De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Page 1 GUIDO’s MEDIAMIX Students en Young Starters 2009.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Page 1 GUIDO’s MEDIAMIX Students en Young Starters 2009."— Transcript van de presentatie:

1 Page 1 GUIDO’s MEDIAMIX Students en Young Starters 2009

2 Page 2 Inhoud I.Jongeren, Studenten en Young Starters in België 1.1Doelgroep, who en where? 1.2 When? 1.3 Cijfers en interesses II.Wie of wat is GUIDO? 2.1 GUIDO who? 2.2 GUIDO’s approach 2.3 Bouwstenen van de Y.A.-Marketing Mix III. De 13 Guido Studenten- en Young Starters media 3.1Guido Magazine 3.2Guido Affichagenetwerk 3.3Guido Portal 3.4 Guido Stadsgids voor Studenten (Hoger Onderwijs) 3.4 bisGuido-Averbode Jaargids voor laatstejaars scholieren 3.4.1 Guido Bamazine 3.4.2 Reflector Special 3.5Guido Studentenagenda 3.6Guido Student Pack 3.7Guido Database 3.7 bisGuido afgeleide database-producten 3.7.1 Guido Campus Flash 3.7.2 Guido Survey-modules 3.8Guido Evenementiële Sampling-acties (4) 3.8.1Guido Kopieerzakenacties 3.8.2Guido Kotentochten 3.8.3Guido Tasting-concepten 3.8.4Guido Kroegentochten IV. Enkele concrete actuele acties en referenties Nieuw! Guido Bamazine Guido Survey Guido cold tastings

3 Page 3 1.1 Doelgroep(en) & interacties A = 1.200.000 jongeren in België Abis=750.000 studerende jongeren B=390.000 studenten Hoger Onderwijs (Hogeschool + Universiteit) C=100.000 studenten actief in het club- en verenigingsleven C B A IMPACT

4 Page 4 = 3 profielen C. de student-organisator (o.a. de studentenclub) Campus-events lokale horeca-acties en outdooractiviteiten B. de (individuele) student pendelaars & kotstudenten via school, kot en traditionele Guido Media extra aandacht voor laatstejaarsstudent (Hoger onderwijs) en young starters ook de latere-jaars Humaniora die “naar omhoog” kijken A. de werkende jongere Leeftijdscategorie 18-26 op zoek naar bevestiging meer merk en imagobewust 1.1 Doelgroep: Profiel van jongeren Indirect

5 Page 5 1.1 Doelgroep : studentenpopulatie België: > 25 studentensteden > 200 campussen > 390.000 studenten -Gent:55.800 NL -Bruxelles:46.597 FR -Leuven:36.408 NL -Antwerpen:31.138 NL -Liège:30.322 FR  cfr. Detail hierna -Brussel:24.287 NL -Louvain-la-Neuve:23.352 FR -Hasselt:13.684 NL -Woluwé:11.929 FR -Kortrijk:11.001 NL -Mons:10.908 FR -Mechelen:4.695 NL -…

6 Page 6 1.1 De jongeren- & studentenmarkt DETAIL: aantal studenten per hogeschool/universiteit

7 Page 7 1.1 De jongeren- & studentenmarkt DETAIL: aantal studenten per campus

8 Page 8 1.2 When: piekperiodes bereik studenten Sterk afhankelijk van product of merk, … maar ook van:Sterk afhankelijk van product of merk, … maar ook van: Aangepast semestersysteem (Bologna) !!Aangepast semestersysteem (Bologna) !! -Start: ± 15 – 22 september -12 à 13 weken onderwijsactiviteiten -1° examenperiode (half januari – half februari) -Nieuwe start: 14 weken onderwijsactiviteiten -2° examenperiode (einde mei – begin juli) Piekperiodes op de campus:Piekperiodes op de campus: -Start academiejaar (10/9 – 31/10) -Sinterklaas- & Eindejaarsperiode -Ski, galabals, aanvang 2 de semester -Presidiumverkiezingen -Proclamaties

9 Page 9 1.3. Cijfers en Interesses

10 Page 10 1.3 Cijfers en interesses 1/4 RESULTATEN Nationale jaarlijkse Guido – ENQUÊTE Vrije tijd top (3 activiteiten)Vrije tijd top (3 activiteiten) -Uitgaan (61,9%) -Bij vrienden iets gaan drinken (38,3%) -Sporten (35,8%) -PC & internet (36%) -Tv kijken (35,4%) -Bioscoop (24,1%) -Muziek beluisteren (22,8%) -Lezen (20%) Studenten op kot (47%) met luxe (> 25% in studio of appartement)Studenten op kot (47%) met luxe (> 25% in studio of appartement) -Microgolfoven: 93,3%  41,8% individueel & 51,5% gezamenlijk -Tv: 60,2%  38,1% & 22,1% -Dvd: 41,5% -Stereo-installatie: 73,4% -MP3-speler: 35,2% -Computer: 93% -Internetaansluiting: 85,4%  68,1% & 17,3% -Koffiezet: 42,4%  23,1% & 19,3%

