De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Oudertevredenheid SeysCentra 2012 Pieter Duker. Activiteiten SeysCentra • Behandeling van Onzindelijkheid met de respons-restrictie methode • Behandeling.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Oudertevredenheid SeysCentra 2012 Pieter Duker. Activiteiten SeysCentra • Behandeling van Onzindelijkheid met de respons-restrictie methode • Behandeling."— Transcript van de presentatie:

1 Oudertevredenheid SeysCentra 2012 Pieter Duker

2 Activiteiten SeysCentra • Behandeling van Onzindelijkheid met de respons-restrictie methode • Behandeling van Voedselweigering met het SLIK- programma

3 Deelnemende ouder(s)  Onzindelijkheid: 135 benaderd:93 vragenlijsten ingevuld (69%)  Voedselweigering: 130 benaderd:96 vragenlijsten ingevuld (74%)

4 Onzindelijkheid Waarover hebben we de ouder(s) hun mening gevraagd? 1.Eerste contact 2.Intakegesprek 3.Activiteiten tijdens de intensieve training 4.Langdurig staan 5.Extra drinken Onderstreept = met factor-analyse verkregen factor I; overigen factor II 6.Positieve oefening 7.Belonen gewenst gedrag 8.Luisteren naar ouder(s) 9.Omgang vertrouwelijke gegevens Privacy 10.Nazorg

5 Voedselweigering Waarover hebben we de ouder(s) hun mening gevraagd? 1.Consultgesprek (HR/DS) 2.1 e voorbereidend contact 3.Infovoorziening 4.Uitvoering behandeling Tussentijds evaluatiegesprek 5.Luisteren naar ouder(s) 6.Eindgesprek n.b.: alle vragen laden op 1 factor 7.Contact met medewerkers 8.Rapportage aan ouders 9.Omgang vertrouwelijke info 10.Privacy 11.Nazorg 12.Dagelijkse zorg (24uurs behandeling)

6 Resultaten Onzindelijkheid % VraagOntevredenTevredenGoedZeer goedUitstekend 1.Eerste contact Intake gesprek Dagelijkse activiteiten Langdurig staan Extra drinken Positieve oefening Belonen gewenst gedrag Luisteren naar ouder(s) Vertrouwelijke gegevens Privacy Nazorg

7 Resultaten Onzindelijkheid Analyse: • Gemiddelde score van iedere ouder op alle vragen(minus score op vraag 3,5,7,11) vergeleken met score op vraag 3,5,7,11 • Deze scores omgezet naar z- scores, • Verschil tussen beide reeksen getoetst met de Wilcoxon Resultaat: • Vraag 3 (dagelijkse activiteiten) Z= , p=.661 • Vraag 5 (extra drinken) Z= , p =.740 • Vraag 7 (beloning gewenst gedrag) Z= 0.428, p =.668 • Vraag 11 (nazorg) Z= , p=.998

8 Resultaten Voedselweigering % VraagOntevredenTevredenGoedZeer goedUitstekend 1. Consultgesprek Voorbereidend contact Informatievoorziening Uitvoering behandeling Evaluatiegesprekken Luisteren naar ouder(s) Eindgesprek Contact ouder-medewerker Verslag/rapportage Vertrouwelijke informatie Waarborgen privacy Nazorg Dagelijkse zorg op de groep

9 Resultaten Voedselweigering Analyse: Gemiddelde score van iedere ouder op alle vragen (minus score op vraag 4, 10,11,of 12) vergeleken met score op vraag 4, 10, 11, en 12 Deze scores omgezet naar z-scores Verschil tussen beide reeksen getoetst met de Wilcoxon. Resultaat: • Vraag 4 (eetbehandeling ) Z=-3.461, p=.001 • Vraag 10(vertrouwelijke info) Z= , p=.021 • Vraag 11 (privacy) Z=-2.135, p=.033 • Vraag 12 (nazorg) Z= 4.528, p=.000

10 Met dank aan: De ouders voor deelname. Cynthia Bussink en Jessie de Kort voor hun bijdrage aan het onderzoek


Download ppt "Oudertevredenheid SeysCentra 2012 Pieter Duker. Activiteiten SeysCentra • Behandeling van Onzindelijkheid met de respons-restrictie methode • Behandeling."

Verwante presentaties


Ads door Google