De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

© gro3 www.gro3.com NIEUWE GROEI ONTWIKKELING Sterke ideeën, een goed plan en succesvol implementeren.

Verwante presentaties


Presentatie over: "© gro3 www.gro3.com NIEUWE GROEI ONTWIKKELING Sterke ideeën, een goed plan en succesvol implementeren."— Transcript van de presentatie:

1 © gro3 NIEUWE GROEI ONTWIKKELING Sterke ideeën, een goed plan en succesvol implementeren

2 © gro3 Gewenstte situatie Huidige situatie Om nieuwe groei te ontwikkelen moet je projecten met groeipotentieel doen. x

3 © gro3 Wat is de beste manier om nieuwe groei te realiseren?

4 © gro3 Meestal meerdere diciplines en complexe projecten MARKETING communication distribution pricing e-marketing innovationmarketing crm & service branding MARKETING communication distribution pricing e-marketing innovationmarketing crm & service branding FUNNELMGM audit / benchmark key performance indicators monitoring organisation / team planning projectmanagement SALES accountmanagement indirect sales leadgeneration pricing salesmessaging salesplanning SALES accountmanagement indirect sales leadgeneration pricing salesmessaging salesplanning FINANCING / IP contracts intellectual property fiscality loans governmentsupport FINANCING / IP contracts intellectual property fiscality loans governmentsupport BUSINESS CASING USP’s business model forecasting / roi pitching risc assesment targetgroups valueproposition positioning BUSINESS CASING USP’s business model forecasting / roi pitching risc assesment targetgroups valueproposition positioning PRODUCTMNG portfoliomanagement platformdevelopment roadmapping npd & innovation design prototyping stage gate process PRODUCTMNG portfoliomanagement platformdevelopment roadmapping npd & innovation design prototyping stage gate process STRATEGY competitive strategy core competences key succes factors mission / vision / values swot/opportunitymatrix positioning strategy futuring/visioning IDEATION brainstorming creativitytools creativity process fuzzy front end nbd out of the box HR changemanagement culture incentives decisionproces teambuilding motivation HR changemanagement culture incentives decisionproces teambuilding motivation RESEARCH markettestting competition marketneeds marketattractiveness technology trends, future, depest valuechain valuedrivers

5 © gro3 De meeste projecten mislukken Sterke ideeën Goed business plan Successful implementeren Business pipeline WEINIG SUCCESVOL •68% product ideeën stoppen voor marktintro •50-70% marktintroducties falen •99% van inspanning gaat naar ideeënjacht •meestal incrementele innovaties ZEER LAGE OPBRENGST/ VERLIEZEN Verloren investeringen (€) Gemist inkomen (€) Frustratiatie in het team

6 © gro3 Hoe vermijden? out of box denken structuur & projectmgm c-support strategische fit lean start-up 1 à 2 projecten cross silo’s goede business case draagvlakculturefinancieën juiste expertise & tools etcetera SUCCES

7 © gro3 Succesvol en hoge klantentevredenheid Address Systems Adimec Agfa - Gevaert Agoria Albatros Ara Arco Argosgraphix Aristoco Arjuna/RichCast Arvato services Cibo Cochlear Technology Culture Crew De Vlaamse Ondernemer De Zwaan Rotterdam Decamed PMO Unizo Sanoma Magazines Sartorius Simac 3 Services Stad Roosendaal Syntra Vlaanderen Syntra West Tapinex Telenet nv The House of Marketing Torox Universal Music Belux Universiteit Antwerpen Voka Health Care Vormingsfonds voor Ondernemingen Ertico Flanders District of Creativity Flanders Inshape Flatturtle/iRail Getronics Belgium IDG Publications Innotek Innovatiecentrum Limburg Inshape Isabel IWT Kluwer Opleidingen Kraft Foods Europe Procurement GMBH KU Leuven Kortijk Mobistar Nuon  COMPANIES Spin-off’s, start-up’s, sme’s and corporates  PUBLIC ORGANISATIONS Iwt, Innovatiecentra, Innotek, Inshape, University Antwerp, University Kortrijk  PROFESSIONAL NETWORKS Agoria, Leuven Inc, VKW, Voka, Unizo, Syntra, Vormingsfonds voor Ondernemingen :)

8 © gro3 Het verloop van een traject Elk ontwikkeltraject verloopt volgens het "plan-do-check-act" Kaizen-principe en bestaat uit vier fases: verkenning, programmabepaling, uitwerking en evaluatie: VERKENNING DOELEN In een eerste gesprek gebeurd er een eerste oriëntering van: - de voornaamste thema’s of opportuniteiten; - de voornaamste doelen; - en de timings zijn waarop het bedrijf wenst in te zetten. ONTWERP WERKPROGRAMMA Bij voorkeur wordt er gewerkt op basis van een werkprogramma. De voordelen hiervan zijn duidelijk: - overzicht en betere consensus van de manier van aanpak; - betere inschatting van de benodigde tijd en timings; - beter zicht op de voortgang van het traject; - betere inschatting van wie er op welk moment moet betrokken worden. Dergelijk werkprogramma wordt in overleg uitgewerkt bijvoorbeeld via een “visieworkshop” Verkenning doelen Ontwerp werk- programma ImplementatieEvaluatie

