De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

LLB (met LEV) Kwalificeren van ontwikkeling Corinne van Dis / Jos van Odijk Beleidsadviseurs Amarantis Onderwijsgroep.

Verwante presentaties


Presentatie over: "LLB (met LEV) Kwalificeren van ontwikkeling Corinne van Dis / Jos van Odijk Beleidsadviseurs Amarantis Onderwijsgroep."— Transcript van de presentatie:

1 LLB (met LEV) Kwalificeren van ontwikkeling Corinne van Dis / Jos van Odijk Beleidsadviseurs Amarantis Onderwijsgroep

2 LLB met LEV kwalificeren van ontwikkeling 2 Inleiding  LLB als onderwijs  LLB als kwalificering

3 LLB met LEV kwalificeren van ontwikkeling 3 Herkenbaar Amarantis  3.2 Vormt een eigen mening  3.2 Vormt een eigen verantwoorde mening en durft hierover in gesprek te gaan.

4 LLB met LEV kwalificeren van ontwikkeling 4 Herkenbaar Amarantis  Kerntaak 8 Kan omgaan met de basiservaringen (het eigen verhaal vertellen)  Kerntaak 9 Kan de levensbeschouwelijke dialoog aangaan (het verhaal van de ander laten staan zonder het eigen verhaal te verliezen)

5 LLB met LEV kwalificeren van ontwikkeling 5 Expliciet Onderwijs  Expliciet en Aantoonbaar  Thieme-Meulenhof / Spring  Onderwijsscenario´s  Expliciet kwalificeren

6 LLB met LEV kwalificeren van ontwikkeling 6 Kwalificeren en Ontwikkeling  Ontwikkeling  Er is geen eindniveau  Wat wil je laten bewijzen

7 LLB met LEV kwalificeren van ontwikkeling 7 Kwalificeren en kwaliteit  Visie  Deskundigheid  Transparant, valide (en betrouwbaar)  Afstemming werkwijze  Instrumentarium  Beroepenveld  Standaarden

8 LLB met LEV kwalificeren van ontwikkeling 8 Kwaliteitsaspect 1: Visie  “Ontwikkeling” is een participatief en interactief proces zonder vaste route.  Leren ontstaat door interactie en zelfsturing  Kwalificering geschiedt middels een portfolio en routegesprekken

9 LLB met LEV kwalificeren van ontwikkeling 9 Kwaliteitsaspect 2: Deskundigheid  Trainingen  Terugkombijeenkomsten  Train de trainer  Aparte training voor routegesprekken

10 LLB met LEV kwalificeren van ontwikkeling 10 Kwaliteitsaspect 3: Transparant, Valide  Communicatie  Afstemming werkwijze  Valide  Betrouwbaar ?

11 LLB met LEV kwalificeren van ontwikkeling 11 Kwaliteitsaspect 4: Inzet van gemeenschappelijk instrumentarium  Visie document  Portfolio met combi-inhoud  Voorbeeld POP en reflectieverslag  Routegesprekken met voorbeeld vragen en model

12 LLB met LEV kwalificeren van ontwikkeling 12 Het delen van de visie met andere ROC’s  Ontwikkelingsgericht  Meerwaarde voor onderwijs  Rust en Ruimte

13 LLB met LEV kwalificeren van ontwikkeling 13 Voldoen we aan de standaarden?  Standaarden 1 t/m 8  Standaard 4 en 5 (Product)  Inspectie  OC&W

14 LLB met LEV kwalificeren van ontwikkeling 14 Ervaringen Kwalificeren LLB  Praktijkervaring binnen `Natuurlijk Leren`  Routegesprekken  Doen en bewijzen door deelnemers  Feedback tijdens terugkommomenten

15 LLB met LEV kwalificeren van ontwikkeling 15 Stellingen en te maken keuzes  Alle docenten zijn deskundig voor LLB  Zonder kwalificering verdampt LLB  Examineren vraagt om het beschrijven van niveaus  Het bedrijfsleven vindt dit zonde van de tijd

16 LLB met LEV kwalificeren van ontwikkeling 16 Stellingen en te maken keuzes  LLB is een (be)sturingsfilosofie  Voor volwassenen heeft LLB geen meerwaarde  Elke docent moet over de competenties beschikken om LLB te geven  LLB kan valide en betrouwbaar geëxamineerd worden


Download ppt "LLB (met LEV) Kwalificeren van ontwikkeling Corinne van Dis / Jos van Odijk Beleidsadviseurs Amarantis Onderwijsgroep."

Verwante presentaties


Ads door Google