De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Workshop Schooljaar 2011 – 2012 Anneke van Rooijen & Robert Redegeld.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Workshop Schooljaar 2011 – 2012 Anneke van Rooijen & Robert Redegeld."— Transcript van de presentatie:

1 Workshop Schooljaar 2011 – 2012 Anneke van Rooijen & Robert Redegeld

2 Kinderen veranderen …

3 Onderwijskundige veranderingen verbeteringen Waar staat de Willem nu? 2.Wat hebben we allemaal bereikt in het afgelopen schooljaar? Waar zijn we trots op? 3.Waar zijn we tegenaan gelopen ? Wat moet er anders gaan? 4. Schooljaar

4

5 Wat hebben we allemaal bereikt in het afgelopen schooljaar? Implementatie nieuwe methode Schatkist en Estafette  uitbreiding woordenschat en technisch lezen Instructierooster  schoolbreed instructie basisvaardigheden (taal, rekenen, spelling, begrijpend/technisch lezen) op hetzelfde moment, hierdoor creëren we mogelijkheden om kinderen meer onderwijs op hun niveau aan te bieden. Samenwerking met bibliotheek Leiderdorp / organiseren extra leesactiviteiten (schrijver, gedichten, …) Kwaliteit  meer afstemming tussen de methode en wat Cito vraagt Ralfi lezen Werkgroep Schoolplein Opstarten samenwerking met het JeugdTheaterhuis Leiderdorp Goed schoolgemiddelde: Cito eindtoets 535 Samenstelling weekbrief Vernieuwde schoolgids … … ( aanvullen mag) …

6 Daar zijn we trots op!

7 Waar staat de Willem nu?

8 Wat moet er anders gaan?

9 De enige persoon die schreeuwt om verandering … … is een baby met een natte luier.

10 Basisgroepen  concept  twijfel over de meerwaarde Wisselen  verhoudingsgewijs zijn er nog te weinig kinderen die groepsoverstijgend instructie krijgen.  veel effectieve leertijd gaat verloren met het wisselen Verhogen van de opbrengsten  betere leerprestaties, eruit halen wat er in zit Werkhouding kinderen  zithouding, pengreep, concentratie

11 Ons doel betere leerprestaties effectief omgaan met de leertijd meer rendement halen uit onze manier van werken

12 Een blik vooruit

13 Schooljaar 2011 – 2012 We gaan niet terug, maar vooruit!

14 Schooljaar Ochtend • Jaargroep (homogeen) • Kinderen die op een ander niveau instructie krijgen wisselen • Leerling hebben 1 aanspreekpunt voor de basisvaardigheden • Meer effectieve leertijd • Meer zicht op persoonlijke ontwikkelingen van de kinderen • Meer aandacht voor het groepsproces • Handhaven instructierooster • Handhaven instructie geven op niveau

15 GroepAantallen Floddertje+/- 25 Jip & Janneke+/- 25 Groep 327 Groep 429 Groep 527 Groep 6a18 Groep 6b19 Groep 728 Groep 8a23 Groep 8b23

16 Middag • Heterogene groepen binnen de bouw • Wereldorienterende vakken (topondernemers), creatieve vakken • Kinderen leren van elkaar • Meer leerkrachten zien het kind, observatie momenten

17

18 onderwijskundige ontwikkelingen WdZ Vragen?


Download ppt "Workshop Schooljaar 2011 – 2012 Anneke van Rooijen & Robert Redegeld."

Verwante presentaties


Ads door Google