11 Page 11 1.3 Cijfers & interesses 2/4 84,5% werkt als jobstudent tijdens de vakantie84,5% werkt als jobstudent tijdens de vakantie -40,4% verdient netto 1.001-1.500 € -20% verdient > 1.500 € -23,8% werkt als jobstudent tijdens het weekend (10,6% week) Werken doen ze om meer geld te hebben voor vrije tijd (65,4%), om te sparen (18,2%), combinatie vrije tijd en studie (12%) en om studies te betalen (2%)Werken doen ze om meer geld te hebben voor vrije tijd (65,4%), om te sparen (18,2%), combinatie vrije tijd en studie (12%) en om studies te betalen (2%) 40,8% is lid van een studentenvereniging40,8% is lid van een studentenvereniging -10% streekgebonden vs 90% studiegebonden kring 78,4% doet aan sport78,4% doet aan sport -Waarvan 39,5 lid is van een sportclub -Lopen (37,9%), zwemmen (31,1%), fietsen (25,5%), fitness (23,3%) en voetbal (16,8%) 98,8% heeft een gsm98,8% heeft een gsm -MMS-functie: 40,6% -GPRS, WAP of I-mode: 58,1% -Abonnement: 34,8%  Prepaid kaarten: 65,2%

12 Page 12 1.3 Cijfers & interesses 3/4 89,6% bezit een eigen computer89,6% bezit een eigen computer -Thuis: 96% met internetaansluiting  op kot: 83,5% -Laptop: 35,2% 24,4% gebruikt internet meer dan 18u per week24,4% gebruikt internet meer dan 18u per week -Om te e-mailen: 84,3% -Om op te zoeken voor cursus: 56% en praktische info: 51,3% 84,4% drinkt alcohol84,4% drinkt alcohol -45,3% vanaf 14/15j en 33,5% vanaf 16/17j 81,9% beschikt over een rijbewijs81,9% beschikt over een rijbewijs -70,5% met de rijschool -76,9% direct op 18/19j 39,4% heeft een eigen wagen39,4% heeft een eigen wagen -23,2% nieuw -59% tweedehands -17,8% (oude wagen van ouders gekregen)

13 Page 13 1.3. Cijfers en Interesses 4/4 Meer dan 1 op 4 (26,5%) is van plan om tijdens zijn studies langer dan één maand in het buitenland te vertoeven voor een stage (Erasmus, …). 1 op 10 is reeds naar het buitenland vertrokken voor een stage.Meer dan 1 op 4 (26,5%) is van plan om tijdens zijn studies langer dan één maand in het buitenland te vertoeven voor een stage (Erasmus, …). 1 op 10 is reeds naar het buitenland vertrokken voor een stage. 1 op 2 wenst verder te studeren na zijn eerste diploma:1 op 2 wenst verder te studeren na zijn eerste diploma: - 42% een extra jaar - 12,8% een volledig diploma Bijna 1 op 4 (23,2%) vermeldt dat “de werkgelegenheid in bepaalde sectoren” een belangrijke rol gespeeld heeft in de keuze van de studierichtingBijna 1 op 4 (23,2%) vermeldt dat “de werkgelegenheid in bepaalde sectoren” een belangrijke rol gespeeld heeft in de keuze van de studierichting Advertenties (20,2%), jobsites (17,2%), stage (16,3%), interim (13,6%) en happenings (11,1%) zijn de belangrijkste middelen “om aan een job te geraken”Advertenties (20,2%), jobsites (17,2%), stage (16,3%), interim (13,6%) en happenings (11,1%) zijn de belangrijkste middelen “om aan een job te geraken” 10,7% verwacht zijn contract op zak te hebben voor afstuderen10,7% verwacht zijn contract op zak te hebben voor afstuderen

14 Page 14 2.1 GUIDO Who? 1.GUIDO NV is het N°1 Belgische Niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder naast scholieren en young starters)  18 jaar ervaring  Nationale dekking  Focus op en rond hogescholen en universiteiten  24 vaste medewerkers, incl. 6 fulltime fieldmanagers, tweetalig redactieteam en Ict-afdeling  50 student ambassadors 2. BELANGRIJKSTE ACTIVITEITEN:  Specifieke jongeren en studentenmedia  Uitvoering van globale marketingconcepten, acties en events  Campus recruitment  Enquêtes  Sampling en terreinacties  Sponsoring studentenverenigingen (o.a. via guido.be/ssst)  Onderwijs- & City Marketing 3. DIRECTE TOEGANG TOT:  25 studentensteden in België  > 200 campussen  > 400 actieve studentenverenigingen  > 3.000 lokale handelszaken  Markstudies, trends, polls  > 390.000 studenten en pas afgestudeerden  > 1.200.000 jongeren, studenten en young starters

15 Page 15 9 médias OFF-line (Guido Affichage, Magazine, HR-guide,…) 2 médias ON-line (Guido Portal, Guido Campus Flash) 3 roadshows événementiels OPT-in database profilée (150.000 home/85.000 recent e-mail) Applications technologiques innovantes mais pragmatiques 24 employés, incl. 6 full-time Fieldmanagers 50 student ambassadors (=freelancers) 2.1bis GUIDO Qui?

