De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Oudertevredenheid SeysCentra 2012 Pieter Duker. Activiteiten SeysCentra • Behandeling van Onzindelijkheid met de respons-restrictie methode • Behandeling.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Oudertevredenheid SeysCentra 2012 Pieter Duker. Activiteiten SeysCentra • Behandeling van Onzindelijkheid met de respons-restrictie methode • Behandeling."— Transcript van de presentatie:

1 Oudertevredenheid SeysCentra 2012 Pieter Duker

2 Activiteiten SeysCentra • Behandeling van Onzindelijkheid met de respons-restrictie methode • Behandeling van Voedselweigering met het SLIK- programma

3 Deelnemende ouder(s)  Onzindelijkheid: 135 benaderd:93 vragenlijsten ingevuld (69%)  Voedselweigering: 130 benaderd:96 vragenlijsten ingevuld (74%)

4 Onzindelijkheid Waarover hebben we de ouder(s) hun mening gevraagd? 1.Eerste contact 2.Intakegesprek 3.Activiteiten tijdens de intensieve training 4.Langdurig staan 5.Extra drinken Onderstreept = met factor-analyse verkregen factor I; overigen factor II 6.Positieve oefening 7.Belonen gewenst gedrag 8.Luisteren naar ouder(s) 9.Omgang vertrouwelijke gegevens Privacy 10.Nazorg

5 Voedselweigering Waarover hebben we de ouder(s) hun mening gevraagd? 1.Consultgesprek (HR/DS) 2.1 e voorbereidend contact 3.Infovoorziening 4.Uitvoering behandeling Tussentijds evaluatiegesprek 5.Luisteren naar ouder(s) 6.Eindgesprek n.b.: alle vragen laden op 1 factor 7.Contact met medewerkers 8.Rapportage aan ouders 9.Omgang vertrouwelijke info 10.Privacy 11.Nazorg 12.Dagelijkse zorg (24uurs behandeling)

6 Resultaten Onzindelijkheid % VraagOntevredenTevredenGoedZeer goedUitstekend 1.Eerste contact038.547.410.33.8 2. Intake gesprek014.15028.27.7 3. Dagelijkse activiteiten08164036 4. Langdurig staan3.92.61351.928.6 5. Extra drinken1.3 10.74838.7 6. Positieve oefening1.3014.350.633.8 7. Belonen gewenst gedrag2.601.347.448.7 8. Luisteren naar ouder(s)3.8934.630.821.8 9. Vertrouwelijke gegevens010.355.123.111.5 10. Privacy011.754.519.514.3 11. Nazorg7.711.539.724.416.7

7 Resultaten Onzindelijkheid Analyse: • Gemiddelde score van iedere ouder op alle vragen(minus score op vraag 3,5,7,11) vergeleken met score op vraag 3,5,7,11 • Deze scores omgezet naar z- scores, • Verschil tussen beide reeksen getoetst met de Wilcoxon Resultaat: • Vraag 3 (dagelijkse activiteiten) Z= -0.439, p=.661 • Vraag 5 (extra drinken) Z= -0.331, p =.740 • Vraag 7 (beloning gewenst gedrag) Z= 0.428, p =.668 • Vraag 11 (nazorg) Z= -0.003, p=.998

8 Resultaten Voedselweigering % VraagOntevredenTevredenGoedZeer goedUitstekend 1. Consultgesprek18.338.533.318.8 2. Voorbereidend contact2.113.542.72615.6 3. Informatievoorziening2.112.545.827.112.5 4. Uitvoering behandeling2.19.432.3 24 5. Evaluatiegesprekken112.537.534.414.6 6. Luisteren naar ouder(s)3.111.534.433.317.7 7. Eindgesprek014.636.531.317.7 8. Contact ouder-medewerker012.535.436.515.6 9. Verslag/rapportage2.114.635.433.314.6 10. Vertrouwelijke informatie09.443.82521.9 11.Waarborgen privacy010.447.22521.9 12. Nazorg15.611.534.42513.3 13. Dagelijkse zorg op de groep19.430.233.311.5

9 Resultaten Voedselweigering Analyse: Gemiddelde score van iedere ouder op alle vragen (minus score op vraag 4, 10,11,of 12) vergeleken met score op vraag 4, 10, 11, en 12 Deze scores omgezet naar z-scores Verschil tussen beide reeksen getoetst met de Wilcoxon. Resultaat: • Vraag 4 (eetbehandeling ) Z=-3.461, p=.001 • Vraag 10(vertrouwelijke info) Z=-2.3.13, p=.021 • Vraag 11 (privacy) Z=-2.135, p=.033 • Vraag 12 (nazorg) Z= 4.528, p=.000

10 Met dank aan: De ouders voor deelname. Cynthia Bussink en Jessie de Kort voor hun bijdrage aan het onderzoek


Download ppt "Oudertevredenheid SeysCentra 2012 Pieter Duker. Activiteiten SeysCentra • Behandeling van Onzindelijkheid met de respons-restrictie methode • Behandeling."

Verwante presentaties


Ads door Google