De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Op weg naar de uitvoeringsorganisatie van de 21e eeuw Dienst Regelingen in vernieuwing Op weg naar de uitvoeringsorganisatie van de 21 e eeuw Drs. Johann.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Op weg naar de uitvoeringsorganisatie van de 21e eeuw Dienst Regelingen in vernieuwing Op weg naar de uitvoeringsorganisatie van de 21 e eeuw Drs. Johann."— Transcript van de presentatie:

1 Op weg naar de uitvoeringsorganisatie van de 21e eeuw Dienst Regelingen in vernieuwing Op weg naar de uitvoeringsorganisatie van de 21 e eeuw Drs. Johann Schreurs Architect Ir. Gerton Kuis Architect

2 Op weg naar de uitvoeringsorganisatie van de 21e eeuw © 2012 Dienst Regelingen, Ministerie van EL&I 2 Uitvoeringsorganisatie EL&I (een agentschap van voorheen LNV) 183 actieve producten (subsidies, Vergunningen, Erkenningen, Garantstellingen, Certificeringen, Registraties) Op terrein van Voedselproductie, natuurbeheer, Transport (mest en dieren), Im- & Export (flora, fauna) Actieve rol in crisisbeheersing en claimafhandeling (MKZ, Q-koorts, Bommelerwaard, ondergelopen gebieden) Nationale, Regionale maar ook Europese Wet- en Regelgeving (EU-betaalorgaan) Uitdagingen: Vernieuwing, Fusie voormalig EZ en LNV, Implementatie enkele complexe (nieuwe) regelingen Vernieuwing

3 Op weg naar de uitvoeringsorganisatie van de 21e eeuw © 2012 Dienst Regelingen, Ministerie van EL&I 3 Uitdaging voor Dienst Regelingen Tijd Prestatie V e r w a c h t i n g e n “Verbeteren van het bestaande levert onvoldoende op.” innovatie

4 Op weg naar de uitvoeringsorganisatie van de 21e eeuw © 2012 Dienst Regelingen, Ministerie van EL&I 4 Visie Eerste verdieping Confrontatie Transitie- scenario’s Transitie Een innovatieve aanpak van innovatie t Mate van concreetheid Hoog Laag StIPBedrijfs- plan White Paper Demo Bedrijfs- plan heden Visie & Missie Het planDe conceptenHoe het gaat werken Hoe te organiseren GO! BIP roadmap Praktijk proeven

5 Op weg naar de uitvoeringsorganisatie van de 21e eeuw © 2012 Dienst Regelingen, Ministerie van EL&I 5 Nu: Optimaliseren voor Papieren Dienstverlening Inwinnen Registreren Beoordelen & Beslissen Beoordelen & Beslissen Effectueren

6 Op weg naar de uitvoeringsorganisatie van de 21e eeuw © 2012 Dienst Regelingen, Ministerie van EL&I 6 Straks: Optimaliseren voor Digitale Dienstverlening CriteriaDienst Bekende Gegevens Klantinput

7 Op weg naar de uitvoeringsorganisatie van de 21e eeuw © 2012 Dienst Regelingen, Ministerie van EL&I 7 Vele “ontdekkingen” waaronder … Know-Flow-Share Wendbare inrichting van ICT •T•Taakondersteunend (KNOW) •P•Procesbesturend (FLOW) •G•Gedeeld (SHARE) Communicatie, Samenwerking en Gegevensservices communication, collaboration & content FLOW KNOW SHARE Door technische ontkoppeling van deze functies in de ICT is DR In staat in te spelen op Dynamiek (lees: onvoorspelbaarheid) Door technische ontkoppeling van deze functies in de ICT is DR In staat in te spelen op Dynamiek (lees: onvoorspelbaarheid) Dynamiek in technische innovatie Dynamiek in Wet & Regelgeving Dynamiek in Organisatie Know-Flow-Share

8 Op weg naar de uitvoeringsorganisatie van de 21e eeuw © 2012 Dienst Regelingen, Ministerie van EL&I 8 Simulatie fase 1 Trnsp I&R Perc Portal Customer Relatie NHR GBA diensten regels Diensten Inf.architectuur