16 Page 16 Think global, act local Think global, act local Beste event = event van de student Beste event = event van de student First think (surveys & polls), then act First think (surveys & polls), then act = de KANT van de STUDENT buikgevoel no nonsense buikgevoel no nonsense speels tikkeltje anarchistisch 2.2 GUIDO’s approach

17 Page 17 2.3 Bouwstenen van de Y.A. MarketingMix Marketing-Mix? Offline & Online Media Evenementiële approach Fuse-marketing Mediatieke events Sampling & distributie Diploma – Job – Lief ? Limited distribution Underground sampling Teasing Special events Start I Sint/Blok Ski/Start II/ Gala Verkiezing/Blok - Proclamatie/Job FILM-OUT-MUSIC Shopping – Travel -Sports - Internet

18 Page 18 3.1 Guido Magazine 1. OMSCHRIJVING & REALIA Het magazine van de Belgische student en young starter, boordevol studentennieuws en interactieve rubrieken. Geschreven door journalisten met nauwe banden met de doelgroep.Het magazine van de Belgische student en young starter, boordevol studentennieuws en interactieve rubrieken. Geschreven door journalisten met nauwe banden met de doelgroep. Rubrieken:Student life, trend talk, body, bits & brains, media watch, Get a job, …Rubrieken:Student life, trend talk, body, bits & brains, media watch, Get a job, … Oplage:80.000 exemplaren (45.000 Nl./35.000 Fr.)Oplage:80.000 exemplaren (45.000 Nl./35.000 Fr.) Verschijning:6 maal per jaarVerschijning:6 maal per jaar Verschijningsdata: 23/02 (*) 20/04 (*) 01/06 (*) 21/0902/11 (*) 07/12/2009Verschijningsdata: 23/02 (*) 20/04 (*) 01/06 (*) 21/0902/11 (*) 07/12/2009 (*) : extra Job-bijlage en/of per post naar 10.000 laatstejaars Doelgroep:hogeschool- en universiteitsstudenten Young StartersDoelgroep:hogeschool- en universiteitsstudenten Young Starters Distributie:- 40.000 hand-in-hand op en rond de campus  CIM-gecontroleerd! - 30.000 via 750 displays op drukbezochte studenten- en jongerenlocaties - 10.000 unieke doelgerichte verdeling of verzendingDistributie:- 40.000 hand-in-hand op en rond de campus  CIM-gecontroleerd! - 30.000 via 750 displays op drukbezochte studenten- en jongerenlocaties - 10.000 unieke doelgerichte verdeling of verzending Dekking:13 grootste studentensteden, campussen van hogescholen en universiteitenDekking:13 grootste studentensteden, campussen van hogescholen en universiteiten -Vlaanderen: Aalst, Antwerpen, Brussel, Gent, Hasselt/Diepenbeek, Kortrijk, Leuven, Mechelen -Wallonië:Bruxelles, LEW, Louvain-la-Neuve, Liège, Mons, Namur

19 Page 19 3.1 Guido Magazine 2. TROEVEN: Distributie:- individuele hand-in-hand distributie (CIM-gecontroleerd) - nationale aanwezigheid op 750 geselecteerde studentenlocatiesDistributie:- individuele hand-in-hand distributie (CIM-gecontroleerd) - nationale aanwezigheid op 750 geselecteerde studentenlocaties Nationaal: globale dekking, goede spreiding (obv aantal studenten/stad)Nationaal: globale dekking, goede spreiding (obv aantal studenten/stad) Zowel campussen van hogescholen als campussen van universiteitenZowel campussen van hogescholen als campussen van universiteiten Interactieve rubriekenInteractieve rubrieken Link met www.guido.be (wedstrijd, polls, aanvraag & info, …)Link met www.guido.be (wedstrijd, polls, aanvraag & info, …) 3. SPECIFIEKE MOGELIJKHEDEN Advertentie in rubriek naar keuzeAdvertentie in rubriek naar keuze Publi-redactioneel artikel of sponsoring specifieke rubriekPubli-redactioneel artikel of sponsoring specifieke rubriek Jaarpartnership:“4 + 2 + publiredactioneel artikel”Jaarpartnership:“4 + 2 + publiredactioneel artikel” Blistering van leafletBlistering van leaflet Insert, outsert of opkleven van cards of stalenInsert, outsert of opkleven van cards of stalen Gatefolder à cover, tabernakelGatefolder à cover, tabernakel …

20 Page 20 3.1 Intermezzo “Start a Party” post-test magazine-campaign ( figures related to investments) GUIDO offers an extra scale-effect as being the only medium in Belgium that takes the N°1 position in its segment and in both language parts. As GUIDO’s coverage is national, communications could be made in both Dutch & French language, which seems to be more efficient.

