De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

HET PAUPERPAD Bijeenkomst 1 maart 2012 10.30 uur: Ontvangst met koffie en thee 10.50 uur: Introductie Pauperpad en de betrokken bedrijven 11.00 uur: Meerwaarde.

Verwante presentaties


Presentatie over: "HET PAUPERPAD Bijeenkomst 1 maart 2012 10.30 uur: Ontvangst met koffie en thee 10.50 uur: Introductie Pauperpad en de betrokken bedrijven 11.00 uur: Meerwaarde."— Transcript van de presentatie:

1 HET PAUPERPAD Bijeenkomst 1 maart uur: Ontvangst met koffie en thee uur: Introductie Pauperpad en de betrokken bedrijven uur: Meerwaarde van het gebruik van een smartphone uur: Interactief gedeelte over het Marketing Communicatie Plan: wat is al gedaan, wat wordt nog ontwikkeld en welke kansen zijn er nog meer? uur: Tijd voor vragen en een gezellige afsluiting.

2 INLEIDING

3 3-DAAGS ARRANGEMENT Dag 1Dag 2Dag 3 •Aankomst in Frederiksoord en vertrek richting Norg; •Uitleg route, gebruik smartphone en overhandigen informatie; •Lunch; •Wandeling naar Veenhuizen; •Bezoek Gevangenismuseum; •Koffie/thee bij Zunneschien of Gevangenismuseum; •Diner; •Overnachting in Veenhuizen. •Ontbijt bij het hotel; •Fietstocht naar Ravenswoud; •Kanotocht in Ravenswoud; •Fietstocht naar Appelscha; •Lunch; •Bezoek aan Kookmuseum; •Fietstocht naar Doldersum •Diner; •Overnachting in Doldersum. •Ontbijt bij het hotel; •Fietstocht via Vledder naar Frederiksoord (aanrader: een bezoek aan de musea in Vledder); •Lunch; •Bezoek aan museum De Koloniehof (zomer) of een Monumentenwandelroute (winter). Bagage wordt van Norg naar Veenhuizen gebracht. De fiets en kano staan klaar op locatie. Bagage wordt naar Doldersum gebracht. De (host)ess neemt de smartphone en fiets in bij Hotel Frederiksoord.

4 MEDE MOGELIJK GEMAAKT DOOR FinancieelBetrokken bedrijvenUitvoerend •Gemeenten Noordenveld, Westerveld en Ooststellingwerf; •Provincie Drenthe; •Recreatieschap Drenthe; •Regio Groningen-Assen 2030; •Europees Landbouwfonds voor Plattelands ontwikkeling; •Hotel Karsten; •Gevangenismuseum Veenhuizen; •Koffie- en Theetuin Zunneschien; •Hotel Bitter en Zoet; •Outdoor Appelscha; •Kookmuseum Eethuis IJssalon de Vleer; •Hotel Doldersum; •Hotel/Brasserie Frederiksoord; •Museum De Koloniehof. •Drents Archief, Jan Bos; •Natuurmonumenten, Kim Pierik; •Staatsbosbeheer, Aaldrik Pot; •Betrokkene uit het gebied: Hiltsje Jongsma, Piet Elmer, Hielke Merkus, Hans Salverda, Aalf Aalfs, Jan van Ginkel, Karst Berkenbosch, Catrinus Homan, Jan de Maar; •Maatschappij van Weldadigheid; •Abel Life.

5 GEBRUIK VAN DE SMARTPHONE  GPS gestuurd: signalen geven aan wanneer u af moet slaan en het beeld laat zien waarheen  POI’s onderweg: signalen geven aan wanneer er een “Point of Interest” beschikbaar is. Deze informatie wordt weergegeven als (gesproken) tekst, muziek, gedichten, foto’s en (historisch) filmmateriaal

6 Spaans kerkhof Het 4 e gesticht De ambtenaren werden naar rang en stand en deels ook naar geloofsovertuiging begraven, de verpleegden onder witte kruisjes, anoniem onder nummer, maar wel Rooms-katholiek en hervormd apart. Onder het groene gazon met de treurbeuk in het midden liggen duizenden mensen, waaronder ± 2500 die het slachtoffer waren van een choleraepidemie. Velen van hen vonden hun laatste rustplaats gewikkeld in de hangmat waarin ze altijd hadden geslapen. GEMEENTE NOORDENVELD

7 GEMEENTE OOSTSTELLINGWERF

8 GEMEENTE WESTERVELD

9 Belevingsroute door het land van zwervers en kolonisten HET PAUPERPAD verkrijgbaar als applicatie: 1.In het arrangement, op een leentoestel; 2.In de Android market en in de I-store te downloaden of op een SD- kaartje te downloaden voor Windows Mobile (€ 3,99); 3.Verkrijgbaar als unieke code (€ 3,99) -> insteek is om deze bij de Tourist Info kantoren te verkopen.

10 PROMOTIE EN VERKOOP Aandacht pers?Wat is al ontwikkeld/gedaan? Wat wordt (nog) ontwikkeld/gedaan? Andere mogelijkheden? •Opening voor de betrokkenen (incl. pers) op 12 oktober 2011 (hierdoor reeds hits via Google); •Live interview met RTV Drenthe voor radioprogramma; •Journalist van Trouw heeft pad gelopen en artikel geschreven; •Journalist van het AD telefonisch en per mail geïnformeerd. Hij heeft er een stuk over geschreven. •Arrangement op Drenthe.nl en op Veenhuizenboeit.nl; •Maken van een (voorlopige) leaflet; •Maken van een brochure met tevens aanvullende informatie voor de gast; •Promotie op de fiets- en wandelbeurs en de vakantiebeurzen in Antwerpen en Brussel. •Advertorial in de wandelbrochure, winterkrant Westerveld en Drenthe Gids; •Eigen website (in ontwikkeling); •Banners/linkjes op websites van partners; •Aanbieden van het arrangement aan een groepje verslaggevers en andere ambassadeurs, in ruil voor promotie en feedback; •Advertorials in Drenthe Magazine en kranten van Marketing Drenthe; •Aanbieden van 500 gratis apps als promotiestunt. •Maken van een ‘collectorsitem’. •Verhalen/foto wedstrijd voor gasten die het Pauperpad hebben beleefd. Deze plaatsen op de website; •Joint Promotion, met bijvoorbeeld met schrijfster Suzanne Jansen; •Facebook/Twitter/ Youtube; •Adwords Google (is advertentie); •Advertenties en lezersaanbiedingen; •Promotieacties, bijvoorbeeld ‘Vroegboek korting’.

11 VRAGEN Wilt u ons helpen met de promotie en verkoop van het Pauperpad? •Verkoop van unieke codes voor de app., binnen de Tourist Info kantoren; •Plaatsen van banners/linkjes op eigen websites? •Mede verspreiden van flyers, bijvoorbeeld bij huidige gasten, op evenementen, beurzen, bijeenkomsten, et cetera. Wat zijn uw ideeën voor verdere promotie en verkoop? Welke mogelijkheden lijken u het meest effectief?


Download ppt "HET PAUPERPAD Bijeenkomst 1 maart 2012 10.30 uur: Ontvangst met koffie en thee 10.50 uur: Introductie Pauperpad en de betrokken bedrijven 11.00 uur: Meerwaarde."

Verwante presentaties


Ads door Google