De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Intercollegiale communicatietraining met behulp van de Dynamische Patiënt Simulator ® Roel Sijstermans AMC-UvA.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Intercollegiale communicatietraining met behulp van de Dynamische Patiënt Simulator ® Roel Sijstermans AMC-UvA."— Transcript van de presentatie:

1 Intercollegiale communicatietraining met behulp van de Dynamische Patiënt Simulator ® Roel Sijstermans AMC-UvA

2 Opbouw •Achtergrond •Programma •Probleemstellingen •Metingen •Resultaten •Conclusies •Aanbeveling

3 Dynamische Patiënt Simulator ® • SURF-project 2001/2002 • LUMC – AMC • 20 Casus

4

5

6 Probleemstellingen •Competentie t.a.v. het schrijven van een overdracht •Beoordelen van onderwijsvorm •Beoordelen van overdracht d.m.v. peer- assessment ?

7 Onderzoeksgroep •70 co-assistenten LUMC •64 co-assistenten AMC-UvA

8 Metingen •Voormeting (zelfbeoordeling) •Nameting (zelfbeoordeling & onderwijs) •Enquête na casus (peer-assessment)

9 Resultaten voormeting - nameting •Opstellen van een lijst met activerende gegevens •Opstellen van een probleemlijst •Opstellen van een differentiaaldiagnose •Opstellen van een behandelplan •Uitvoeren van een behandelplan van een collega Significante verbetering (p<0,05) ten aanzien van het:

10 Resultaten nameting - onderwijs

11

12 Conclusies •Dit onderwijs wordt door co-assistenten zelf als positief en effectief ervaren •Peer-assesment is bruikbare beoordelingsmethode

13 Aanbeveling Onderwijs in medische curricula

14 Vragen ?

15 Resultaten voormeting - onderwijs

16 Wilcoxon Signed Ranks Test

17

18 Resultaten voormeting - onderwijs

19 Resultaten voormeting – onderwijs


Download ppt "Intercollegiale communicatietraining met behulp van de Dynamische Patiënt Simulator ® Roel Sijstermans AMC-UvA."

Verwante presentaties


Ads door Google