21 Page 21 3.2 Guido Affichagenetwerk 1. OMSCHRIJVING & REALIA Affichagenetwerk strategisch aangebracht op ‘indoor student- & youth hotspots’ OP en ROND de grootse Belgische campussen.Affichagenetwerk strategisch aangebracht op ‘indoor student- & youth hotspots’ OP en ROND de grootse Belgische campussen. Aantal:750 kaders(490 Nl./260 Fr.)Aantal:750 kaders(490 Nl./260 Fr.) Steden:13 grootste studentenstedenSteden:13 grootste studentensteden Periode:14 dagen, start op maandagPeriode:14 dagen, start op maandag Formaat:70 x 50 cm (alu-klikkader à muur of op staander)Formaat:70 x 50 cm (alu-klikkader à muur of op staander) Doelgroep:hogeschool- en universiteitsstudenten young starters en jongerenDoelgroep:hogeschool- en universiteitsstudenten young starters en jongeren Spreiding:Spreiding: VLAANDEREN: WALLONIE: Gent: 115 Bruxelles/LEW: 70 Leuven: 110 Liège: 60 A’pen: 85 Mons: 50 Brussel: 60 Louvain-la-Neuve:40 Hasselt/Namur: 40 Diepenbeek:40 Kortrijk:40 Totaal Wallonië:260 Aalst: 20 Mechelen: 20 Totaal Vlaanderen: 490

22 Page 22 3.2 Guido Affichagenetwerk 2. TROEVEN EIGEN AAN DIT SPECIFIEKE NETWERK: Locaties:Indoor, op goed zichbare plaatsen, in drukbezochte outlets: - hogescholen, universiteiten, studentenhomes, … - facbar, studentenresto, studentencafé, snackbar, … - copycenters, sportcentra ---------------------- Locaties:Indoor, op goed zichbare plaatsen, in drukbezochte outlets: - hogescholen, universiteiten, studentenhomes, … - facbar, studentenresto, studentencafé, snackbar, … - copycenters, sportcentra ----------------------  = zowel op als rond de campus = combinatie van learning & fun = zowel op als rond de campus = combinatie van learning & fun Dekking:Nationaal:490 Vlaanderen 260 Wallonië = in ALLE grootste studentenstedenDekking:Nationaal:490 Vlaanderen 260 Wallonië = in ALLE grootste studentensteden Bereik:- van ‘s morgens tot ‘s avonds  herhalingseffect - 7 dagen op 7Bereik:- van ‘s morgens tot ‘s avonds  herhalingseffect - 7 dagen op 7 Spreiding:aantal kaders per stad = recht evenredig met aantal studenten per stad - grote studentensteden: meer kaders - kleinere studententeden: minder kadersSpreiding:aantal kaders per stad = recht evenredig met aantal studenten per stad - grote studentensteden: meer kaders - kleinere studententeden: minder kaders Extra traffic door bijhorende display voor Guido MagazineExtra traffic door bijhorende display voor Guido Magazine Distributie van leaflets via de Guido staandisplayDistributie van leaflets via de Guido staandisplay

23 Page 23 3.2 … Referenties en foto’s

24 Page 24 3.2 … Referenties en foto’s

25 Page 25 3.2 … Referenties en foto’s

26 Page 26 3.3 Guido Portal 1. OMSCHRIJVING & REALIA Drukbezochte portaalsite voor studerende jongeren & pas- afgestudeerdenDrukbezochte portaalsite voor studerende jongeren & pas- afgestudeerden Steevast in de TOP-100 van de meestbezochte sites gecontroleerd door CIM-MetriwebSteevast in de TOP-100 van de meestbezochte sites gecontroleerd door CIM-Metriweb Dagelijkse update (per taal)Dagelijkse update (per taal) Jobrubriek: Solliciteren, Jobwatch, 1 jaar later, …Jobrubriek: Solliciteren, Jobwatch, 1 jaar later, … Jobs in the Picture-rubriek (Scroller + specifieke pagina)Jobs in the Picture-rubriek (Scroller + specifieke pagina) Hoge interactiviteit via o.a. polls, fotogalerijen, eventkalender, wedstrijden, …Hoge interactiviteit via o.a. polls, fotogalerijen, eventkalender, wedstrijden, … Extra impulsen via OFF-line Guido Media Extra impulsen via OFF-line Guido Media Overzicht & zoekmotoren op studierichting, hogescholen en universiteiten (cfr. Linken)Overzicht & zoekmotoren op studierichting, hogescholen en universiteiten (cfr. Linken) 4 jaar op rij genomineerd door Clickx als site van het jaar4 jaar op rij genomineerd door Clickx als site van het jaar

27 Page 27 3.3 Guido Portal 2. TROEVEN Nu ook interactief met de informatie van de 20 studentensteden waar de Guido Gidsen verschijnen: lokale info per campus (clubs, eventkalender, kopieercentra, beste pita, café met tuinterras, …)Nu ook interactief met de informatie van de 20 studentensteden waar de Guido Gidsen verschijnen: lokale info per campus (clubs, eventkalender, kopieercentra, beste pita, café met tuinterras, …) Overzicht & zoekmotoren op studierichting, hogescholen en universiteiten (cfr. Linken)Overzicht & zoekmotoren op studierichting, hogescholen en universiteiten (cfr. Linken) OPT-in nieuwsbrief “Guido Campus Flash” OPT-in nieuwsbrief “Guido Campus Flash” Club, event- en partykalender met virale features zoals “Send to a friend” & MGM.Club, event- en partykalender met virale features zoals “Send to a friend” & MGM. 20 Guido-steden

