De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Sportoriëntatie op het Maartenscollege. Doelstellingen sportoriëntatie 1.Leerlingen moeten leren om hun eigen bewegings- programma samen te stellen 2.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Sportoriëntatie op het Maartenscollege. Doelstellingen sportoriëntatie 1.Leerlingen moeten leren om hun eigen bewegings- programma samen te stellen 2."— Transcript van de presentatie:

1 Sportoriëntatie op het Maartenscollege

2 Doelstellingen sportoriëntatie 1.Leerlingen moeten leren om hun eigen bewegings- programma samen te stellen 2. Leerlingen moeten kennis maken met de huidige bewegings- c.q. sportcultuur 3. Leerlingen moeten leren kiezen en daarbij bewust worden van bestaande motieven (sportkeuzetest)(sportkeuzetest) 4. Leerlingen moeten leren reflecteren op de gekozen onderdelen (evaluatie) 5. Leerlingen moeten het vak afsluiten met een aantoonbare inspanning

3 Wat hebben we allemaal in de aanbieding?

4 De feiten:  Voor de eindexamenleerlingen H5 en V6  Keuzevrijheid  Veel activiteiten om uit te kiezen  Oriënteren, dus snuffelen aan….  Maandag en donderdag  Vanwege rooster op 8 e en 9 e uur  Gemiddeld 90 leerlingen per dag  Buiten school, want geen ruimte in gymzalen

5 De feiten:  Eindexamenleerlingen hebben recht op 1 uur BO in de week  Wij doen 2 uur achter elkaar, in het 1 e halfjaar: o dit op verzoek van de SL o dit op verzoek van de leerlingen; (voorbereiden op het eindexamen o 1 uur sportoriëntatie is praktisch gezien niet werkbaar

6 De feiten:  Niet tijdens TAP  3 blokken van 4 zo veel mogelijke aaneengesloten weken  1 introductiebijeenkomst (programma-uitleg + keuzeformulier)programma-uitleg keuzeformulier  1 afsluitende bijeenkomst (evaluatie + vervangende opdrachten)  6 activiteiten per blok  4 eigen docenten + 2 gastdocenten  voornamelijk 1 e + 2 e keuzes toebedeeld

7 Organisatie Maartenscollege –Havo 5 en Vwo 6

8 Organisatie We werken met dagcoördinatoren (d.c.) –Maandag: Jeen, Vrijdag: Jitske Bewaar het programma!!! programma Op het sportbord (ingang oudbouw) vind je een week van te voren de indeling (West) indeling Ruilen is niet toegestaan i.v.m. de complexe organisatie. Word je 2x bij dezelfde activiteit ingezet, dan even melden bij je d.c.

9 • Sportoriëntatie gaat altijd door • Sporten doe je in sportkleding • Gedraag je als gast • Absentie en te laat komen wordt altijd doorgegeven aan de meldkamer • Mis je meer dan een les per blok dan krijg je een inhaaltaak. NB!

10 Vervoer Vervoer regel je zelf. (fiets, bus, brommer,…) Zorg dat je op tijd bent, op je programma staat de fietstijd. Kijk (= zoek op) van te voren waar je wezen moet. Baantje, studie, sport, ….. is allemaal geen excuus om niet te komen. Je mag dus ook niet eerder weg.

11 Blokken Blok 1: week 38 t/m 41. Blok 2: week 45,46 en 47,48. Blok 3: week 50,51 en 2,3. Pak je agenda en blokkeer deze weken het 8 e en 9 e uur op maandag (havo) of vrijdag (vwo).

12 Voorbeeldprogramma W Programma1Programma2Programma3Programma4Programma5Programma6 BLOK1Kano P’woldse meer Zuidwesthoek Jeen16 Fietstijd: 30 minuten WaterskienGrunostrandHarkstede Gast20 Fietstijd: 45 minuten Kanopolo GKV, Hoornsedijk 4, Haren Maaike20 Fietstijd: 30 minuten American Football School, rugbyveld Magriet30 Op school GolfGolferijEelde Arnold (gast) 12 Fietstijd: 45 minuten BodypumpBodyfitHaren Geoffrey (gast) 24 Fietstijd: 30 minuten

13 Keuzeformulier: Vul alles duidelijk in! Kano3 Waterskien5 Maat 46 Kanopolo2 AmericanFootball1 Golf4 Blok 1 Bodypump6

14 De organisatie van SO staat!  Alle leerlingen ontvangen een totaaloverzicht met alle activiteiten + adressen + aanvangstijd + eindtijdtotaaloverzicht  Keuzeformulier is kraakhelderKeuzeformulier  De indeling hangt er op tijdindeling  Het programma hangt extra op het sportbord  Mededelingen gaan via het sportbord en/of scherm  1 Docent is aanspreekpunt voor een dag  Per locatie zijn er presentielijstenpresentielijsten  De presentie wordt doorgegeven aan de meldkamer en bijgehouden in een spreadsheet

15 De beoordeling  De beoordeling voor SO rust op 2 pijlers: 1: Inzet tijdens SO.  Dat is niet anders als bij de gewone lessen BO. Wie zich niet inzet kan geen voldoende krijgen 2: Aanwezigheid tijdens SO  Als je 1 les mist, wordt dit doorgegeven aan de meldkamer  Als je meer dan 1 les uit een blok mist (1 les missen = 25% missen van een blok) krijgen je een schrijfopdracht

16 Goed, voldoende of onvoldoende?  De wet vereist een minimaal een “voldoende”.  Om een voldoende te halen moet je voldoen aan een inspanningsverplichting  Gelukkig halen verreweg de meeste leerlingen moeiteloos een voldoende.  Leerlingen die een onvoldoende krijgen mogen geen examen doen en/of ontvangen geen diploma.  Om leerlingen met een onvoldoende toch de kans te geven examen te doen, is er de vervangende opdracht.vervangende opdracht

17 S.O.=VET COOL The End


Download ppt "Sportoriëntatie op het Maartenscollege. Doelstellingen sportoriëntatie 1.Leerlingen moeten leren om hun eigen bewegings- programma samen te stellen 2."

Verwante presentaties


Ads door Google