De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

The Gillette company World-Class Brands, products, people.

Verwante presentaties


Presentatie over: "The Gillette company World-Class Brands, products, people."— Transcript van de presentatie:

1

2 The Gillette company World-Class Brands, products, people

3  Sector: Chemie, Farmacie, Cosmetica  Opgericht in 1901  Vijf marktsegmenten – zie volgende site.  Ze vervaardigen 34 voorzieningen in 15 landen. Profiel

4 Voor hoeveel omzet zorgt elk product?  Scheerapparaten en scheermesjes 38%  Tandverzorging met het merk Oral-B 14%  Klein elektrisch (Braun) huishoudapparatuur 12%  Persoonlijke verzorging 10%  Batterijen van het merk Duracell 26%

5 Voor hoeveel omzet zorgt elk product?

6 Enkele producten

7

8 32,33 43,03

9 Kapitaal 2003 Marktkapitalisatie33 miljard $ Aantal aandelen1,044 miljard Gemiddeld dagvolume3,2 miljoen Totale opbrengst laatste 12 maanden4,8% Totale opbrengst laatste 5 jaar-13,6% Winsmarge14,6%

10 Koers32,33 12mos20022001 Wpa1,241,150,86 Beta coefficient0,36 Dividend0,65 Price/book16,1514,0616,35 P/E-ratio26,2826,6038,8 Boekwaarde $2,012,162,02 L. koers27,56 H. koers33,76

11 Omzet $200320022001 Totale omzet9,252 BIL8,453 BIL8,961 BIL Operating income1,908 BIL1,770 BIL1,670 BIL Net income1,385 BIL1,216 BIL0,910 BIL

12  Fortis verwacht toenemende concurrentiestrijd = neutraal  CIBC World markets = rating ‘onderwogen’  Merrill Lynch= neutraal  Deutsche Bank = Houden  ?? Adviezen en nieuws

13  Gillette spant een procedure in bij de rechtbank  Ze vindt dat Skin Wilkinson een keer te veel heeft gekeken naar de octrooien van Match3  Het idee van de hoek van de scheermesjesbladen zijn van ons zo vindt Gillette  Wij blijven dit volgen in onze selectie! Adviezen en nieuws


Download ppt "The Gillette company World-Class Brands, products, people."

Verwante presentaties


Ads door Google