28 Page 28 3.4 Guido Stadsgids 1. OMSCHRIJVING & REALIA Dé gids voor de student met unieke nationale en lokale studenteninformatie, jobrubriek, treintabellen NMBS, stadsplannen, voordeelbonnen & traffic/salescoupon, wedstrijden, …Dé gids voor de student met unieke nationale en lokale studenteninformatie, jobrubriek, treintabellen NMBS, stadsplannen, voordeelbonnen & traffic/salescoupon, wedstrijden, … Doelgroep:18-25 jarige studenten (universiteit & hogeschool)Doelgroep:18-25 jarige studenten (universiteit & hogeschool) Jaaruitgave:Start academiejaar (± 15/9)Jaaruitgave:Start academiejaar (± 15/9) Oplage:120.000 exemplaren (76.000 Nl. & 44.000 Fr.)Oplage:120.000 exemplaren (76.000 Nl. & 44.000 Fr.) Dekking:20 Belgische studentensteden – 13 verschillende edities – > 80 gepersonaliseerde variantenDekking:20 Belgische studentensteden – 13 verschillende edities – > 80 gepersonaliseerde varianten -Vlaanderen:Aalst/St.Niklaas: 2.000 - Antwerpen/ Mechelen: 12.000 - Brussel: 12.000 - Gent: 22.000 - Hasselt/Diepenbeek: 5.000 - Kortrijk/Brugge: 8.000 - Leuven: 12.000 - West-Vlaanderen (rest): 3.000 -Wallonië:Bruxelles/LEW: 12.000 - Liège: 16.000 - Louvain-la-Neuve: 10.000 - Mons: 4.000 - Namur: 2.000 Distributie:45% via voorakkoorden met hogescholen en universiteiten 40% via voorakkoorden met grootste studentenkringen 5% als incentive via diverse firma’s 10% via diverse campuskanalenDistributie:45% via voorakkoorden met hogescholen en universiteiten 40% via voorakkoorden met grootste studentenkringen 5% als incentive via diverse firma’s 10% via diverse campuskanalen Lezersprofel:Leeftijd: 24: 7% Geslacht:vrouw: 54%man: 46% Gebruik:>40x: 38%25à40x: 40%10à25x: 19% 24: 7% Geslacht:vrouw: 54%man: 46% Gebruik:>40x: 38%25à40x: 40%10à25x: 19%<10x: 3%

29 Page 29 3.4 Guido Stadsgids 2. TROEVEN Afgestemd op de leefwereld van de studentAfgestemd op de leefwereld van de student Gewaarborgde verkoop en distributie via voorakkoorden (min. 80% reeds verzekerd)Gewaarborgde verkoop en distributie via voorakkoorden (min. 80% reeds verzekerd) 20.000 extra exemplaren naar laatstejaars en young starters20.000 extra exemplaren naar laatstejaars en young starters Groot bereik:Direct:1 op 3 studenten Indirect:2 op 3 studentenGroot bereik:Direct:1 op 3 studenten Indirect:2 op 3 studenten Duurzaam medium met frequent gebruikDuurzaam medium met frequent gebruik Meetbare marketing- en salesacties of samplingsMeetbare marketing- en salesacties of samplings 3. SPECIFIEKE MOGELIJKHEDEN Inlassing in specifieke rubriekInlassing in specifieke rubriek Gepersonaliseerde Guido Gids of Guido Young Starters GidsGepersonaliseerde Guido Gids of Guido Young Starters Gids Publi-redactioneel artikel (werken bij, interview, …)Publi-redactioneel artikel (werken bij, interview, …) Gepersonaliseerde bladwijzerGepersonaliseerde bladwijzer Drieluik (uitvouwbaar) met advertentie en tips (publi-redactioneel)Drieluik (uitvouwbaar) met advertentie en tips (publi-redactioneel) Harde kaft advertentie (recto/verso) binnenin de gidsHarde kaft advertentie (recto/verso) binnenin de gids

30 Page 30 3.4.bis Guido-Averbode Uitgeverij Averbode is al generaties lang een vaste waarde bij de opvoeding van scholieren. Hun educatieve uitgaven staan borg voor een eigentijdse, kwaliteitsvolle ondersteuning van jongeren tot het zesde middelbaar. Bovendien sluiten ze nauw aan bij de noden en behoeften van het onderwijs en volgen ze de laatste tendensen op het vlak van leerplannen en eindtermen. Rond de laatstejaarsspecial Reflector werd een strategische L.A.T.-samenwerking met GUIDO afgesloten op het vlak redactie, opmaak en distributie. 3.4.1 OMSCHRIJVING & REALIA Reflector Special Dé gids voor de laatstejaarscholierDé gids voor de laatstejaarscholier Doelgroep:17-18 jarige scholieren (ASO, TSO, alle netten)Doelgroep:17-18 jarige scholieren (ASO, TSO, alle netten) Inhoud:Voorbereidende studiekeuze door Averbode-redactieInhoud:Voorbereidende studiekeuze door Averbode-redactie Jaaruitgave:maart 2009Jaaruitgave:maart 2009 Oplage:50.000 exemplaren NLOplage:50.000 exemplaren NL Dekking:Vlaanderen & BrusselDekking:Vlaanderen & Brussel Distributie:40.000 stuks via AverbodeDistributie:40.000 stuks via Averbode