9 Op weg naar de uitvoeringsorganisatie van de 21e eeuw © 2012 Dienst Regelingen, Ministerie van EL&I 9 Fasen in dienstverlening Fase 1: Inlogfase Klant logt in en ziet een scherm met diensten op maat Fase 2: Administratie- & Oriëntatiefase Klant kan gegevens bijwerken en kan zich oriënteren m.b.t. subsidies en vergunningen Fase 3: Uitvoeringsfase Aanvragen worden verwerkt, maar ook administratieve wijzigingen worden gescand op impact op actuele beslissingen

10 Op weg naar de uitvoeringsorganisatie van de 21e eeuw © 2012 Dienst Regelingen, Ministerie van EL&I 10

11 Op weg naar de uitvoeringsorganisatie van de 21e eeuw © 2012 Dienst Regelingen, Ministerie van EL&I 11 Uitgangspunten

12 Op weg naar de uitvoeringsorganisatie van de 21e eeuw © 2012 Dienst Regelingen, Ministerie van EL&I 12 eHerkenning Oracle SSO ABA/Digid Oracle SSO ABA/Digid MDP Klant Interactie Portaal Klant Interactie Portaal eHerkenning GBV Digipoort BRMS – Rule Engine (Bedrijfsbeslissing) BRMS – Rule Engine (Bedrijfsbeslissing) BRMS – Rule Engine (Kwaliteitsregels) BRMS – Rule Engine (Kwaliteitsregels) OWB eBS, Forms/Apex ERBI&RBRP “Mijn DR” Gepersonaliseerd portaal voor medewerkers “Mijn DR” Gepersonaliseerd portaal voor medewerkers Case management Case management “Mijn DR” Analyse en rapportage OBI-EE, SAS Analyse en rapportage OBI-EE, SAS Data-analyse OBI-EE, SAS Data-analyse OBI-EE, SAS Dienstenregister BRMS- Modelleer omgeving BRMS- Modelleer omgeving CMS (Portal, Tangelo) CMS (Portal, Tangelo) E&F “Mijn DR” ABBA Data-analyse OBI-EE, SAS Data-analyse OBI-EE, SAS Gegevens services Gegevens services T&T Business services Business services Case Management Beheer omgeving Case Management Beheer omgeving Virtueel Dossier Engine Virtueel Dossier Engine Virtueel Dossier Engine Virtueel Dossier Engine Digikoppeling EOD inzien BMS

13 Op weg naar de uitvoeringsorganisatie van de 21e eeuw © 2012 Dienst Regelingen, Ministerie van EL&I 13 Dienst- en Zaakmanagement (administratie, data & services) Subsidie 2-traps met Rangschikking (data en services) Deelname (data en services) Dienst - en Zaakmanagement Configuratie (data) Configuratie (data) Regel-, dialoog- en document configuratie (Rule Engine) Subsidie 2-traps met Rangschikking (proces / taken) Deelname (proces / taken) Specialisatie VLT Proces Configuratie (data) Specialisatie Demo Specialisatie JoLa Specialisatie … Specialisatie Derogatie Specialisatie … Grondslag (‘profile’, data en services) 183 producten met bijbehorende dienstverleningsprocessen Te categoriseren in een beperkt aantal ‘prototypische processen’ Hoe werkt het (1)?

14 Op weg naar de uitvoeringsorganisatie van de 21e eeuw © 2012 Dienst Regelingen, Ministerie van EL&I 14 Hoe werkt het (2)? Klant portaal Medewerker portaal “Hart van het UP” Relaties (services) Documenten (services) Fin. Afhandelen (services) Percelen (services) … (services)

15 Op weg naar de uitvoeringsorganisatie van de 21e eeuw © 2012 Dienst Regelingen, Ministerie van EL&I 15

16 Op weg naar de uitvoeringsorganisatie van de 21e eeuw © 2012 Dienst Regelingen, Ministerie van EL&I 16 Demonstratie(tje)

17 Op weg naar de uitvoeringsorganisatie van de 21e eeuw © 2012 Dienst Regelingen, Ministerie van EL&I 17


Download ppt "Op weg naar de uitvoeringsorganisatie van de 21e eeuw Dienst Regelingen in vernieuwing Op weg naar de uitvoeringsorganisatie van de 21 e eeuw Drs. Johann."

Verwante presentaties


Ads door Google