De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Just for one night MarketingVrouwen of voor altijd Peter Broeder.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Just for one night MarketingVrouwen of voor altijd Peter Broeder."— Transcript van de presentatie:

1 just for one night MarketingVrouwen of voor altijd Peter Broeder

2 Een samenvatting van deel 1 uit de Studie/workshop-reeks voor de Stichting Netwerk Mediavrouwen Thema: “Nieuwe Marketing” door Peter Broeder van Kaleido BV marketing creativiteit gesponsord door Syntens Amsterdam 8 februari 2006

3 Aangenaam kennis te maken

4 visie Marketing is nu nog nemen, Marketing wordt geven. No Marketing No Logo

5 persoonlijke missie commercie op een nieuwe leest schoeien. van “hebben” via “zijn” naar “wijs handelen”

6 Kaleido accounts: • Customer Marketing International • PCM Dagbladen • Telesuper.nl • Palatijn Zorghotel • De Nederlanse Wijnbeurs • KPN Mobile • Mitsubishi Motor Sales Nederland • Saab AIM • Syntens • BMC Software Nederland • Koelewijn & Partners (Franchise+) • St. Gered Gereedschap (vrijwillig) • Canon printersupplies • Paardendrogist • Genesis Direct Inc. • Zilveren Kruis Achmea • TUI (Holland International) • Vobis • Escom

7 Marketing Art & Sience

8 Holistic Marketing “everything matters” Philip Kotler & Kevin Lane Keller behandelen in hun boek Marketing Management 12e (o.a. het naslagwerk voor de MBA studenten Hes Amsterdam) deze allesomvattende kijk op marketing. “everyone matters” Peter Broeder

9 Een blik van buitenaf op onze aarde/wereld…….. inspirerend voor een nieuwe kijk op Marketing

10

11 WOWWOW er gebeurt veel….

12 Wat is opgevallen • Meer spiritulele belangstelling….een houvast….zelfsturing is moeilijk • Zorgen om het klimaat • Alles kan, alles is er al • Leven met angst • De wereld is transaparant geworden (binnen 10 minuten) • Real life views (Big Brother) • Info overkill • Nieuwe directe interactieve media voor iedereen (vragen en aanbieder) • We willen meedoen (partcipatie, co-creation, relational art) • Wat is belangrijk? • Wat hebben we nog nodig? • Wat moeten we doen? • Waar gaan we heen……? • Heeft marketing nog zin?

13 Structuur …..

14 Diabolo als marketingmodel “ is marketing een kinderspel ?” To be To do balans

15 To be To do (Brand)positioning analyze, observe, interact vision development core strategy Diabolo Marketing Model Interactieve interface marketuniverse buyers, consumers, networks Suppliers, networks identity mission goals government environment marketing “balance” policy P’s organize marcom, pr workflow deliver media choose markets Interactieve interface marcom, prdeliver

16 Van Oude naar Nieuwe Marketing • Van bereik naar bereikbaar • Van gesloten naar open • Van een club naar vele communities • Van produkten-verkoop naar relaties aangaan en houden • Van ingekochte massa media naar inzet eigen 1-op-1 media (weblogs, msn) • Van leverancier>consument naar consument>leverancier (wisseling van de macht) • Van analoog naar digitaal (breedband) • Van single naar multitasking • Van begrensd naar overal • Van ego-onderneming naar werken met je eigen kracht (merk) • Van onecht naar waar (autentiek) • Van één voor één naar tegelijk • Van ik naar wij • Van gestuurd naar zelfsturing • Van bezit naar ervaring (postmaterialisme) • Van religie naar spiritueel (of weer andersom?) • Van veel naar overvloed • …….

17 New Marketing New Media Sms, msn, mms, zoekmachines, “expo”-media (Flickr), weblogs, narrowcasting, podcasting, videocasting, games, rss-feed, ……

18

19 Functie Merken Waar staan ze dan voor? Indentificatie? Zingeving? Bakens?

20

21 Tips: • Flickr.com (jouw foto’s delen met de hele wereld) • Del.icio.us (favoriete sites managen) • Blogger.com (zelf publiceren) • Gespod.com (video en geluid bekijken van “bekenden’…ietwat Story gehalte) • Stap in een MSN’community of richt er een op. Gratis contact met de hele wereld !! (chatten, stem en videobeeld) • Kijk naar verkoopsites als Marktplaats.nl, Speurders.nl (waarom nog nieuw kopen?) • Volkskrant.nl OOG (de nieuwe wereld Robinsonia van King Graig ) • VPRO.nl themakanalen (nieuw medialandschap is er al) • KPN.com (mobile TV) • Trendwatching.com (generation C) • Blad Ode (en site ode.nl), hun pay-off “voor intelligente optimisten”, • Jeremy Rifkin “over 20 jaar bezitloze wereld” • Vormgeving, enkele bladen: Graphics, Items, Frame • “Zelfmarketing” lees het artikel eens in het blad SIS (febr 2006) of kijk op • ( hoe jezelf in de “markt” staat…… zie een marketingbedrijf eens als een persoon(lijkheid)) • Lees sociologen over de nieuwe tijd……globalisme, postmaterialisme: • Ulrich Beck, Ronald Inglehart, Nobert Elias, Zygmont Baumann, • Relational art (als kijker meedoen, onderdeel zijn) (lees Nicolas Bourriard) • Essentie nieuwe marketing is relaties maken door aandacht geven, betrokkenheid, faciliteren en samen doen, laat nog ruimte over voor de consument (co-productie, co-creation met de consument)……..kijk eens in het boek Margeting van André Platteel.

22 Case ADEM

23 Uitwerkingen: Adem

24

25

26

27 contact • Peter Broeder • Kaleido BV • Postbus 1, 2360 AA Warmond • T: • F: • M: Peter Broeder: • virtueel kantoor: • Amsterdam: directiekamer Club 11, lounge Vakzuid, lobby WTC • Noordwijk: Huis ter Duin • Kaleido BV is eigendom van Peter Broeder Beheer BV • Kaleido BV is opgericht door Peter Broeder in 1996

28 Bedankt voor je aandacht iedereen is marketeer!


Download ppt "Just for one night MarketingVrouwen of voor altijd Peter Broeder."

Verwante presentaties


Ads door Google