31 Page 31 3.4.2 OMSCHRIJVING & REALIA Guido Bamazine Dé gids voor de laatstejaarscholierDé gids voor de laatstejaarscholier Doelgroep:17-18 jarige scholieren (ASO, TSO, alle netten)Doelgroep:17-18 jarige scholieren (ASO, TSO, alle netten) Inhoud:Scholen en stedenkeuze vanuit Leef & Fun-aspect (door GUIDO redactie)Inhoud:Scholen en stedenkeuze vanuit Leef & Fun-aspect (door GUIDO redactie) Jaaruitgave:maart 2009Jaaruitgave:maart 2009 Oplage:50.000 exemplaren NLOplage:50.000 exemplaren NL Dekking:Vlaanderen en BrusselDekking:Vlaanderen en Brussel Distributie:40.000 stuks via AverbodeDistributie:40.000 stuks via Averbode 10.000 via Guido Affichagenetwerk en sit-ins van scholen

32 Page 32 3.5 Guido Studentenagenda 1. OMSCHRIJVING & REALIA Een handige en overzichtelijke (academie-)jaaragenda met weekroosters, les- en examenplanner en met ruimte voor afspraken, telefoonnummers, …Een handige en overzichtelijke (academie-)jaaragenda met weekroosters, les- en examenplanner en met ruimte voor afspraken, telefoonnummers, … Doelgroep:18-25 jarigen (jongeren en studenten)Doelgroep:18-25 jarigen (jongeren en studenten) Jaaruitgave:Start academiejaar (± 10 september)Jaaruitgave:Start academiejaar (± 10 september) Oplage:50.000 exemplaren (tweetalige Fr/Nl-ex.)Oplage:50.000 exemplaren (tweetalige Fr/Nl-ex.) Dekking:Alle grote Belgische campussenDekking:Alle grote Belgische campussen -Vlaanderen:Aalst, Antwerpen, Brugge, Brussel, Geel, Gent, Hasselt, Diepenbeek, Kortrijk, Leuven, Mechelen, St.Kat.Waver, Oostende, St.Niklaas, Turnhout -Wallonië:Bruxelles, Charleroi, Gembloux, Liège, LEW, Louvain-la-Neuve, Mons, Namur Distributie:40% via voorakkoorden met hogescholen en universiteiten 40% via studentenverenigingen (lidkaart) 20% via diverse campuskanalenDistributie:40% via voorakkoorden met hogescholen en universiteiten 40% via studentenverenigingen (lidkaart) 20% via diverse campuskanalen 2. TROEVEN Afgestemd op de leefwereld van de jongere/studentAfgestemd op de leefwereld van de jongere/student Duurzaam medium met heel frequent gebruikDuurzaam medium met heel frequent gebruik Gewaarborgde distributie via voorakkoorden (Vlaanderen en Wallonië)Gewaarborgde distributie via voorakkoorden (Vlaanderen en Wallonië) 3. MOGELIJKHEDEN AdvertentieAdvertentie Bladwijzer, Gatefolder of flapBladwijzer, Gatefolder of flap Gepersonaliseerde agenda als incentiveGepersonaliseerde agenda als incentive

33 Page 33 3.6 Guido Student Pack 1.OMSCHRIJVING & REALIA Een pakket met stalen, leaflets en informatie, … voor studenten bij de start van het academiejaar of bij de start van de blokperiode om hen moed te geven en even te laten genieten van iets leuks of lekkers tussen twee studieuren door.Een pakket met stalen, leaflets en informatie, … voor studenten bij de start van het academiejaar of bij de start van de blokperiode om hen moed te geven en even te laten genieten van iets leuks of lekkers tussen twee studieuren door. Aantal:100.000 bagsAantal:100.000 bags Split:60.000 Nl. - 40.000 Fr. 50.000 meisjes - 50.000 jongensSplit:60.000 Nl. - 40.000 Fr. 50.000 meisjes - 50.000 jongens Steden:13 grootste studentenstedenSteden:13 grootste studentensteden Timing:Start academiejaar: 10 september – 30 oktober 2008Timing:Start academiejaar: 10 september – 30 oktober 2008 2.TROEVEN Distributie: hand-in-handverdeling op de campus via Guido Promotieteams en via akkoorden met hogescholen en universiteitenDistributie: hand-in-handverdeling op de campus via Guido Promotieteams en via akkoorden met hogescholen en universiteiten Ondersteuning via doelgerichte mediacampagne van min. 37.000€ + logo van de partners op mediadragersOndersteuning via doelgerichte mediacampagne van min. 37.000€ + logo van de partners op mediadragers

34 Page 34 3.6 Guido Student Pack 3. MOGELIJKHEDEN Hoofdpartner Guido Student Pack: 1 zijde voor partner, logo op plastic bagsHoofdpartner Guido Student Pack: 1 zijde voor partner, logo op plastic bags Opsplitsing stalen jongens en meisjes mogelijkOpsplitsing stalen jongens en meisjes mogelijk Integratie van een sales- of trafficcouponIntegratie van een sales- of trafficcoupon

35 Page 35 3.7 Guido Database OMSCHRIJVING Individuele database:Individuele database: -150.000 postadressen (65% Nl./35% Fr.)  actieve studenten  jonge starters : t.e.m. 2 jaar afgestudeerd (28.000) -80.000 e-mailadressen  55.000 Nl. / 25.000 Fr.  actieve studenten  jonge starters t.e.m. 2 jaar afgestudeerd (ca. 25.000) -Selectie op basis van taal, richting, leeftijd, geslacht, universiteit/hogeschool, … -Selectie op basis van 20 subrichtingen (Economische wetenschappen, Rechten, Toegepaste wetenschappen, Informatica, Pol. & Soc. Wetensch., …) Database van Studentenverenigingen:Database van Studentenverenigingen: -± 1.200 e-mailadressen -800 Nl. / 400 Fr. -Selectiebasis: regio, functie (preses, P.R., …)

