De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

NIEUWE GROEI ONTWIKKELING

Verwante presentaties


Presentatie over: "NIEUWE GROEI ONTWIKKELING"— Transcript van de presentatie:

1 NIEUWE GROEI ONTWIKKELING
Sterke ideeën, een goed plan en succesvol implementeren

2 Om nieuwe groei te ontwikkelen moet je projecten met groeipotentieel doen.
Gewensttesituatie Huidige situatie x

3 Wat is de beste manier om nieuwe groei te realiseren?

4 Meestal meerdere diciplines en complexe projecten
MARKETING communication distribution pricing e-marketing innovationmarketing crm & service branding FUNNELMGM audit / benchmark key performance indicators monitoring organisation / team planning projectmanagement SALES accountmanagement indirect sales leadgeneration pricing salesmessaging salesplanning FINANCING / IP contracts intellectual property fiscality loans governmentsupport BUSINESS CASING USP’s business model forecasting / roi pitching risc assesment targetgroups valueproposition positioning PRODUCTMNG portfoliomanagement platformdevelopment roadmapping npd & innovation design prototyping stage gate process STRATEGY competitive strategy core competences key succes factors mission / vision / values swot/opportunitymatrix positioning strategy futuring/visioning IDEATION brainstorming creativitytools creativity process fuzzy front end nbd out of the box HR changemanagement culture incentives decisionproces teambuilding motivation RESEARCH markettestting competition marketneeds marketattractiveness technology trends, future, depest valuechain valuedrivers

5 De meeste projecten mislukken
Business pipeline Sterke ideeën Goed business plan Successful implementeren WEINIG SUCCESVOL 68% product ideeën stoppen voor marktintro 50-70% marktintroducties falen 99% van inspanning gaat naar ideeënjacht meestal incrementele innovaties ZEER LAGE OPBRENGST/ VERLIEZEN Verloren investeringen (€) Gemist inkomen (€) Frustratiatie in het team

6 Hoe vermijden? SUCCES out of box denken strategische fit
goede business case draagvlak culture financieën structuur & projectmgm lean start-up cross silo’s c-support 1 à 2 projecten juiste expertise & tools etcetera

7 Succesvol en hoge klantentevredenheid
:) Succesvol en hoge klantentevredenheid Address Systems Adimec Agfa - Gevaert Agoria Albatros Ara Arco Argosgraphix Aristoco Arjuna/RichCast Arvato services Cibo Cochlear Technology Culture Crew De Vlaamse Ondernemer De Zwaan Rotterdam Decamed Ertico Flanders District of Creativity Flanders Inshape Flatturtle/iRail Getronics Belgium IDG Publications Innotek Innovatiecentrum Limburg Inshape Isabel IWT Kluwer Opleidingen Kraft Foods Europe Procurement GMBH KU Leuven Kortijk Mobistar Nuon PMO Unizo Sanoma Magazines Sartorius Simac 3 Services Stad Roosendaal Syntra Vlaanderen Syntra West Tapinex Telenet nv The House of Marketing Torox Universal Music Belux Universiteit Antwerpen Voka Health Care Vormingsfonds voor Ondernemingen COMPANIES Spin-off’s, start-up’s, sme’s and corporates PUBLIC ORGANISATIONS Iwt, Innovatiecentra, Innotek, Inshape, University Antwerp, University Kortrijk PROFESSIONAL NETWORKS Agoria, Leuven Inc, VKW, Voka, Unizo, Syntra, Vormingsfonds voor Ondernemingen

8 Ontwerp werk-programma
Het verloop van een traject Elk ontwikkeltraject verloopt volgens het "plan-do-check-act" Kaizen-principe en bestaat uit vier fases: verkenning, programmabepaling, uitwerking en evaluatie: Verkenning doelen Ontwerp werk-programma Implementatie Evaluatie VERKENNING DOELEN In een eerste gesprek gebeurd er een eerste oriëntering van: - de voornaamste thema’s of opportuniteiten; - de voornaamste doelen; - en de timings zijn waarop het bedrijf wenst in te zetten. ONTWERP WERKPROGRAMMA Bij voorkeur wordt er gewerkt op basis van een werkprogramma. De voordelen hiervan zijn duidelijk: - overzicht en betere consensus van de manier van aanpak; - betere inschatting van de benodigde tijd en timings; - beter zicht op de voortgang van het traject; - betere inschatting van wie er op welk moment moet betrokken worden. Dergelijk werkprogramma wordt in overleg uitgewerkt bijvoorbeeld via een “visieworkshop”

