De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten Onderzoek naar gebruik en consumentengedrag.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten Onderzoek naar gebruik en consumentengedrag."— Transcript van de presentatie:

1 Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten Onderzoek naar gebruik en consumentengedrag

2 Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten Onderzoek naar gebruik en consumentengedrag •Uitgevoerd door MarketRespons d.m.v. een telefonische enquête onder personen van 13 jaar en ouder. •490 respondenten waaronder 240 bezoekers •Statistische betrouwbaarheid 95%

3 Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten Onderzoek naar gebruik en consumentengedrag bekendheidspontaangeholpen 1platen & cd bon96%48%47% 2boekenbon96%42%55% 3VVV bon94%78%17% 4nationale bioscoopbon86%21%65% 5hotelbon82%5%77% 6bloemenbon75%26%49% 7dinerbon72%7%49% 8theater & concertbon64%6%57% 9warenhuisbon21% 10drogisterijbon (Douglas e.d.)20%

4 Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten Onderzoek naar gebruik en consumentengedrag verkooppuntbekendheidspontaangeholpen Bioscopen97%89%8% VVV kantoor54%38%16% Postkantoren33%13%20% Free Recordshop19%3%16%

5 Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten Onderzoek naar gebruik en consumentengedrag

6 Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten Onderzoek naar gebruik en consumentengedrag Gevers •Ik geef de bon omdat –De ontvanger een filmliefhebber is 31% –Ikzelf de bon een leuk cadeau vindt 29% –Ik kies voor het gemak van een bon 11% •Waarom een bioscoopbon i.p.v. een andere cadeaubon –De ontvanger gaat veel naar de film 51% –Origineler dan andere bon 10% –Wil een avondje uit geven 6%

7 Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten Onderzoek naar gebruik en consumentengedrag Ontvangers –80% gebruikt de bon zelf •94% neemt iemand mee naar de bioscoop –19% zou zonder bon niet zijn gegaan 13 – 19 jaar 9% 20 – 29 jaar13% 30 – 39 jaar20% 40 – 59 jaar30%

8 Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten Onderzoek naar gebruik en consumentengedrag CONCLUSIES •Na CD-, VVV- en boekenbon is de Nationale Bioscoopbon de meest bekende bon •1 op de 5 inleveraars (+ gezelschap) zijn extra bezoekers –51% gaat anders zelden of nooit –16% vindt bezoek anders te duur

9 Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten Uw winst… •Rekenvoorbeeld willekeurige bioscoop ingeleverde bonnen12.500ingeleverde bonnen % extra % extra (x2)5.000 Ticketprijs6,75Ticketprijs6,75 Buffetomzet2,50buffetomzet2,50 extra omzet€ extra omzet€


Download ppt "Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten Onderzoek naar gebruik en consumentengedrag."

Verwante presentaties


Ads door Google