36 Page 36 3.7.1 Guido Campus Flash OMSCHRIJVING Guido Campus FlashGuido Campus Flash -14-daagse digitale nieuwsbrief tss elke 10° en 17° v/d maand (niet in juli en augustus) -Via e-mail naar 60.000 Guido-members -Algemene of gesegmenteerde integratie mogelijk -Geïntegreerde campagnes (bv. Sky, IMU) mogelijk

37 Page 37 3.7.2 Guido Survey OMSCHRIJVING OMSCHRIJVING Professionele online enquêteringProfessionele online enquêtering 2 formules :2 formules : Module 1: Guido Survey = Guido Sur-Face™ -Enquête : max. 50 vragen (zonder de 10 Guido-vragen) -NL/FR -+/- 1.000 reacties met een min. 500 NL/500 FR 500 M/500 J reacties Module 2: Guido Survey = Guido Face-it™ -Enquête : max. 20 vragen (zonder de 10 Guido-vragen) -NL/FR -+/- 500 reacties met een min. 250 NL/250 FR 250 M/250 J reacties Nieuw! 2 modules

38 Page 38 3.8 Guido Sampling HAND-IN-HAND DISTRIBUTIE OP DE CAMPUS: HAND-IN-HAND DISTRIBUTIE OP DE CAMPUS: GUIDO beschikt over ruim 50 actieve freelance studentenmedewerkers. Onder leiding van de Fieldmanagers verzorgen zij op regelmatige basis hand-in-hand distributie van producten, leaflets en/of folders, testprojecten, … op de campussen in België.GUIDO beschikt over ruim 50 actieve freelance studentenmedewerkers. Onder leiding van de Fieldmanagers verzorgen zij op regelmatige basis hand-in-hand distributie van producten, leaflets en/of folders, testprojecten, … op de campussen in België. Kenmerken:Kenmerken: -Unieke hand-in-hand distributie -13 steden in Vlaanderen en Wallonië (andere steden kunnen toegevoegd worden)  VLAANDEREN: Aalst, Antwerpen, Brussel, Gent, Hasselt, Kortrijk, Leuven, Mechelen  WALLONIE: Bruxelles, Louvain-La-Neuve, Liège, Mons, Namur -aantal producten per studentenstad is evenredig met aantal studenten per stad -Distributie gespreid over de diverse campussen binnen 1 stad -Periode: 2 à 3 weken (periode te kiezen in overleg) -Doelgroep: Studenten (hogeschool en universiteit) en jongeren (in desbetreffende steden) Extra mogelijkheden:Extra mogelijkheden: -Product-tasting -Sales-driven sampling -Aanvulling met wedstrijd -Animatie, kledij, … -Kot samplings Specifieke sampling naar doelgroep laatstejaarsstudentenSpecifieke sampling naar doelgroep laatstejaarsstudenten

39 Page 39 3.8.1 Kopieerzakenactie OMSCHRIJVING OMSCHRIJVING ± 50 kopieerzaken fungeren als uitvalsbasis voor een gerichte evenementiële sampling± 50 kopieerzaken fungeren als uitvalsbasis voor een gerichte evenementiële sampling Uniek door locatie, aankleding, tijdstip, sfeer, …Uniek door locatie, aankleding, tijdstip, sfeer, … Direct en persoonlijk contactDirect en persoonlijk contact Het kanaal bij uitstek voor en tijdens de blokperiodeHet kanaal bij uitstek voor en tijdens de blokperiode

40 Page 40 3.8.1 Kopieerzakenactie OMSCHRIJVING OMSCHRIJVING Nieuw: gekoelde tastingsNieuw: gekoelde tastings 50 frigo’s in eigendom van GUIDO kunnen worden gepersonaliseerd50 frigo’s in eigendom van GUIDO kunnen worden gepersonaliseerd Nieuw! Cold tastings via 50x personaliseerbare koelkasten

41 Page 41 3.8.2. Kotentochten

42 Page 42 3.8.2. Kotentochten…

43 Page 43 3.8.3 Tastings & roadshow Sampling van ‘baby’ J&B-coke/ Gini op 60 voornaamste events & GalabalsSampling van ‘baby’ J&B-coke/ Gini op 60 voornaamste events & Galabals Unieke J&B-stand en barUnieke J&B-stand en bar J&B-hostessen in aangepaste, trendy kledijJ&B-hostessen in aangepaste, trendy kledij Extra: fotograaf met instant foto- printing @ virale picture moduleExtra: fotograaf met instant foto- printing @ virale picture module Gepersonaliseerde hard-copy foto ter plekke met URL  Guido.be/jbGepersonaliseerde hard-copy foto ter plekke met URL  Guido.be/jb 240.000 views van pictures, 158.000 forwards via “sent to a friend”240.000 views van pictures, 158.000 forwards via “sent to a friend”

