek per inwoners. Bron: CBS

6 Ontwikkeling verhuisdynamiek: Nederland Verhuisdynamiek per inwoners. Bron: CBS

7 Ontwikkeling verhuisdynamiek: Delfzijl e.o. Verhuisdynamiek per inwoners. Bron: CBS

8 Ontwikkeling verhuisdynamiek: Amsterdam e.o. Verhuisdynamiek per inwoners. Bron: CBS

9 beginners (20-24 jaar) gevorderden (25-29 jaar) opstapregio’s roltrapregio’s woonregio’s vertrekregio’s Aantrekkingskracht op jongeren Stadsgewesten COROP-regio’s

10 beginners (20-24 jaar) gevorderden (25-29 jaar) Aantrekkingskracht op jongeren Stadsgewesten COROP-regio’s

11 Nieuwbouw, overlijden, relatievorming, vertrek Starters, vestigers, scheidingen Doorstromers Verhuisketens in theorie

12 Insiders en tevredenen Drempels en systeemfouten Starters, vestigers, scheidingen Nieuwbouw, overlijden, relatievorming, vertrek Incourante voorraad Verhuisketens in de praktijk

13 Systeemaanpassingen (betere marktwerking) Prikkels om te verhuizen (push) Verleiden en wegnemen drempels (pull) Verhuis- dynamiek Dynamiek, hoe te bevorderen?


Download ppt "De Ruyterkade 112 C 1011AB Amsterdam www.rigo.nl Dynamiek op de woningmarkt Waarom, voor wie en hoe? André Buys 3 april 2014 Foto’s: Daniel Nicolas."

Verwante presentaties


Ads door Google