De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Wie zijn wij? • Utrecht Overvecht • Amsterdam Nieuw West • November 2011 – juni 2012 • Social media trainingen in company (4 dagdelen) • Losse workshops.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Wie zijn wij? • Utrecht Overvecht • Amsterdam Nieuw West • November 2011 – juni 2012 • Social media trainingen in company (4 dagdelen) • Losse workshops."— Transcript van de presentatie:

1

2 Wie zijn wij?

3 • Utrecht Overvecht • Amsterdam Nieuw West • November 2011 – juni 2012 • Social media trainingen in company (4 dagdelen) • Losse workshops op thema (2/3 uur) • Wijkmedia Expert training (6 dagdelen) • Adviesgesprekken (op maat) • Online coaching (op maat) Opleiden wijkprofessionals

4 Vragen vanaf de werkvloer ‘ HOE WERKT TWITTER? ’

5 Vragen vanaf de werkvloer ‘ WEET JE HOE DRUK IK BEN? MOET IK NU OOK NOG SOCIAL MEDIA ERBIJ DOEN?’

6 Vragen vanaf de werkvloer ‘ HOE MOET IK TWITTEREN ZONDER SMARTPHONE? MOOIE CONTENT MAKEN ZONDER GOEDE PC?’

7 Vragen vanaf de werkvloer ‘ HOE ZORG IK ERVOOR DAT SOCIAL MEDIA BINNEN MIJN ORGANISATIE SERIEUS GENOMEN WORDT?’

8 Vragen vanaf de werkvloer ‘ WAT MOET IK ZEGGEN DAN? EN WIE ZIT DAAR NOU OP TE WACHTEN? ’

9 Vragen vanaf de werkvloer ‘ HOE MANAGE IK SOCIAL MEDIA BINNEN MIJN WERK? ’

10 KENNIS EN SKILLS INHOUDELIJKE KENNIS EN VAARDIGHEDEN TECHNISCHE KENNIS EN VAARDIGHEDEN STRATEGISCHE KENNIS EN VAARDIGHEDEN VISIE MINDSET EN HOUDING MOTIVATIE EN DISCIPLINE TEAM-EFFORT BINNEN EEN LERENDE ORGANISATIE

11 Inhoudelijke kennis en skills VISIE MINDSET HOUDING DISCIPLINE MOTIVATIE INTERNET SOCIAL MEDIA NIEUWE MEDIA DIGITALE TIJDPERK MEDIAWIJSHEID CULTUUR OPVOEDING ENGAGEN BEINVLOEDEN WAARDE TOEVOEGEN AANBOD

12 STATUSUPDATES PLAATSEN Technische kennis en skills OMGAAN MET TWITTER TOOLS ONTDEKKEN REFLECTIE KUNST VAN HET VINDEN VAN INFORMATIE CONTENT CREËREN EVENTS AANMAKEN GROEPEN STARTEN PUBLICATIESYSTEEM OPZETTEN EXERIMENTEREN

13 Strategische kennis en skills WERKVORMENVERBINDEN CO-CREATIE CROWDSOURCING CROWDFUNDING VERBINDEN AANJAGENINSPIREREN AMBASSADEURS GROEI MEETBAARHEID BRANDING

14 • Trainingstrajecten (incompany, op inschrijving) • Workshops op thema • Online coaching • Netwerkbijeenkomsten • Powerworkshops • VrijMiBo MOGELIJKHEDEN SCHOLING

15 Aan de slag Samenvatting

16 Jij bent een merk! SAMENVATTING

17 Een merk is iemands onderbuikgevoel over een product, project, service of organisatie Gedachtes, gevoelens, verlangens EN herinneringen SAMENVATTING

18 Het gaat niet meer om het werven onder 1000 mensen Om vervolgens 10 mensen aan jou of aan jouw project te kunnen binden. SAMENVATTING

19 Het gaat om het bereiken van 10 Mensen die bereiken 100 Mensen die bereiken 1000 Mensen die….. SAMENVATTING

20 Engage Geheel in beslag nemen Boeien Betoveren Betrekken Onderdompelen Fascineren Interesseren SAMENVATTING Betekenis Waarde

21 Service Content Media Project/dienst Hoe creëer ik positieve ervaringen en hoe engage ik met mijn doelgroep? SAMENVATTING

22 Verhalen vertellen..... Introductie Motorisch moment Climax Afloop Eindbeeld. Motorisch moment Climax. Motorisch moment.. Climax SAMENVATTING

23 WIE BEN JIJ? PROFILEREN PRO vs PRIVÉ

24 80/20

25 Stel jezelf de volgende vragen: • Wat kenmerkt jou als persoon en als professional? • Wat zijn jouw interesses? • Welk beeld wil je van jezelf overbrengen? (imago) • Maak een elevatorpitch voor jezelf gebaseerd op je bio OEFENING: EEN BOEIENDE BIO

26

27 SUCCESFACTOREN SCHOLING • Draagvlak • Affiniteit • Meteen in de praktijk toepassen • Duurzaam • Werk verlichten ipv verzwaren • Opbrengst duidelijk • Beleid en randvoorwaarden goed

28 Training Wijkmedia Expert Het trainen van professionals (betaald en vrijwillig) tot Wijkmedia Experts die buurtbewoners en collega’s kunnen begeleiden en faciliteren bij het inzetten van media* voor sociale doeleinden. *Onder media verstaan we Social Media, Multimedia (radio, video, tekst, foto) en reguliere (wijk)media (pers, krant, tv, radio)

29 Sociale inzet van media • Bewonersinitiatieven ondersteunen • Bewoners verbinden en binden • Interactie tussen bewoners en organisaties en tussen bewoners onderling bevorderen • Bewoners activeren en te inspireren • Bewoners ondersteunen • Mediawijsheid en media weerbaarheid onder bewoners bevorderen

30 “De taak van de wijkprofessional is aan verandering onderhevig. In plaats van het organiseren van een aanbod aan activiteiten en diensten wordt het faciliteren, empoweren en activeren van buurtbewoners steeds belangrijker. Media levert hier een belangrijke bijdrage aan.” Uitgangspunt

31 • Media inzetten binnen activiteiten en programma’s • Bewonersinitiatieven ondersteunen • Activiteiten zichtbaar • Contact leggen en bestendigen • Inspireren, betrekken en activeren Wijkmedia Expert

32 • Gebruik van media en media weerbaarheid bevorderen • Aanspreekpunt • Adviseren • Activiteiten organiseren

33 Resultaten en opbrengsten Na de training zijn de deelnemers Wijk Media Experts en kunnen zij: • Vragen over media inventariseren en beantwoorden • Het media gebruik en mediavaardigheden van hun doelgroepen en collega’s onderzoeken • Bewoners en collega’s adviseren en begeleiden bij het gebruik van media • Projecten en activiteiten opzetten waarin mediamethodieken gebruikt worden • Projecten en activiteiten opzetten die mediawijsheid en mediaweerbaarheid stimuleren • Een inspirerend voorbeeld zijn voor collega’s en buurtbewoners

34 Bedankt voor je aandacht!


Download ppt "Wie zijn wij? • Utrecht Overvecht • Amsterdam Nieuw West • November 2011 – juni 2012 • Social media trainingen in company (4 dagdelen) • Losse workshops."

Verwante presentaties


Ads door Google