44 Page 44 3.8.3 Tastings

45 Page 45 3.8.4. Demo’s & animaties MMS-DEMO’sMMS-DEMO’s PR & SALESPR & SALES SURVEYSSURVEYS MEDIA-EVENTSMEDIA-EVENTS EVENT-ROADSHOWEVENT-ROADSHOW

46 Page 46 3.8.5. KROEGENTOCHTEN Wat ? Oorspronkelijk idee : kroegentocht in 8 steden op basis van “stadsplan” Oorspronkelijk idee : kroegentocht in 8 steden op basis van “stadsplan”  Evolutie : T-shirt kroegentocht met +/- 8 consumpties en 1 snack hamburger/broodje Bv. Hoegaarden kroegentochten Gent, Antwerpen, Mons, Leuven en Bruxelles Gent, Antwerpen, Mons, Leuven en Bruxelles T-shirt met specifieke lay-out Hoegaarden Witbier / hebbeding T-shirt met specifieke lay-out Hoegaarden Witbier / hebbeding Extra animatie : studentenfanfare/ folkolympique/ TV-ploeg http://www.guido.be/tooldata/videostream/OceadeSMSme.wmv

47 Page 47 4. ENKELE CONCRETE ACTIES: 4.1. H&M op de campus OMSCHRIJVING OMSCHRIJVING Grote H&M ‘Love2Play-wedstrijd’ via Guido MediaGrote H&M ‘Love2Play-wedstrijd’ via Guido Media Timing: start academiejaarTiming: start academiejaar Hand-in-Hand distributie op de campusHand-in-Hand distributie op de campus Guido Affichagenetwerk (22/9 – 5/10)Guido Affichagenetwerk (22/9 – 5/10) Guido Magazine 22/9, 3/11 en 1/12Guido Magazine 22/9, 3/11 en 1/12 - Outsert - Advertenties (en covers) - H&M-stickers Aangevuld met redactionele aandacht in Guido MediaAangevuld met redactionele aandacht in Guido Media

48 Page 48 4.2. KLM-enquête OMSCHRIJVING OMSCHRIJVING Grote online KLM-reisenquête met wedstrijdGrote online KLM-reisenquête met wedstrijd Doel in kaart brengen van vlieg- en reisgedrag van jongerenDoel in kaart brengen van vlieg- en reisgedrag van jongeren 40-tal vragen  instant overview40-tal vragen  instant overview Intensieve guerilla-campagne op Guido Portal: 5 wekenIntensieve guerilla-campagne op Guido Portal: 5 weken - E-mail wave naar 25.000 e-mail adressen - Eigen webpagina - Scroller, Banner, “In the Spotlight” 3000 responders binnen de 48uur3000 responders binnen de 48uur

49 Page 49 4.3. Levi’s Trend Spotters OMSCHRIJVING OMSCHRIJVING Levi’s wil door een combinatie van advertenties en publi - redactionele inlassingen op een permanente wijze aanwezig zijn bij de jongeren en studentenLevi’s wil door een combinatie van advertenties en publi - redactionele inlassingen op een permanente wijze aanwezig zijn bij de jongeren en studenten Om de interactiviteit tussen Levi’s en de jongeren te verhogen krijgen diverse jongeren de kans om als Levi’s Trend Spotter te fungerenOm de interactiviteit tussen Levi’s en de jongeren te verhogen krijgen diverse jongeren de kans om als Levi’s Trend Spotter te fungeren Guido Magazines 2005/2006 - 1/1 pagina advertentie gecombineerd - 2/1 pagina’s publi - redactioneel met foto’sGuido Magazines 2005/2006 - 1/1 pagina advertentie gecombineerd - 2/1 pagina’s publi - redactioneel met foto’s Andere Guido Magazines: - advertentie - wedstrijd + integratie in Guido Campus FlashAndere Guido Magazines: - advertentie - wedstrijd + integratie in Guido Campus Flash

50 Page 50 4.4. De nacht Van Het Examen

51 Page 51 4.5. Fortis op de Campus OMSCHRIJVING OMSCHRIJVING Permanente aanwezigheid op de campusPermanente aanwezigheid op de campus+ Extra acties op specifieke tijdstippenExtra acties op specifieke tijdstippen -Jaarpartnership Guido Magazine: advertentie + publi-redactionele inlassingen -Guido Affichagenetwerk -Sampling op de campus -E-mailing én post-mailing naar doelgroep laatste jaars en young potentials -Visibiliteit op www.guido.be

52 Page 52 4.6. VDAB op de campus OMSCHRIJVING OMSCHRIJVING Combinatie van publi- redactionele informatie en advertenties naar de doelgroep studenten en young startersCombinatie van publi- redactionele informatie en advertenties naar de doelgroep studenten en young starters Unieke VDAB-rubriek per magazine met specifiek artikel voor laatstejaars gelinkt aan advertentionele aanwezigheid in:Unieke VDAB-rubriek per magazine met specifiek artikel voor laatstejaars gelinkt aan advertentionele aanwezigheid in: - Guido Magazine (jaarpartnership) - Guido Stadsgids voor Studenten - Guido Young Starters Gids - Guido Portal


Download ppt "Page 1 GUIDO’s MEDIAMIX Students en Young Starters 2009."

Verwante presentaties


Ads door Google