9 © gro3 Plannen voor succes voorbeeld

10 © gro3 Het verloop van een traject (2) Elk ontwikkeltraject verloopt volgens het "plan-do-check-act" Kaizen-principe en bestaat uit vier fases: verkenning, programmabepaling, uitwerking en evaluatie: IMPLEMENTATIE Doel van de begeleiding is het vergroten van de vooruitgang op een aantal besproken thema's, doelen of projecten. De uitvoering van de werkpakketten kan gebeuren op verschillende werkwijzen. - werksessies (1 à 2 per maand) - off-site van één of meerdere dagen - projectmanagement Tijdens elke verbetertraject wordt er gebruik gemaakt van een business toolkit. Deze toolkit omvat meer dan 50 praktische tools, modellen en technieken die ingezet kunnen worden tijdens de meetings, werksessies en workshops. Verkenning doelen Ontwerp werk- programma ImplementatieEvaluatie

11 © gro3 Het verloop van een traject (3) Elk ontwikkeltraject verloopt volgens het "plan-do-check-act" Kaizen-principe en bestaat uit vier fases: verkenning, programmabepaling, uitwerking en evaluatie: EVALUATIE Alle informatie en output die gecreëerd wordt tijdens de werksessies worden systematisch verzameld in een PowerPoint document. Na de implementatiefase gebeurd er een evaluatie van het doorlopen traject en de opgeleverde resultaten: - wat zijn de resultaten? - wat is er goed verlopen? - wat zijn nog aandachtspunten? - welke zijn nog interessante groei-opportuniteiten voor de toekomst? Verkenning doelen Ontwerp werk- programma ImplementatieEvaluatie

12 © gro3 Spin-off coaching van Innotek De coaching focused op industriële en dienstenorganisaties die hun spin-off potentieel wensen te realiseren en te optimaliseren. Elke Vlaamse organisatie met één of meerdere ideeën met spin- off potentieel komt in aanmerking voor gratis professionele coaching.

13 © gro3 Een gespecialiseerde en ervaren partner  Vanaf % focus op innovatie, new business en groei  Excellent reputatie en zeer tevreden klanten  Maatwerk en flexibel  Gefocused en resultaat gericht  Extra aandacht voor de “intangibles”  Gebruik van beste praktijk tools  Sterk netwerk  Meer succesrijke projecten, minder verlies en frustratie

14 © gro3 © All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, stored in a retrieval system, or transmitted, in any form, or by any means, electronic, mechanical, photocopying, recording, or otherwise, without the prior consent of the publisher. This publication is for personel and non-commercial use only. It may not be re-used towards others, nor can it be re-used for own business service practices or commercial purposes. NIEUWE GROEI ONTWIKKELING Sterke ideeën, een goed plan en succesvol implementeren Waarom wachten?

15 © gro3 Attach: financiering van groei-trajecten Strategie en HR Algemeen advies (50%, 5k) Strategisch advies (50%, 25k ) Innovatieaudit: (50%, 2,5k) Training & coaching (gratis>50%, 8k) Advies financiering (gratis) Ideation en creativiteit Ideation: (50%, 2,5k) Ideation-premium Know-how & creativiteit (50% or FTE 1Yr) Research Technologieverkenning (75%, 10k) Onderzoekers (50-70%, max 40k/pp) R&D haalbaarheid corp (40%, 50k) R&D haalbaarheid kmo (50%, 10-25k) Innovatieprojecten corp (40%, 5M) Design Advies NPD (80%, 7,5k) Design: 50%, 10k Innovatieproject kmo (35%, 200k) Go-to-market Marketing: (50%, 10k) Exportmarketing (50%, 10k) E-marketing: (50%, 10k) Export (50%, FTE 1jr) Export promotie (50%, 55k) Export: advies (50%, 5k) Spin-off coaching (free) Business case / project Innovationproject (loan > 80%) Innovationproject sme (35%, 200k) Investeringsaftrek (3,5 - 20,5% Entrepreneur in residence Intellectual property IP scanning (free) Patenten (80% taxfree) Patenten investering kmo (35%-50, 200k) Other Friends and family Crowdfunding Business Angels/Venturing GIMV, LIM Banks


Download ppt "© gro3 www.gro3.com NIEUWE GROEI ONTWIKKELING Sterke ideeën, een goed plan en succesvol implementeren."

Verwante presentaties


Ads door Google