9 Plannen voor succes voorbeeld

10 Ontwerp werk-programma
Het verloop van een traject (2) Elk ontwikkeltraject verloopt volgens het "plan-do-check-act" Kaizen-principe en bestaat uit vier fases: verkenning, programmabepaling, uitwerking en evaluatie: Verkenning doelen Ontwerp werk-programma Implementatie Evaluatie IMPLEMENTATIE Doel van de begeleiding is het vergroten van de vooruitgang op een aantal besproken thema's, doelen of projecten. De uitvoering van de werkpakketten kan gebeuren op verschillende werkwijzen. - werksessies (1 à 2 per maand) - off-site van één of meerdere dagen - projectmanagement Tijdens elke verbetertraject wordt er gebruik gemaakt van een business toolkit. Deze toolkit omvat meer dan 50 praktische tools, modellen en technieken die ingezet kunnen worden tijdens de meetings, werksessies en workshops.

11 Ontwerp werk-programma
Het verloop van een traject (3) Elk ontwikkeltraject verloopt volgens het "plan-do-check-act" Kaizen-principe en bestaat uit vier fases: verkenning, programmabepaling, uitwerking en evaluatie: Verkenning doelen Ontwerp werk-programma Implementatie Evaluatie EVALUATIE Alle informatie en output die gecreëerd wordt tijdens de werksessies worden systematisch verzameld in een PowerPoint document. Na de implementatiefase gebeurd er een evaluatie van het doorlopen traject en de opgeleverde resultaten: - wat zijn de resultaten? - wat is er goed verlopen? - wat zijn nog aandachtspunten? - welke zijn nog interessante groei-opportuniteiten voor de toekomst?

12 Spin-off coaching van Innotek
scouting scanning coaching De coaching focused op industriële en dienstenorganisaties die hun spin-off potentieel wensen te realiseren en te optimaliseren. Elke Vlaamse organisatie met één of meerdere ideeën met spin-off potentieel komt in aanmerking voor gratis professionele coaching.

13 Een gespecialiseerde en ervaren partner
 Vanaf % focus op innovatie, new business en groei Excellent reputatie en zeer tevreden klanten Maatwerk en flexibel Gefocused en resultaat gericht Extra aandacht voor de “intangibles” Gebruik van beste praktijk tools Sterk netwerk Meer succesrijke projecten, minder verlies en frustratie

14 NIEUWE GROEI ONTWIKKELING
Waarom wachten? NIEUWE GROEI ONTWIKKELING Sterke ideeën, een goed plan en succesvol implementeren © All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, stored in a retrieval system, or transmitted, in any form, or by any means, electronic, mechanical, photocopying, recording, or otherwise, without the prior consent of the publisher. This publication is for personel and non-commercial use only. It may not be re-used towards others, nor can it be re-used for own business service practices or commercial purposes.

15 Intellectual property Ideation en creativiteit Business case / project
Attach: financiering van groei-trajecten Strategie en HR Algemeen advies (50%, 5k) Strategisch advies (50%, 25k ) Innovatieaudit: (50%, 2,5k) Training & coaching (gratis>50%, 8k) Advies financiering (gratis) Intellectual property IP scanning (free) Patenten (80% taxfree) Patenten investering kmo (35%-50, 200k) Go-to-market Marketing: (50%, 10k) Exportmarketing (50%, 10k) E-marketing: (50%, 10k) Export (50%, FTE 1jr) Export promotie (50%, 55k) Export: advies (50%, 5k) Spin-off coaching (free) Ideation en creativiteit Ideation: (50%, 2,5k) Ideation-premium Know-how & creativiteit (50% or FTE 1Yr) Business case / project Innovationproject (loan > 80%) Innovationproject sme (35%, 200k) Investeringsaftrek (3,5 - 20,5% Entrepreneur in residence Research Technologieverkenning (75%, 10k) Onderzoekers (50-70%, max 40k/pp) R&D haalbaarheid corp (40%, 50k) R&D haalbaarheid kmo (50%, 10-25k) Innovatieprojecten corp (40%, 5M) Other Friends and family Crowdfunding Business Angels/Venturing GIMV, LIM Banks Design Advies NPD (80%, 7,5k) Design: 50%, 10k Innovatieproject kmo (35%, 200k)


Download ppt "NIEUWE GROEI ONTWIKKELING"

Verwante presentaties


Ads door Google